Niskalihakset

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Minähän en asiasta paljoa tiedä mutta eikö esim. olankohautuksessa treenaudu vain "sivuniskalihakset"?

Itse treenaan eteen, taakse ja sivuille noilla hiekkapainoilla. Ja ilmeisesti treeni vaikutti kun on niska niin perkuleen kipeä joka puolelta :)

Toivoin tästä myös jonkinlaista helpotusta silloin tällöin ilmenevään niskan aamukipeyteen.

Originally posted by MrJ
Minähän en asiasta paljoa tiedä mutta eikö esim. olankohautuksessa treenaudu vain "sivuniskalihakset"?

Niinpä... Niskan "vahvuuden" ja toiminnan kannalta turhimmasta päästä oleva "lihas".

Eilen testasin paria erilaista niskatreeniä ja tuntui ihan hyvältä... Tosin taisin treenata liian kevyesti kun ei tunnu oikeestaan missään yläselkää hieman pakottaa mutta se taisi tulla niistä hauiskäännöistä. No ensi kerralla lujemapaa. :whip:

- Wikke

Nyt on pari päivää kulunut tuosta hiekkapussitreenistä ja niska edestä (tai siis kaula) on vieläkin kipeä. Sehän varmaan tarkoittaa että lihakset kasvaa! :D

Eli mitä ilmeisimmin tuosta oli hyötyä joten jatkan samaan malliin kunhan kivut hellittävät.

Salilla tosiaan treenaantuu vain kaulan sivut, ja jonkin verran niska, mutta edestä ei varmaan milloinkaan.. ehkä perinteisessä lattialla tehtävässä vatsalihasliikkeessä korkeintaan?

Jatkan nyt tähän saamaan kun en viitsi uutta aloittaa...

Eli kuinka usein niskoja kannattaa treenata? Nyt oon joka treeneissä tehnyt jotain pientä niskan/kaulan lihaksille ja rupes vaan mietityttämään että onkohan se liikaa. Toisaalta painiihan painijatkin päivittäin ja siinähän se niska on kovilla jos jossain.

edit: Niin ja onko joku teetättänyt suutarilla tollasta niskahaarniskaa, meinaan vaan että oiskohan halvempi kuin wrangelta ostettuna?

Aslak sanoi:
Eli kuinka usein niskoja kannattaa treenata? Nyt oon joka treeneissä tehnyt jotain pientä niskan/kaulan lihaksille ja rupes vaan mietityttämään että onkohan se liikaa. Toisaalta painiihan painijatkin päivittäin ja siinähän se niska on kovilla jos jossain.QUOTE]

Riippu tietenkin session kovuudesta, mutta varmaan joka treenin yhteydessä vois tehä (siis jos treenejä on n.4/vko).

Välttämättä ennen seuraavan päivän selkätreeniä ei kannata nytkyttelee. Koska voi olla ongelmallista soutaa ja kohautella jne....

Timppa sanoi:
Se mikä on mulla parhaiten toiminu niin olankohautuksia tangolla 4 sarjaa ja sit pari sarjaa käsipainoilla vähän pidenpiä niin avot. Kokeilin tuossa yks päivä tehä olankohautukset tangolla silleen et tanko oli kropan takana...aijai että sai hyvän pumpin trapseihin :cool:

olis varmasti hyvä jos ei ottais perse tankoo että sais nostettuu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom