Niskalihakset

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
kieltämättä aika törkeä avatari olis. :urjo: :cool:

Originally posted by ronjeremy
Selinmakuulle lattialle ja tästä taivutetan päätä eteenpäin leuka rintaan kiinni. Käsillä voi painaa vastaan ja lisätä vastusta. :cool:

No joo, näitä mä olen tehnyt limppu otsalla penkkiä hyväksikäyttäen hiukka tyyliin:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Sternocleidomastoid/WtNeckFlx.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/Splenius/WtNeckExt.html

En tosin koskaan päästä koukistuksessa päätä noin taakse kuin mallin ukko, koska ei näytä hirveän teveelliseltä.

Nyt vaan on käynyt hankalaksi kun isommalla limpulla ei oikein saa tuntumaa hommaan, joten pipovaljastuksen hankinnalla voisi saada uutta intoa niskan treenaukseen.

Niin ja kohautuksilla saa kyllä trapsit kuntoon, mutta mielestäni eivät pahemmin itse niskan ojentaja-/koukistajalihakseen ota ja nämä mulla ainakin pitäisi saada tuhdimpaan kuntoon kun silloin tällöin tulee käytyä nyrkkeilysalilla nenähieronnassa.

NISKALIHAT

Originally posted by IronMind
Niin ja kohautuksilla saa kyllä trapsit kuntoon, mutta mielestäni eivät pahemmin itse niskan ojentaja-/koukistajalihakseen ota

Joo mäki luulen että täydellisempi nisktreeni tulee kun vääntää wrangen valjaat päässä ja lisäksi kohautteleen muutamat sarjat trapezeja, nii varmasti muutaman kuukauden päästä ei mahdu yhenkään kauluspaidan ylin nappi kiinni! Mikä sinänsä huono homma joutuu ostaan uusia...

Sama liike onnistuu myös taljalla JOS sattuu salilta löytymään taljaköysi missä on lenkit molemmissa päissä. Se alataljaan kiinni, lenkit ranteisiin ja sormet lukkoon niskan taakse ja eiku nyökyttelemään...

Se mikä on mulla parhaiten toiminu niin olankohautuksia tangolla 4 sarjaa ja sit pari sarjaa käsipainoilla vähän pidenpiä niin avot. Kokeilin tuossa yks päivä tehä olankohautukset tangolla silleen et tanko oli kropan takana...aijai että sai hyvän pumpin trapseihin :cool:

Originally posted by ronjeremy
Selinmakuulle lattialle ja tästä taivutetan päätä eteenpäin leuka rintaan kiinni. Käsillä voi painaa vastaan ja lisätä vastusta. :cool:

tai Selin makuulle penkille, pää tulee päädyn yli.
20:n paino, jossa on leveä kumireunus otsalle ja pidetään se pystyasennossa käsillä.

tai sitten niskaremmillä, niin kuin bill pearlin kirjassa.

Eikä niitä kauluspaidan ylänappeja ole tarkoituskaan saada kiinni..

Originally posted by Olakinte
Mitä liikkeitä ootte käyttäneet niskalihaksienne kehitykseen? Itellä on noin 2 vuotta sitte murtunut lievästi yks nikama ja aattelin että nyt ois aika vahvistaa niskalihaksia suojaamaan nikamia. Onko kellää ollu käytössä semmosta päävaljasta josta lähtee kettingit ja siihen saa pistää levypainoja roikkuun?

Mulla niska on kuin karhulla:hmmm: , ja syykin on niin selvä kun olla ja voi.
Kohta tulee kymmenen vuotta täyteen paini harrastusta ja niska on vahvistunu ja vahvistuu. Siinä lajissa kun on niska miltei tärkein. ei muuta kuin paini salille niskaa reenaamaan....

Re: Re: Niskalihakset

Originally posted by xxx-kone
Mulla niska on kuin karhulla:hmmm: , ja syykin on niin selvä kun olla ja voi.
Kohta tulee kymmenen vuotta täyteen paini harrastusta ja niska on vahvistunu ja vahvistuu. Siinä lajissa kun on niska miltei tärkein. ei muuta kuin paini salille niskaa reenaamaan....

Asia selevä, joohei!

Ja jos et nyt ihan heti ehdi sinne painisalille vääntäytyä, niin muutama liike joilla ne painijat siellä niskaansa vahvistavat. Nämä oman kropan painolla tehtävät liikkeet ovat mielestäni parempia esim. vammautuneen niskan kuntouttamiseen kuin punttien roikottaminen takaraivosta, koska näissä voi helpommin säädellä vastusta tukemalla käsillä ja liikeratoja voi ikäänkuin tunnustella rauhassa.

A. Seisoma-asennosta otsa mattoon niin että vain jalkapohjat ja otsa koskevat mattoon. Käsillä voi aluksi ottaa vähän tukea. Siitä sitten rullataan päätä maton pintaa pitkin rauhallisesti edestakaisin (nenä mattoon - päälaki mattoon).

A2. Samasta asennosta niskan taivutusta sivulta toiselle käsillä tukien. Aluksi hyvin varovaisesti.

B. Niskasilta. Selällään makuulta (kantapäät takapuolessa kiinni) ponkaistaan vartalo kaarelle siten että vain jalkapohjat ja takaraivo ottavat mattoon. Käsillä kannattaa ottaa tukea pään molemmin puolin että saa asennon kunnolla pidettyä kaarella. Siitä rullauksia rauhallisesti edestakaisin (hartiat mattoon - otsa mattoon). Kun liike alkaa sujua, voi yrittää saada vartalon mahdollisimman korkealle kaarelle niin selkä saa samalla hyvän venytyksen. Kaarta voi lisätä "kävelemällä" kantapäillä niskaa kohden. Notkeimmat taittuvat sen verran että nenä menee tässäkin asennossa mattoon.

Asennosta A voi vaihtaa asentoon B sujuvasti päälläseisonnan kautta. Siitä sitten paluu asentoon A joko siten että jalat kiertää sivulta (mutta katseen suunta pysyy kuitenkin koko ajan samana, vähän vaikea selittää) tai edistyneemmillä akrobaateilla jalat kulkevat molempiin suuntiin yläkautta.

Alustaksi sopii mahdollisimman paksu jumppamatto (tai molski tai tatami), kovalla alustalla tuntuu kallossa ikävältä.

Sitten kun niskasilta alkaa sujua oikein mallikkaasti, mukaan kannattaa ottaa vähintään satakiloinen harjoituskaveri, jota vyörytetään niskasillan kautta puolelta toiselle parikymmentä minuuttia. ;-)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
WRANGEN VALJAAT!

No nii Wrangen valjaat o nyt käytössä, tosin hyvin varovaisessa sellaisessa. Pitää alottaa extremely varovasti, vituttaa niinku pientä oravaa, ku käpy o jäässä eikä yhtää hammasta suussa, jos muljahtaa niska jotenki vituksi ja pitää kuukausi kävellä pää vinossa! Mutta sen mitä oon testannu varovasti nii valtava polte on niskalihoissa!!!

laitetaan vielä yksi liike tähänkin threadiin, niin sitten taitaa olla kaikki vaihtoehdot saman otsikon alla:

päälläseisten seinäävasten,
teen kyllä pienempää liikettä kun noissa niskasilta jutuissa, mutta kuormitus onkin vähän suurempi.

Niska- ja kaulalihakset on yleensä ollut kipeimmillään, kun on vääntänyt mattopainia itseään isomman kanssa.

Niin mitä se wrangen tuote maksoikaan?

pipon hinta ja vaikutukset

pipolle tuli hintaa 37 eskoa kotiin tuotuna jos oikeen muistan ja treeni on sujunut hyvin ja suosittelen lämpimästi,ainakin omalla kohdalla tunuu että niska turpoo hetkessä semmoseksi oikeen kunnon "sikaniskaksi" eipä sitä oon pahemmin muullon treenattukaan. Muistaa vaa pitää sarjat pitkinä ja painot sopivina.

Pitää ostaa, että on kohta ihon alla niskassa ämpäri väärinpäin. :)

Hakusanalla piti etsiä niskalihasvinkkejä ja tällainen löyty joten laitanpa omankin Pirkkaniksin tähän ;)

Tiedättehän ne remmikiristeiset nilkka/rannepainot, hiekkatäytteellä? Ketjutin pari sellaista "sarjaan" jolloin se sopii hyvin pään ympärille. Painoa hökötykselle tuli sopivat 4-5 kiloa.

Illalla sitten on hyvä sängyssä maaten, pää reunan yli, treenata niskalihakset kaikkiin neljään suuntaan. Hyvin toimii.

Motoristille ei vahvat niskalihakset ole koskaan pahasta...

Säännöllisesti kun käy bändien kaikoilla niin pysyy niskat kovassa kondiksessa. Sinne eturiviin vaan mossaamaan niin siinä on sellanen väsytys että seuraavalla viikolla tietää! Varsinkin pienessä pierussa kun pikku väsy ei tunnu missään, tulee heiluttua piippuun asti helposti.

Originally posted by muffy
Säännöllisesti kun käy bändien kaikoilla niin pysyy niskat kovassa kondiksessa. Sinne eturiviin vaan mossaamaan niin siinä on sellanen väsytys että seuraavalla viikolla tietää! Varsinkin pienessä pierussa kun pikku väsy ei tunnu missään, tulee heiluttua piippuun asti helposti.

Höhöö, se on sitä hyötyliikuntaa!:D

kyllä olankohautukset isoilla romuilla tuovat kokoa trapseihin ja sitä kautta myös niskaan!...vielä kun pysäyttää painot yläasennossa niin johan tuntuu!

ainoa haittapuoli olankohautuksissa on että hartiamalli alkaa helposti menemään pullonkaula-muotoiseksi...toisaalta sellanen mörssäri-look on aika brutaali!

ai niin....tämä myös on hyvää treeniä niskalle :wall:

Taas joidenkin mielestä takerrutaan pilkkuun, mutta...

Jos niskassa on ollut ongelmia, ei todellakaan kannata aloittaa treeniä kohotuksista, rinnallevedosta tmv.

Varsinkin kohautukset, kuten aiemmassakin kerrottiin, kehittävät trapetsia, jolla taas ei ole mitään tekemistä niskan kanssa.
Trapetsit kuuluvat pinnalliseen lihasryhmään ja ne eivät kykene tukemaan niskaa, päinvastoin ollessaan liian dominoivia ne aiheuttavat lisää niska-ongelmia, päänsärkyä, yläraajakipuja jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom