Nivelten yliliikkuvuus...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Joo, kuten otsikko jo kertoi...on meikäläisellä ongelmana nivelten yliliikkuvuus ja tämä etenkin alaselässä ja etsinkin nyt täältä mahdollisia "kohtalon tovereita" jakamaan kokemuksia tästä...

Mulla se suurin ongelma on selässä (kuten jos tossa suorinjaloin maastavetoa käsittelevässä threadissa kirjotinkin) eli kyykkyä ei pysty tekemään kun ihan muutaman kymmenen kilon painolla...menee vaan selkä niin tilttiin!!

Olen käynyt kolmella eri fysiatrilla, fysioterapeuteilla ja yleislääkäreillä ja kaikki on saman toteneet ja ohjeeks antaneet vaan pitää selän kunnossa...ja olenkin kantapään kautta todennut just ton suorinjaloin maastavedon hyvänä liikkeenä tehdä takareidet ja vahvistaa myös osaltaan selkää...ja sitten tietenkin ihan perinteinen "vartalonnosto" vai mikä lieneekään nimeltään...

Mutta en nyt niinkään etsi vinkkejä selkätreeniin koska niitä täältä löytyy vaan lähinnä tästä yliliikkuvuudesta kärsiviä muita reenaajia...eli jos teitä on niin kertokaa kokemuksianne...ois kiva kuulla...

Originally posted by KäveleväRuumis
menee aika paljon ulkomuistin puolelle mut eikö tähän auta rypsiöljyn nauttiminen?

Eikös ne nivelet ole yliliikkuvat ihan syntymästä asti, joten en tuohon rypsäriin kyllä uskoisi..? Saatan olla väärässäkin..

Itsellä sama ongelma tai "diagnoosi"...
Mulla ei kyllä ole mitään ongelmia kyykyn kanssa kunhan vaan lämmittelen selän ennen kyykkyä kunnolla.
Vipunostoja taas en pysty tekemään käsipainoilla ollenkaan, mutta onnistuu kyllä tangolla, kunhan tekee silläkin hitaasti tuntumaa hakien. Mun lääke tohon sun ongelmaan on piiiiiitkä lämmittely osuus ja hitaat supistukset ja vielä mieluiten välttäen "toispuoleisia" liikkeitä. Eli treenaan aina selän lihakset kummatkin kädet tangossa kiinni...ei vapaita painoja mun selälle:(

Originally posted by Nekroman
Eikös ne nivelet ole yliliikkuvat ihan syntymästä asti, joten en tuohon rypsäriin kyllä uskoisi..? Saatan olla väärässäkin..

ai perkele, se olikin yliliikkuvuus. luin sen väsyneenä(niinhän ne kaikki sanoo) ylikuivuus :rolleyes:

Originally posted by timba79
...eli jos teitä on niin kertokaa kokemuksianne...ois kiva kuulla...

Mulla on, yksi nikama vähän löysällä alaselässä. Se sitten muistuttaa itsestään tilanteissa joissa joutuu seisoskelemaan pitkään, kun se yliliikkuvuus pistää ne nikamien pikkulihakset tekemään ylitöitä. Illalla tuntuu tuollaisen seisoskelun jälkeen alaselässä sellaista vittumaista kramppausta joka saattaa jumittaa keskiselänkin. Jos lihastreenin ja lonkankoukistajien venyttelyn jättää vähemmälle niin selkä riemastuu ja aiheuttaa iskiaksen.

Samalla vaivalla on paha tapa jumiuttaa ympäröivä seutu, eli jos ei kiertele ja vääntele selkää ajoittain eri liikkeillä niin lähiseudun nikamiin tulee nikamalukkoja ja selän liikkuvuus laskee reippaasti. Varmaan johtuu siitä että kun lihakset yrittävät stabiloida sitä yhtä yliliikkuvaa niveltä niin viereiset sitten jämähtävät ihan paikalleen.

Ihan ykkösliike on ollut SJMV pienillä painoilla ja hyvällä tekniikalla. Vatsapyörä sitten massun seudulle.

Yleensä tuntuu että vaivat ja kolotukset pahenee iän myötä mutta mun selkäni on kuitenkin paljon parempana kuin parikymppisenä, salitreenin ansiosta. Kyykky/maveykköset kyllä saa unohtaa ja muutenkin treenata harkinnan kanssa, mutta ei mulla ole mitään mielenkiintoa ykkösiä kokeillakaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom