Niskalihakset kipeänä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Avv

Tossa yks päivä väänsin kättä kaverin kanssa ja väännön jälkeen tuli takaraivo kipeäksi. Luulen että ne on niskalihakset, mitkä on kipeänä kun olen lukenut että päänsärky voi aiheutua siitä. Nyt sattuu päähän aina joka treenikerralla. Ei se sietämätöntä ole, mutta kiusallista kylläkin kun ennen en ole sellaisesta kärsinyt.
Pitääkö pitää taukoa bodauksessa vai mennä fysioterapeutille että vaivasta päästään?

Ollu paljon juttua tosta asiasta, eli ponnistuspäänsärky on kyseessä.

Käy hierojalla ja pidä ihan totaali tauko, nimittäin päänsärky voi äityä tosi pahaksi. Itelläni lähti pois kun kävin hierojalla ja olin 5 päivää tekemättä mitään. Sitä ennen pää kävi niin kipeeks jo pelkästään kuntopyörällä ajosta, että taju meinas lähteä.

"Ponnistuspäänsärky

Nuoret bodausta harrastavat urheilijat potevat sitä nostellessaan puntteja ja havaitsevat tällöin, että kova punnerrus aiheuttaa räjähtävän säryn. Särky tuntuu usein takaraivolla ja keskeyttää urheilusuorituksen. Kipu on kovaa ja hetkellistä sellaisellakin nuorella urheilialla, joka ei yleensä pode päänsärkyä.

Ponnistuspäänsärkyä esiintyy myös yhdynnässä orgasmin aikana. Nämäkin ovat yleensä nuoria miehiä, mutta sitä on myös naisilla ja he saavat samanlaisen, erittäin kovan päänsäryn. Yleensä kipu on niin kovaa, että se keskeyttää seksuaaliset toiminnot. Makuuhuoneesta on saatettu lähteä jopa ambulanssilla päivystykseen tämän takia. Ilmiö ei ole edes kovin harvinainen, ja siinä epäillään aivoverenvuotoa. Tämä on kuitenkin hyvälaatuinen sairaus, ja useimmiten tämä särkylaatu loppuu, kun parisuhteelle karttuu ikää, partnerit tasaantuvat ja innostus laantuu. Sairaus paranee itsekseen."

Mulla tämä äity niin pahaksi, että kävin ihan tajunnan menetyksen rajamailla. Silmissä pimeni, ajatus ei kulkenut, puhuminen oli jopa normaalia vaikeampaa ja luonnollisesti takaraivoon sattu ihan eläimellisesti. Reenitaukoa taisi tulla kaksi viikkoa.

Tossa muutamia threadeja aiheesta: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/search.php?searchid=2006103

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom