Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
..Muutama viikko sitte, no kyl mä ykkösel tietyst nostin kierrokset varmaa 3500 asti, en taatusti satavarmasti ajanut mitenkään millään määrin ylinopeutta, vauhtia oli alle 30 40alueella...

Sori vaan Indica, mutta saan tästä sellaisen mielikuvan, että ajat vanhalla bimmerillä piha-alueella (tai vastaavalla, kuitenkin 40 rajoitus) ykkönen silmässä kolmeakymppiä vähän näytösmielessä. Tuliko mieleen, että siitä saattaa tulla aivan saatanan kova meteli?

p.s. Minä pidän bemareista - uudemmista tosin.

E. En tässä puolustele kateellisia ihmisiä, mutta tuollaiset revittelyt jossain asuinalueella vähän ärsyttää. Kyllä sen auton jo kolmenkympin vauhdissa pitäisi vetää kakkosellakin. ;) :piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
noh.. e46 koppasella 328i.llä

tattikuningas sanoi:
hipinretkut kun eivät yhdenkään maan presidenttiä valitse niin voivat aivan hyvin olla hiljaakin. Suurin osa kitisee asiasta kuitenkin vain ja ainoastaan sen takia kun se on muodikasta.

Ja toi jos mikä on todella kapeakatseista ja muodikasta haukkua hippiaatetta vain koska se menee sun ymmärryksen yli.

Ja pitäähän jenkkejäkin arvostella. Kun kaikesta muustakin puhutaan niin miksi ei siitä saisi? Turha siis siitäkään on kitistä, kun yksi tai kaksi saliapinaa ei sitä muuta, että siitä kitistään. Sun logiikkaa noudattaen. Ja sinä kun et näitä "hipinretkuja" tai"viherpiipertäjiä" taikka vaikka "puunhalaajia" tunne, etkä osaa ajatella asiaa myös toiselta kannalta niin voit yhtä hyvin itse olla hiljaa. Aina on kaksi puolta asioissa ja jos kaikki vain olisivat kiltisti hiljaa, eivät protestoisi, eivät herättäisi keskustelua, ajaisi niillä greenpeace veneillään ympäriinsä ja muuta niin oisko se sit kiva? Jäisi ehkäpä joitain tärkeitä asioita saavuttamatta. Eikä sullekaan enää jäisi sit hyviä asioita ajavaa idealismia mitä mollata. Sinulle kun ilmeisesti käsitykset suvaitsevaisuus, luonnonsuojelu, rauha ja rakkaus ovat täyttä hepreaa. Henkisellä tasolla hyvin epäkypsää ajattelua, omaan napaan katsomista.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan.. Ainiin, paitsi niiden joiden ajattelumalli eroaa suuresta väestöstä, sillä nämä hippihihhulipiipertäjät ja toisinajattelijathan ovat pahoja pitkätukka nistejä . Blow me.

Ja saatpa niistä perjantai-illan hoidoistakin kiittää hippejä ;)

PLUR vaan nyt kaikille :haart: :love:

Ihmiset jotka kulkee pyörätiellä vierekkäin tai keskellä tietä vallaten sen kokonaan. Kakaroilta tämän vielä just ja just ymmärrän, mutta useimmiten nämä ovat ihan aikuisia ihmisiä! Pari kertaa on niinkin tapahtunut, että joku aikuinen parivaljakko on fillarilla ajellut vastaan koko tien leveydeltä. Toinen pällistelee tyytyväisenä vaikkapa viereistä peltoa, eikä huomaa minua. Toinen katselee normaalisti eteenpäin ja aivan varmasti huomaa minut, mutta eipä viitsi kaverilleen sanoa, että väistäppä vähän. Siinä sitten saa rinkutella ihan urakalla sitä kelloa, ettei tule yhteentörmäystä. V*ttu sen vielä käsitän, että edessä ajaville joutuu rinkuttelemaan, mutta että vielä vastaantuleville! Saatanan ääliöt!!

autot joitten on pakko kiilata siihen eteen ohituskaistalla moottoritiellä vaikka ajelevat kumminkin sitä 90-100 kmh:ta ja takaata tullaan 120-150 kmh:ta niin vois tietysti aina vähän kattoo peilistä tuleeko ketään ennenkuin sitä rekkaa lähetään ohittamaan. ja jos tulee niin painetaan nyt nopeus ainakin sinne rajoitusten mukaan 120 ettei synny niitä VITUN paniikkijarrutuksia.

Ja toi jos mikä on todella kapeakatseista ja muodikasta haukkua hippiaatetta vain koska se menee sun ymmärryksen yli.

Ja pitäähän jenkkejäkin arvostella. Kun kaikesta muustakin puhutaan niin miksi ei siitä saisi? Turha siis siitäkään on kitistä, kun yksi tai kaksi saliapinaa ei sitä muuta, että siitä kitistään. Sun logiikkaa noudattaen. Ja sinä kun et näitä "hipinretkuja" tai"viherpiipertäjiä" taikka vaikka "puunhalaajia" tunne, etkä osaa ajatella asiaa myös toiselta kannalta niin voit yhtä hyvin itse olla hiljaa. Aina on kaksi puolta asioissa ja jos kaikki vain olisivat kiltisti hiljaa, eivät protestoisi, eivät herättäisi keskustelua, ajaisi niillä greenpeace veneillään ympäriinsä ja muuta niin oisko se sit kiva? Jäisi ehkäpä joitain tärkeitä asioita saavuttamatta. Eikä sullekaan enää jäisi sit hyviä asioita ajavaa idealismia mitä mollata. Sinulle kun ilmeisesti käsitykset suvaitsevaisuus, luonnonsuojelu, rauha ja rakkaus ovat täyttä hepreaa. Henkisellä tasolla hyvin epäkypsää ajattelua, omaan napaan katsomista.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan.. Ainiin, paitsi niiden joiden ajattelumalli eroaa suuresta väestöstä, sillä nämä hippihihhulipiipertäjät ja toisinajattelijathan ovat pahoja pitkätukka nistejä . Blow me.

Ja saatpa niistä perjantai-illan hoidoistakin kiittää hippejä ;)

PLUR vaan nyt kaikille :haart: :love:

Tiedän, olen taantumuksellinen natsi ja fasisti-sika, sodanlietsoja ja murhaaja. Kaltaiseni luotsaavat sinistä planeettaamme kohti tuhoa :arvi:

V*ttu sen vielä käsitän, että edessä ajaville joutuu rinkuttelemaan, mutta että vielä vastaantuleville! Saatanan ääliöt!!

No ei niille tientukkeille paljon kannata takaapäinkään äänimerkkejä antaa. Ihmisethän eivät tässä tilanteessa ensin väistä, vaan katsovat taaksepäin ja alkavat sitten poukkoilla keskellä tietä vaihdellen muutaman kerran reunaa, johon väistää ja törmäillen toisiinsa. Yleensä jossain vaiheessa avautuu joku kolo, josta pääsee ohi, mutta em. poukkoiluun kuluneessa ajassa olisi polkupyörällä reippaasti ajaen ehtinyt jo Turkuun ja takaisin. Ehkä sitä on itse samassa tilanteessa yhtä ääliö. Mitään en tunnusta. Ja lapset, voi hyvä ihme. Niillä ei ole kertakaikkiaan mitään käsitystä tiellä ajamisesta. Ja ne vanhemmat, jotka pitävät itsestäänselvänä, että oma pikkuhirviö on maailman keskipiste ja saa tukkia kaikki tiet jos pikku päähän pälkähtää ja juosta eteen kuin raivotautinen mangusti. Yksi ryntäsi tänään kaupungin keskustassa rakennustelineen takaa takaa autotielle niin että huonosti olisi käynyt jos olisi auto sattunut tulemaan.

Joo ja mikä mua oikeesti nyt ärsyttää: pitkä karva leuassa eikä pinsettejä missään. Pakko hakea voimapihdit, hittolainen karva LÄHTEE!

Kun olen kävellen liikkeellä mua ärsyttävät autoilijat ja maantiekiitäjät eli hirveetä vauhtia pyörällä kaahaavat tyypit.

Kun olen pyörällä, mua ärsyttää :curs: tollot jalankulkijat, jotka poukkoilee miten sattuu!

Autolla ajaessa - no lähinnä ärsyttää kun olen niin surkea kuski ;)

Kun olen kävellen liikkeellä mua ärsyttävät autoilijat ja maantiekiitäjät eli hirveetä vauhtia pyörällä kaahaavat tyypit.

Kun olen pyörällä, mua ärsyttää :curs: tollot jalankulkijat, jotka poukkoilee miten sattuu!

Autolla ajaessa - no lähinnä ärsyttää kun olen niin surkea kuski ;)

Auts miten tutulta kuulostaa:D. Pyöräillessä vielä kaikki saatanan pikkumönkiäiset ja kärpäset, jotka selvästi on mieltyneet mun silmiin:curs:.

Ärsyttää toisinaan tyypit, jotka yrittää tunkea metroon, junaan, hissiin (what eva) ennen kuin porukka pääsee ulos.

Mä niin samaa mieltä sun kanssa... niiiiiin samaa mieltä. Sillä erotuksella, että mua ärsyttää aina. Ja yleensä sä oot sit se paskiainen, ku yrität päästä vehkeestä pois...

Harmistuttaa pyöräilijät, jotka ajaa jalkakäytävällä, joka selvästi on merkitty vain jalankulkijoille. Sit pitää leikkiä downhillrideria ja pujotella. Samalla kadunpätkällä on joka kevät fillaripoliisit jakamassa huomautuksia/sakkoja pyöräilijöille, mutta suomalainen on suomalainen myös polkupyörällä.

No ei niille tientukkeille paljon kannata takaapäinkään äänimerkkejä antaa. Ihmisethän eivät tässä tilanteessa ensin väistä, vaan katsovat taaksepäin ja alkavat sitten poukkoilla keskellä tietä vaihdellen muutaman kerran reunaa, johon väistää ja törmäillen toisiinsa. Yleensä jossain vaiheessa avautuu joku kolo, josta pääsee ohi, mutta em. poukkoiluun kuluneessa ajassa olisi polkupyörällä reippaasti ajaen ehtinyt jo Turkuun ja takaisin. Ehkä sitä on itse samassa tilanteessa yhtä ääliö. Mitään en tunnusta. Ja lapset, voi hyvä ihme. Niillä ei ole kertakaikkiaan mitään käsitystä tiellä ajamisesta. Ja ne vanhemmat, jotka pitävät itsestäänselvänä, että oma pikkuhirviö on maailman keskipiste ja saa tukkia kaikki tiet jos pikku päähän pälkähtää ja juosta eteen kuin raivotautinen mangusti. Yksi ryntäsi tänään kaupungin keskustassa rakennustelineen takaa takaa autotielle niin että huonosti olisi käynyt jos olisi auto sattunut tulemaan.

Joo ja mikä mua oikeesti nyt ärsyttää: pitkä karva leuassa eikä pinsettejä missään. Pakko hakea voimapihdit, hittolainen karva LÄHTEE!

Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten tiiät mihin väistää jos et ensin katso taakses missä reunassa pyörä tulee. Mulle ei ainakaan tähä ikään mennessä ole siunaantunut perssilmää.

Pakkoko sitä on keskellä tietä kävellä? Jos kävelisit reunassa ei tarvitsisi rinkutella eikä myöskään väistellä. Muistaakseni kyllä liikennesäännöissä on ihan eritelty, että millä puolella kävellään ja millä pyöräillään, mutta kaiketi se on liian vaikeeta ymmärtää.

Pakkoko sitä on keskellä tietä kävellä? Jos kävelisit reunassa ei tarvitsisi rinkutella eikä myöskään väistellä. Muistaakseni kyllä liikennesäännöissä on ihan eritelty, että millä puolella kävellään ja millä pyöräillään, mutta kaiketi se on liian vaikeeta ymmärtää.

Itse lähinnä tarkoitin hieman ahtaampaa kaupunkimaista liikennettä, enkä vissiin sanonu kaveleväni keskellä. Ja kyllä myös pyöräilijät osaavat erittäin usein ajaa keskellä ja väärässä reunassa, itsekkin joskus pyöräilyä harrastaneena on usein tullut hissukseen ajelevia ryppäitä eteen joissa usein kolmekin pyörää vierekkäin.

Ja Tässä lisää risuja pyöräilijöille juurikin siitä että ihan rohkeasti vaan sinne ajoradalle ajamaan jos kävelytiellä ei ole sallittu pyöräily. Ihan turha seillä takana on inistä ja polkea jalkaa kun ei pääse ohi jos ajaa itse väärin.

Vituttaa vanhat kiljuhanhiämmät, jotka löntystelevät kapealla kävelytiellä rinnakkain. Sattuvat muutenkin aina silloin eteesi, kun on kiire. Näitä samoja ihmisiä, jotka lenkilläkin kävelevät kolme rinnakkain maantiellä ja jauhavat muusta maailmasta välittämättä paskaa.

Itse lähinnä tarkoitin hieman ahtaampaa kaupunkimaista liikennettä, enkä vissiin sanonu kaveleväni keskellä. Ja kyllä myös pyöräilijät osaavat erittäin usein ajaa keskellä ja väärässä reunassa, itsekkin joskus pyöräilyä harrastaneena on usein tullut hissukseen ajelevia ryppäitä eteen joissa usein kolmekin pyörää vierekkäin.

Ja Tässä lisää risuja pyöräilijöille juurikin siitä että ihan rohkeasti vaan sinne ajoradalle ajamaan jos kävelytiellä ei ole sallittu pyöräily. Ihan turha seillä takana on inistä ja polkea jalkaa kun ei pääse ohi jos ajaa itse väärin.

Itse taas tarkoitin lähinnä työ- ja treenimatkoja, keskustan alueelle nyt on ihan typerää lähteä fillarilla sompailemaan. (puhun siis vaan oman kotipaikkakuntani eli jns puolesta, en tiiä jotain tsadin ja muitten hianojen kaupunkien hienouksia.)

Kyllähän sitä vikaa löytyy sekä pyöräilijöistä, jalankulkijoista ja autoilijoista, mutta koko tämä ongelma johtuu siitä, että Suomessa ei ole minkäänlaista pyöräilykulttuuria.

Pyöräily on täällä jotain jota "lapset, naiset ja trendihomoviherpiipertäjät" harrastavat, kun taas kunnon miehellä on auto, ehkä kaksi. Ja eihän Suomessa kukaan aja pyörällä kuin kesällä, joten miksi tuhlata sen tukemiseen julkisia varoja. Tuokin argumentti on kuultu useaan kertaan. Koko liikenne on suunniteltu täysin autojen varaan (esimerkkinä liikennevalojen ajastukset tai täysin käsittämättömät pyörätiereitit ja nuo saatanalliset yhdistetyt pyörä+jalankulkureitit) joten siksi pyöräiljät ovat aina tällaisessa lapsipuolen asemassa - heitä ei haluta kevyen liikenteen väylille eikä ajoradalle.

Ja kumpikin noista vaihtoehdoista on itseasiassa ihan perseestä.

Autoilijat eivät noteeraa pyöräilijöitä ja sitten kiroilevat kun "ne ilmestyvät tyhjästä" vaikka olisi kuinka heijastinliiviä ja väriä ja valoa päällä. Autoilijan aivot kun ovat virittyneet seuraamaan muita autoja ja sitten kun sinne sekaan pakotetaan pyörä, niin siinä on heti ongelma. Tämän näkee jo siinä, että kun autoilija tulee pihasta ja haluaa liittyä muun liikenteen joukkoon, niin ei se pää osoita kuin sinne tulevien autojen suuntaan, vaikka pyörää voi tulla 40 km/h toisesta suunnasta. Autojen seassa ajaminen on ihan kamikaze-touhua.

Jalankulkijan ja pyöräilijän nopeusero on taas niin iso ja useimpien jalankulkijoiden kävelyreitti niin satunnainen, että pyöräiljät joutuvat sitten pujottelemaan siellä seassa. Ja ei, pyörällä ei voi ajaa kävelynopeutta - yhtä hyvin voisi sitten kävellä. Suomen jaetut pyörätie/jalkakäytävä-viritykset ovat pelkkä vitsi kun kumpikaan osapuoli ei noudata kaistajakoa.

Vittu kun joku kävisi ottamassa mallia Tanskasta tai Hollannista ja runnoisi tuollaisen uudistuksen läpi täällä. Tanskassa pyöräiljöillä oli omat, erotetut yksisuuntaiset pyöräkaistat, liikennevalot ja selkeä roolitus. Samoin junaan sai viedä pyörän ilmaiseksi. Täällä VR ottaa 9 € kiskurihintaa ja paikkoja on ruhtinaalliset 3/juna. Ei tarvinnut Tanskassa paljon väistellä pyörällä jalankulkijoita, kun siellä oli selvä asia, että pyörätielle ei kannata astua jaloin jos ei halua sairaalahoitoon ja kolarin maksumieheksi.

Käsittämätöntä ettei tällaista saasteetonta ja yleistä terveyttä ja hyvinvointia lisäävää liikkumistapaa tueta valtion ja kuntien toimesta. Pyörää ei saa edes verovähennyksiin työmatka-ajoneuvona. :curs:

Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten tiiät mihin väistää jos et ensin katso taakses missä reunassa pyörä tulee. Mulle ei ainakaan tähä ikään mennessä ole siunaantunut perssilmää.

OIKEANPUOLEINEN LIIKENNE!!!

Kävelytiellä kävelen oikeassa reunassa. Pyörätiellä ajan oikeassa reunassa ja ohitan muut tielläliikkujat vasemmalta, paitsi missä sattuu haahuilijat ja tientukkeet tilanteen mukaan vasemmalta, oikealta, nurmikolta, pientareelta, ajoradalta jne. Jos ei ole pyörätietä, pyöräilen ajoradalla oikeassa reunassa. Jos jostain syystä, esim. kaveri kulkee vieressä, en olekaan oikeassa reunassa, väistän äänimerkin tahi vastaavan signaalin havaitessani oikealle vips ryhtymättä arpomaan keskellä tietä.

Jos minä pystyn siihen niin pystytte tekin kaikki lajitoverit! Uskon siihen vakaasti.

no kävelystä sanotaan että saa kävellä kummassa laidassa tahtoo..

eniten vituttaa mummot jotka kävelee 3 hengen ryhminä kevyenliikenteen väylän sekä puolen ajoradan leveydeltä ja jos tahtoo päästä pyörällä ohi on pakko rimpauttaa kelloa. siitäkös mummelit suivaantuu, lähellä on aina etteikö ala nyrkinheiluttelu ja lujaääninen jupina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom