Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mutta idea on juuri se ettei tiedetä onko tämä parasta hänelle. mitä jos hän olisi nostanut penkin 150 jos olisi treenannut, syönyt ja levännyt kunnolla?Aika mahtavia nuo tulosten parannukset kyllä vuodessa ovat - siitäkin huolimatta että ikäsi on juuri otollinen parhaalle kasvulle.. ei voi muuta sanoa kuin että kateellisten panettelua suurin osa kommenteista - jos ei ylikunto tule (ja kehitys pysähdy) niin treenaa juuri siten kuin sinulle parasta on,
kommentoin tähän. mitäjosmitäjos...tässä taas sitä pilkun viilausta, joka ei välttämättä pitkällä tähtäimellä aina johdakaan siihen parhaaseen tulokseen. Asiat voi aina tehä monella tapaa paremmin, mutta jos katsastelemme tilannetta tässä ja nyt.Originally posted by vitvall
mutta idea on juuri se ettei tiedetä onko tämä parasta hänelle. mitä jos hän olisi nostanut penkin 150 jos olisi treenannut, syönyt ja levännyt kunnolla?
Originally posted by rollerghost
Anteeksi nyt vain jos jotkut ottivat tämän vittuiluna...
Mutta ideani oli oikeastaan kysyä, että mistä tiedän olenko kroonisessa ylikunto tilassa (koska sydänkin on alkanut oireilemaan).
En sen takia oikein tiedä onko tämä ylikuntoa vai ei, koska tätä on jatkunut jo niin pitkään ja tulokset ovat nousseet (paitsi että nyt viime treeneissä penkistä meni vähemmän kuin yli viikko sitten).
Varasin nyt lääkäri ajan ja menen sinne vielä kysymään että mikähän on....Mutta olen joskus vuosi sitten kysynyt uninongelmien takia koulun terveydenhoitajalta ylikunnosta kysynyt ja hän ei edes tiennyt koko asiasta!?
Eli sen takia olen hieman hämilläni enkä tiedä milloin mikäkin on kyseessä ja onko edes ylipäänsä ylikuntoa olemassa, mutta kai se nyt sentään on!
Originally posted by Rock^
* treeni ei maistu
* voimatasot ovat laskeneet
* lihakset hapottuu helposti
* unensaanti vaikeudet tai yliuneliaisuus
* voimakas hikoilu levossa tai hikoilun puuttuminen kokonaan
* palautuminen treenistä kestää kauan
* ruokahalu on valtava tai tosi heikko
* voimakas jano tai janottomuus
* psyyke käy ylikierroksilla tai on masentuneisuutta ja flegmaattisuutta
* elimistössä on pientä kuumetta koko ajan
* tulee outoja syömätottumuksia
* yölliset painajaistilat
* pelokas ja säikky olemus
Originally posted by turre101
Tämä on ihan kuin lääkärikirjaa lukisi...kun mietit niin jokaisen saat täsmäämään itseesi.
Lihakset hapottuu liian helposti, tulee nukuttua yli 10 tuntia ja silti väsyttää, hikoilee aika reilusti, joskus levoton olo, pientä kuumetta keväälläkin piti toista kuukautta ja usein muulloinkin, syön niin kummallisesti että muu perhe karsastaa.... mutta nämä vaan taitavat kuulua minuun ilman ylikuntoakin.
Originally posted by rocket
J
Ja nyt!, me kaikki olemme yksilöitä, mutta joukkueurheilulajeja ei missään tapauksessa kannata väheksyä. Se monipuolisuus, minkä se antaa, on arvokas lahja tulevaisuudelle.
Originally posted by Vantaan_RH_OY
Kuinka pian voi tulla ylikuntoon, ja mitä se meinaa? Tuleeko kipeeks? En oo ollu yli vuoteen kipee ja nyt päälle viikon treenannu HST:tä eli nyt 4 tod. raskasta treenikertaa, noin 2-3h mittasia takana, ja flunssa iski. Ylikuntoako? :lol2:
Ei taida ylikuntoa siis olla olemassakaan...Ainoastaan pelkkää tavallista väsymystä.
tämä teksti ei mielestäni kuulosta kovin terveeltä. eikö siis olisi suotavaa että neuvoisimme häntä kohti terveempiä elämäntapoja?olen treenannut nyt n. vuoden jo todella raskaasti ja nukkunut keskimäärin 5-6 tuntia yössä. Syömiset ovat olleet toisinaan todella huonosti, mutta kuitenkin aika usein myös vähintään kohtalaisesti. Välillä olen mennyt salille sillä tavoin, että on meinannut oksennus tulla ja nukahtaa penkkiin ja voimat ihan siis lopussa, juuri sen takia, että olen edellisenä yönä nukkunut 3 tuntia.
samaa olen miettinyt. kaveri on sm-tason telinevoimistelija. hänellä on kahdet parin tunnin treenit päivässä ja välipäiviä on viikossa 0-2. jos hänellä on lomaa telinevoimistelusta, hän käy salilla. missä on ylikunto?Miksi juuri punttiharjoittelussa puhutaan paljon ylikunnosta ja pidetään "usein" kevyitä viikkoja?
Originally posted by vitvall
samaa olen miettinyt. kaveri on sm-tason telinevoimistelija. hänellä on kahdet parin tunnin treenit päivässä ja välipäiviä on viikossa 0-2. jos hänellä on lomaa telinevoimistelusta, hän käy salilla. missä on ylikunto?
Originally posted by Rock^
Itse olen tällä hetkellä ylikunnossa ja jos lähtisin nyt tekemään rintatreeniä niin pelkkä tanko putoisi suunninpiirtein rinnalleni --> treeni ei maistu. Nukuin tänä yönä 10h ja päivällä 3h, aistittavissa ehkä yliuneliaisuutta? Kyllä suurin osa noista oireista sopii juuri tämänhetkiseen tilaani. Mulla muuten oli leposyke istuessa suht normaali eli 60-65 ja silti olen ylikunnossa. Portaat kun kävelin ylös omakotitalon toiseen kerrokseen niin lievää hengästymistä havaittavissa
Ja on muuten viides päivä totaalilepoa, 2 päivää vielä ja 4-viikon kolmijakoinen treeniohjelma pitäis startata käyntiin. Toivotaan ettet itse ole ylikunnossa, kyllä mä rupeaisin jo miettimään kaks kertaa noilla oireilla.
Sanokaapa miksi en ole mennyt ylikuntoon, vaikka olen treenannut nyt n. vuoden jo todella raskaasti ja nukkunut keskimäärin 5-6 tuntia yössä. Syömiset ovat olleet toisinaan todella huonosti, mutta kuitenkin aika usein myös vähintään kohtalaisesti. Välillä olen mennyt salille sillä tavoin, että on meinannut oksennus tulla ja nukahtaa penkkiin ja voimat ihan siis lopussa, juuri sen takia, että olen edellisenä yönä nukkunut 3 tuntia.
Kuitenkin ovat tulokset nousseet pitkällä tähtäimellä ja itse olen haistattanut ylikunnolle paskan, koska olen käytännössä tehnyt kaikki juuri niin persettä että sen ylikunnon pitäisi olla jo koputtanut ainakin ovea, mutta ei!
Penkki on mm. noussut 60kg:sta 100kg:aan.
Paino on noussut 70kg:sta 85kg:aan.
Eli missä ylikunto luuraa? Eikö uskalla tulla vai missä on vika??
Joo tiedän, tämä pääsee taas tyhmpimpiin keskusteluihin pakkotoistolla jossa minun edelliset threadit ovat jo 1:sinä, mutta kysynpä nyt kuitenkin...Täytyyhän sitä jonkun tyhmiäkin kysellä.