Nissan ei pysy käynnissä!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Driamer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
12.5.2005
Viestejä
243
Ikä
41
Elikkä vanhaan "kunnon" nissaniin on iskenyt omituinen ongelma, ja ajattelin josko joku täällä osaisi neuvoa että mistä suunnasta ratkaisua kannattaisi lähteä etsimään (poislukien ilmeinen merkin vaihto neuvo).

Auto : Nissan Sunny -89 n. 270 t. km ajettu kaasarikone.

Ongelma : Auto pysyy vastakäynnistettynä hyvin käynnissä ja pitää kierrokset siinä kahden tienoilla. Kun autolla on joku matka ajettu tyhjäkäynti katoaa kokonaan. Välittömästi kun kytkimen painaa pohjaan ilman samanaikaista kaasuttamista auto sammuu. Valoihin pysähdyttäessä kierrokset on pidettävä vähintään puolessatoista taikka auto sammuu (vaikka kuinka hellästi kaasujalkaa nostaisi kaasulta, heti kun kierrokset alittavat 1,5 tuloksena on poikkeuksetta auton sammuminen).

En ole asiantuntija auto-asioissa mutta jonkun verran kuitenkin niistä ymmärrän, ja siltä pohjalta olen ongelmaa koittanut korjata.
Olen kokeillut tyhjäkäynnin säätämistä, tarkistanut etteivät letkut ole halki tai irti ja kokeillut auton käymistä ilman ilmansuodatinta.
Bensasuodatin on juuri vaihdettu.
Moottori ei mielestäni tärise tarpeeksi että voisi käydä vajailla pytyillä.

Tämän tarkemmin en juuri osaa ongelmaa kuvailla.
Olisin hyvin kiitollinen kaikista ideoista, koska edes "moottoriasiantuntija" kaverini eivät oikein osaa neuvoa että missä vika voisi olla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla oli sama aikoinaan sunnyssa ja silloin kyllä auttoi tuo tyhjäkäynnin säätäminen. Kun tuo ei auttanut, niin voipi olla, että kaasarissa on jotain skeidaa. Kannattaa tsekata. Tuon ryypyn saat myös pois päältä polkasemalla pari kertaa nopeasti kaasua, niin on helpompi testata tuota tyhjäkäyntiä eikä tarvi oottaa niihin liikennevaloihin. ;)
 
Ootko kattonu kipinän? Puola vois olla yks syy. Lämpiää ---> ei toimi kunnolla pienillä kierroksilla.
 
Onko oireet samat kun kone on täysin lämmennyt?
 
Mulla itseasiassa täysin sama ongelma tuossa kakkos autos, volvo 460gli 1991. Kun moottori on kylmä vielä se toimii ihan hyvin, mutta moottorin kunnolla lämpiessä noin 20-30 kilsaa ajettu, niin sammuu kun kytkimen painaa pohjaan, eikä pysy enää tyhjäkäynnil käynnissä. Kumma ongelma?
 
Ilmeisesti olet jo tarkistanut että kaikki kaasarille tulevat letkut ovat paikoillaan? Kannattaa tarkistaa alipainepumpun kunto ja kaasarin kalvot, niin ja tietysti että kaasarissa on kaikki suuttimet auki.

-edit- no olipahan taas hyvää lukutaitoa minulta, kun tuolla ihan selvästi lukee että letkut on tarkastettu
 
Ilmeisesti olet jo tarkistanut että kaikki kaasarille tulevat letkut ovat paikoillaan? Kannattaa tarkistaa alipainepumpun kunto ja kaasarin kalvot, niin ja tietysti että kaasarissa on kaikki suuttimet auki.

-edit- no olipahan taas hyvää lukutaitoa minulta, kun tuolla ihan selvästi lukee että letkut on tarkastettu

Itse tarkistaisin nuo letkut vielä uudelleen, omassa -89 Nissanissa :haart: olivat nuo kovinkin hapettuneet ja vuotivat. Oli nykimisongelmaa jne. Sen ilmanputsarin alla niitä on varmaan 12-15 kpl jotka kandee vaihtaa. Osaan tein tosin niin että leikkasin hapettuneen/hapertuneen letkunpään poikki ja laitoin takaisin.

Voisiko olla joku alipainesäädinkin rikki?

Jos ei muuten selviä niin täältä selviää Nissan-ongelmat:
http://forum.dynamiitti.com/viewforum.php?f=30

PS. Sisäänajettu peli sulla vielä. Niinkuin itselläkin, jo 30000tkm takana, vailla suurempia ongelmia, nyt mittarissa 220tkm.
Huomenna hitsausta hieman ja leima taas paperiin, käskivät helmaan hitsata entisen paikan takaisin paikoilleen :lol2:
 
Itse tarkistaisin nuo letkut vielä uudelleen, omassa -89 Nissanissa :haart: olivat nuo kovinkin hapettuneet ja vuotivat. Oli nykimisongelmaa jne. Sen ilmanputsarin alla niitä on varmaan 12-15 kpl jotka kandee vaihtaa. Osaan tein tosin niin että leikkasin hapettuneen/hapertuneen letkunpään poikki ja laitoin takaisin.

Voisiko olla joku alipainesäädinkin rikki?

Niin juuri tuota alipaineensäädintä tarkoitin. Se on nopee kattoo onko rikki. Sitä alipaineensäätimen letkua imemällä pitäisi virranjakajan kärkien liikkua, jos ei liiku (ja imet oikeata letkua) niin sit se on rikki.

Ja noi muutkin letkun kannattaa tosiaan vielä tuplatsekata.
 
Onkos noissa magneettiventtiiliä? Jos magneettiventtiili on paskana se vetää jatkuvasti neulaa puoleensa ja estää bensan kulun(meniköhän ihan metsään?)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
datsunin huoltopäällikkö sanoi vastaavan ikäiseen datsun micraan, vaivojen ollessa samankaltaisia kuin tuossa ekassa postissa oli, että alipaineletkut tai venttiilien välykset tarkistettava....
mulla autto ku vaihdoin kaikki alipaineletkut mitkä menee kaasarille....
 
Itse tarkistaisin nuo letkut vielä uudelleen, omassa -89 Nissanissa :haart: olivat nuo kovinkin hapettuneet ja vuotivat. Oli nykimisongelmaa jne. Sen ilmanputsarin alla niitä on varmaan 12-15 kpl jotka kandee vaihtaa. Osaan tein tosin niin että leikkasin hapettuneen/hapertuneen letkunpään poikki ja laitoin takaisin.
samaa mieltä, uusiks vaan noi letkut, ei ne paljoa maksa, vika voi olla niissä hyvinkin. Sytytysennakkokin kannattaa tarkistaa, sillä jos se on pielessä, niin hankaloittaa tyhjäkäyntiä.
Kun säädit tyhjäkäyntiä, niin säädithän seosruuvia, etkä vivustoa? No nyt se on sitten kans persiillään, ellet kääntänyt takas samaan kohtaan...
 
Omassa 89 sunnyssa oli samantyyppistä vikaa viime talvena, eli kun ryyppy lähti pois päältä niin tyhjäkäynti tipahti tosi matalalle johonki 500rpm ja jos ei polkenu kaasua kokoajan niin auto sammui, vittumaista esim. risteykseen pysähtyä ku joutuu kaasua ja jarrua paineleen yhtäaikaa..
Ongelmaksi selvis että se kävi liian laihalla seoksella. Kaasarissa on semmonen ilmaruuvi mistä sitä seosta pystyy säätään. En tosin tiedä kannattaako tuota ilman pakokaasumittareita alkaa säätämään, itse käytin läheisellä huoltoasemalla ja säätö maksoi 10e ja siihen samaan sai pakokaasumittauksen, eli kymppi pois katsastusmaksusta.
 
Mä en kyllä löytäny -87 Nissanista mitään ruuvia kaasarista?

Niinkuin itselläkin, jo 30000tkm takana, vailla suurempia ongelmia, nyt mittarissa 220tkm.

Aika monta kertaa menny mittari ympäri. On se kestävä auto ja paljon oot ehtiny ajaaki.
 
PS. Sisäänajettu peli sulla vielä. Niinkuin itselläkin, jo 30000tkm takana, vailla suurempia ongelmia, nyt mittarissa 220tkm.
Huomenna hitsausta hieman ja leima taas paperiin, käskivät helmaan hitsata entisen paikan takaisin paikoilleen :lol2:

Sisäänajamaton peli se näyttäs olevan itselläsikin. Lähipiirissä kolme 89 vuosimallin sunnya ja mittarilukemat 420-520tkm. Kaikki liikenteessä ja toimivia
 
Nissan ei pysy käynnissä? Voiko siltä jotain muuta oottaakin?:D :offtopic:
 
Zone-sarja -42%
Mä en kyllä löytäny -87 Nissanista mitään ruuvia kaasarista?
Täytyy myöntää etten itsekkään tiedä missä se siellä sijaitsee kun en siihen itse koskenutkaan, ihan käsin se huoltomies sen sillon säätöi että joku namiska siellä pitäis olla. Oma auto on siis vm.89 eli 12venttiilisellä koneella mutta kaasarilla se kumminkin on että luulisi olevan melko samanlainen tekniikka noissa peleissä. Kannattaa vaikka kirjastosta käydä hakemassa korjausopas kyseiseen autoon, luulis siellä olevan kerrottu tarkemmin missä tuo ilmaruuvi sijaitsee.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom