Niksapurkalla eroon röökistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja liiska
  • Aloitettu Aloitettu
Kertokaa kokemuksianne jotka ootte tehnyt lakon nikotiinipurkalla. Ei siis kiinnosta muut tupakkalakot/-lopetukset, vain nikotiinipurkan kanssa kikkailleiden kokemukset. Onko joku onnistunut sillä irtautumaan täysin?

Oma tarinani:

röökiä vetänyt päivittäin n. 10 vuotta josta 5 viimeistä yrittänyt lopettaa kaikilla eri keinoilla. varmaan sata lopetusyritystä mutta aina oon retkahtanut viimeistään 3kk kohdalla. yleensä lakot on ollut jotain viikon parin mittaisi. nyt oon ollut reilun vuoden ilman norttin norttia purkalla. tosin sitä purkkaa menee aika *****leesti. pahimmillaan levy( 12 purkkaa ) 2mg päivässä. eli ei mitään ihan ilmaista touhua tämänkään ja addiktiohan on yhä sama.

mutta plussana purkassa suhteessa röökiin on mm.

- huomattavasti vähemmän epäterveellistä kuin rööki
- virkeempi olo
- nukkuu paremmin
- flunssat loppunu
- reeni kulkee paremmin
- iho parantunut( muijan mainitsema )
- hampaiden kellastuminen loppunut( kävin jopa valkaseen hampaani nyt kun vihdoin se kannatti tehdä )
- läheiset tyytyväisiä
- kaikki röökiin liittyvät käytännön ongelmat poissa, kuten parvekkeelle nortille meno ymv. ongelmat julkisilla paikoilla, ravintoloissa jne.
- vaatteet ei haise enää tupakalle
jne.

tiedä sitten miten haitallista tämä purkka on elimistölle pitemmän päälle, onhan toi nikotiinikin aika kova myrkky.

niksapurkan haittoja mitä oon huomannut:

- ilmavaivat
- vatsavaivat, ei mitään pahoja mutta epänormaaleja kuitenkin
- riippuvuus on melkein yhtä paha kuin röökiinkin. eli ruoan päälle purkka, kahvin kanssa purkkaa, alkomahoolia otettaessa syötävä purkkaa jne. jos purkat on loppu, niin niitä on saatava, vaikka lähdettävä illalla 22 ajelemaan apteekkiin hakemaan
- rahaa menee melkein yhtä paljon kuin tupakkaan

aloitin lakkoni ensin 4mg purkalla josta siirryin puolen vuoden kohdalla 2mg. nyt olen käytellyt välillä noita 1mg imeskelytablettejakin, mutta tuntuu ettei niistä ole mitään hyötyä. sama olis lopettaa kokonaan. ja siihen on nyt tavoitekin. tarkoitus olisi jos juhannuksen jälkeen heittäis purkatkin pois.

Nicolan on muuten ykkösmerkki nykyään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom