Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Olin salilla - ei ehtiny kattoo livenä. Kuulin vaan kavereilta valitusta. Nyt katon tota tallennetta. Onneks Alballa sentään on 920. <3

Tuomitsin liian aikaisin. Ei tää oo niin paha ku mitä sain ymmärtää.

Juuri noin. Nokian, HTC:n ja Samsungin puhelimet oli kaikki esillä. Samsung vähiten, Nokia ja HTC about yhtä paljon. Sitten jos ihan mikroskoopin kanssa katsotaan, niin ilman värilasejakin Nokia pienesti etuasemassa. Esim
- Taustakuvissa Jessica Alballa Lumia, Pallomerella HTC
- Lopussa kun Pallomeri esittelee vielä kaikkien kolmen mallit, selittää jotain operaattorijuttuja jne... Esittelee ensimmäisenä Lumian, ja laittaa sen povariin. Sitten HTC ja Samsung, jotka jättää pöydälle. Varmasti harkittu juttu, eikä ainakaan viittaa siihen, että HTC olisi joku hero tässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juuri noin. Nokian, HTC:n ja Samsungin puhelimet oli kaikki esillä. Samsung vähiten, Nokia ja HTC about yhtä paljon. Sitten jos ihan mikroskoopin kanssa katsotaan, niin ilman värilasejakin Nokia pienesti etuasemassa. Esim
- Taustakuvissa Jessica Alballa Lumia, Pallomerella HTC
- Lopussa kun Pallomeri esittelee vielä kaikkien kolmen mallit, selittää jotain operaattorijuttuja jne... Esittelee ensimmäisenä Lumian, ja laittaa sen povariin. Sitten HTC ja Samsung, jotka jättää pöydälle. Varmasti harkittu juttu, eikä ainakaan viittaa siihen, että HTC olisi joku hero tässä.

Jeps, samaa mieltä nyt kun tuli tsiigailtua läpi toi eventin video. Meuhkasin aikaisemmin siis turhasta :D

Vielä kun saadaan The Vergeen, Engadgettiin, Cnettiin yms. saiteille arvostelut 920:stä niin voidaan mielenkiinnolla jäädä odottelemaan mikä on 'maailman lopullinen tuomio'. 8X sai Vergen arvostelussa 7.8 / 10 pojoa :)

Vielä itse pohdin, että pitäiskö toi 800 vaihtaa 920:iin... Kovasti tekis mieli, mutta opiskelijalla raha on aina tiukassa :D

Vielä itse pohdin, että pitäiskö toi 800 vaihtaa 920:iin... Kovasti tekis mieli, mutta opiskelijalla raha on aina tiukassa :D
Mä ihastuin 920:n kameraan, se on ihan eri planeetalta mitä 800:n. Toissapäivänä tuli sisällä iltapimeässä kuvailtua muutama kuva kirppisilmoituksiin ja enää ei tarvitse kyllä pokkaria käyttää mihinkään.

Mä ihastuin 920:n kameraan, se on ihan eri planeetalta mitä 800:n. Toissapäivänä tuli sisällä iltapimeässä kuvailtua muutama kuva kirppisilmoituksiin ja enää ei tarvitse kyllä pokkaria käyttää mihinkään.

Heeeetkinen, sulla on jo 920? Mistä sellaisen on voinut jo saada? :D

Mikä mahtaa 920:n hinta olla Suomessa, kunhan tänne asti saapuu? 600€? 700€?

Itse katselin tuota lähetystä suorana vain ns. sivusilmällä, aika hyvältä näytti meininki ja uusi WP8. Itse en omista iOs / Android / WP -puhelinta enkä tiedä hankinko mitään niistä ihan vähään aikaan mutta pitää sanoa että kyllä tuon WP8:n jälkeen esim. iOS näyttää kyllä oikeasti aikamoisen antiikkiselta käyttikseltä. Siihen en ota kantaa millaista mitäkin on oikeasti käyttää mutta tuollainen perinteinen staattisiin ikoneihin perustuva käyttis näyttää kyllä tänä päivänä just sen viiden vuoden ikäiseltä mitä se onkin. :)

Ja imo ihmeellisintä tässä on nyt se että _MS_ tekee nyt oikeasti jotain uutta peliliikettä ja innovaatiota ja mikä vielä ihmeellisempää, kopioimatta ketään muuta!? Eihän tämän nyt näin pitänyt mennä, ihan muiden firmojen piti olla niitä innovaattoreita?

Toki tämähän voi toki mennä MS:n osalta ihan persiilleen koko kuvio, aika näyttää. Iso riski on että ovat liikaa "aikaansa edellä", onko iso yleisö valmis siihen että laitteita käytetään eri tavalla kuin jo vuosia. Lisäksi näkee vaan vieläkin tuollaista yleistä ajattelua että mikään ei voi toimia koska Windows. Siinä on vielä sitten puulaakilla tekemistä että tuon ajattelun saa käännettyä.

Mutta katsotaan.. mielenkiintoista on kyllä. WP8 -puhelimet ja koko tämä uusi windowskasi -pohjainen ekosysteemi ansaitsisi kyllä paikkansa tässä pelissä vähintään siinä missä mikään muukin.

Ja tosiaan kyllä Nokia sai tuossa tilaisuudessa hehkutusta vähintään siinä missä muutkin. Ja itse asiassa siinä missä noksun vahvimmat myyntiargumentit olivat aika vahvoja ja selviä niin tuntui että muiden valmistajien malleista niitä sai oikein keksimällä keksiä. ;)

- H

Mäki haluasin tollasen Lumia 920! Voisin itekki alkaa testaajaksi. 22. marraskuuta vasta Suomeen, nääh. Hitsi ku en tiedä kenenkään Nokian markkinointiosaajan/työntekijän s-postia, niin ehdottasin sopimusta, jossa markkinoisin Lumia 920:stä reissatessani esim. jos saisin puhelimen -50% hinnalla, heh.
Ihan näppärä laite varmasti.

Tuolla julkaisutilaisuudessahan sanottiin eri valmistajien puhelimista suurinpiirtein näin (korjatkaa, jos olette eri mieltä):
HTC
- Hyvä äänentoisto
Samsung
- Kevyt
Nokia
- Hyvä kamera
- Herkkä näyttö
- Auringonvalossa näkyvä näyttö
- Langaton lataus

Pitikö tuon vanhojen luurien 7.8 päivityksen tulla jakoon jo loppukesästä vai vasta wp8:n lanseerausten jälkeen. Mulla ei 900:nen löydä muuta kuin tehdasasenteisen 7.5 päivityksen puhelimen tiedoista, enkä löydä netistäkään aiheesta tarkemmin muuta kuin päivityksen sisällöstä ja nuokin tiedot ovat jo viime kesältä. Jos tuo päivitys on jo käytössä niin onko joku törmännyt samaan ongelmaan? Zune ja puhelin on jo päivityksen osalta koitettu. Olisi kiva saada mm. tuo uudempi aloitusnäyttö tiilikokomuokkauksineen jo käyttöön...

Pitikö tuon vanhojen luurien 7.8 päivityksen tulla jakoon jo loppukesästä vai vasta wp8:n lanseerausten jälkeen. Mulla ei 900:nen löydä muuta kuin tehdasasenteisen 7.5 päivityksen puhelimen tiedoista, enkä löydä netistäkään aiheesta tarkemmin muuta kuin päivityksen sisällöstä ja nuokin tiedot ovat jo viime kesältä. Jos tuo päivitys on jo käytössä niin onko joku törmännyt samaan ongelmaan? Zune ja puhelin on jo päivityksen osalta koitettu. Olisi kiva saada mm. tuo uudempi aloitusnäyttö tiilikokomuokkauksineen jo käyttöön...

Joihinkin malleihin on tullut jo mahdollisuus päivittää toi 7.8. Tietääkseni mm. 800 ja 900 odottaa edelleen päivityksen tuloa.. Tulee siis mahdolliseksi malli kerrallaan. Itsellänikin on toi 800 käytössä eikä siihen ole tullut mitään tietoa millon päivitys on saatavissa.

Loppukesästä tuli tuo WLAN jako, kameraan joitain uusia ominaisuuksia, Etätoisto DLNA-yhteydellä ja puhelut hiljaiseksi puhelinta kääntämällä!
Jotain jäi varmaan pois, mutta tuollaiset päivitykset tuli enshätään mieleen, mitä loppukesästä tuli.
Eli ei pitäisi vielä olla tuota 7.8 saatavilla:jahas:

Joihinkin malleihin on tullut jo mahdollisuus päivittää toi 7.8. Tietääkseni mm. 800 ja 900 odottaa edelleen päivityksen tuloa.. Tulee siis mahdolliseksi malli kerrallaan. Itsellänikin on toi 800 käytössä eikä siihen ole tullut mitään tietoa millon päivitys on saatavissa.

Thanks. Ollut jotenkin nihkeästi tietoa tuosta, vaikka olen koittanut googletella. Jotenkin hieman Nokialaiselta haiskahtavaa tiedotusta muutenkin asian suhteen. Vähän samanlaista odottelua ollut kuin Annan ja Bellen kanssa aikanaan, paitsi että niistä sentään julkaistiin jotain arviota...

Nyt on muutaman päivän ollut Lumia 800 käytössä ja ihan kelpo puhelin. Tämä on vasta ensimmäinen älypuhelimeni joten en osaa sanoa kunnon arvosteluja, mutta tässä nyt jotain käyttöfiiliksiä

+ Ohan tuo nyt kätevä...on netit sun muut ohjelmat kätevästi käden ulottuvilla
+ Booxtv ohjelma tuntuu tosi kivalta (ns. "digiboksi" saat tallentaa tv ohjelmia netti serverille ja kattoa kun haluat)
+ Käytettävyys ja muokattavuus mielestäni ihan hyvä, kunhan vain tottuu näppäimettömään luuriin.

- Akun kesto (tiesin että nämä vie virtaa enemmän mutta yllätyksenä että joutuu joka ikinen päivä lataan...ja esim. eilen latasin aamulla ja päivällä oli kait jäänyt joku ohjelma päälle kun 3h aikana oli kulunut akku yli puolesta loppuun!? Vanhaa nokialaista latasin tyyliin kerran viikkoon :D)
- Viestien kirjoittaminen on ainakin minusta hankalaa (tämä tosin varmaan minulle tottumus kysymys kun en ole käyttänyt tälläisiä puhelimia...Ps. saako sen ennakoivan tekstinsyötön pois...siihen menee hermot :D)
- Kameran laadusta odotin parempaa
- Spotify lakkasi yhtäkkiä toimimasta !? Ja äänenlaatukaan ei mielestäni ole mikään paras jos vertaa esim. kun tietokoneen kautta kuuntelee.

Mikähän hitto tuota Spotifya vaivaa ? Toimi tosiaan aluksi mutta seuraavan kerran kun koitin mennä kirjautumisen jälkeen lataa vain! :S

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom