Nokia N8

Miten tuo voidaan kääntää mitenkään muuten päin kuten se tuossa on? Ihan sama vaikka olis Nokia tai iPhone, toi on paskaa käyttölogiikkaa. Onhan sitä tartuttu iPhonessa vaikka mihinkä epäkohtaan ja se on ilmeisesti ihan ok. Sit jos ihan aiheellisesti ihmettelee jotain Nokian juttua, niin ihan hirvee meteli, sitäkö ei arvostella saisi?

Mutta johan tuossa kävi selville että homma käy myös huomattavasti lyhyemmän kaavan mukaan naputtelemalla ruudun nurkasta tai kuten joku siellä kommentoi niin tuonne Wlan -asetuksiin menemisestä voi tehdä vaikka oman linkin (widgetin?) siihen luurin aloitusnäkymään. Eli miksi itkeä tuosta sen mukaan miten homma tehdään vaikeimman mukaan kun se ei ole ainoa tapa tehdä asiaa. Ei ainakaan itse tulisi mieleen täällä huudella mistään puhelimesta tai laitteesta että onpas tuokin toiminto prkeleen hankalasti tehty ellei olisi varmuutta tai vaikka itse kysyisi ensin joltain että eikö sitä muka saa tehtyä helpommin / paremmin? Tekisi vaan itsestään aika tyhmän kun alkaisi asiaa sen enempää selvittämättä huutelemaan.. ja sitten ellei itseä kiinnostaisi selvitellä niin ei varmaan tulisi kommentoituakaan ellei sitten haluaisi vaan provota.

Minulla ei tuota luuria ole vaan E72, tuostakin varmaan löytyy tuollainen aivan vastaava reitti tuonne Wlan -verkkojen etsintään mutta en pidä sitä kovinkaan pahana ongelmana koska ns. aloitusnäkymässä on klikattavissa verkkohaku päälle tai pois, sitä on tullut käytettyä eikä koskaan tuollaista pidempää reittiä.

Sympparin käyttölogiikka ja varsinkin valikkorakenteet eivät tietenkään ole selkeimmästä päästä mutta vaikkapa N8:n tapauksessa ajattelisin että tuolla ei ole niin isoa merkitystä koska toiminnot joita useimmiten tarvitsee voi (käsittääkseni) tuoda niihin aloitusnäyttöihin paremmin käsille eikä sinne valikoihin tarvitse uppoutua kovinkaan paljoa. Tämä on toki vain mutua että kuinka hyvin tuo onnistuu tai ei, luurin omistajat voivat kommentoida jos haluavat. :)

- H

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko muilla ollut sellaista ongelmaa etta kun haluaa kytkea puhelimen Ovi suite- softaan, niin softa ei tunnista etta puhelimessa on Nokia Ovi suite usb toiminto paalla? Itse laitteen softa tunnistaa, mutta vaittaa etta tuo usb reitti ei ole kytketty paalle :(

Kameran takia hommasin N8:n, mutta onhan taa vahan hakemista nain aluksi... Tosin eka alypuhelimen itella kyseessa :)
Jos joltain loytyy jotain hyvia kikkoja, application ehdotuksia jne. niin vinkkeja otetaan vastaan ;)

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa etta kun haluaa kytkea puhelimen Ovi suite- softaan, niin softa ei tunnista etta puhelimessa on Nokia Ovi suite usb toiminto paalla? Itse laitteen softa tunnistaa, mutta vaittaa etta tuo usb reitti ei ole kytketty paalle :(

Kameran takia hommasin N8:n, mutta onhan taa vahan hakemista nain aluksi... Tosin eka alypuhelimen itella kyseessa :)
Jos joltain loytyy jotain hyvia kikkoja, application ehdotuksia jne. niin vinkkeja otetaan vastaan ;)

Ovi Storesta löytyy ohjelma, jolla saa näppärästi panoramakuvia. En muista nyt tähän hätään nimeä. Pistää siihen hakuun "panorama" nii löytyy, ilmanenkin on.

Juu tälle tosiaan oli toinenkin tapa. Hyvä homma kun asiat voi tehdä monella tapaa, Homesta, widgetistä tai sitten valikoista. Toki tätähän ei nää ihmiset ymmärrä jotka täällä vauhkoovat ja kertovat tietymystään laitteesta mitä eivät pahemmin edes ole käyttäneet :rolleyes:
Ja tietäähän sen mikä näistä vaihtoehdoista jää porukan mieleen ja mitä kerrotaan eteenpäin, kun haukutaan kavereille laitetta paskaksi :)

Mulla toimii pakkis N900:lla ihan ok tolla 384kbit/s liittymällä. Junassa tulee aina selailtua.. Toimii itse asiassa nopeemmin kun sillä pendolinon junaverkolla.

sama homma rahikaisella. väitän että hitaus tulee luurin selaimesta eikä mistään muusta. n900:ssa on vieläkin huippuselain enkä näe isoa eroa (pl jos sivuila on isoja kuvia) 384k 3g:n ja 10M kaapeliwlanin välillä. eli suurin rajoittava tekijä on itse selaimen renderöinti.

LOL, perusnokiaa, eihän siinä pitänyt olla valikkohelvettejä :D

kertoisitko minullekin kuka tuollaista on väittänyt? mä oon kuullut huhuja että 6. jeesusluurilla ei ole enää käyttäjiä, ne survaistaan hartaudella valikoitujen henkilöiden hanureihin ja hurisevat siellä välillä vibraa jaellen. Jobs tulee jakamaan iFag -tarroja kuin jumala ilmestyskirjassa konsanaan.

Minkähän takia en pysty kirjautumaan Facebookiin sisään? Muut sivustot toimivat normaalisti. Kirjotan niihin kenttiin siis normaalisti mailiosotteet ja salasanat, ja kun painan sisäänkirjautumis-namiskaa, niin mitään ei tapahdu :confused:

Tais akun kestämättömyys johtua vaan uutuudesta. Pari kertaa annoin nyt mennä tyhjäksi, niin ei palkit häviä ihan liian nopsaan.

Toi Facebook-ongelma selvisi toisella selaimella tai käyttämällä ovi-palvelua... Mutta toinen asia mitä oon tässä ihmetelly, niin miten voin tallentaa osoitekirjaan sellasen numeron josta on mulle soitettu? Eli kun meen puhelutietoihin ja painan sitä numeroa minkä haluaisin tallentaa, niin puhelin soittaa siihen, ok. Sitten kokeilen painaa "valinnat" mutta sielläkään ei ole mitään vaihtoehtoa josta voisin tallentaa numeron. Help?

Toi Facebook-ongelma selvisi toisella selaimella tai käyttämällä ovi-palvelua... Mutta toinen asia mitä oon tässä ihmetelly, niin miten voin tallentaa osoitekirjaan sellasen numeron josta on mulle soitettu? Eli kun meen puhelutietoihin ja painan sitä numeroa minkä haluaisin tallentaa, niin puhelin soittaa siihen, ok. Sitten kokeilen painaa "valinnat" mutta sielläkään ei ole mitään vaihtoehtoa josta voisin tallentaa numeron. Help?

Paina sitä nroa pitkään (Contextual menu) ja valkkaa siitä "Save to Contacts" tallenna osoitekirjaan tms.

Vaikuttaa hienolta

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos puhelimesta sammuu virta, laitat laturiin ja virrat päälle, niin minkä helvetin takia näytönsäästäjäksi vaihtuu "ei mitään". Miksei se voi olla "iso kello" vaikka virrat käykin poikki?

Kyllä on todella vammasia vikoja tässä puhelimessa.

Jos puhelimesta sammuu virta, laitat laturiin ja virrat päälle, niin minkä helvetin takia näytönsäästäjäksi vaihtuu "ei mitään". Miksei se voi olla "iso kello" vaikka virrat käykin poikki?

Kyllä on todella vammasia vikoja tässä puhelimessa.
Eiköhän tuossa ole sitten kyse ihan softabugista, joka ehkä tuurilla korjautuu joskus tammikuussa, kun ilmeisesti pitäisi tulla uusi isohko päivitys.

Valitettavaa kyllä, että Nokia on julkaissut viimeisimmät kalliimmat hintaluokan puhelimet melkoisina raakileina. N8:ssakin olisi potentiaalia ihan hyväksi puhelimeksi, mutta softa on vielä sen verran raakile, että on sitä vähän kyseenalaista lippulaivaksi kutsua. Vituttaahan se ostajaa kuin pientä eläintä, jos lyöt melkein 500e kiinni puhelimeen, mutta se onkin vielä aivan testikappale. Tokihan Nokia lupailee, että softaa parannellaan päivityksissä, mutta kyllä mun mielestä puhelin pitäisi olla täysin karsittu tuollaisista typeristä virheistä ennen kuin sitä tungetaan markkinoille. Tuppaa vain olemaan nykyään tapa, että suunnitellaan, valmistetaan ja myydään, ja korjataan viat sitten, kun asiakas niistä huomauttaa. IPhonea en itse ostaisi, mutta on se kuitenkin monella saralla niin vahva suunnannäyttäjä, että melkein pitäisi kumartaa.

Eiköhän tuossa ole sitten kyse ihan softabugista, joka ehkä tuurilla korjautuu joskus tammikuussa, kun ilmeisesti pitäisi tulla uusi isohko päivitys.

Valitettavaa kyllä, että Nokia on julkaissut viimeisimmät kalliimmat hintaluokan puhelimet melkoisina raakileina. N8:ssakin olisi potentiaalia ihan hyväksi puhelimeksi, mutta softa on vielä sen verran raakile, että on sitä vähän kyseenalaista lippulaivaksi kutsua. Vituttaahan se ostajaa kuin pientä eläintä, jos lyöt melkein 500e kiinni puhelimeen, mutta se onkin vielä aivan testikappale. Tokihan Nokia lupailee, että softaa parannellaan päivityksissä, mutta kyllä mun mielestä puhelin pitäisi olla täysin karsittu tuollaisista typeristä virheistä ennen kuin sitä tungetaan markkinoille. Tuppaa vain olemaan nykyään tapa, että suunnitellaan, valmistetaan ja myydään, ja korjataan viat sitten, kun asiakas niistä huomauttaa. IPhonea en itse ostaisi, mutta on se kuitenkin monella saralla niin vahva suunnannäyttäjä, että melkein pitäisi kumartaa.

Niin monestihan täällä ihmiset ei käy huutelemassa miten hyvin puhelin toimii vaan huudellaan jos itsellä joku vika on ollut. Ei niitä vikoja kuitenkaan kaikissa puhelimessa ole vaikka omalle kohdalle sellainen sattuisikin. Tämä koskee ihan yhtälailla N8 ja iPhonea (ei älkää alkako tänne iPhone juttuja heittämään).

Itse en pysty allekirjoittamaan, että softa olisi raakile vai mihin vikaan viittaat?

Onko kukaan kapulan omistaja testannut N8:n komposiittivideoulostulon toimivuutta, siinähän on kait sellainenkin HDMI:n lisäksi. Vaatiiko jonkin noksun oman spesiaalijohdon vai toimiiko millä vaan videokaapelilla missä on toisessa päässä 3,5mm plugi ja toisessa normit RCA -plugit?

- H

Jääkö virransäästötila myös muilta osin päälle? Sillonhan kelloakaan ei näy näytönsäästäjässä.

Onko kukaan kapulan omistaja testannut N8:n komposiittivideoulostulon toimivuutta, siinähän on kait sellainenkin HDMI:n lisäksi. Vaatiiko jonkin noksun oman spesiaalijohdon vai toimiiko millä vaan videokaapelilla missä on toisessa päässä 3,5mm plugi ja toisessa normit RCA -plugit?
Toki toimii millä tahansa piuhalla.

Pari omaa huomiota muille N8-käyttäjille:
- Nokian Social-clienttia ei oikeasti kannata käyttää; Ovi Storesta löytyy Gravity, joka on 1,000,000 kertaa parempi. Lataamalla uusin alpha-versio täältä facebook-osio paranee tuosta edelleen.
- Betalabsista löytyvä Situations on oikeasti nerokas sovellus. Tähän asti olen tehnyt profiilit duuni-palaverissa, duuni, kotona-päivä, ja kotona-yö ja luuri siis vaihtaa noihin automaattisesti

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom