Nokian puhelimet Microsoftille (alennuksella)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika1979
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jonkinverran turskaa on omassa salkussa, saas nähä miten kurssin käy. Analyytikot odottaa nousua eikä kannattamattomien osien myynti yleensä huonoa tee. Jos katsotaan NSN:N viimeaikaisia tuloksia niin nousupotentiaalia pitäis olla kuin myös osingonmaksukykyä. 6000 työpaikkaa jäi Nokialta Suomeen, viiden vuoden päästä voi olla vähä eri tilanne... Eloppihan tuli yritysratkaisuyhtiöstä Microsoftilta Nokialle joten kauhean suurena yllätyksenä tuota ei voivoida pitää. Silti vähän yllättäen tuo tapahtui..

Ehkä tästä ei ollut vielä threadia..?

Microsoft ostaa Nokian puhelinliiketoiminnan | Yle Uutiset | yle.fi

Käsi ylös kenelle tämä tuli yllätyksenä? ..anyone? :jahas:

Hintaa 5,44 mrd on aamun uutislähetyksissä pidetty todella alhaisena
Tappiota tekevästä puhelin puolesta vai;)
Nokialle siis jäi kaikken arvokkaimmat ja tulosta tekevät osat haltuun!
Aamulehti

- - - Updated - - -

Jonkinverran turskaa on omassa salkussa, saas nähä miten kurssin käy. Analyytikot odottaa nousua eikä kannattamattomien osien myynti yleensä huonoa tee. Jos katsotaan NSN:N viimeaikaisia tuloksia niin nousupotentiaalia pitäis olla kuin myös osingonmaksukykyä. 6000 työpaikkaa jäi Nokialta Suomeen, viiden vuoden päästä voi olla vähä eri tilanne... Eloppihan tuli yritysratkaisuyhtiöstä Microsoftilta Nokialle joten kauhean suurena yllätyksenä tuota ei voivoida pitää. Silti vähän yllättäen tuo tapahtui..
Sen verran tiedoksi, että Frankfurtin pörsissä Nokia tällä hetkellä n32% nousussa:D

joo ei tullut yllätyksenä, mutta 920 jäi sitten viimeiseksi noksuksi omassa taskussa, tai eihän tämän jälkeen ole enää nokian puhelimia vaan mikkisoftan luureja ja en periaatteestakaan osta, varmasti järkyttyvät ison meren tuolla puolen tästä protestista... :D

Tappiota tekevästä puhelin puolesta vai;)
Nokialle siis jäi kaikken arvokkaimmat ja tulosta tekevät osat haltuun!
Aamulehti

- - - Updated - - -

Sen verran tiedoksi, että Frankfurtin pörsissä Nokia tällä hetkellä n32% nousussa:D

Hei mä oon vaan viestintuoja siitä mitä tosta on spekuloitu :D

Onhan toi sinällään hyvä hinta, mutta jos ajattelee sitä hyötyä minkä MS tulee saamaan siitä..
Mut se on totta että nyt Nokia voi keskittyä NSN:ään millä meneekin paljon paremmin..

Hei mä oon vaan viestintuoja siitä mitä tosta on spekuloitu :D

Onhan toi sinällään hyvä hinta, mutta jos ajattelee sitä hyötyä minkä MS tulee saamaan siitä..
Mut se on totta että nyt Nokia voi keskittyä NSN:ään millä meneekin paljon paremmin..
Mistäs nyt voi keskustella, kun Nokiasta tulee tylsä rahantekokone pörssiin, kun ei voi enään puhelimia mollata:D

Kannattaako tätä nyt ostaa? Porukat iski kiinni ihan sievoisen summan, itte vähän toppuuttelin mutta kuulemma nyt kannatti ostaa

bili.jpg

Menevätköhän esim. Noksun PureView ja Rich Recording patentit / teknologiat kokonaisuudessaan Mikkisoftalle? Mulla on duuniluurina Lumia ja käyttis on siinä mielestäni paskaa, eli omia rahojani en tule Windows - luuriin luultavasti sijoittamaan....

Nokiat on koko ajan kehityksessä perässä ja puhelimet on aika paskoja,joten tuskin tämä nyt niitä ainakaan huonontaa. Itsellä ollut viimeiset 15 vuotta nokian puhelimia ja seuraavaksi tulee jokin muu. Ehkäpä Jolla ;)

Menevätköhän esim. Noksun PureView ja Rich Recording patentit / teknologiat kokonaisuudessaan Mikkisoftalle? Mulla on duuniluurina Lumia ja käyttis on siinä mielestäni paskaa, eli omia rahojani en tule Windows - luuriin luultavasti sijoittamaan....

Microsoft saa lisenssit Nokian matkapuhelinpatentteihin, mutta ei yksinoikeudella. PureViewit yms. voidaan kaupata muillekin yrityksille.

Microsoft saa lisenssit Nokian matkapuhelinpatentteihin, mutta ei yksinoikeudella. PureViewit yms. voidaan kaupata muillekin yrityksille.

Nokia omistaa siis jatkossakin patenttisalkkunsa ja Microsoft osti 1,6mrd€:lla (osa siitä ~5,5mrd€:sta) lisenssin joihinkin patentteihin liittyen kännyköihin. Nokian matkapuhelinosuudestahan kauppahinta oli 3,8mrd€, eli todella "halvalla" meni.

Aika nopeasti Nokia luovutti. Lumiat ei missään tapauksessa ole huonoja puhelimia, mutta kilpailutilanne androidin ja applen kanssa on kyllä aika huono. Olen tässä jo kytännyt jonkin aikaa, että milloin saadaan Lumia 1020 markkinoille suomessa, näinköhän saadaan koskaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom