Nivelsiteessä kipua kyykätessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun teen kyykkyä painojen kanssa alkaa sattumaan onko se sitten nimeltään nivelsiteisiin. Olen tehnyt pakolla sarjat loppuun, mutta siinä ei taida olla järkeä. Venytelly olen salin jälkeen mutta ei tunnu auttavan.
Kysymys on mitä pitää tehdä, mitä tämä on??

Onko sulla löysät nivelsiteet? Mutulla ja omista päättelen, että kuorman alla nivelsiteet antaa periksi ja sisäsyrjä painuu lattiaan.

Kehottasin hankkimaan fyssarilta jalkaan muotoillut pohjalliset. Omat maksoivat 200 eskoa 3 vuotta sitten. Intersportin 50 € systeemit olivat verrattavissa pirkkaan. Omat läpyskät kesti armeijan kulutuksen ja edelleen lenkeillä alla. Jos noihin päädyt, niin pyydä vahvikkeet sisäsyrjän kohdalle, jos painat yli 90 kiloa.

Niin ja tarkoitin tosijaan nivelsidettä lonkkanivelen kohdilta jos oli epäselvää. :)
Mutta toivottavasti tosijaan ei ole vakavaa.

Kyykkääminen jatkukoon.

No ensinnäkään se ei alotuspostissa käynyt ilmi, enkä tiennyt lonkassa olevan myös nivelsidettä.

Tuohon en sitten osaa sanoa mitään. Voisi ne tukipohjalliset tuohonkin auttaa. Vai oisko siellä tulehdusta? Neuvoisin kyykkäämään ainakin kuukauden päivät kevyemmällä raudalla, niin ettei kipua tunnu. Sitten hitaasti takaisin ylös.

Lopetas nyt ensialkuun tollaset lennokkaat päätelmät, että sulla koskee "nivelsiteisiin" ja kerro mihin kohtaan sulla tarkalleen oikeasti koskee, millaista kipua ja mitä tehdessä(vaiko ihan levossa)?

Okei olen aivan tolvana näitten asioiden kanssa, mutta yritän selittää jotenkin että ymmärrätte ja niin täydellisesti kun pystyn. Kipua tuntuu sisäreiden ja nivusten kohdilla missä ne kohtaavat vasemmalla puolella. Jos et ymmärtänyt niin samaan kohtaan missä tuntuu venytys, kun olet jalat vastakkain istuvalteen ja painat polvia maata kohti. Kipu tuntuu vain kyykätessä. Ei levossa, pyöräilessä, kävellä tai mitenkään muuten.

Huonoin selitys ikinä, mutta toivottavasti sai jotain irti.

Molemmissa jaloissa vai toisessa? Onko sulla aina sattunut tohon kyykätessä vai vasta viime aikoina? Koskeeko siihen sisäreisiä rasittaessa esim. laitteessa(lähennys)?

Vain toisessa. Voidaan sanoa, että oikeastaan aina on sattunut paitsi pidin tossa viikon lepoa kyykystä - tein muuta jalka treeniä - ja ei tuntunut ainakaan eilen kun yritin. Laitteissa ei ole tuntunut vain kyykätessä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laitetaas samaan aiheeseen vähän erilainen asia. Kokeilin näitä reiden lähentjiä ja loitontajia salilla todella pitkästä aikaan yhden kevyen setin verran. Loitontajissa rauta liikkui kepeesti mutta sisentäjissä piti paino tiputtaa n 60%:iin loitontajien painosta että oli yhtä "sulavaa" pumppia. Onko ihan normia että tollanen ero? Nyt ei vielä mitään vakavaa kipua mutta huomasin kun nivusia levittää (:D) ja 2 sormella painelee ihan nivusten ylhäältä niin tuntuu kuin olis vähän turvonneet ja on hieman kosketusarka. En oo ennen kyllä trkkaillu miten herkät nuo normisti on. Venyttely on kyllä kivuliampaa kuin normaalisti. Ihan normia?

Mulla on ihan samaa ongelmaa kuin ketjun aloittajalla. Itsellä ongelma täysin liikkuvuudessa. Venyttelyä olen lisännyt rajusti, joka on helpottanutkin. Alkanut kyykkykin tuntumaan paremmalta, kun paketti pysyy kasassa paremmin alas asti. Kipua tulee jos en lämmittele kunnolla ennen kyykkäämistä. Kannattaa venytellä myös kunnolla. Varsinkin lonkankoukistajat.

Täälläkin podetaan samaa. Kahdessa edellisessä kyykkytreenissä on isompien painojen kohdalla tuntunut äkillistä melko voimakasta kipua vasemmalla nivusen/lonkankoukistajan tienoilla. Kun lopputreenin ajan oli hissukseen, ei kipua enää tuntunut.

Kyykyn olen pyrkinyt tekemään niin syvänä kuin mahdollista. Formin yritän myöskin pitää puhtaana, vaikka polvien pitäminen varpaiden suunnassa vaatii vielä tarkkaavaisuutta. Venyttelyä voisi kyllä harrastaa lisää (vaikka onhan venyttelyn tarpeellisuudesta ja hyödystä kielteisiäkin tutkimustuloksia, mutta luulisi että lonkankoukistajan tapauksessa venyttely on hyvinkin suositeltavaa).

Ennen näitä kahden viime treenin kiputiloja oli kyykkyä treenatessa tuntunut jo pidemmän aikaa "etiäisiä" eli juuri siellä vasemman lonkankoukistajan tienoilla oli tietynlaista kireyttä.

Edit: Ei varmaan olis huono idea muokata ketjun otsikkoa. Nivelsiteet... :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom