Miten tuo voidaan kääntää mitenkään muuten päin kuten se tuossa on? Ihan sama vaikka olis Nokia tai iPhone, toi on paskaa käyttölogiikkaa. Onhan sitä tartuttu iPhonessa vaikka mihinkä epäkohtaan ja se on ilmeisesti ihan ok. Sit jos ihan aiheellisesti ihmettelee jotain Nokian juttua, niin ihan hirvee meteli, sitäkö ei arvostella saisi?
Mutta johan tuossa kävi selville että homma käy myös huomattavasti lyhyemmän kaavan mukaan naputtelemalla ruudun nurkasta tai kuten joku siellä kommentoi niin tuonne Wlan -asetuksiin menemisestä voi tehdä vaikka oman linkin (widgetin?) siihen luurin aloitusnäkymään. Eli miksi itkeä tuosta sen mukaan miten homma tehdään vaikeimman mukaan kun se ei ole ainoa tapa tehdä asiaa. Ei ainakaan itse tulisi mieleen täällä huudella mistään puhelimesta tai laitteesta että onpas tuokin toiminto prkeleen hankalasti tehty ellei olisi varmuutta tai vaikka itse kysyisi ensin joltain että eikö sitä muka saa tehtyä helpommin / paremmin? Tekisi vaan itsestään aika tyhmän kun alkaisi asiaa sen enempää selvittämättä huutelemaan.. ja sitten ellei itseä kiinnostaisi selvitellä niin ei varmaan tulisi kommentoituakaan ellei sitten haluaisi vaan provota.
Minulla ei tuota luuria ole vaan E72, tuostakin varmaan löytyy tuollainen aivan vastaava reitti tuonne Wlan -verkkojen etsintään mutta en pidä sitä kovinkaan pahana ongelmana koska ns. aloitusnäkymässä on klikattavissa verkkohaku päälle tai pois, sitä on tullut käytettyä eikä koskaan tuollaista pidempää reittiä.
Sympparin käyttölogiikka ja varsinkin valikkorakenteet eivät tietenkään ole selkeimmästä päästä mutta vaikkapa N8:n tapauksessa ajattelisin että tuolla ei ole niin isoa merkitystä koska toiminnot joita useimmiten tarvitsee voi (käsittääkseni) tuoda niihin aloitusnäyttöihin paremmin käsille eikä sinne valikoihin tarvitse uppoutua kovinkaan paljoa. Tämä on toki vain mutua että kuinka hyvin tuo onnistuu tai ei, luurin omistajat voivat kommentoida jos haluavat.
- H