Nokia N900

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mize
  • Aloitettu Aloitettu
Mitenkäs paljon tossa skype puhelussa siirtyy dataa? Mietin vain että minkalainen datapaketti kannattaa ottaa että pääsee halvimmalla. Ei ole tarvinnut ennen noita katsella kun työpaikka maksaa laskut, mutta tyttöystävälle voisi hommata tuon ominaisuuden jonka joutuu sitten maksamaan itse.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuon viimeisimmän päivityksen jälkeen ei speedometer näytä enää itsellä toimivan, vaikka asensin softan päivityksen jälkeen uudelleen. Johtuuko tuosta päivityksestä, vai liekö ongelma jossain muualla? Speedometer siis käynnistyy, mutta vilkuttaa vain nollaa nopeudeksi.

Kuuluisko tietokoneissa olla yleensä Bluetoothia tukevat ohjelmistot, koska mulla ei onnistunut sen käyttö ennen kuin latasin netistä tuollaisen PC suite ohjelman?

Osaisiko joku selittää tuon PAN verkon hyödyistä? Eli jos jos oikein ymmärsin niin tuossa henkilökohtaisessa verkossa voidaan siis käyttää kaikkia kyseiseen verkkoon kuuluvia laitteita ja tietokoneita?
Eli varmaan helpompaa kuin että muodostaisi yhteyden useaan koneeseen erikseen esim. tiedostojen jakamista varten, mutta onko muita hyötyjä?

Kuuluisko tietokoneissa olla yleensä Bluetoothia tukevat ohjelmistot, koska mulla ei onnistunut sen käyttö ennen kuin latasin netistä tuollaisen PC suite ohjelman?

no mitä meinasit sillä bluetoothilla tehdä? kyllä perus bt operaatiot (joita laite tukee) pitäisi onnistua kunhan on
a) nykyaikainen käyttis tietokoneessa
b) ajurit jne kunnossa

e:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Protokollat

En enää ehtinyt editoimaan tuota aiempaa viestiä, sain homman lopulta toimimaan eli käyttäjässä vika tälläkin kertaa :)

Kuseeko media player kenelläkään muulla tuon edellisen ison päivityksen seurauksena? Vähän väliä biisit stoppaa kesken toiston ja palaa alkuun(eli ei mene pauselle) jumittamaan. Ei sinänsä valtavan iso asia, mutta pistää silti vituttamaan.

En tiedä oonko vaan uuno, mutta tuntuu, että esim ui jotenkin "lagaa" enemmän tän uuden päivityksen myötä.

Noh, joka tapauksessa nyt kun alkaa olla käyttökokemusta laitteesta enemmän, on myös helpompaa alkaa sitten niitä kehittämishaukkuja jakamaan:

1. Voi saatana tota kameran suojaläppää, aukeilee taskussa jatkuvasti ->perseesti suunniteltu.
2. Läheisyystunnistin vois olla parempi, sammuttelee välillä oudosti näyttöä.
3. Virtuaalinäppis ei vieläkään ole ihan mun makuun (subjektiivinen kokemus)
4. Näyttö on/off -kytkin vois olla järkevämpi.
5. lataus/usb on vammasella puolella jos joutuu puhumaan piuha kiinni
6. Vaikka en mitään lelua haluakaan, niin olis nyt edes joku krominpunainen saatavilla sitten kun Meego tulee :D Punainen E90 oli hieno.

Toiveet seuraavan Meegovehkeen suhteen on vähän ristiriitaiset. Toisaalta se kapasitiivinen ja herkempi näyttö on toivottava, mutta vähän pelottaa, miten ilman
tikkua voi tehdä mitään vakavaa. Flashin smooth pelitys on kuitenkin ykkösjuttu.

Koska omistan myös yhden Nokian osakkeen, osakkeenomistajana voisin sanoa vielä puhelimen ulkopuolella, että Kallasvuolle pitäisi antaa monoa ja lujaa. Nyt Nokia tekee liian montaa asiaa liian monella rintamalla. Näin tässä tietenkin kyllä aina käy kun talouspuolelta leivotaan pääjohtajia. Kassavirta-analyysia tehdään mieluummin kuin suunnitellaan kuluttajien tarvitsemia laitteita.

Toiveet seuraavan Meegovehkeen suhteen on vähän ristiriitaiset. Toisaalta se kapasitiivinen ja herkempi näyttö on toivottava, mutta vähän pelottaa, miten ilman
tikkua voi tehdä mitään vakavaa.

Olin jostain mielestäni lukevinani että noksun N8sia pystyisi käyttämään myös tikulla, vaikka onkin kapasitiivinen. En tiedä miten on toteutetttu, mutta toivottavasti hyvin ja ottavat uton muihinkin malleihinsa mukaan...

Tää on ihan tajuttoman perseestä. Itellä toimii puhelin modeemina ja paska lentää lattialle aina kun yritän vastata puheluun kun usb kaapeli on niin lyhyt ja johto on väärällä puolella :curs:

Olin jostain mielestäni lukevinani että noksun N8sia pystyisi käyttämään myös tikulla, vaikka onkin kapasitiivinen. En tiedä miten on toteutetttu, mutta toivottavasti hyvin ja ottavat uton muihinkin malleihinsa mukaan...

Tää olis kyllä ihan fap fap fap -ominaisuus. Räplään paljon kaikkea pilipalipörssitietoa ym. puhelimella ja ilman tikkua ei hommasta tule mitään. Tää ulkonäkö on sitten toinen juttu. Oon oppinut arvostamaan ohutta puhelinta taskussa, mutta jotenkin ne ei vain istu käteen. Kommari oli siitä mukava aikanaan, että käteen se istu mahtavasti ja tuntu että puhuu oikeesti puhelimeen. Sitten kun sen laittoi taskuun näytti siltä, että housuissa pullottaa hervoton mela.

*tu että voi olla ihmisellä ristiriitaisia toiveita :D

Yksi häiritsevä ominaisuus lisää N900:ssa on muuten helkkarin herkkä puhelintilan päällemeno jos vähänkin kiepahtaa väärässä kulmassa.

En tiedä oonko vaan uuno, mutta tuntuu, että esim ui jotenkin "lagaa" enemmän tän uuden päivityksen myötä.

Noh, joka tapauksessa nyt kun alkaa olla käyttökokemusta laitteesta enemmän, on myös helpompaa alkaa sitten niitä kehittämishaukkuja jakamaan:

1. Voi saatana tota kameran suojaläppää, aukeilee taskussa jatkuvasti ->perseesti suunniteltu.
2. Läheisyystunnistin vois olla parempi, sammuttelee välillä oudosti näyttöä.
3. Virtuaalinäppis ei vieläkään ole ihan mun makuun (subjektiivinen kokemus)
4. Näyttö on/off -kytkin vois olla järkevämpi.
6. Vaikka en mitään lelua haluakaan, niin olis nyt edes joku krominpunainen saatavilla sitten kun Meego tulee :D Punainen E90 oli hieno.

tikkua voi tehdä mitään vakavaa. Flashin smooth pelitys on kuitenkin ykkösjuttu.

Koska omistan myös yhden Nokian osakkeen, osakkeenomistajana voisin sanoa vielä puhelimen ulkopuolella, että Kallasvuolle pitäisi antaa monoa ja lujaa. Nyt Nokia tekee liian montaa asiaa liian monella rintamalla. Näin tässä tietenkin kyllä aina käy kun talouspuolelta leivotaan pääjohtajia. Kassavirta-analyysia tehdään mieluummin kuin suunnitellaan kuluttajien tarvitsemia laitteita.

4, 5 ja 6 on niin totta...koska omistan valitettavasti huomattavasti enemmän kuin yhden osakkeen, niin toivon että Kallasvuo sekä Vanjoki molemmat rekryttäisiin Appleen...

Osaakos joku kertoa miksi mun kännykässä ei näy skype puheluissa videopuhelu ominaisuutta? onkohan tuo skype vanhempi versio ja ei tue videopuheluita, eli pitäiskö ladata netistä uusin versio?

Elikkä valikossa ei ole siis kuin IM ja skype call

Osaakos joku kertoa miksi mun kännykässä ei näy skype puheluissa videopuhelu ominaisuutta? onkohan tuo skype vanhempi versio ja ei tue videopuheluita, eli pitäiskö ladata netistä uusin versio?

Elikkä valikossa ei ole siis kuin IM ja skype call

Vastaanottajan laite ei tue videopuheluita Skypen välityksellä.

Yksi häiritsevä ominaisuus lisää N900:ssa on muuten helkkarin herkkä puhelintilan päällemeno jos vähänkin kiepahtaa väärässä kulmassa.

disabloi se automaattinen käynnistys käännöstä?

Ei kai tuo liity itse puhelimeen mitenkään. Ainakin eBaystä löytyy pilvin pimein styluksia kapasitiivisille näytöille.

juu toki, kynästähän se kiinni on toimiiko ja miten toimii. Tuo kynä vain noksulla tulee mukana, eikä erikseen ostettavana ;). tässä kun vähän googlasin niin löyty nimikin jo eli SU-36. Varmaankin paristoilla/akulla toimiva tjms.

Alkaa pikkuhiljaa hajoamaan pää tähänkin. Puheluihin vastaaminen on alkanut tökkimään; yleensä menee kolme painallusta ennen kuin puheluun on oikeasti vastattu. Tässä ei kuitenkaan vielä ole suurin ongelma...

Tekstiviestien vastaanottaminen on alkanut kusemaan pahasti päin näköä. Tekstarit jäävät sattumanvaraisesti saapumatta ja tulevat myöhemmän viestin kanssa(ainakin yleensä...tiedä sitten montako on jäänyt tulematta) yhtäaikaa. Sain juuri äsken neljä viestiä yhtäaikaa viimeisen neljän tunnin ajalta. Toissapäivänä odotin vastausta viestiini yhdeksän tuntia ja sain sen vasta kun olin tiedustellut saiko vastaanottaja koskaan edes omaa viestiäni; silloin sain kaksi viestiä, sekä vanhan(lähetetty siis 9h aiemmin) ja uuden. On se nyt vittu jos näihinkään ei enää voi luottaa :curs:

Jahas, ilmeisesti mulle on myös yritetty soittaa mutta mitään puheluja ei ole näkynyt eikä kuulunut. Mitähän vittua tää puhelin oikeen tekee...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom