Niskojen ja hartioiden naksuminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei vaan. Mulla on ollut tälläinen ongelma tässä jo jonkin aikaa, että mun täytyy vähän väliä naksautella mun niskoja. Hartiatkin menee joskus jumiin ja ne täytyy ns. oikoo hartioita kohottamalla ylöspäin jos tiedätte mitä tarkoitan. Kuuluu vaan kauheeta rutinaa..en osaa tämän paremmin kuvailla. Selkääkin joudun välillä naksauttaan, että pystyy jotenkin olemaan. Nämä on välillä todella ahdistavan tuntuisia. yleensä silloin jos olen kauan paikallaan tai istun. Onko tää kuinka vaarallista ja miten tätä voisi hoitaa. Liikuntaa harrastan siten, että käyn lenkille viikossa 3 kertaa ja salillakin tulee 3 krt/vko käytyä.

Täälläkin rätisee ja paukkuu, mutta eipä sitä oikeen lakkaanka saa :D venyttelyä ja lämmittelyä tulee
kyl enempi nykyää niskoille ja hartioille juurikin tuon syyn takia harrastettua :)

Joo no kai se tämän kanssa on sitten elettävä...Lääkärikin kerran sanoi, että jos ei kipua ole niin ei ole hätää. Kyllä se on sitten setää uskottava. :)

Kaippa ne jotain "ilmalukkoja" yleensä selässä on jotka paukahtelee. Itse joudun availemaan väh. kerran päivässä tuota yläselkää kun pikkuhiljaa rupeaa ahistaan. :rolleyes: Eli ei mitään hätää, jos rusahtelemalla aukeaa paikat eivätkä ole kipeänä.

Jos mä en saa rusautettua (tai vinguttua jotain rusauttamaan) mun selkää niin ahdistus muuttuu aika äkkiä kivuksi, joka on parin päivän jälkeen melko infernaalista särkylääkkeistä huolimatta. Kerran en meinannu päästä 3. päivänä ylös sängystä. Oon kyl harkinnu YTHS:lle vinkumista, sillä nyt myös alaselkä on lähteny tohon mukaan ja sitä on huomattavasti vaikeempi saada auki. Venyttelyä vois kyllä koittaa lisätä. Tällä hetkellä tulee pyöriteltyä hartioita ja selkärankaa pitkin päivää ja sit kotosalla ollessa vääntäydyn "kerälle" ja sit selkä pyöreenä keinun edestakasin lattialla, mut aina sekään ei meinaa toimia. Jos jollain on jotain toimivia liikkeitä niin kertokaa ihmeessä.

ite en osaa ees sormiani naksautella enkä osaa kokea tarvetta että jotain paikkaa pitäs naksautella, mistähän se johtuu? onko se hyvä vai huono asia :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan normaalia tuo taitaa olla. Joskus viitisen vuotta sitten itekkin naksauttelin sormet ja selän monesti päivässä... Nykyään tarvii enää harvoin, ku rupesin vaan tietoisesti tota hommaa vähentämään. Toi rullaustyyli on ihan hyvä ja toinen ku istuu selkänojallisella tuolilla ja kääntää itteensä niin, että saa molemmilla käsillä nojan reunoista kiinni, sitte vaan käsillä kääntää lisää ja pitää selän suorana. Luulis että jos ei liikaa naksauttele, niin tekis vaan nivelille hyvää kun saa liikettä, tosin liikaa tehtynä varmasti löystyy nivelet. ;)

Back
Ylös Bottom