Nokia 6610i

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wikke
  • Aloitettu Aloitettu
:offtopic: ja pahasti mutta onko kenekään muun mielestä nokian luurit nykyään aivan vitun rumia? Katselin tuolta nokian sivuilta noita malleja ja suurimman osan olin myymälässäkin nähnyt ja edelleen ottaisin mieluiten nykyisinkin omistamani 6510:n. Ihmemuotoisia nuo uudet ja erityisesti nuo näppäimistöt...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
6610i oli ainakin verkkokaupassa n 220€ eli ei laisinkan paha, varsinkin kun vertaa muiden valmistajien kamerakännyköihin, vaikkakin nuilla kmeroilla ei vielä tee yhtään mitään :)

6610 on ollut n 5kk ja toiminut täysyn moitteettomasti, hyvä luuri.

pic10340.jpeg

Hyvä puhelin. Maksoin 360e. Lähes kaikki tarvittava löytyy.
Tosta saa tehtyä mp3-soittimen kun ostaa 256mb muistikortin (69e)
Ja tosta kamerasta. Ei se kauheesti maksa lisää puhelimeen. Varmasti
ainakin mulle tulee tilanteita joissa olis hyvä olla kamera. Eipä siitä mitään
haittaakaan tossa puhelimessa ole. Intissä toi on kiva ku pääsee irkkaamaan
kavereitten kanssa. :) Se irc-clientti on jopa ihan toimiva. Tekstiä näkyy
paljon, ja kirjottaminenkin sujuu melko vaivattomasti. Tossa on ison näytön
ansiosta kunnollinen kalenteri jne.

Ei kaikki välttämättä noita ominaisuuksia tartte (tai sitte on joku saatanan
köyhä), mutta ei niistä mitään haittaakaan ole.

Laitan tähän viel yhen kuvan jonka otin tolla puhelimella
Varoitus: perunalta näyttävä mies voi ilmestyä ruudullesi
Testikuva
Eihän toi laatu oo mitään silmiä hivelevää, mutta kyllä siitä selvää saa.

Edit: Niin, tosta kamerasta vielä. Mä epäilen, ettei kukaan kanna
digikameraa aina mukanaan. Kännykkä kulkee lähes aina mukana.

Timba79 sanoi:
Mulla on ollut 6000 sarjan luureja jo pitkään, ensin oli 6110, sitten 6150 ja nyt 6210, tähän nykyseen olen ollut tyytyväinen ja syksyllä se onkin jo palvellut 3 vuotta. En oo sitä aatellu vaihtaa, ennenkuin tulee pakko. Eli onkos mitään 6000 sarjan puhelimia missä ei ois jotain turhaa kameraa? ei nimittäin kiinnostas maksaa turhia mistään paskasta kamerasta. Digikamerat on erikseen.

Itsellä 6150, 6210 ja nyt 6610. En tiedä onok tuolla 6610i:llä muuta eroa kuin kamera, mutta tähän 6610 oon enemmän kuin tyytyväinen, ja jos ei tota i mallia ole kauheen pahasti ryssitty, niin ihan hyvä ostos.

Itellä on myös 6210 ja hyvin pelasi kunnes näyttö hajos. nyt näkyy enää 1/3 ruudusta, mutta ostinkin puhelimen käytettynä. Näyttö on kyllä mukavan iso

Kiitoksia kaikille kommenteista. Eiköhän sitä tule uusi puhelin ostettua kunhan saan rahat kasaan. Luultavasti justiinsa Nokia 6610i tai mahdollisesti samanlainen kuin Odulla :)

-- Wikke

Itsekin tuli tuo 6610i hankittua, kun vanha puhelin meni lauantaina lopullisesti rikki. Kamera nyt ei laadullaan vakuuttanut (yhden testikuvan perusteella), eikä noita kuvia ilmeisesti saa koneelle edes siirrettyä muuten kuin jollain lisävarustepiuhalla. No eipä sillä niin väliä kun digikamera löytyy ja puhelin vaikuttaa muuten ihan pätevältä.

Kääpiö sanoi:
Itsekin tuli tuo 6610i hankittua, kun vanha puhelin meni lauantaina lopullisesti rikki. Kamera nyt ei laadullaan vakuuttanut (yhden testikuvan perusteella), eikä noita kuvia ilmeisesti saa koneelle edes siirrettyä muuten kuin jollain lisävarustepiuhalla. No eipä sillä niin väliä kun digikamera löytyy ja puhelin vaikuttaa muuten ihan pätevältä.
Sähköpostilla saa siirrettyä koneelle. Hinnasta en tiedä.

Hmm.. Olen tässä harkinnut 6610i:tä tai 7250i:tä..

Onko vinkkejä puoleen tai toiseen? Mitä Nokian sivuilta luin niissä on todella paljon samaa. Onko jotain eroa?

Hinta on molemmissa melkein sama verkkokauppa.com:ssa.

Hippa sanoi:
Hmm.. Olen tässä harkinnut 6610i:tä tai 7250i:tä..

Onko vinkkejä puoleen tai toiseen? Mitä Nokian sivuilta luin niissä on todella paljon samaa. Onko jotain eroa?

Hinta on molemmissa melkein sama verkkokauppa.com:ssa.

Kummatkin nähneenä ja kokeilleena, niiden erot on todella pienet. Käytännössä sama puhelin, mutta erilaisissa kuorissa. Noita 7250i:n ominaisuuksia, joita 6610i:ssä on, ei edes tarvitse tai niihin ei edes kiinnitä huomiota.

Käsittelystä kyllä sen verran sanoisin, että 6610i:ssä on paremmat näppäimet, mutta 7250i:ssä on paljon paremmin sijoitettu näyttö, joka ei ota osumaa niin helposti.

Toisin sanoen, aivan sama, kumman ostat, mutta itse pidin 7250i:stä enemmän.

juu sanoi:
:offtopic: ja pahasti mutta onko kenekään muun mielestä nokian luurit nykyään aivan vitun rumia?.

Totta, juuri tämän vuoksi vaihdoin nokialaiseni Motorolan V600:een.

Se on niin helvetin kaunis puhelin......

M.O.P. sanoi:
Mutta on se kumma että sonieeriksoneissa on sata kertaa parempi kamera... Paljon parempilaatuisia kuvia. Ps. mutu :D

Mulla on Canon powershot G3 sitä varten, että voin ottaa parempilaatuisia kuvia :)

M.O.P. sanoi:
No heh, mutta jos puhutaan kamerapuhelimista...

Siihen vastaan, että Suosi suomalaista :) Vaikka Nokia ei nyt mikään maailman suomalaisin firma ni se kuitenkin joko suoraan tai sivukäsien kautta työllistää ison määrän suomalaisia.

en viitti uutta threadia aloittaaa tuosta 6610i:stä mutta sattuisko kukaan tietämään et voiko tuohon puhelimeen vastaanottaa soittoääniä infrapunan kautta? Tai lähettää kuvia toiseen puhelimeen infran kautta? Käyntikortin lähettäminen onnistuu mutta en oo saanu mitään muuta lähetettyy infran kautta..mitä kautta voi lähettää jos voi? :david:

Egee 87 sanoi:
Tai lähettää kuvia toiseen puhelimeen infran kautta?

Muista kohdista en tiedä, mutta ei ainankaan kuvia. Käsittääkseni ne on liian isoja infrapunalla lähetättäväksi. Kalenterimerkinnät ja käyntikortit ei tuota ongelmia, niin kuin sanoit.

Kride sanoi:
Muista kohdista en tiedä, mutta ei ainankaan kuvia. Käsittääkseni ne on liian isoja infrapunalla lähetättäväksi. Kalenterimerkinnät ja käyntikortit ei tuota ongelmia, niin kuin sanoit.

Voikait kaapelilla siirtää koneelta tavaraa tuohon 6610i luuriin?
Kuvia etc.?

Egee 87 sanoi:
Voikait kaapelilla siirtää koneelta tavaraa tuohon 6610i luuriin? Kuvia etc.?
Etukäteisvaroitus: oon Noksulla hommissa joten mielipiteet eivät ole kovin objektiivisia vaikka yrittäisinkin.

Anyway: 6610i:ssä on PopPort-liitäntä, mitä kautta saat kapulan kiinni tietsikan USB-porttiin. Tarvitset tietokoneeseen ajurit tietty ja sitten tuon DKU-5 -kaapelin. Noksu on siirtynyt joka mallissa tuohon PopPorttiin, joten headsetit ja kaapelit toimii edelleen vaikka konetta vaihtaisi myöhemmin toiseen. Ennen oli kaikki lootat täynnä latureita ja datakaapeleita kun joka koneeseen oli erilainen töpseli, nyt alkaa pärjätä yhdellä setillä vaikka välillä luuria vaihtaa kuin vaatteita.

Joku kommentoi, että Noksun kapulat on sikarumia. Puoli vuotta sitten olisin ollut samaa mieltä ja vielä lisännyt, ettei niissä toiminnallisestikaan juuri eroja ole. Tilanne on mennyt nopeasti parempaan suuntaan ja tässä mun top-5 nyt saatavista tai juuri kauppoihin tulossa olevista malleista:

1. 6630, p i e n i ja paljon gerpsiä nopeammat datayhteydet, Mpixel kamera
2. 9300, WLAN siitä puuttuu mutta nyt on kommari oikean kokoinen, halko no more
3. 6260, Series 60 vääntyvällä läpällä, hopeanvärinen on todella tekno
3. 5140, etenkin GPS-kuorilla todella päheä extremekapula (fikkari, kompassi)
5. 7270 ja 7280, muotihömpötystä mutta ekaa kertaa uppos muhunkin

Porukat täällä valittelee myös että toi kamera on turha ja siitä ei kannata maksaa. Oikeasti noi kuvaviestit avaa ihan uuden kanavan tehdä vaikka mitä jäynää, kunhan vaan yleistyvät vielä vähän. On meidän perheessäkin digikamera mutta on ihan eri juttu voida ottaa kuva, lähettää se samantien ja 30 sekuntia myöhemmin vaimo näkee saman jutun vaikka toisessa maanosassa. Veikkaan, että kuvaviestit on parin vuoden päästä kuin tekstarit nyt, heikkoa tekee jos ei voi osallistua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom