Nokia N8

Tää kohta on kaikistsa huvittavin, Wlan - Options - Settings.

"Options" on menu, josta valitaan kohta "Settings". Ei siinä tarvitse "mennä" minnekään.
Eikäpähän se sinänsä poikkea tavasta, jossa uusi valikko liukuu esiin koko ruudun mitalta uutena sivuna, jota monissa puhelimissa myös käytetään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
a) eikö värinän voimakkuuta saa todellakaan muutettu?

Hälytysvärinässä on käsittääkseni vain päällä ja pois. Huollossa voi helposti säätää, kuinka kovaa se värisee päällä ollessaan.
Kosketuspalauteväräyksen voimakkuutta muistaakseni voi säätää.

LOL, perusnokiaa, eihän siinä pitänyt olla valikkohelvettejä :D Miten noin simppeli asia on tehty noin helvetin monen valikon taakse? Tai miten yleensä mikään voi olla noin saatanan kaukana? 8 painallusta, että saadaan automaattinen wlan optio pois päältä? Ei ole todellista.

Tää kohta on kaikistsa huvittavin, Wlan - Options - Settings. Nokiassa on siis mahdollista olla optioiden sisällä optioita ja sitten niiden sisällä asetuksia, joiden sisällä on optioita ja asetuksia, joista pääsee asetuksiin, joiden kautta optioihin ja sitten lopulliseen asetukseen, joka varmaan vahvistetaan asetusten ja optioiden kautta viiteen kertaan, eikä se sittenkään toimi.
Hienoa että itse sivuston jonkinlainen pääjehu(näin olen antanut itseni ymmärtää) ja eräs moderaattoreista ottaa heti asiakseen tulla irvailemaan(trollaamaan) epäkohdista joita kyseisten herrojen vihaamasta tuotteesta löytyy. Niin sairasta kuin tuotteiden/yritysten vihaaminen onkin niin asiantuntemus ei tässä tapauksessa riittänyt selvittämään edes sitä miten helposti nuokin säädöt oikeasti ovat saavutettavissa. Veikkaan että taskusta löytyy iFööni? Ootko nettiä selaillut iPhone kourassa? Ai niin, tuo 'death grip' tappaa kuuluvuuden. Mites onko puhelut katkeillut tai kaiutin mennyt yllättäen päälle kesken puhelun? No ei se mitään, niin mullakin. Aika hyvin 600€ puhelimelta kun peruspuhelintoiminnot kusee niin rankasti. Ystävällisenä vinkkinä ehkä kannattaisi pysyä pois sellaisista keskusteluista joiden aihe ahdistaa. Kyrpänaamaiset Apple-käyttäjät ovat suurin yksittäinen syy minkä takia en itse uskalla iPhonea näkyvillä pitää, turpaanhan sitä vaan saisi jos samaan joukkoon leimautuisi :)

Ja ihan ongelmaan liittyen vielä. Kannattaa tarkistaa Työkalut -> logit(tai jotain sinnepäin), tuolta datapuolelta näkee siirtyykö dataa yhteyksien aikana. Pelkkä yhteydessä kiinni roikkuminen, oli sitten 3G tai wlan, ei vie virtaa ollenkaan tai enintään hyvin vähän eikä siitä siis mitään haittaakaan ole.

Ja ihan ongelmaan liittyen vielä. Kannattaa tarkistaa Työkalut -> logit(tai jotain sinnepäin), tuolta datapuolelta näkee siirtyykö dataa yhteyksien aikana. Pelkkä yhteydessä kiinni roikkuminen, oli sitten 3G tai wlan, ei vie virtaa ollenkaan tai enintään hyvin vähän eikä siitä siis mitään haittaakaan ole.
Yhteydet-valikosta yhteydenhallinta. Menee kyllä kolme kokonaista tökkäystä, että sinne pääsee.

Yhteyksiä pääsee rukkaamaan tökkäämällä akkupalkin vierestä (mihin esim. bt-ja muut yhteyskuvakkeet tulee). Aktiivisia pääsee ronkkimaan suoraan tai "nuolikuvakkeesta" pääsee yhteysvalikkoon.

