Nivelet kuntoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombba
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Joensuu
En varmaankaan ole ainoa, jolla on ongelmia niveltensä kanssa?
Mulla vaan sattuu olemaan siitä paskat nivelet, että melkein jokainen nivel joka löytyy rutisee ;)
Ja löytyy aina silloin jotain kolotusta jostakin.
Mikähän auttaisi nivelvaivoihin? Jostain olen kuullut, että kupari tai joku vastaava...

Osta inkivääri tabuja ne muodostaa niveliin "ylimäärästä" nivelnestettä ja siten auttaa. mä oon ite syöny olkapää vammaan inkivääriä ja hyvin on auttanu.

oon nytte tätä syöny http://www.ferrosan.fi/glukozin/glukozinmain.htm

aika kallista on mutta oon huomannu että mulle pakollinen kun olkapää tuppaa menee jumiin niin saan sen niiku luistaa paremmin.

Oon itse kokeillut vähän kaikkia nivelravinteita siinä toivossa, että olisin saanut apua polvien toipumiseen niveltulehduksen jäljiltä. Mistään ei ollut mielestäni erityisen suurta apua, mutta ehkä paras olisi yhdistää kalaöljy ja glucosamiini (tai chondroitin). Nappaa molempia aamuin illoin, yhteensä 1000 mg kalaöljyä ja 1500 mg glucosamiinia päivässä. Kalaöljy auttaa vähentämään nivelen tulehdusreaktiota ja glucosamiini kasvattamaan uutta, ehjää nivelkudosta. Näin ainakin teoriassa, ja monet sanovat saaneensa apua. Huonona puolena on se, että rahaa noihin menee ja vähintään pari kuukautta on säännöllisesti syötävä että hyödyt alkaa näkyä.

Eräässä kotimaisessa webkaupassa on myytävänä kapseleita joissa on 500 mg glukosamiinisulfaattia ja jonkin verran vähemmän chondroitiinia, sekä vielä MSM:ää 200 mg per kapseli. Onhan niitä luontaistuotekaupoissakin kaikenlaisia rustouutteita mutta kun niistä ei millään tiedä paljonko itse vaikuttavaa ainetta on. (Ei saa mainostaa glukosamiinina koska se on Suomessa reseptilääke, Arthryl.)

Joint supportissakin on glukosamiinia mutta määrä on jaettu useaan eri rinnakkaisyhdisteeseen joiden tehokkuutta ei ole samalla tavalla tutkittu kuin glukosamiinisulfaatin.

Huono puoli on tosiaan hinta, tuolla 1500 mg päiväannoksella mainitsemani purkki ei kestä edes kuukautta ja maksaa yli 30€...ja tosiaan kuukausi on lyhin aika missä hyötyä alkaa näkymään. Tietysti parin kuukauden kokeilu ei perikatoon vie mutta jos ajattelee että kuuria pitäisi jatkaa loputtomiin...huh.

Eläimillehän on syötetty glukosamiinia jo iät ja ajat (halvalla) mutta kun puhtaudesta ei voi mennä takuuseen niin tuskin kannattaa tilata kiloa "Horse joint supporttia".

Kalaöljy on sitten halvempaa mutta ei se korjaa rustoa niinkuin glukosamiini.

Länsinaapurin luontaistuotekaupasta olen ostanut oman glukosamiinini. Hintaa on *******in 30 kapselin purkilla 119 kruunua ja yhdessä kapselissa on tavaraa 750 mg. Ei mitenkään edukasta mutta Arhtryl oli suunnilleen samoissa hinnoissa kun siihen viimeksi reseptin hain. Verkkokaupoista glukosamiinia kannattaa haeskella ulkomailta. Siellä on joskus aivan kohtuullisia tarjouksia.

Tietääkö joku mikä siinä inkiväärissä on se vaikuttava aineosa? Itsellä nuo inkiväärivalmisteiden nauttiminen tökkii aika pahasti kun maha ei oikein tykkää.

Originally posted by Punnus
Länsinaapurin luontaistuotekaupasta olen ostanut oman glukosamiinini. Hintaa on *******in 30 kapselin purkilla 119 kruunua ja yhdessä kapselissa on tavaraa 750 mg. Ei mitenkään edukasta mutta Arhtryl oli suunnilleen samoissa hinnoissa kun siihen viimeksi reseptin hain.

Arthryl maksaa 47,10 40x1,5g satsi,eilen haettu,toivottavasti toimii.

Originally posted by Punnus
Verkkokaupoista glukosamiinia kannattaa haeskella ulkomailta. Siellä on joskus aivan kohtuullisia tarjouksia.

Mistä saitilta tilasit,jos muistat ja mistä maasta? Entä tuleeko pk:ja paljon? Ettei tulisi saman hintaiseksi ostaa suomesta?

Originally posted by Megamass
Osta inkivääri tabuja ne muodostaa niveliin "ylimäärästä" nivelnestettä ja siten auttaa. mä oon ite syöny olkapää vammaan inkivääriä ja hyvin on auttanu.

oon nytte tätä syöny http://www.ferrosan.fi/glukozin/glukozinmain.htm

aika kallista on mutta oon huomannu että mulle pakollinen kun olkapää tuppaa menee jumiin niin saan sen niiku luistaa paremmin.

Paljos toi maksaa per nappi ja monta nappia päivässä menee?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by JJJ
Paljos toi maksaa per nappi ja monta nappia päivässä menee?

oisko ollu 28e ja pakkauksessa on 120 tabua ja siinä sanotaan että ekoilla viikoilla 3 tabuu päiväs ja sitte voi ruveta syömään 2 tabuu per päivä

sitte tota ennen söin tällasta
http://www.vitalasfinland.fi/nokkos.htm
ja tää oli muistaakseni 24e ja ihan samallai toimi kun toi toinenkin

Megamass: noi todellakin siis on toiminut? Anteeksi, menee ehkä toistoksi, mutta mä olen aika epäileväinen luontaiskaupan tuotteiden suhteen. Mut hyvä, jos toimii! Pitänee kokeilla itekin.

Heli Koivula...:hmmm:

En huomannut hainrustotableteista ja vihersimpukka-systeemeistä mitään hyötyä. Arthryl kyllä pelitti, kyykkykyvytön(kävelykin kivuliasta) polvi kesti kyykkäämisen kolmen viikon jälkeen. Nimenomaan rustovaivoja oli(on) polvesssa.

Originally posted by Krusifiksi
En huomannut hainrustotableteista ja vihersimpukka-systeemeistä mitään hyötyä. Arthryl kyllä pelitti, kyykkykyvytön(kävelykin kivuliasta) polvi kesti kyykkäämisen kolmen viikon jälkeen. Nimenomaan rustovaivoja oli(on) polvesssa.

Mitäs toi arthryl sit niinku on?

Glukosamiinisulfaattia. Sitä mitä noissa hainrustojuttuissa kai periaatteessa on myös vaikuttavana aineena (tai sitte sitä chondroitiinia, en ole ihan varma).

Suositeltu päiväannos 1500 mg vähintään kuukauden ajan.

Originally posted by Kipi I
Mistä saitilta tilasit,jos muistat ja mistä maasta? Entä tuleeko pk:ja paljon? Ettei tulisi saman hintaiseksi ostaa suomesta?

Olisikohan ollut GNC UK. Postikuluja tulee ja yleensä paljon joten hinta ei merkittävästi eroa kotimaan hinnoista mitä nyt saattaa kalliimmaksi tulla ellei tilaa muuta tavaraa samalla jolloin postikulujen osuus kokonaishinnasta laskee.

Mitä eroa on glukosamiinilla ja glukosamiinipolysulfaatilla? Muuta kuin että jälkimmäistä sisältävät tuotteet katsotaan EU:ssa lääkkeiksi.

Originally posted by Hippa
Mitä eroa on glukosamiinilla ja glukosamiinipolysulfaatilla?

Ööö...jälkimmäisessä vähemmän tehoainetta grammaa kohti?

edit: Arthryl vaatii reseptin, mutta siitä ei saa mitään korvausta. (Minkä ihmeen takia vaaraton lääke on respan takana jos siitä ei saa edes Kelalta takaisin hinnasta?)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom