nilkkojen turvotus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asser
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on nilkat turvonneet eli siellä on nestettä. Ei kai proteiinijauheet voi aiheuttaa tämmöstä? Mistä mahtais johtua?

Jos sulla ei aikaisemmin ole ollut, niin yksi vaihtoehto toki on ihan vaan nää lämpimät kelit. Aika monella ilmenee turvotusta kun iskee yhtäkkinen helleaalto, tai matkustaa vaikka etelän lämpöön tms.

On tottakai muitakin mahdollisuuksia, mutta tää nyt tälleen ajankohtasesti tuli ekana mieleen :)

Mistähän tuo muuten mahtaa johtua? Itse olen tehnyt saman havainnon usein kun olen talvisin matkustanut etelän lämpöön. Sormet ja nilkat aivan turvoksissa ja Suomen pakkasiin palatessa nesteet taas haihtuu.

Ehkä etelässä tulee kaljoiteltua enempi? ;)

Nääh, ja joillakin alkoholi poistaa nesteet. Esim itselläni ei ole koskaan tullut mitään pöhöä juopottelujen jälkeen.

En kyllä osaa sanoa mikä tuohon on syynä.

Se olikin vain vitsi, viitaten stereotypioihin alkoholin turvottavista vaikutuksista ja suomalaisten lomanviettotavoista :)

Turvotushan voi johtua hyvin monesta asiasta, kuten sydämen vajaatoiminnasta, ruokavaliosta, munuaisten toiminnan heikkenemisestä, verenkierron paikallisesta heikkenemisestä jne jne. Nilkoissa jengillä on yleensä vähiten rasvaa ja muuta ylimääräistä, joten siellä turvotus näkyy yleensä ensimmäisenä, vaikka se ei ainoastaan nilkkoihin kohdistuisikaan.

Back
Ylös Bottom