Hienoa että itse sivuston jonkinlainen pääjehu(näin olen antanut itseni ymmärtää) ja eräs moderaattoreista ottaa heti asiakseen tulla irvailemaan(trollaamaan) epäkohdista joita kyseisten herrojen vihaamasta tuotteesta löytyy. Niin sairasta kuin tuotteiden/yritysten vihaaminen onkin niin asiantuntemus ei tässä tapauksessa riittänyt selvittämään edes sitä miten helposti nuokin säädöt oikeasti ovat saavutettavissa. Veikkaan että taskusta löytyy iFööni? Ootko nettiä selaillut iPhone kourassa? Ai niin, tuo 'death grip' tappaa kuuluvuuden. Mites onko puhelut katkeillut tai kaiutin mennyt yllättäen päälle kesken puhelun? No ei se mitään, niin mullakin. Aika hyvin 600€ puhelimelta kun peruspuhelintoiminnot kusee niin rankasti. Ystävällisenä vinkkinä ehkä kannattaisi pysyä pois sellaisista keskusteluista joiden aihe ahdistaa. Kyrpänaamaiset Apple-käyttäjät ovat suurin yksittäinen syy minkä takia en itse uskalla iPhonea näkyvillä pitää, turpaanhan sitä vaan saisi jos samaan joukkoon leimautuisi :)

Kauheet kilarit, onko Nokiallakin jo fanporukkaa? Applen fanittaminen on säälittävää, mutta Nokian fanittaminen on jo vajaata.

Ootko nettiä selaillut iPhone kourassa?

Sivuston jonkinlainen pääjehu(näin olen antanut itseni ymmärtää)
Ota happee vähän ja kokoa itsesi, ei noin kujalla voi olla.

^ hehe, ihan oikeassa olet - jos tuo edellisten kahden sivun valikkohelvetti edelleen on se paketista pois otetun koneen wifi-asetusten käsittelytapa, en voi kuin ihmetellä. Onneksi sentään N900 se on tehty vähän fiksummin.

^ hehe, ihan oikeassa olet - jos tuo edellisten kahden sivun valikkohelvetti edelleen on se paketista pois otetun koneen wifi-asetusten käsittelytapa, en voi kuin ihmetellä.
hehe, ei se ole.

Tää kohta on kaikistsa huvittavin, Wlan - Options - Settings.

Piti tsekata. Tuon WLAN-kohdan alla näkyy defaulttina kaikki käytettävissä olevat wlanit, joita suoraan tökkäisemällä niihin voi esim yhdistää. Asetuksiin päästäkseen pitää tosiaan painaa valinnat-nappia ja aukeavasta menusta valita asetukset.

Miten tuo on tehty iPhonessa?

Piti tsekata. Tuon WLAN-kohdan alla näkyy defaulttina kaikki käytettävissä olevat wlanit, joita suoraan tökkäisemällä niihin voi esim yhdistää. Asetuksiin päästäkseen pitää tosiaan painaa valinnat-nappia ja aukeavasta menusta valita asetukset.

Miten tuo on tehty iPhonessa?
2 painallusta ja pääsee tilaan, jossa on wlan säädöt. Ja noita painamalla ei tule mitään lisävalikoita "kytketäänkö/eikö kytketä".

- Päälle/pois
- Automaattinen liittyminen
- Ympärillä olevat lanit.

Kauheet kilarit, onko Nokiallakin jo fanporukkaa? Applen fanittaminen on säälittävää, mutta Nokian fanittaminen on jo vajaata.

Selvä tapaus.
Ei mitkään kilarit vaan oikeutettu avautuminen :)
Eikä tartte olla minkään puhelimen fani kun työn puolesta saa räpläillä aika monia luureja halvimmista Nokian symbianpökäleistä lähtien. Aika monia puhelimia koskevia foorumeita tulee lueskeltua ja jokaisella sama juttu, asioista pihalla olevat applefanit trollaa nokiakeskusteluissa enemmän kuin asioista ulapalla olevat nokiafanit applekeskusteluissa. Käy vaikka tarkistamassa parit tekniikkafoorumit. Tarpeeks pitkään kun yrittää kaiken sen paskan seasta löytää oikeaa informaatiota itse puhelimen käytöstä, niin alkaahan siinä rauhallisempikin kaveri hiiltyä. Ja tällä kertaa avautumisen tarve sattui Pakkiksen kohdalle.

Taskusta löytyy muuten iPhone 4, firma kun maksaa, ja ihan rehellisesti sanottuna en ymmärrä miksi tästä kukaan yli 600€ maksaisi. Mutta eipä se mun taskusta pois ole.

Ei mitkään kilarit vaan oikeutettu avautuminen :)
Eikä tartte olla minkään puhelimen fani kun työn puolesta saa räpläillä aika monia luureja halvimmista Nokian symbianpökäleistä lähtien. Aika monia puhelimia koskevia foorumeita tulee lueskeltua ja jokaisella sama juttu, asioista pihalla olevat applefanit trollaa nokiakeskusteluissa enemmän kuin asioista ulapalla olevat nokiafanit applekeskusteluissa. Käy vaikka tarkistamassa parit tekniikkafoorumit. Tarpeeks pitkään kun yrittää kaiken sen paskan seasta löytää oikeaa informaatiota itse puhelimen käytöstä, niin alkaahan siinä rauhallisempikin kaveri hiiltyä. Ja tällä kertaa avautumisen tarve sattui Pakkiksen kohdalle.
Taskusta löytyy muuten iPhone 4, firma kun maksaa, ja ihan rehellisesti sanottuna en ymmärrä miksi tästä kukaan yli 600€ maksaisi. Mutta eipä se mun taskusta pois ole.

Napinpainaja ei tosiaan vaikuta miltään noksufanboilta, eivät kaikki iiluurin arvostelijat varmastikaan ole sellaisia. :) Ja itsekin sitä mieltä että puhelimien kuten myös käyttisten ynnä muun vastaavan fanittaminen ei ole ihan täyspäistä touhua, ainakaan aikuiselta ihmiseltä.

Hauskaa seurattavaa tuo N8 -weelanikeskustelu jonka joku tuossa jo totesikin, varsinkin kun suurimmassa äänessä tuntuvat olevan sellaiset ihmiset jotka eivät asiasta oikeasti pahemmin näytä tietävän.. ;)

- H

Hauskaa seurattavaa tuo N8 -weelanikeskustelu jonka joku tuossa jo totesikin, varsinkin kun suurimmassa äänessä tuntuvat olevan sellaiset ihmiset jotka eivät asiasta oikeasti pahemmin näytä tietävän.. ;)

- H
Mut en tiedä miten sokeasti Nokian bugeja tai hölmöä käyttistä voi katsoa, jos manuaalissa oleva faktakaan ei mene perille. Siis kuten tuossa oli, niin manuaalissa lukee näin:

Poista käytöstä taustalla tapahtuva käytettävissä olevien WLAN-verkkojen etsintä.
Valitse Valikko > Asetukset ja Yhteydet > Langaton lähiv. > Valinnat >
Asetukset > Näytä WLAN-käytettäv. > Ei koskaan.

Miten tuo voidaan kääntää mitenkään muuten päin kuten se tuossa on? Ihan sama vaikka olis Nokia tai iPhone, toi on paskaa käyttölogiikkaa. Onhan sitä tartuttu iPhonessa vaikka mihinkä epäkohtaan ja se on ilmeisesti ihan ok. Sit jos ihan aiheellisesti ihmettelee jotain Nokian juttua, niin ihan hirvee meteli, sitäkö ei arvostella saisi?

Millaisia nopeuksia Nokia N8:n omistajilla on nettiliittymissä? Saunalahden 1 megasella ei tee hevonhelvettiä forumeja selatessa, mikä nyt ei tullut täytenä yllätyksenä.

Esimerkiksi Pakkiksen uudet viestit-kenttä ei aukene meikäläisellä. Hesarit sun muut latautuu ihan kiitettävästi. :confused: Pitänee vielä räpläillä. Voihan se olla, että on ollu kyse hetkellisestä jumiutumisesta.

Esimerkiksi Pakkiksen uudet viestit-kenttä ei aukene meikäläisellä. Hesarit sun muut latautuu ihan kiitettävästi. :confused: Pitänee vielä räpläillä. Voihan se olla, että on ollu kyse hetkellisestä jumiutumisesta.

Mulla toimii pakkis N900:lla ihan ok tolla 384kbit/s liittymällä. Junassa tulee aina selailtua.. Toimii itse asiassa nopeemmin kun sillä pendolinon junaverkolla.

Kyllä megasella pitäis hyvin surffaa, kyse voi olla ihan forumikohtaisesta raskaudesta.
Tai puhelimen raskaudesta. Olen joskus tainnut mainitakin, että omalla Sampalla oli netin selaus ihan kuin modeemiaikaan. Lataa ja lataa ja lataa ja mitään ei tapahdu. Kyse oli siitä, että kun puhelin lagaa, niin ei se nettisivujakaan lataa. Kun asensin lagfixin, niin ei voi kuin ihmetellä miten hyvin 384 itse asiassa riittää. Tuntui ihan siltä, kuin olisi nettiliittymä samalla vaihdettu. Ei toi mikään järin vauhdikas nytkään ole, eikä voi ollakaan, mutta sillä pärjää kuitenkin ihan hyvin. Ennen ei pärjännyt, vaan teki mieli heittää luuri seinään.

Kyllä se tuossa tänään näytti kommentoimiseni jälkeen pelaavan ihan hyvin. Nyt tosin ihmetyttää se, että akku tyhjenee melko nopeasti peruskäytössä. Kerran tai pari kävin netissä parin minuutin ajan ja soitin muutaman 5-10 minuutin puhelun. Nyt oli illalla palkit aivan viimeisellään eli seuraavaksi varmaan sammuu tai jotain. Muutaman muistikirjamerkinnän tein myös. Muttei mitään ihmeellistä. Johtuukohan siitä, että on vielä aivan tuliterä - viime viikonloppuna sain käyttööni? Anyway, antaa akun mennä tyhjäksi ja sitten tarkkaillaan uudestaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom