Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Nokian rummut ovat ehkä vaisuja siksi, koska kyseessä ei ole oikein missään suhteessa Nokian oma juttu.
Onko tämä haitannut ikinä Applea. Videopuhelun ihme kun skype oli ollut jo vuosia, nyt panoraamakuvaus... esimerkkejä on varmaan kymmeniä. Jos Nokialla on jotain opittavaa Applelta niin markkinointi :)

Omat puhelimeni ovat maanneet eteisen pyödällä viimeksi aikana ennen kännyköitä. Puhelimet ovat taskussa, käsissä tai hyvissä herätysasemissa yöpyödällä. Jos virta on vähissä, niin puhelin ja mies latautavat samaan aikaan makkarissa..

Tämä on samaa argumentointia kuin mihin padia tarttee. Kummasti sitä on alettu tarttemaan.

Lyön vetoa että jos saat käyttää kuukauden puhelinta siten ettet laita sitä kertaakaan seinään ja lataus hoituu siten ettet itse sitä huomaa (yöpöytä, työpöytä, takintasku jne...) on aivan helvetin iso kynnys palautua siihen pienen pieneen eleeseen että työntää laturin piuhan kännykkään tai laittaa se telakkaan.

Tässä latausjutussa pitää nyt nähdä kokonaiskuva kaikkia mobiililaitteita koskevana joka paikassa itsestään latautuvana järjestelmänä jossa homma toimii kuin wlan. Joko latausta on tai ei ole mutta itse käyttäjä ei tiedosta asiaa missä "purkki" jne sijaitsee. Nojoo, myönnetään, menee hieman tulevaisuuteen mutta katsotaampa 5 vuoden päästä ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos unohdetaan katkerat applemiehet vähäksi aikaa ja puhutaan taas vain M$ puhelimista: miksi prkl niissä (tai ainakaan Lumia 800:ssa) ei ole datasiirtoa bluetoothilla?! Halusin synkata valokuvat läppärille, mutta prkl se onnistuukin vain USB kaapelilla. Ilmeisesti Windows tukee vain bluetoot audiota? Onko kukaan saanut häkättyä tätä toimimaan?
Minä saan ainakin kuvat välittömästin koneelle, kun olen laukaissut oman 800;)
Mulla on tuo ilmainen Skydrive ja olen sallinut asetuksista kohdan Lataa SkyDriveen automaattisestin!
Kuvat löytyy välittömästin koneelta SkyDrive Roll kansiosta;)
Tuossa tuli yksiltä synttäreiltä kuvattua ja lähetin linkin vieraille, niin kaikki halukkaat pääsivät katsomaan niitä kuvia.
Voiko sen kätevämpää ominaisuutta enään olla:D

Minä saan ainakin kuvat välittömästin koneelle, kun olen laukaissut oman 800;)
Mulla on tuo ilmainen Skydrive ja olen sallinut asetuksista kohdan Lataa SkyDriveen automaattisestin!
Kuvat löytyy välittömästin koneelta SkyDrive Roll kansiosta;)
Tuossa tuli yksiltä synttäreiltä kuvattua ja lähetin linkin vieraille, niin kaikki halukkaat pääsivät katsomaan niitä kuvia.
Voiko sen kätevämpää ominaisuutta enään olla:D

Juu tiedän sen SkyDriven. Vaan ongelma onkin siinä, etten halua aina ladata kuvia nettiin tai leikkiä muuten verkon kanssa. Puhumattakaan tilanteesta, etten ole kotona eikä WLAN ole täten mahdollinen...

Onhan sulla asetukset -> sähköposti + tilit -> windows live -kohdassa sama tili mihin kortti liitetty?

Jos kaikki on kunnossa, niin pitäisi toimia ihan niin, että marketplacelta valitsee halutun tuotteen ja ostaa pois. Eli se siinä vaiheessa antaa sen luottokortin maksuvaihtoehdoksi.
Jos tuo ei onnistu, niin sitten jokin ei ole kunnossa... Olethan siinä puhelimessa käyttänyt sitä MS Live ID:tä, johon luottokortti on liitetty, eli siis se ID on aktiivisena puhelimessa?

Kiitti jeeseistä! Olinkin jossain horroksessa luonut vahingossa sekä fi- että com-päätteiset tilit ja meni hieman sekaisin. Nyt toimii. F*ck yeah :rock:

Onko tämä haitannut ikinä Applea. Videopuhelun ihme kun skype oli ollut jo vuosia, nyt panoraamakuvaus... esimerkkejä on varmaan kymmeniä. Jos Nokialla on jotain opittavaa Applelta niin markkinointi :)

Tämä on samaa argumentointia kuin mihin padia tarttee. Kummasti sitä on alettu tarttemaan.

Lyön vetoa että jos saat käyttää kuukauden puhelinta siten ettet laita sitä kertaakaan seinään ja lataus hoituu siten ettet itse sitä huomaa (yöpöytä, työpöytä, takintasku jne...) on aivan helvetin iso kynnys palautua siihen pienen pieneen eleeseen että työntää laturin piuhan kännykkään tai laittaa se telakkaan.

Tässä latausjutussa pitää nyt nähdä kokonaiskuva kaikkia mobiililaitteita koskevana joka paikassa itsestään latautuvana järjestelmänä jossa homma toimii kuin wlan. Joko latausta on tai ei ole mutta itse käyttäjä ei tiedosta asiaa missä "purkki" jne sijaitsee. Nojoo, myönnetään, menee hieman tulevaisuuteen mutta katsotaampa 5 vuoden päästä ;)

Olin muuten tätä mieltä Pädistä silloin aikoinaan.

Etukäteen ajatellen en halua pyödälleni ylimääräistä latauspalikkaa tai säteilijää. Toisaalta yritän muutenkin välttää tarpeetonta kuluttamista, johon kuuluu latureiden pitäminen tarpeettomasti seinässä. Jotenkin on myös vaikea uskoa, että tämä on nyt se kaikki rajat ylittävä lopullinen ratkaisu. Kännyköissä hyvin harva standardi on kestänyt muutamaa vuotta pidempään.

Mua ainakin vituttaa, kun asun solussa ja tilaa on tosi hintsusti. Yöpöytä on ihan kiinni seinän ja sängyn välissä ja kun se latausjohto tippuu sinne sängyn väliin niin sitä saa kaivella sieltä jonkin aikaa. Hajottavaa touhua mikä pitää suorittaa melkein joka päivä. Langaton lataus olis ihan vitun jees mun tarpeisiin ja olisin siitä valmis maksamaan.

Kumma että jotkut eivät näe mitään hyvää tuossa langattomuudessa.

Mua ainakin vituttaa, kun asun solussa ja tilaa on tosi hintsusti. Yöpöytä on ihan kiinni seinän ja sängyn välissä ja kun se latausjohto tippuu sinne sängyn väliin niin sitä saa kaivella sieltä jonkin aikaa. Hajottavaa touhua mikä pitää suorittaa melkein joka päivä. Langaton lataus olis ihan vitun jees mun tarpeisiin ja olisin siitä valmis maksamaan.

Kato, kun se on Nokian systeemi;)

Etukäteen ajatellen en halua pyödälleni ylimääräistä latauspalikkaa tai säteilijää. Toisaalta yritän muutenkin välttää tarpeetonta kuluttamista, johon kuuluu latureiden pitäminen tarpeettomasti seinässä. Jotenkin on myös vaikea uskoa, että tämä on nyt se kaikki rajat ylittävä lopullinen ratkaisu. Kännyköissä hyvin harva standardi on kestänyt muutamaa vuotta pidempään.

Qi-standardi koskee muitakin kuin kännyköitä ja sen takana on suurin osa merkittävistä teknologiayrityksistä. Mitä tulee seinässä oleviin latureihin niin nuo vampyyrilaturit joutuvat 2013 pannaan Kaliforniassa ja todennäköisesti kehitys tulee olemaan muuallakin samansuuntaista. Kaikki laturit kun eivät lepotilassa kuluta sähköä.

Miksi Nokialle on niin tärkeetä saada osuutta jenkkien markkinoista? http://www.digitoday.fi/mobiili/2012/09/03/joka-neljas-alypuhelin-ostetaan-kiinassa/201236910/66 Koska Windows? Muutenkin vaikeassa rakennemuutoksessa yritetään hakata päätä seinään lännessä. Markkinaosuuden nostaminen lähes nollasta 20 prosenttiin vaatiin varmaan aika paljon enemmän panostusta, kuin vastaavan osuuden pitäminen vanhoilla hyvillä markkina-alueilla. Eikös Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan olis voinut Euroopan ohella panostaa Elopin aikakauden alussa ja jättää jenkkimarkkinat myöhemmälle valloitukselle. Kuitekin alle 20% älypuhelimista myydään sillä markkina-alueella.

Toivottavasti toi langaton lataus yleistyy nopeasti, mä ainakin nään siinä paljon hyviä puolia. Aina ku tuun kotiin heitän puhelimen johonkin pöydälle ni miksei se vois siinä samalla latautua. Väittäisin, että tableteissa ja läppäreissä vielä kätevämpi ominaisuun kun akun kestot on vähän heikompia.

edit. 920 on muuten ihan jees, mut painosta pitäis saada osa pois. Plus en pidä käytössä niistä terävistä kulmista. Laihdutuskuurille kaikki nokialaiset ja uusia versioita ulos mitä pikimmiten. Verrattuna Appleen on hyvää laajempi tarjonta ja halvempi hinta.

Kannattaisko vaikka teipata johto pyötään niin, ettei se pääse itsestään tippumaan?

- - - Updated - - -

Kato, kun se on Nokian systeemi;)

Ei kai tuota voi mitenkään pitää erityisesti Nokian systeeminä.

Joo tuli mullekkin mieleen joku aivokasvaimen mahdollisuus. Mutta se on pieni hinta ettei tartte laittaa puhelinta piuhan perään :D

Joo tuli mullekkin mieleen joku aivokasvaimen mahdollisuus. Mutta se on pieni hinta ettei tartte laittaa puhelinta piuhan perään :D

Kasvain tulee varmasti ennemmin siinä päässä kiinni pidettävästä luurista. :)

Itse odottelen kyllä myös kaikkea sitä mitä mahdollisuuksia langaton lataus mahdollistaa jos nyt saavat sen kunnolla lyötyä läpi, sitähän on vielä vaikea sanoa. NFC:n avulla tehtävää toiminnallisuutta voisi myös tuoda enemmän mukaan tuohon kun luurin laskee työpöydällä olevan latausalustan päälle, esim. automaaginen synkkaus tai jotain muuta.

JBL:n esittelemä pömpeli joka lataa kännyä langattomasti ja kytkee samalla musan soimaan sitä kautta NFC:n käynnistämänä (ja bluetoothin välityksellä?) on ihan hyvä alku ja eiköhän ne jotain muutakin tässä sitten kehittele tuohon kuvioon.

- H

No tutulla on tuollainen uusi Nokian känny ja langaton lataus, ja on kuulemma helvetin hyvä. Töissä kun heittää kännyn työpöydälle niin se on aina latingissa. Omassa luurissa on usb-lataus ja onhan se nyt keijoa koko ajan repiä auki jotain pieniä luukkuja ja tunkea sitä töpseliä sisään. Ja aina kun menee kaffelle tai vessaa, niin joutuu irroittamaan luurin ja taas myöhemmin laittamaan takaisin. Muuten on akku heti loppu.

Ennen kännyt toimivat 7 päivää ilman latinkia, vaan toisin on nykyään. Kahvikin on kitkerämpää nyt.

NFC ei vielä merkitse mitään, mutta on kovaa vauhtia tulossa.

Nintendon tulevassa WiiU konsolissa on NFC tuki. Nintendon pojilla on yleensä aika hyvä mielikuvitus noitten tekniikoiden kanssa, joten voisi kuvitella, että aika mielenkiintoista NFC toimintoa on tulossa sieltäkin suunnasta. Se taas auttaa muitakin NFC tuen omaavia laitteita. Toki muut valmistajat tuovat vielä oman mausteensa soppaan, joten iso juttu tuo tulee olemaan.

Ite ihmettelen sitä, ettei puhelimiin ole vielä samanlaista kineettistä eli liike-energialla tapahtuvaa latausta kehitetty mitä jossain kelloissa esim on.
Tietysti iso näyttöisen puhelimen kulutus on vähän eri luokkaa kuin rannekellon, mutta on siinä enemmän tilaakin tuollaiselle koneistolle ja eipä sitä kokonaan tarttisi liikkeellä saadakaan ladattua vaan olisi pelkästään esim. tuon langattoman telakan lisänä.
Ja olisi hemmetin hieno ominaisuus esim. hätätilanteessa kun akku on loppu niin saisi vatkaamalla siihen sen verran henkeä, että pystyisi vaikka hätäkeskukseen ottamaan lyhyen puhelun.:)
Myös tuon langattoman latauksen luulisi pystyvän kehittämään jotenkin niin, että tuommoinen vastaava kineettistä energiaa hyväksi käyttävä koneisto aktivoituisi esim. magneettikentän avulla kun puhelin lasketaan telakan päälle.

Kai tuollaiset koneistot vaan sitten on vielä niin lapsen kengissä, ettei niillä puhelimen tapaiseen tehosyöppöön saada minkäänlaista henkeä.

Miksi Nokialle on niin tärkeetä saada osuutta jenkkien markkinoista? http://www.digitoday.fi/mobiili/2012/09/03/joka-neljas-alypuhelin-ostetaan-kiinassa/201236910/66 Koska Windows? Muutenkin vaikeassa rakennemuutoksessa yritetään hakata päätä seinään lännessä. Markkinaosuuden nostaminen lähes nollasta 20 prosenttiin vaatiin varmaan aika paljon enemmän panostusta, kuin vastaavan osuuden pitäminen vanhoilla hyvillä markkina-alueilla. Eikös Aasiaan ja Etelä-Amerikkaan olis voinut Euroopan ohella panostaa Elopin aikakauden alussa ja jättää jenkkimarkkinat myöhemmälle valloitukselle. Kuitekin alle 20% älypuhelimista myydään sillä markkina-alueella.
Kyllä se Nokia Aasiaankin panostaa. Sai ilmeisesti juuri solmituksi China Mobile ottaa Lumia 920:n valikoimiin. Tuolla operaattorilla on 680 miljoonaa käyttäjää! Eiköhän sieltä jokunen ostaja löydy.

http://m.wpcentral.com/china-mobile-sport-lumia-920-china-telecom-release-other-windows-phones

Ite ihmettelen sitä, ettei puhelimiin ole vielä samanlaista kineettistä eli liike-energialla tapahtuvaa latausta kehitetty mitä jossain kelloissa esim on.
Tietysti iso näyttöisen puhelimen kulutus on vähän eri luokkaa kuin rannekellon, mutta on siinä enemmän tilaakin tuollaiselle koneistolle ja eipä sitä kokonaan tarttisi liikkeellä saadakaan ladattua vaan olisi pelkästään esim. tuon langattoman telakan lisänä.
Ja olisi hemmetin hieno ominaisuus esim. hätätilanteessa kun akku on loppu niin saisi vatkaamalla siihen sen verran henkeä, että pystyisi vaikka hätäkeskukseen ottamaan lyhyen puhelun.:)
Myös tuon langattoman latauksen luulisi pystyvän kehittämään jotenkin niin, että tuommoinen vastaava kineettistä energiaa hyväksi käyttävä koneisto aktivoituisi esim. magneettikentän avulla kun puhelin lasketaan telakan päälle.

Kai tuollaiset koneistot vaan sitten on vielä niin lapsen kengissä, ettei niillä puhelimen tapaiseen tehosyöppöön saada minkäänlaista henkeä.

Taitaa olla melko mitätön määrä energiaa mitä tuollaisella saa. Nokia tutkii tällä hetkellä esim. energian harvestointia Rf-signaaleista, joka sekin on kiinnostava aihe.

Tuo puhelin sisältää kosketusnäytön, pari prossua, helvetin heikon antennin jota kompensoidaan kovalla lähetysteholla, mikrofonin, kaiuttimen, gigoja RAM-muistia, valotehoa, joten melko paljon saisit vispata, että saisit edes 3G-kenttään yhteyden. Tuo virrankulutus on ihan tajuton kelloon verrattuna.

Jos pitäs keksiä täysin uusi virtalähde, niin varmaan joku paita, joka ottais talteen kehon sähköenergiaa tai lämpöä. Ehkä joku Myontecin tekniikka vois olla modattavissa tuohon.

Suositut

Back
Ylös Bottom