Nokia N8

Samperi. Hienoa jälkeä oot tehnyt.:thumbs: Onko nuo kamera"kuljetukset" tehty ihan puhelinta liikuttamalla vai stillikuvaan. Btw laitas video tai kuva missä näkyy koko komeus (siis pyörä) ;)

Videota on, ei siis stillikuvia liikuteltu editorissa. :) Tasaiset liikuttelut mahdollisti pienen "dollyn" käyttö.

Ooteetä mutta menköön: :)

Mitä pyörää noista tarkoitat, Diavelia, Streetfighteria, 1198a vai Monsteria? :D Omani on tämän kuvan Sport 1000 "retropyörä" (tosin tossa videossa on nahkainen tankinsuojus päällä josta sitä lähikuvaa):

_smaller.jpg

- H

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saako tossa CameraPro - softassa säädettyä äänenvoimakkuutta, millä äänitetään? Tekisi mieli vaikka vähän nauhottaa bändireenejä, mutta nyt klippailee todella pahasti....

Saako tossa CameraPro - softassa säädettyä äänenvoimakkuutta, millä äänitetään? Tekisi mieli vaikka vähän nauhottaa bändireenejä, mutta nyt klippailee todella pahasti....

Äänen tasoa ei voi käsittääkseni säätää, expert settingseissä näyttää olevan asetuksia äänen formaatin ja tallennuksen näytteenottotaajuuden suhteen mutta ei voimakkuuden.. tai sitten missasin. :)

- H

Jos jollain on vielä se ongelma ettei puhelin näytä soittajan nimeä, asentakaa ohjelmisto uudelleen tietokoneella Nokia Ovi Suiten kautta. Oma rupes toimimaan uudelleenasennuksen jälkeen, enkä menettänyt vanhoja asetuksia tai tiedostojakaan.

Tosi makeeta jälkee tuolla N8 saatu kuvattua. Ei suotta hehkuteta sen kuva-, ja videointiominaisuuksia. Itse tässä elelen toivossa että työnantaja kiittäis mua työpanoksesta N8:lla, myöskin E7 kelpais ei siinä... Miten muuten onko kellään tietoa miten N8 ottaa jos on pitkät kynnet? Noi kosketusnäytöt on siitä hieman monimutkaisia ja ite ehkä sen takia arastelen. E7 hyvä puoli olisi kosketusnäytön lisäksi se QWERTY-näppäimistö...

^Erään tuttuni kanssa tuli yks ilta puhetta juurikin tästä kun räpläsi sohvalla puhelinta pitkillä kynsillään niin kysäisin mielipidettä nyt noin muuten vain niin ainakin hänen kertomansa mukaan onnistuu hyvin kun on tottunnut siihen kuinka kovaa tarvitsee luuria painella. Omani on juuri tuon qwerty:n omaava versio ja kyllä itse tykkään ennemmin sillä ne tekstarit ja muisti kirjat ränklätä kun niitä joutuu rustaamaan melko paljon per päivä. toivottavasti sait jotain selvää :)

N8:ssa ja E7:ssa on kapasitiivinen kosketusnäyttö, joka ei havaitse kosketusta kynnellä, mutta tunnistaa sormenpäällä kosketuksen tosi herkästi. Jos kynnet ovat niissä mitoissa ettei sormenpäillä näppäileminen onnistu, niin sitten pitää joko leikata kynnet tai ostaa puhelin jossa on resistiivinen näyttö.

Fcuk. En todellakaan aio luopua naiseudelle tärkeästä ominaisuudesta eli pitkistä kynsistä. Duunissa olen kaverien puhelimia testaillut, osalla ei toimi lainkaan, osalla suht ok. Pitää päästä testaamaan juurikin E7 ja N8. Toivottavasti kehittävät tuota ominaisuutta kaikissa kosketusnäytöissä, on nimittäin aikalailla mahdottomia isolle osaa naisista.

Fcuk. En todellakaan aio luopua naiseudelle tärkeästä ominaisuudesta eli pitkistä kynsistä. Duunissa olen kaverien puhelimia testaillut, osalla ei toimi lainkaan, osalla suht ok. Pitää päästä testaamaan juurikin E7 ja N8. Toivottavasti kehittävät tuota ominaisuutta kaikissa kosketusnäytöissä, on nimittäin aikalailla mahdottomia isolle osaa naisista.

Osta iPhone, se toimii. Siinä myös syy miksi Nokia konttaa ja Apple porskuttaa. Etkä kyllä kaipaa Nokioita kun saat sen iPhonen käsiisi.

Osta iPhone, se toimii. Siinä myös syy miksi Nokia konttaa ja Apple porskuttaa. Etkä kyllä kaipaa Nokioita kun saat sen iPhonen käsiisi.

Naispuoleisella duunikaverilla on, sillä on pitkät kynnet ja näyttää toimivan.

Mut mä vähän niiku odotan työnantajan sponssaavan ja arvioni on N8 tai E7... Toki sen iPhonenkin huolin jos antavat :)

Mut mä vähän niiku odotan työnantajan sponssaavan ja arvioni on N8 tai E7... Toki sen iPhonenkin huolin jos antavat :)

ei kyllä kynsillä painaen iPhone toimi. Edes mun 0,2mm pitkillä versioilla. Pitää olla ihokosketus.

Onko ihan varma että se duunikaverisi noksu on jompikumpi noista mainituista eikä mikään vanhempi jossa on resistiivinen näyttö? Aika heikosti toimii oma N8 jos sitä koetan pelkällä kynnellä tökkiä eikä noiden kapasitiivisten näyttöjen kuuluisikaan toimia kynnellä.. ellen ole missannut jotain. ;)

Ja kommentit iiluurin "toimivuudesta" voi sitten jättää ihan omaan arvoonsa eikä tässä topikissa viitsisi sitä osastoa sen enempää puidakaan.

- H

ei kyllä kynsillä painaen iPhone toimi. Edes mun 0,2mm pitkillä versioilla. Pitää olla ihokosketus.

Sillä mun duunikaverilla on törkeen pitkät kynnet, siis todella pitkät. Ja toimii iPhonella loistavasti. Mutta ehkä se on opetellut jonkun oman taktiikan ja tekniikan mitä en vaan huomaa? Japihan tuossa myöskin sanoi että toimii kynsilläkin...

Onko ihan varma että se duunikaverisi noksu on jompikumpi noista mainituista eikä mikään vanhempi jossa on resistiivinen näyttö? Aika heikosti toimii oma N8 jos sitä koetan pelkällä kynnellä tökkiä eikä noiden kapasitiivisten näyttöjen kuuluisikaan toimia kynnellä.. ellen ole missannut jotain. ;)

Ja kommentit iiluurin "toimivuudesta" voi sitten jättää ihan omaan arvoonsa eikä tässä topikissa viitsisi sitä osastoa sen enempää puidakaan.

- H
Duunikaverilla on siis iPhone, ei Nokialaista. Parilla muulla duunikaverilla on Noksut mutta ei kellään N8 (tai edes E7) mutta en muista tarkkoja malleja. Osaa pystyn selaamaan, osasta ei tapahdu mitään ja joudun hakemalla hakemaan että saan kontaktia valikkoihin (ja esim tekstiviestin kirjoittaminen on todella haasteellista kun oon testannut).

Mä tykkäisin ihan hulluna tosta N8 mutta en mä oikeesti ole kynnetön sen takia paria vuotta. Tai sitten pitäis hommata joku kumipäinen tikku tms mikä vastaisi sormea ja sillä painelisi. Miten voi ollakin näin vaikeaa yhdet hemmetin kosketusnäytöt :(

N8:n näyttö toimii yhtä hyvin/huonosti pitkillä kynsillä kuin iPhone, joten se ei ainakaan ole valintaperuste.

Jos vain sormella pystyt koskea näyttöä kynnen sijaan, niin kapasitiivinen näyttö toimii. Uusia luureja tosin ei juurikaan resistiivisellä näytöllä edes saa.

Kunhan et noita Japin mielipiteitä ota vakavasti missään asioissa, niin hyvä.

Veikkaampa että se kaveri tökkii näyttöä sormenpäillään eikä kynsillään, koska iPhoneissa on samalla periaatteella toimiva kosketusnäyttö kuin noissa N8 ja E7. Eiköhän siihenkin totu että joutuu näppäilemään tavallaan sormet suorana, jolloin kynnet ei koske näyttöön. Ja toki niitä puhelinkyniäkin on saatavilla, joilla pystyy käyttämään näyttöä kuin näyttöä.

Duunikaverilla on siis iPhone, ei Nokialaista. Parilla muulla duunikaverilla on Noksut mutta ei kellään N8 (tai edes E7) mutta en muista tarkkoja malleja. Osaa pystyn selaamaan, osasta ei tapahdu mitään ja joudun hakemalla hakemaan että saan kontaktia valikkoihin (ja esim tekstiviestin kirjoittaminen on todella haasteellista kun oon testannut).
Mä olen myöskin kironnut noita kapasitiivisia kosketusnäyttöjä, samaisesta syystä. Valikoista ja toiminnosta toiseen vielä siirtyy melko hyvin, kun käyttää peukalon syrjää, mutta tekstiviestien kirjoittaminen on jo haasteellisempaa. Virtuaali-qwertyllä ei tee käytännössä mitään, joten pitää olla aakkosnumeerinen näppäimistö päällä koko ajan. Siinä osumatarkkuus on ok tuolla samalla peukalotekniikalla.

E7:ssa on tosiaan kiva tuo oikea näppäimistö, jos yhtään enemmän kirjoittelee. Muutenkin mä kyllä liputan ei-kosketusnäyttöjen puolesta, näpyttely sujuu paljon helpommin kun saa palautteen osumisesta sormituntumalla ja esim. viestien kirjoittaminen tai netin selaaminen sujuu autolla ajaessakin. E6:ssa on myöskin kivasti toteutettu näppäimistö, vaikka monet eivät tykkää noista "taskulaskinmalleista". Tietty kosketusnäytöllä voi totettaa sitten kätevästi muita pyyhkäisytoimintoja tms., mutta kyllä se kirjoittaminen on kätevämpää yhä vanhalla tavalla. Syy, miksi kuitenkin itse kitkuttelen tuon pelkän kosketusnäytöllisen N8:n kanssa, on juurikin se kamera ja sen kuvanlaatu.

Voihan niitä näyttöjä käyttää myös sorminivelillä.

dislocated-finger-joint.gif

Tuolla sormen osalla siis tai sillä viimeisellä nivelellä, ei mitään hajua onko tuolla jotakin oikeaa nimeä suomenkielessä :D

E: Kokeilin juuri itsekkin ekaa kertaa kyseistä tekniikkaa ja yllätyin positiivisesti :O

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom