Nokian puhelimet Microsoftille (alennuksella)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika1979
  • Aloitettu Aloitettu
Niin ihan hyvää hyvyyttään tekee näin, ilman vastinetta? Turha suomalaista ay-liikettä on moittia, kyllä valtiovallan pitäisi huolehtia siitä että tänne on kannattavaa suurten yritysten investoida.

hölömö... just totahan mä tarkoitin... firmahan ostaa duunareittensa aikaa, yleensä se 7,5h päivässä. Ammattiliitot on vastuussa palkankorotuksista mikä nostaa työntekijän kustannuksia, mikä taas tekee Suomesta kalliimman maan investoinneille. Valtiovalta määrittää verot jotta palvelut pyörii, ja sekin menee vähän vihkoon tällä hetkellä! Eikö?

- - - Updated - - -

Minä olen pomona, mutta ei ole edes facebook tiliä, että ei tarvi olla sen kautta kavereitakaan.

Muuten kyllä mulle on ihan se ja sama että onko joku pomon kaveri vai ei. Mun esimies on minua kaksi vuotta vanhempi ja samaa sukupuolta, on varmaan ihan loogista että voidaan käydä vaikka kaljalla joskus jne. Että enempi se on varmasti kiinni siitä meneekö kemiat muuten yhteen. En mä alvariinsa ramppaa kenenkään työkaverin kanssa kaljalla tai muuallakaan, että sen puoleen en katso onko pomo vai kollega vai alainen vai mikä. Olen jonkun kaveri tai olen olematta. Töissä pitää aina tasapuolisesti suhtautua kaikkiin.

Facebookista voi olla mitä mieltä tahansa mutta se vain toi esimerkissäni jutun pointin. Oon täysin samaa mieltä että kaikenmaailman pokkurointi ja eriarvoistus työssä (ja muualla) on aivan perseestä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hölömö... just totahan mä tarkoitin... firmahan ostaa duunareittensa aikaa, yleensä se 7,5h päivässä. Ammattiliitot on vastuussa palkankorotuksista mikä nostaa työntekijän kustannuksia, mikä taas tekee Suomesta kalliimman maan investoinneille.

Ei niitä rahoja ole pakko ottaa vastaan. Kanna kortesi kekoon Suomen elinkeinoelämän puolesta ja palauta puolet palkasta. Tämä on aina sitä samaa itkua, että liitto on perseestä mutta edut kelpaa kyllä.

Mutta ikävää on jos Nokian ja muun tuotekehityksen mahdollisuudet tässä maassa torpataan jonkun raksaliiton puolesta.

Ei niitä rahoja ole pakko ottaa vastaan. Kanna kortesi kekoon Suomen elinkeinoelämän puolesta ja palauta puolet palkasta. Tämä on aina sitä samaa itkua, että liitto on perseestä mutta edut kelpaa kyllä.

Mutta ikävää on jos Nokian ja muun tuotekehityksen mahdollisuudet tässä maassa torpataan jonkun raksaliiton puolesta.

Puolet palkasta? Jaa minkä takia? Ihan kuulu itse olen palkkani neuvotellut ilman minkään liiton apua tai vaikutusta! eikä sillä liittojen neuvottelemalla 20eur kuukausipalkkakorotuksella / indeksikorotuksella mersuja mennä ostamaan!!!

Puolet palkasta? Jaa minkä takia? Ihan kuulu itse olen palkkani neuvotellut ilman minkään liiton apua tai vaikutusta! eikä sillä liittojen neuvottelemalla 20eur kuukausipalkkakorotuksella / indeksikorotuksella mersuja mennä ostamaan!!!

Jaa no jos se on vain 20€ niin eihän se sitten liiton vika ole, että työvoimakustannukset ovat korkeat. Itse olet mennyt neuvottelemaan liian korkeat palkat ja siksi Nokia myytiin.

Paha sanoa, oliko se nyt sitten alennushinta. Yksi muuttuja mitä ei paljoa ole spekuloitu on se, että monelleko noista 32000:sta siirretystä microsoft tulee antamaan kenkää? Jos nuo oletettavasti kenkää saavat olisivat jääneet nokialle niin olisiko nokia(kin) tullut antamaan heille potkut? Paljonko nuo potkut tulevat maksamaan? Nythän nokia taisi ulkoistaa ison yt:n microsoftin suuntaan.

Juu, mutta miksi MS olisi maksanut tuon rapeet 3 miljardia työntekijöistä, jos haluaisivat niistä heti eroon. Kauppahinnan lisäksi lähtee kulut juoksemaan ja kulu per nuppi on keskimäärin yli 10000 E per kk. Eli kulut MS lle tuosta siirtyvästä porukasta on yli 300 M euroa vuodessa

Juu, mutta miksi MS olisi maksanut tuon rapeet 3 miljardia työntekijöistä, jos haluaisivat niistä heti eroon. Kauppahinnan lisäksi lähtee kulut juoksemaan ja kulu per nuppi on keskimäärin yli 10000 E per kk. Eli kulut MS lle tuosta siirtyvästä porukasta on yli 300 M euroa vuodessa

Lisäksi Nokia on aika tehokkaasti hoikentanut tappiota tekevää puhelinpuolta, ei varmaan älyttömänä ole ilmaa ko. organisaatiossa. MS halusi nimenomaan toimivan puhelinkehityksen ja valmistuksen itselleen, eli tuskin sitä nyt ainakaan alas ajetaan.

Saa nähdä miten symbbaripuolen käy. Periaatteessa se o MSlle ihan turha, mutta toisaalta Android tai Windows ovat liian kalliita alustoja kehitysmaiden perusmarkkinoille. Periaatteessa MS voi haluta pitää paria halpamallia pyörimässä ihan vain markkinapresenssimielessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom