Nokia E71

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
Joo ihan pebasta. Ai siihen saa mesenkin? Mistäs?

Lataa-valikosta. Taitaapi olla 30 päivän kokeilujakson jälkeen maksullinen, pari euroa kuukaudessa.
Ebuddy on ihan pätevä vaihtoehto msn messengerille, joskin alkuperänen mese on selkeämpi. Ebuddya oon satunnaisesti käyttänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muutama bugi, tai sitten vika...

Kun valkkaa:
TOOLS-SETTINGS-GENERAL-PERSONALISATION ja klikkaa vielä sitä, niin yläreunassa teksti himmenee: Personalisation
Joka kestää noin 2-3sek ja sitten pompsahtaa: Personalisation

Sama homma kun katselee testiviestejä: Text message mutta tuo jää tuollaiseksi.

Sitten näppäinten valaistus on epätasainen, XCVBNMÖÄ ovat himmeämpiä kuin muut.
Mitenkäs muilla?
Tekstin himmeneminen on ominaisuus. Sille otsikolle on x kertaa y pikseliä tilaa joten pidemmät tekstit ei mahdu siihen tilaan mitenkään joten osa feidataan perästä pois.

Taitaa näppisvalo riippua kovasti valaisun määrästä kun pikaisesti testailin. lyö sormi valosensorin päälle (pieni reikä vasuriin kajarista) niin lyö näppäinvalon ainakin melkein täysille)

E: ja nopeuden takia eka himmennetään kaikki tekstit mitkä siihen tulee ja sit kun on parempi rako laskeskella skaalausta niin se tehdään.

Noksu julkaisi vastikään kevyesti tingityn edullisemman version E71:stä, mallinimellä E63. Ilmeisesti downgradena ainakin kamera huonompi ja GPS puuttuu.

image

Noksu julkaisi vastikään kevyesti tingityn edullisemman version E71:stä, mallinimellä E63. Ilmeisesti downgradena ainakin kamera huonompi ja GPS puuttuu.

image

Kamera ja GPS puuttu, voi itku. Kaksi turhinta ominaisuutta puhelimissa. Mutta HSPDA:n puuttuminen on :down:

Ja kun kerran olen Blackberryyn(tämän mallin olisi tarkoitus kilpailla BB:n malleja vastaan) koskenut, ei nuo Nokiat enää oikein nappaa.

Kamera ja GPS puuttu, voi itku. Kaksi turhinta ominaisuutta puhelimissa. Mutta HSPDA:n puuttuminen on :down:

Ja kun kerran olen Blackberryyn(tämän mallin olisi tarkoitus kilpailla BB:n malleja vastaan) koskenut, ei nuo Nokiat enää oikein nappaa.

Minkäs verran halvempi tuo sitten on? Tuskin oleellisesti jos E71 on vähän reilu 300e niin ei tuota tuosta enää paljon voi puristaa.

GPS on oikeasti hyödyllinen fiitsöri paljon reissaavalle jos tarttee jotain osoitetta esim. ulkomailla tai miksei kotimaassakin etsiä. Lähdeppä lompsimaan vaikkapa Munchenin keskustaan niin aika hukassa olet ilman GPS:ää.

Minkäs verran halvempi tuo sitten on? Tuskin oleellisesti jos E71 on vähän reilu 300e niin ei tuota tuosta enää paljon voi puristaa.

GPS on oikeasti hyödyllinen fiitsöri paljon reissaavalle jos tarttee jotain osoitetta esim. ulkomailla tai miksei kotimaassakin etsiä. Lähdeppä lompsimaan vaikkapa Munchenin keskustaan niin aika hukassa olet ilman GPS:ää.

Joo totta, GPS on ihan hyödyllinen siinä tapauksessa että ei ole muuta laitetta käytössä. Ja kyllähän se aika näppärästi kulkee puhelimen kanssa, mutta itse en oikein lämmennyt puhelimen ja navin yhdistelmälle koskaan... Mutta juu, ymmärrän .

Joo totta, GPS on ihan hyödyllinen siinä tapauksessa että ei ole muuta laitetta käytössä. Ja kyllähän se aika näppärästi kulkee puhelimen kanssa, mutta itse en oikein lämmennyt puhelimen ja navin yhdistelmälle koskaan... Mutta juu, ymmärrän .
GPS:n jos tahtoo autosta irti niin tarvitaan työkalupakki ja puolet auton elektroniikasta reppuun. Mieluusti sitten toi puhelin vain taskuun :D
Eikä noi tomtomitkaan mitenkään kannettavia ole ja kun ei tuosta fiitsöristä haittaakaan ole, eikä sen kustannus ole käytännössä mitään niin hyvähän se on olla.

GPS:n jos tahtoo autosta irti niin tarvitaan työkalupakki ja puolet auton elektroniikasta reppuun. Mieluusti sitten toi puhelin vain taskuun :D
Eikä noi tomtomitkaan mitenkään kannettavia ole ja kun ei tuosta fiitsöristä haittaakaan ole, eikä sen kustannus ole käytännössä mitään niin hyvähän se on olla.

Samaa mieltä. Toki mä autoillessa käytän sitä tomtomia, mutta vaikka tuo oma malli on sieltä uudemmasta päästä (=litteä + kevyt), ei se silti sovellu kovinkaan hyvin jalkaisin tai fillarilla käytettäväksi. Ei tuo GPS nyt mikään ehdoton vaatimus kännykkään ole, mutta on se pirun hyvä siinä olla, onpahan sitten ainakin aina mukana, jos tarvetta tulee.

edit:
mitä helvettiä, mä olen jostain asiasta Hupen kanssa samaa mieltä :D

Ton kameran täytyy olla jo aivan sysipaska tai puuttua kokonaan :D
Kirkkaassa päivänvalossa saa ihan kohtuu hyviä kuvia, mutta hämärässä ei sitten millään.

GPS on tosiaan ihan kätevä, vaikkei sille suurempaa käyttöä arjessa olekkaan. Pari kertaa oon kuitenkin joutunut sitä käyttämään ja helpotti huomattavasti toimintaa. Kyllä siitä puhelimen GPS:stä mielellään maksaa vähän ylimääräistä, kun on helposti kannettavassa kotelossa sekä varsin hyödyllinen tarvittaessa.

En tieä mistä olet E71:si ostanut, mutta näyttäisi olevan n. 450e hintaa tällä hetkellä. E63 olisi vissiin alle kolme hunttia Suomen markkinoilla. Halvimmat kilpailevat qwerty-älyluurit ovat samoin jonkin verran alle 300e, joten uskoisin että Nokia kyseistä segmenttiä tavoittelee.

Kun saisi Opera minissä toimimaan backspacen, voisin olla täysin tyytyväinen. Tiettävästi joissain puhelimissa se toimiikin.
Onko kukaan keksinyt ratkaisua ongelmaan?

Tuosta ongelmasta pääsee eroon, kun ottaa Operan asetuksista "täytä osoite automaattisesti"-kohdasta ruksin pois. Tuo tosin vähän syö käytettävyyttä, kun se ei sitten tosiaan ehdota osoitteita sivuhistoriasta, mutta backspace toimii.

Tuosta ongelmasta pääsee eroon, kun ottaa Operan asetuksista "täytä osoite automaattisesti"-kohdasta ruksin pois. Tuo tosin vähän syö käytettävyyttä, kun se ei sitten tosiaan ehdota osoitteita sivuhistoriasta, mutta backspace toimii.

Kiitos.

Siinä onkin jo sitten tiukka valinta kumman vaihtoehdoista valitsee.

En tieä mistä olet E71:si ostanut, mutta näyttäisi olevan n. 450e hintaa tällä hetkellä. E63 olisi vissiin alle kolme hunttia Suomen markkinoilla. Halvimmat kilpailevat qwerty-älyluurit ovat samoin jonkin verran alle 300e, joten uskoisin että Nokia kyseistä segmenttiä tavoittelee.
Saksasta tietty.
Päivän hinta 308,90e
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/919551_-e71-nokia.html

Ei kyllä hintalaatusuhde kovin monessa voi enää paremmin kohdata. Ehkä iPhonessa jos sen ostaa ameriikasta.

Tietty jos ostelette niin:
a) valikkoja ei saa Suomeksi (turkki, saksa, englanti ja eesti löytyy)
b) y ja z -kirjaimet ovat vaihtaneet paikkoja
c) näppäimet hieman eri kohdissa, siis erikoismerkit.

Saksasta tietty.
Päivän hinta 308,90e
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/919551_-e71-nokia.html

Ei kyllä hintalaatusuhde kovin monessa voi enää paremmin kohdata. Ehkä iPhonessa jos sen ostaa ameriikasta.

Tietty jos ostelette niin:
a) valikkoja ei saa Suomeksi (turkki, saksa, englanti ja eesti löytyy)
b) y ja z -kirjaimet ovat vaihtaneet paikkoja
c) näppäimet hieman eri kohdissa, siis erikoismerkit.

Voihan noihin päivittää firmiksen et saa Suomeksi näkymään jos tarvista...

Uskaltaskohan tohon päivittää uusimman softan itse tolla Nokia Software Updaterilla....?

Uskaltaskohan tohon päivittää uusimman softan itse tolla Nokia Software Updaterilla....?

Uskaltaa. Tosin, ainakaan omaan puhelimeen ei uudempaa ollut saatavilla.

Ennen päivitystä kannattaa toki ottaa täysi backup koneelle ja puhelin ehdottomasti piuhalla kytkettynä päivitettäessä, ei bluetoothin kautta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom