Nissan Micra -83

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Garion
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
12.3.2004
Viestejä
349
Ikä
48
Tuli tossa vaihettua kytkinlevy autoon. Oli jo aikakin. Mokoma kehtas jättää minut meren jäälle, kun pikkusen kokeilin huippuja.

Onhan tuo levy hiukkasen kärsineen näköinen :rolleyes:
Levy.JPG




Paineasetelmastakin näyttää joku vieneen palasen.
Asetelma.JPG




Kaiken lisäksi, näyttää toi litranen kone viel tiputtavan öljyä kampiakselin päästä.

Joten tietääkö kukaan? Saako tuon stevan, joka on kampiakselin päässä, vaihdettua purkamatta koko lohkoa palasiksi.

Kone on nyt tässä kunnossa.

Kone.JPG


Maksaako vaivaa ottaa vauhtipyörä pois vai ottaa rennosti ja unohtaa koko öljy-vuoto. Toki voi parkkeerata auton naapurin puolelle, niin ei tule lätäköitä omalle pihalle :evil:
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
JAAHA :D mulla oli samanlainen, hieno auto, ei mennyt kytkin, katkesi akseli laatikosta, nojoo, toi öljyvuoto joka tossa näyttää aika pieneltä, vaihda viskositeetti öljyssä vähän paksumpaan, jos on yli 300tkm ajettu niin vaihda kone, ton se kestää ilman itkuja, muistaakseni sen stefan saa vaihdettua purkamatta konetta, en oo varma, noita paskoja on ollut niin paljon että menee sekaisin :D

en mä usko, et se tielle valuu, tosin tossa vaiheessa kun sulla on kone irti niin voisi sen tarvittaessa vaihtaa, loistava kaupunki peli toi micra, ei syö bensaa ainakaan liikaa ja mahtuu joka parkkiruutuun

-edit- luulis ainakin et noihin sais koneita halvalla, mä myin koko auton kossupullolla :lol2:
 
Garion sanoi:
Kaiken lisäksi, näyttää toi litranen kone viel tiputtavan öljyä kampiakselin päästä.

Joten tietääkö kukaan? Saako tuon stevan, joka on kampiakselin päässä, vaihdettua purkamatta koko lohkoa palasiksi.

Micran tekniikkaa en tarkemmin tunne, mutta kyllä stefa pitäisi aina saada vaihdettua ulkokautta; en ole ainakaan ikinä kuullut autosta, missä ei onnistuisi. Eli vauhtipyörä irti vaan ja stefa pihalle laipan ympäriltä. Sen irrottaminen voi olla v*maista, koska vanha stefa on usein kovettunut kiinni ja irtoilee paloina. Voit irrottaa sen pihdeillä tai ruuvailla teräväkärkisiä puuruuveja muutamaan kohtaan stefaa ja vetää niillä tiivisteen irti. Kannattaa puhdistaa vanhan tiivisteen jämät tod. huolella ennen uuden asennusta, niin ei tule harmeja.

Ja IMO se stefa kannattaa ilman muuta vaihtaa, kun kone on kerran irti. Murphyn laki sanoo, että jos laitat sen tuollaisenaan kasaan, niin se alkaa kohta vuotaa oikein urakalla. Parhaassa tapauksessa öljyä pääsee valumaan kytkinkoppaan ja ajan myötä sen roiskuessa siellä ympäriinsä sun uusi kytkin sanoo myös työsopimuksen irti.
 
Re.

no-body sanoi:
tai ruuvailla teräväkärkisiä puuruuveja muutamaan kohtaan stefaa ja vetää niillä tiivisteen irti.


Täytyykin testata tuota keinoa. Yleensä on tullut revittyä ruuvarilla tai kärkipihdeillä stefat irti.

Hyvä auto kaupungissa toi micra. Tuntuu mahtuvan joka väliin ja koloon. Parilla kympillä kun tankkaa, saa ajaa lähes kolme hunttia täyteen ja lähtee kovassakin pakkasessa käyntiin leikiten.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom