Nokia N8

N9 sais olla MeeGo tai Maemo setti. Itse harrastelija muutenkin tietokoneiden kanssa niin iskee tuo N900:n homebrew meininki. Android vaikuttaa myös nyt olevan omalla kohdalla mahdollinen seuraava hankinta, iPhone 4G:ssä voi kestää todella kauan ja ei toi Applen suuntaus avoimuutta vastaan oikeen iske. Äsken vielä harkitsin vakavasti iPhone 3GS:ää kun yritykselle saisi niin hyvää hintaan (puhelin / 2000min / pieni datasetti 1 giga kuussa max. nopeus) 39€/kk, mutta sitten harkitsin taas että odottelen 4G:tä... siinä taas voi kestää niin kauan että suomeen saa ja Applen touhu (Apple vs. Adobe) rupee vähän riesoo muutenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihmetyttää vaan Symbianiin panostaminen. Mä kun jo luulin, että Nokian tulevat ns. multikat/älyluurit tulisivat olemaan vallan Maemolla käyviä. Mutta ei sitten.

Jep. Toi puhelin tulee olemaan floppi, niinkuin kaikki muutkin Nokian älypuhelimet. Yhtiön näkemyksetöntä johtoahan siitä voi vaan syyttää, mutta eiköhän siellä tule tapahtumaan aika isoja muutoksia tuota pikaa: http://www.aamulehti.fi/uutiset/talous/177739.shtml. Sen siitä saa, kun teknologiafirman vetäjäksi päästetään talousjohtaja, joka ei ymmärrä mistään muusta kuin numeroiden pyörittämisestä.

Jep. Toi puhelin tulee olemaan floppi, niinkuin kaikki muutkin Nokian älypuhelimet. Yhtiön näkemyksetöntä johtoahan siitä voi vaan syyttää, mutta eiköhän siellä tule tapahtumaan aika isoja muutoksia tuota pikaa: http://www.aamulehti.fi/uutiset/talous/177739.shtml. Sen siitä saa, kun teknologiafirman vetäjäksi päästetään talousjohtaja, joka ei ymmärrä mistään muusta kuin numeroiden pyörittämisestä.
Juu, eiköhän se lähde. Tarvitaan nyt kyllä aivan erilaista näkemystä, ja onhan Nokialla resursseja jolla sais kehitettyä jotain todella hienoa...

Juu, eiköhän se lähde. Tarvitaan nyt kyllä aivan erilaista näkemystä, ja onhan Nokialla resursseja jolla sais kehitettyä jotain todella hienoa...

Empä ole asiaa tuolta kannalta miettinytkään mutta olette varmaan oikeassa. Entisestä suunnan näyttäjästä on tullut tylsä markkinajohtaja joka varmistelee paikkaansa valtavalla arsenaalilla puhelimia joita tuskin fanitkaan erottaa toisistaan. Ja kilpailijat ovat aika kipeästi näyttäneet että yhdelläkin mallilla pärjää jos vain tekee siitä tarpeeksi "sexyn".

Nyt todella tarvittaisiin uutta henkeä nokiaan, sitä samaa mitä oli vuosituhannen vaihteessa. Mitä noksulla töissä olevia kavereitakin on seurannut niin todella byrokraattista on työnteon meininki nykyään. Puuttuu Ollilan tyylinen visiojohtaminen.

Voin olla väärässäkin...

Tuolta kommenteista napattu: lainaus takuuehdoista: "5. Tähän takuuseen ei voi vedota, jos Tuote on avattu tai sitä on muutettu tai korjattu jonkun muun kuin valtuutetun huoltoliikkeen toimesta" :D

No tuskimpa tuo akun vaihto oikeasti voi ainakaan suomessa takuuseen vaikuttaa, mutta mitä merkitystä sillä ruuvin kannalla on asiaan?

Aika onnetonta jos pelkkä akku tuottaa päänvaivaa puhelimen käyttäjälle. Itse olen 10 vuoden aikana vaihtanut akun kaksi kertaa. Mua ei ainakaan kiinnosta paskan vertaa availla puhelinta sen jälkeen kun se on käyttöön otettu. No omat kokemukset Nokioista ovatkin sitten usein sitä että niitä saa availla ja räplätä jatkuvasti. Nokian ei tarvitsisi keksiä pyörää uudelleen vaan tehdä jotain joka yksinkertaisesti vain toimii.

EDIT: Make, yleensä noissa käytetään torx-kantaa, mutta eihän se ongelma ole, biltemasta saa torx-setin parilla eurolla. Eikä kukaan nniitä nyt joka viikko ala ruuvailemaan.

Mikähän tuo akunvaihto juttu on? Enpä usko yhdenkään matkapuhelimen olevan käytössä niin kauaa, että akun vaihtaminen olisi tarpeen. Mallit muuttuvat niin nopeasti, ettei puolentoista vuoden jälkeen ole järkeä hankkia vanhaan luuriin uutta patteria, kun voi samantien ostaa uuden puhelimen.

Aika onnetonta jos pelkkä akku tuottaa päänvaivaa puhelimen käyttäjälle. Itse olen 10 vuoden aikana vaihtanut akun kaksi kertaa. Mua ei ainakaan kiinnosta paskan vertaa availla puhelinta sen jälkeen kun se on käyttöön otettu. No omat kokemukset Nokioista ovatkin sitten usein sitä että niitä saa availla ja räplätä jatkuvasti. Nokian ei tarvitsisi keksiä pyörää uudelleen vaan tehdä jotain joka yksinkertaisesti vain toimii.

EDIT: Make, yleensä noissa käytetään torx-kantaa, mutta eihän se ongelma ole, biltemasta saa torx-setin parilla eurolla. Eikä kukaan nniitä nyt joka viikko ala ruuvailemaan.

Ei muakaan kiinnosta mikään akun vaihtaminen, lähinnä naurattaa mikä meteli siitä oli eri foorumeilla kun iPhoneen ei saanut akkua vaihdettua, ja nyt muut seuraa samalla linjalla.

Nykyään varmaan 90% uusista ruuveista on torxeja, jopa suomessa vihdoin ja viimein, maailmallahan niitä on käytty jo kauan. Se että jossain käytetään nykyään ristipääkantaa ei ole merkki siitä että se on tarkoitettu kuluttajan avattavaksi, pikemminkin päinvastoin :)

Aika mielenkiintoinen perffivertailu
18161448.jpg

Joo. Ei se pelkkä suorittimen GHz merkkaa, Android luureissa (ainakin tällä hetkellä) kun katsotaan aina silmä tarkkana onko kuinka nopea Snapdragon.

Näyttää aivan Nokian yritykseltä numero 4563 saada joku järkevä kilpailija iPhonelle. Ruma ainakin oranssina.

Itselle ainakin täysin irrelevanttia saako akun vaihdettua. Miksi haluaisin vaihtaa. Kunhan näyttää hyvältä ja TOIMII JA SULAVASTI niin kaikki on hyvin. Tuo sulavasti toimiminen ja käyttömukavuus ovat olleet nuo Nokian ongelmat. Tekisivät sellaisen sen vanhan Zippo-puhelimen designilla neliskanttisen harjattua alumiinia olevan ohuen luurin niin se olisi siinä.

Näyttää aivan Nokian yritykseltä numero 4563 saada joku järkevä kilpailija iPhonelle. Ruma ainakin oranssina.
Itse meinaan ainakin hankkia just tuon oranssin, mutta makuja on tietysti monia. Mitä muuta kosketusnäyttöluurit on kuin "iPhone-kilpailija-yritelmiä" valmistajasta riippumatta? N8 nyt maksaa paittiarallaa 50% vähemmän kuin jeesusluuri, joten vähän eri segmenttiin taitavat tähdätä.

Tuo värien vähyys on kyllä erikoista näin yleensä. Ihan sama mistä puhutaan, TV:t, kännykät, ym.

Pelkkää plussaa veto N8:n kohdalla siis :)

Aika mielenkiintoinen perffivertailu
18161448.jpg

Mistäs tää perffivertailu on, haluaisin nähdä loputkin enkä vain pientä osaa, ja kuka sen on tehnyt.

Toi on just hyvä, että on muutama värivaihtoehto saatavilla. Muakin miellyttää toi oranssi eniten, ei oo sitä tavallisen harmaata :D

Suositut

Back
Ylös Bottom