Nivuset ja kyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ola
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

ola

Mikähän mahtaisi auttaa kyykykätessä kipeytyviin nivusiin?
Liikkeet suoritan mahdollisimman syvinä, mahtaisiko vähemmän syvään kyykkääminen rasittaa nivusia vähemmän?

Itellä oli sama laulu ku alotin kyykkyä, syynä oli heikot keskivartalon lihakset ja liian kovat painot kyykätessä. Pienennä painoja on ainut ratkaisu. En tiedä alotatko kyykkäämistä mutta sillon ainaki useilla kipeytyy nivuset. Venyttely on poikaa kyykyn jälkeen.

Itellä, jos on syystä tai toisesta tullut kyykkyyn tauko, täytyy ottaa ainakin semmoiset 2-4 ekaa kyykkytreenikertaa erittäin kevyesti. Sen jälkeen alkaa nivuset kestämään hiukan paremmin, muttei ne silloinkaan mulla siinä tilassa ole, että olisi kertaakaan varaa nipistää lämmittelyissä...

Eli mulla ne kyllä tottuu aika hyvin muutaman kerran jälkeen, mutta varmuutta paikkojen kestosta ei koskaan ole.

Nimimerkillä "tälläkin hetkellä kyykkytauolla nivusen takia"

Olen kyykännyt aktiivisesti nyt reilun kuukauden verran (1 kerta/vko), ja vasta muutamana viime kertana kovempia sarjoja. Täytynee siis ottaa ihan hissunkissun painojen lisäämisen kanssa.

Teen kyykyn yleensä ensimmäisenä liikkeenä, ennen sitä n. 5 minuuttia pyörää ja kyykkäystä pelkällä tangolla sekä pienillä painoilla. Ehkä voisi tehdä jotain muita jalkaliikkeitä ennen kyykkyä?

Täytyynee varmaan myös harkita sarjojen lyhentämistä, teen lähes kaikki kyykkysarjat 10 toistoilla (mikäli puhtia riittää).

Joo se on alussa just tota ainaki mulla oli nivuset kipeänä, mutta ku jaksaa viikosta toiseen ja treenistä toiseen kyykätä puuhtaalla tyylillä nii nivuset siitä vahvistuu ja kivut katoaa jo muutaman kuukauden treenaamisen jälkeen. Toi sun 10 sarja ei sinänsä pitäis vaikuttaa niihin nivusiin pahasti koska käsittääkseni juuri kun on aloittanut kyykkäämisen tuntuu että pitää olla lisää painoja ja ahnehtii liikaa, tämä johtaa väärällä tekniikalla siihen että keskivartalon tukilihakset ja jäntee sun muut rasittuu väärällä tavalla ja kipeytyvät...maltti on valttia kun tyyli on hallussa nii ei muuta ku lisää rautaa ja perkeleesti!

Originally posted by ola
Mikähän mahtaisi auttaa kyykykätessä kipeytyviin nivusiin?
Liikkeet suoritan mahdollisimman syvinä, mahtaisiko vähemmän syvään kyykkääminen rasittaa nivusia vähemmän?

Tarkentavia tekniikkakysymyksia:
- pysyyko sulla ruoto suorana syvaan mennessa, rinta kaarella?
- miten levealla pidat jalkoja?
- mihin suuntaan jalkaterat osoittaa?
- istutko taaksepain vai vaeltaako polvet eteenpain pohjalla?
- onko paino pakioilla vai kantapailla?

Re: Re: Nivuset ja kyykky

Originally posted by tormave

Tarkentavia tekniikkakysymyksia:
- pysyyko sulla ruoto suorana syvaan mennessa, rinta kaarella?

Pysyy melko suorana alasmennessä, tai ainakin yritän pitää sen suorana.

- miten levealla pidat jalkoja?
- mihin suuntaan jalkaterat osoittaa?

Suurinpiirtein hartioiden levyinen asento, terät osoittavat aavistuksen ulospäin.

- istutko taaksepain vai vaeltaako polvet eteenpain pohjalla?
- onko paino pakioilla vai kantapailla?

Kuivasimulaation jälkeen olen sitä mieltä, että istun taaksepäin, paino kantapäillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom