Nokia N900

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mize
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkas moni on ehtinyt päivittämään maemon uusimpaan versioon?

Mulla meinas mennä ensin hermot, kun OTA päivitys sanoi että pitää päivittää muka Ovi suiten kautta ja Ovi suite ei pelittänyt kun se väitti että ei oo nettiyhteyttä, vaikka kone oli piuhalla kiinni verkossa ja puhelinkin oli kytketty nettiin Ovi suiten kautta. Hetken kun tutkin asiaa niin OTA päivityksen ilmoitus johtuikin siitä että rootfs:ssä ei ollut tarpeeksi tilaa. Poistin kolme ohjelmaa jota en enää käyttänyt ja nyt OTA päivitys toimikin juuri niin kuin piti. Nopeesti kokeiltuna kaikki ohjelmat toimii edelleen, kuvakkeet yms tiedot säilyi paikallaan. Hieman tuntus nopeemmaltakin toi puhelin ton päivityksen jälkeen.. Muuta sen ihmeellisempää en oo kyllä vielä huomannu.

Itse tein sen kaapelin ja OVI suiten kautta. Outoa toki, että puhelin ehdotti PC Suitea, vaikka se ei edes N900 tältä osin tue. Ovi Suite lähti toimimaan kolmannella tai neljännellä yrittämisellä. Otin myös backupin sekä Ovi Suiten että N900 oman backup-toiminnon kautta. Oven backup ei toiminut.

Niin tai näin, kolmen tunnin kuluttua kaikkia toimi. Uudelleen ladattavia (automaattinen lataus backupin jälkeen) ohjelmia kun oli 79, aikaa kului hieman pidempään. Itse asiassa varsinainen PR1.3 updeittaus vei vajaan vartin. Loppu oli alun sähläystä ja sitten ohjelmien uudelleen latausta. Lopussa kaikki oli kuten alussakin. En huomaa sanottavaa eroa.

Mulla meni OTA:na, mutta 1.2 ei mennyt kuin vaikeimman kautta. Piti asentaa kaikki silloin uudestaan.

Mulla napsahti toi päivitys eilen. Päivittyi jälleen ilman ongelmia, kuten kaikki aiemmatkin päivitykset. Eroista aikaisempaan en osaa vielä sanoa, ei ole tullut tarkemmin tutkittua.

En oo ainakaan ite huomannu mitään eroa kai. Paitsi EHKÄ sen, ettei puhelimeen vastattaessa tarvii tökkiä väistelevää "Vastaa" painiketta kahta minuuttia. Tosin en ole saanut kuin yhden puhelun päivityksen jälkeen, eli en voi olla varma kävikö vain tuuri. En onnistunut googlettamaan mitään infoa tuosta päivityksestä, olisi kiva saada lista kaikesta minkä päivitys tuhosi ja muutti huonommaksi kuin aiemmin.

Tuntuis ainakin mulla käynnistävän nopeempaa tää 1.3

En oo ainakaan ite huomannu mitään eroa kai. Paitsi EHKÄ sen, ettei puhelimeen vastattaessa tarvii tökkiä väistelevää "Vastaa" painiketta kahta minuuttia. Tosin en ole saanut kuin yhden puhelun päivityksen jälkeen, eli en voi olla varma kävikö vain tuuri. En onnistunut googlettamaan mitään infoa tuosta päivityksestä, olisi kiva saada lista kaikesta minkä päivitys tuhosi ja muutti huonommaksi kuin aiemmin.

Mulla on sama tunne. Tänään just rupesin miettii et puheluihin vastaaminen on onnistunu oudon helposti.

Paitsi EHKÄ sen, ettei puhelimeen vastattaessa tarvii tökkiä väistelevää "Vastaa" painiketta kahta minuuttia.

Mulla on sama tunne. Tänään just rupesin miettii et puheluihin vastaaminen on onnistunu oudon helposti.

Ei jeesus. Niin paljon kun eri puhelimia ja niiden käytettävyyttä haukutaan niin olen kuitenkin luullut että joka älypuhelimella voi sentään vastata puheluihin :D

Ei jeesus. Niin paljon kun eri puhelimia ja niiden käytettävyyttä haukutaan niin olen kuitenkin luullut että joka älypuhelimella voi sentään vastata puheluihin :D

Varmaan älypuhelimilla joo mutta N900 ei edelleenkään ole sellainen vaan kämmentietokone/MID-laite jossa nyt vaan sattuu lisäksi olemaan jonkinlaiset matkapuhelinominaisuudet. :rolleyes:

Itselläni ei ole ollut kyllä vaikeuksia puheluihin vastaamisen kanssa, enkä huomannut mitään muutoksia muutenkaan päivityksen jälkeen. Hieno softa mutten puhelimeen on recaller, jolla voi nauhoittaa kaikki puhelut automaattisesti. Ei kai noita missään "oikeudessa" voi käyttää, mutta onhan se tyhjää parempi "dokumentti" jos on puhelimessa sovittu jotain ja vastapuoli sitten väittää toista. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun puhelun toinen osapuoli "muistaa" asian myöhemmin erilailla.

Varmaan älypuhelimilla joo mutta N900 ei edelleenkään ole sellainen vaan kämmentietokone/MID-laite jossa nyt vaan sattuu lisäksi olemaan jonkinlaiset matkapuhelinominaisuudet. :rolleyes:

No ainakin valmistaja itse luokittelee sen sivuillaan matkapuhelimeksi eikä minikannettavaksi :nusnus:

Nus nus. Kyseessä on ihan Nokian omankin määrittelyn mukaan mobiilitietokone puhelinominaisuuksilla, (jonka puhelinominaisuudet ovat kyllä sieltä surkeammasta päästä) ;)

No sovitaan sitten ettei sillä tarvitse pystyä vastaamaan soittoihin :D Tiedämpähän etten itse harkitse sitä kun nuo puhelinominaisuudet on jollainlailla tärkeitä mulle...

Muuten olen sitä mieltä, että akku kestää PR1.3 myötä pidempään kuin ennen. Varmasti en osaa sanoa, mutta muutaman päivän kokeilun perusteella kestää työpäivän puhelut, sähköpostit, nettiselailut jne. paremmin kuin aikaisemmin.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia vastata puheluihin tai soittaa niitä, tälläkään mobiilitietokoneella ;)
Tekstiviestit tässä toimii paremmin kuin missään käyttämässäni puhelimessa, tykkään todella paljon siitä "keskustelutyyppisestä" systeemistä, joka tässä on käytössä. Ei tartte arvailla/muistella, että mihin viestiin vastaus tuli tms.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia vastata puheluihin tai soittaa niitä, tälläkään mobiilitietokoneella ;)
Tekstiviestit tässä toimii paremmin kuin missään käyttämässäni puhelimessa, tykkään todella paljon siitä "keskustelutyyppisestä" systeemistä, joka tässä on käytössä. Ei tartte arvailla/muistella, että mihin viestiin vastaus tuli tms.

Toi keskustelutyyppinen viestijuttu on kyllä loistava. Voi helposti ettii samalta henkilöltä tulleet viestit jne.. tarvinnu jo monta kertaa. Kyllä noi puhelinominaisuudet on mulle riittäny, varsinki ku nyt se vastaaminen tuntuu toimivan. Saahan tohon sit muistaakseni jotain lisäohjelmia tohon soitteluun jos haluu.

Joo, tekstariominaisuudet ovat varsin mainiot, mutta kyllä mulla on tullu tossa vastailussa puheluihin välillä ongelmia. Kokonaisuutena tämä on kuitenkin ollut paras mobiilivehjes, jonka olen omistanut/räpeltänyt. Mulle tääkin on vaan jotenkin liian pieni. Haluaisin sellaisen kommarinkokoisen vehkeen, koska se oli niin älyttömän mukava käyttää. Vähän kuin naisessakin, että oli jotain mistä pitää kiinni. Käyttö on kuitenkin jatkuvaa HC:a.

Samaten näyttö sammuilee puheluun vastatessa miten sattuu, mutta se johtuu 95% todennäköisyydellä heikosta invisibleshieldasennuksestani, joka on kasalla sensorin kohdalta :D

Mites toi kellotus, kannattaako se niin, että huomaa käyttökokemuksessa? Laitoin kaikki esitoimet valmiiksi, mutta en ole vielä taajuuslimiittejä vaihtanut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom