WTF?? Mulla kävi samalla tavalla n. 6 viikkoa sitten. Liukastuin prkl ulkona jäisellä kadulla tällä massalla ja nilkasta kuului naps. Kärvistelin siinä sitten muutaman tunnin, mutta kun nilkka turposi tuollaisen puolikkaan tennispallon kokoiseksi niin ei muuta kuin taksilla lääkäriin, jossa röntgenit ja asianmukaset tutkimukset. Tulos: nivelside revennyt nilkasta ja lisäksi luunsiru irti eli pieni murtuma.
Ei tullut onneksi puukkoa, eikä tarvinnut kipsata. Hoidoksi laitettiin nilkkaan liimaside (sellainen hässäkkä, jossa pehmustetut muovikapulat pohkeen molemmin puolin ja remmit jalan alta ja säären ympäri, saa pois esim. suihkuun mennessä). Kävelysauvat annettiin mukaan ja sanottiin, että noilla mennään 2-3 viikkoa.
Kävelin kepeillä pari viikkoa, tänä aikana ei jalalle saanut varata painoa oikeastaan yhtään. Sen jälkeen pikku hiljaa aloin nilkuttelemaan ilman sauvoja ja pääsin duuniinkiin, pidin sitä liimasidettä yhteensä noin 4 viikkoa.
Tämän viikon olen taas treenannut salilla, jalka vaikuttaa olevan ihan kunnossa, olen ottanut kyykkyä, mavea jne. tosin aika kevyillä painoilla vielä palauttavaa treeniä, mutta kumminkin.