Niska/kaulalihasten treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Boxer-83 sanoi:
On vaan aika niukka tuo säätömahdollisuus.Minulla on viimeisessä reiässä ja silti se on liian löysä. Eikä mulla mikään pieni pää kyllä ole !

Tjaa, no otetaanko kisat kummalla on isompi?(pää siis).
;)

Testailin useampaakin tässä mainittua tapaa. Yksi hyvä minkä hoksasin on mennä vaan sängylle makaamaan ja tehdä nuo liikkeet sivulle, eteen ja taakse maaten. Vastusta lisää tyynyillä.

Yllättävän kova pumppi tosiaan tulee ilman vastuksiakin.

Painijan sillat on parhaita niskaharjoituksia,mut pirun kivuliaita tehdä.Budoa kun treenasin viel tein punttitreenien yhteydes aina siltoja molemmin päin.Tsekkaa jotain painikirjoja tai-saitteja.Jos et pysty siltoja tekemään tee pyyhkeen kans pään kääntöjä.Pyyhkeel vastaan pitämäl kääntelet päätä eri suuntiin.Helppo säädellä vastusta...

Painia itekkin tossa kokeilin, ja tekivat tosiaan noita niskasiltoja. Hyppivat myoskin niskan varassa maha alaspain asennosta selka alaspain eli niskan yli, hurjan nakosta hommaa. Totesi siina sit yks joku 150 kilone kaveri etta ei kannata teha jos painaa reippaasti yli 100kg :) Ittea kylla sen verra hirvitti etta iha vaan kevyesti pyorittelin.

Krice, mulla joskus niskat kramppaa ku tekee etureisia ojennuskoneessa ja kaverilla penkissa niskat kovilla. Ei sen puoleen, sain ite pohkeessa tuntumaan kun penaa pumppailin kevyesti, etta kyllahan liikkeet saa tuntumaan mita ihmeellisemmissa paikoissa :)

tehkää penkkiä silleen että ootte niskanvarassa siinä kyllä niska kehittyy:D

Hyvä niskaliike on semmonen et maataan selällään maassa, kantapäät lähelle persettä, joku kevyt tanko käteen jota sit pidetään koko ajan ikäänkuin penkkipunnerrusasennossa siinä päällä ja sitten vaan tehdään niskasiltoja siitä suoraan taaksepäin niin että päälaki koskettaa maata.

Sitten vaan lisäpainoo tarpeen mukaan tankoon :D

Ja kun painijan silta kevyttä niin menet siltaan ja kaveri antaa levytangon rinnal.Siin punnertelet penkkiä niskan varas.20 kg tanko riittävä alkuu..Takaan et niska kipee...

Meillä oli viime sunnuntaina siltatreeniä alkulämpönä, ja niskavääntötekniikkaa muutenkin. Ne ovat vieläkin hieman kipeät, mutta silloin sunnuntai-iltana käänsin mieluummin koko kroppaa puhujan suuntaan kuin päätäni mihinkään suuntaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon nyt about toista kuukautta tehnyt ja 1 cm tullu lisää ympärysmittaa. ihan ok
Pikkaisen vanhan threadin nosto. Jatkuiko kaulanympäryksen kasvu tuota vauhtia? Pari olutta ottaneena ajattelin, että testataanpa niskasiltaa. Edellisestä kerrasta joku 10 vuotta. Kyllä tuntuu niskan lihaksissa. Niskoille ei hyvät lämmittelyt haittaa tee. Muistaakseni meni joskus kielikin kipeäksi niskan treenaamisesta.:D

Kaulalihaksia tulee reenattua ku hieroo tyttikseltä selän otsalla. Kuulostaa pöljältä, toimii ku tauti. Pystyy vastustaan kuristuksia huomattavasti paremmin nyt ku pari kk sit. :> Mutta käytännöllisemmin tuo toimii niin, että seisot sängyn vieressä ja painat otsan patjaan ja alat liikutteleen päätä eri suuntiin. Kädet voi aluksi olla apuna, ja lopuksi selän takana.

Niin ja asento on niinku punnerrusasento.

Noita samoja liikkeitä voi tehdä laittamalla pienen pyyhkeen ja levypainon otsalle. Ja eikös sellainenkin liike ole, jossa noustaan "siltaan" niskan varassa? Kuulostaa aika rajulta, onko kukaan kokeillut?

Mulla tuo niska on luonnostaan aika paksu ja yhdistettynä isoon päähän saavat hartiat näyttämään kapealta. Ei tämäkään ole hirveän hyvä.

Tuota kun tekee niin kauan kunnes hapot iskee on melko hyvä. Pyörittelee päätä ympäri ämpärä ollessaan tuossa 'pää-sillassa' vahvistaa niskaa hyvin.

Me tehtiin painissa siltoja niin, että kaveri tuli istumaan rinnan päälle, jossa sitten nitkuteltiin. Ei tietenkään koko painolla:D Sitten tehtiin semmosta, että selälleen makaamaan kädet rinnan päälle, kaveri ottaa pään alta kiinni ja rupeaa nostelemaan. Siinä piti sitte pysyä ihan tikkusuorana. Tuntu ihan hyvin niskoihin. Sitten nuo sillasta ylihypyt ja kierrot on päteviä.

muutama sentti tulla paksuutta lisää! jokatoinen päivä treenaan niin että meen sengyn reunalle niin että pää ei oo sängylla, mutta hartiat on sitten laitan lerypainon otalle ja siitä puotan pään alal ja nostan rinnalle. sitte käännyn ympäri painot takaraivolle ja sama homma

Itse laitoin 20kg levypainon tyynyn alle yöksi ja kaula paksuuntui nukkuessa!

-Painijan sillat eri suuntiin
-Painijan sillassa "penkkipunnerrus" levytangolla
-Vyön/pyyhkeen käyttö vastuksena ja pään kääntelyä/-nostoja
-Vetoremmi levykiekon läpi ja hampailla remmistä kiinni pitäen niskanostoja
-Raskaat selkäliikkeet,maastaveto :)
Aikanaan tuli tehtyä paljon siltoja ja muita niskaliikkeitä muay thaita ja mattovääntöjä varten mutta nykysin riittää niskalle raskaat perusliikkeet...

Nuo niskasillat on kyllä aivan loistavia. Itse olen livenä nähnyt kun kaveri vetäsee lattiapenkkinä 120 kiloa suoraksi ja siitä vain niskaa jumppaileen. Itsekin tuota 70 kilolla tehneenä voin sanoa, että tuntuu ja tehoaa. Yksi mainio variaatio on(vaikea selittää, mutta kestäkää), että otetaan levypaino rinnan päälle ja pidetään käsillä siinä. Nostetaan kroppa niskan varaan ja ruvetaan ojenteleen sitä levypainoa pään ohi lattiaan. Siis suoristellaan käsiä taakse päin. Siitä sitten naputellaan lattiaa "pään takana" vasemmalta oikealle. Kun rupeaa väsyttään, niin paino takaisin rinnalle ja vähän lepoa. Ja taas uudestaan.

Toivottavasti joku edes ymmärsi.

Suositut

Back
Ylös Bottom