Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Partakoneesta loppuu akku juuri kun on alottanu ajamisen. Helppohan se olis laittaa johto kiinni tohon härveliin ja ajaa loppuun, mut tossa on tommonen saatanan pöydällä seisova telakkalaturi. Kiva pitää tota partakone+telakkalaturijöötiä kädessä ja ajella naamaa...

Eiköhän ton ikäsen pojan ns. "parta" lähde, kun pikkasen karkeemmalla pyyhkeellä pyyhkäsee naaman...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun hiuksia tummaksi värjätessä kaikki pikkukarvat tuosta hiusrajasta värjääntyvät, ja se näyttää kamalalta. Itse kun nykyään värjään, niin en levitä väriä enää niihin vauvakarvoihin, mutta kampaajat aina värjäävät sellaisen neanderthalilaisen hiusrajan mulle puoleen väliin otsaa saakka (epäsymmetrisesti vieläpä), ai kun kivaa! Sitten kotona hinkkaan niitä rajoja pois vaikka millä myrkyllä, ja lopulta päädyn sheivaamaan pikkuhiukset veks hiusrajalta. Ärsyttävää!

Eiköhän ton ikäsen pojan ns. "parta" lähde, kun pikkasen karkeemmalla pyyhkeellä pyyhkäsee naaman...
Eiköhän se parta kasva tässä pojan iässä jo niin paljon, kun mitä se yleensäkään tulee ikinä kasvamaan. Varmasti lähtee pyyhkeellä karvoja irti. Lopullisen hienosäädön voi suorittaa kätevästi hiekkapaperilla tai vaikka rälläkällä.

Kun hiuksia tummaksi värjätessä kaikki pikkukarvat tuosta hiusrajasta värjääntyvät, ja se näyttää kamalalta. Itse kun nykyään värjään, niin en levitä väriä enää niihin vauvakarvoihin, mutta kampaajat aina värjäävät sellaisen neanderthalilaisen hiusrajan mulle puoleen väliin otsaa saakka (epäsymmetrisesti vieläpä), ai kun kivaa! Sitten kotona hinkkaan niitä rajoja pois vaikka millä myrkyllä, ja lopulta päädyn sheivaamaan pikkuhiukset veks hiusrajalta. Ärsyttävää!

Semmonen pikku jippo, et kantsii rasvat noi kaikki hiusrajat esim. vaseliinilla niin ei tartu väri kiinni ihoon.

Yleensä jos meitä lähtee isompi porukka asuntolasta ostoksille tai jos pitää ostaa esim. bisseä tai muuta painavaa, pöllitään ostoskärry(jä) ja kiikutetaan sillä ostokset himaan. Tämä meinasi loppua Tescon lukitussysteemin myötä, eli ostoskärryt lukittuvat mennessään tietyn pisteen yli, mutta neuvokas kämppikseni googlaili asiaa hetken ja löysi ratkaisun: lukitusviivan yli mennessäsi (eli parkkipaikan rajalla) nosta kärryjä n. 3ft maasta ja voilá, kärryt eivät lukitu :D Nyt saadaan taas kuljetettua ostokset kivasti kärryssä. Operaatiossa on kuitenkin oma riskinsä, sillä siitä voi saada sakot...

Kaveri kehtaa myöntää käyttäytyvänsä, kuin mikäkin alatyöväenluokkalainen scally. Eihän ostoskärryjä pölli, kuin täysin moraaliton ns. paskasakki, joka on samanaikaisesti niin typerää, että ei osaa edes varastaa mitään arvokasta.

Mutta mikäs siinä, jos tavara liikkuu.

Me ollaan opiskelijoita, joilla ei ole autoa ja joiden pitää kuitenkin saada bisset himaan parin kilometrin päästä! Puolustuksena sanottakoon, että yksin shoppaillessani en ikinä ottaisi ostoskärryjä, vaan kannan kyllä tavarani kotiin. Lähinnä pojat niitä pöllivät.

Kampuksella se nyt on muutenkin ihan yleistä toimintaa, koska isompi Tesco on sen verran syrjässä. Opiskelijat nyt vaan sattuvat olemaan moraalitonta paskasakkia ;)

Edit. Ainiin ja niillä on ihan omat työntekijät, joiden tehtävä on keräillä ostoskärryjä täältä ja muualta lähiympäristöstä.

Mä en kyllä ymmärrä, miten mä olen aina pystynyt saamaan tavarani kotiin, ilman ostoskärryjen varastamista. Moinen toimintamalli ei koskaan ole edes juolahtanut mieleen. Kai mä vaan olen niin helvetin vahva ja rikas, että pärjään.

Ja on se hienoa, että tescolla on työntekijöitä tohon hommaan. Heitätkö roskasi kadulle, kun kaupungilla on työntekijöitä niitten keräämistä varten?

Mä en oikein edes tiedä miksi minua näin ärsyttää ostoskärryjä kaupoista varastelevat ihmiset, mutta kyllä vaan ärsyttää suunnattomasti tämä nyt.

edit: Nyt välähti. Minua vituttaa suunnattomasti mitä tahansa varastelevat ihmiset. Ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että jos se ei ole sinun, niin ei sitä nyt vaan oteta.

Tuuballa käydessä loiskahtaa pöntöstä vettä persuksille:curs:
Toinen on että paska on sellaista tervaa että joutuu pyyhkimään 20 kertaa/suihkuttamaan:kakka:

Kakan kuulusi aina olla sellainen teflonpäällysteinen, että ekan kerran pyyhkiessä paperiin ei tule yhtään mitään:)

Tämä asia jaksaa aina ärsyttää mua. Lopettaisivat kananmunien syönnin kokonaan ellei niistä voi syödä kumpaakin osaa :jahas:

Enkä lopeta:D Kananmunasta saa halvalla laadukasta protskua. Yleensä syön 6 valkuista ja 1-2 keltuaista päivästä riippuen. Älytöntähän se olisi vetää ne kaikki keltuaiset vitamiineista,hivanaineista ja hyvästä rasvasta huolimatta. Koska rasvaa ja kolesterolia tulisi silloin liikaa mun ruokavaliooni . Varsinkin kun syön tuon munasatsin lähes joka aamu.

Ja on se hienoa, että tescolla on työntekijöitä tohon hommaan. Heitätkö roskasi kadulle, kun kaupungilla on työntekijöitä niitten keräämistä varten?

Mä en oikein edes tiedä miksi minua näin ärsyttää ostoskärryjä kaupoista varastelevat ihmiset, mutta kyllä vaan ärsyttää suunnattomasti tämä nyt.

edit: Nyt välähti. Minua vituttaa suunnattomasti mitä tahansa varastelevat ihmiset. Ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että jos se ei ole sinun, niin ei sitä nyt vaan oteta.

En heitä roskia kadulle.
En mä näe sitä oikeastaan edes varastamisena, sillä kärryt palautuvat kyllä Tescolle takaisin. Se on pikemminkin lainaamista. Eikä niitä siis todellakaan joka päivä lainailla, ehkä kerran tai pari kuussa isompi porukka ihmisiä menee kauppaan ja ostaa ison erän tavaraa.

Enkä lopeta:D Kananmunasta saa halvalla laadukasta protskua. Yleensä syön 6 valkuista ja 1-2 keltuaista päivästä riippuen. Älytöntähän se olisi vetää ne kaikki keltuaiset vitamiineista,hivanaineista ja hyvästä rasvasta huolimatta. Koska rasvaa ja kolesterolia tulisi silloin liikaa mun ruokavaliooni . Varsinkin kun syön tuon munasatsin lähes joka aamu.

Ne 4-5 keltuaista varmaan pilaisivat täysin sun ruokavalion eikä niitä saa mitenkään mahdutettua sinne vaikka muita ruokia sorkkimalla :rolleyes: Hyi mitä haaskausta, vituttaa tollanen. Bodareille kananmunien ostokielto.

En heitä roskia kadulle.
En mä näe sitä oikeastaan edes varastamisena, sillä kärryt palautuvat kyllä Tescolle takaisin. Se on pikemminkin lainaamista. Eikä niitä siis todellakaan joka päivä lainailla, ehkä kerran tai pari kuussa isompi porukka ihmisiä menee kauppaan ja ostaa ison erän tavaraa.
Ei muakaan oikeastaan haittaisi jos joku kävisi vaikka piilottelemassa meidän työntekijöiden työkaluja, ja näitä työkaluja sitten etsittäisiin ympäri työmaata päivät pitkät. Eihän se ketään nyt voi haitata että firmalta menee rahaa täysin joutavaan työkalujen etsimiseen. Ei niillä jätkillä varmaankaan olisi muutakaan tekemistä kuin juosta jonkun vasaran perässä ympäri taloa.

Voi Luoja mitä jeesustelua taas. Eiköhän Tescon kokoisella lafkalla ole varaa palkata 2 kaveria kerran viikossa keräämään parit kärryt täältä kampukselta.

Voi Luoja mitä jeesustelua taas. Eiköhän Tescon kokoisella lafkalla ole varaa palkata 2 kaveria kerran viikossa keräämään parit kärryt täältä kampukselta.

Pointti ei ole siinä onko niillä varaa palkata työntekijöitä tämän kaltaiseen tyhjänpäiväiseen toimintaan vai ei. Ehkä ostoskärryjen varastaminen on oikeastaan kokonaisvaltaisesti ihan jees, koska tescon kaltaisen ison firman pitää työllistää muutama ihminen enemmän. Pointti on siinä, että saako niitä ostoskärryjä ottaa kotiin vai ei. Ja eihän niitä saa. siksi ne on yrittäneet kehittää systeemin sen estämiseksi.

Samalla periaattella on ihan jees varastaa kaupasta muutakin, eihän sen kaupan budjetissa tuntuisi missään jos muutaman kympin edestä ottaa tavaraa.

En heitä roskia kadulle.

mahtava ajattelutapa alyssalla, esim. jos käyn vaikka putkiliikkeessä, ostokset tehtyäni huomaan kyseisen firman auton pihassa. laitan ostamani tavarat autoon ja päätän ajella tällä autolla kotia (keltään kysymättä). lopulta auto löytyy mun pihalta ja se palautuu takaisin putkiliikkeen pihaan (ei mun toimesta). tämä siis ei ole varastamista, vaan lainaamista!

mahtava ajattelutapa alyssalla, esim. jos käyn vaikka putkiliikkeessä, ostokset tehtyäni huomaan kyseisen firman auton pihassa. laitan ostamani tavarat autoon ja päätän ajella tällä autolla kotia (keltään kysymättä). lopulta auto löytyy mun pihalta ja se palautuu takaisin putkiliikkeen pihaan (ei mun toimesta). tämä siis ei ole varastamista, vaan lainaamista!

Hei haloo, ostoskärryjen ja auton vertaaminen menee jo vähän paksuksi :jahas: Kuka sanoi, että mun mielestä varastaminen tai tavaroiden lainailu kysymättä on periaatteena ok?? Sitä paitsi jos tämä ostoskärryjen lainailu olisi oikeasti ongelma joko Tescolle tai yliopistolle, siihen voitaisiin kyllä puuttua nykyistä paremmin. Nyt oikeastaan ketään ei kiinnosta.
Sitä paitsi niitä kärryjä on satoja. Jos niistä vaikka 5 on viikon ajan poissa, keneltä se on pois?

Tää on kyllä ihan off-topicia. Ja veikkaan että jos ostoskärryjutun olisi sanonut joku muu kuin minä, ei jengillä olisi tällaista kummaa tarvetta jeesustella :rolleyes:

Jeesustelua tai ei, mutta tulee mieleen väkisin ainakin seuraavat kysymykset. Ostoskärryjen "lainaaminen" ei ole mielestäsi "varastamista" tai "tavaroiden lainailua kysymättä" mutta auton kohdalla näin on. Mihin vedät tämän rajan? Katsotaanko se kenties esineen rahallisesta arvosta ja jos katsotaan, niin mikä summa on kysymyksessä? :D Meinaatko myös tosiaan, että mikäli johonkin asiaan ei puututa, niin sitä ei koeta ongelmaksi? Vai koetaanko se ehkä kuitenkin ihan oikeaksi ongelmaksi, mutta ei silti viitsitä upottaa ties kuinka paljoa rahaa sen välttämiseksi, vaan se siedetään. Sitäpaitsi tässähän tapauksessa ongelmalle nimenomaan on yritetty tehdä jotain (kusettamanne lukitussysteemi). Paljon pahempiakin asioita toki tapahtuu kuin ostoskärryjen pölliminen, joten en jaksa itse toimintaa oikeastaan moralisoida, mutta taas nähdään miten ihmisillä, jotka venyttävät lakia/sääntöjä, on kyllä aina loistavat puolustelut asiaan kuin asiaan :) (no hard feelings)

Lopettakaas nyt taas se Alyssan lyöminen. Täytyy muistaa erot kulttuurissa. Kukaan Suomessa ei "lainaa" ostoskärryjä ja sitä pidetään tietysti pahana. Briteissä taas asia näyttää olevan varsin yleistä ja silloin sitä ei pidetä niin pahana, vaikka laitonta onkin. Kyllähän näitä laittomia asioita on Suomessakin, mitä siitä huolimatta tehdään. Esimerkiksi kännykkään puhuminen ajaessa ei ole laillista, mutta se on niin yleistä, ettei se ihmisten mielestä edes tunnu enää väärältä ja sitä tehdään jatkuvasti. Pyöräilykypärääkin pitäisi käyttää, mutta eihän sitä kukaan käytä. Ja aika harva maksaa tv-lupaa.

Näin se vain on, että jos jostain asiasta tulee yleistä, niin sitä ei koeta enää niin pahana. Jos jossain on tapana "lainata" ostoskärryjä ihan yleisesti, niin en minä jaksa siitä päreitäni polttaa. Jos taas täällä Suomessa joku lainaa K-kaupan kärryjä ja työntelee niitä keskellä kaupunkia, niin siitä saattaisin hermostua.

Jeesustelua tai ei, mutta tulee mieleen väkisin ainakin seuraavat kysymykset. Ostoskärryjen "lainaaminen" ei ole mielestäsi "varastamista" tai "tavaroiden lainailua kysymättä" mutta auton kohdalla näin on. Mihin vedät tämän rajan? Katsotaanko se kenties esineen rahallisesta arvosta ja jos katsotaan, niin mikä summa on kysymyksessä? :D

Kyllä mä esimerkiksi myös saatan lainata kämppiksen haarukkaa kysymättä, mutta vaikkapa vaatteisiin en ikinä koskisi ilman lupaa. Pitäisikö mun tässäkin tapauksessa kysyä lupa aina kun haluan käyttää sitä haarukkaa? Mun mielestä tämä on tavallaan vähän sama tilanne. Haarukan lainaaminen ei ole big deal, mutta vaatteiden lainaaminen on.

Meinaatko myös tosiaan, että mikäli johonkin asiaan ei puututa, niin sitä ei koeta ongelmaksi? Vai koetaanko se ehkä kuitenkin ihan oikeaksi ongelmaksi, mutta ei silti viitsitä upottaa ties kuinka paljoa rahaa sen välttämiseksi, vaan se siedetään. Sitäpaitsi tässähän tapauksessa ongelmalle nimenomaan on yritetty tehdä jotain (kusettamanne lukitussysteemi). Paljon pahempiakin asioita toki tapahtuu kuin ostoskärryjen pölliminen, joten en jaksa itse toimintaa oikeastaan moralisoida, mutta taas nähdään miten ihmisillä, jotka venyttävät lakia/sääntöjä, on kyllä aina loistavat puolustelut asiaan kuin asiaan :) (no hard feelings)

Jos se koettaisiin ihan oikeaksi ongelmaksi, siihen olisi helppo puuttua. Esimerkiksi resident tutorit eivät sano asiasta mitään eivätkä myöskään Tescon työntekijät. Kuten Powerhousu sanoi, täällä toi on ihan normaalia. Tai no ei välttämättä Briteissä yleensä, mutta just tällä kampuksella kyllä.
Mun mielestä jos jotain asiaa siedetään, sille annetaan hyväksyntä.

Edit.
Voi Luoja mikä vääntö OSTOSKÄRRYISTÄ. En kyllä jaksa enää tätä keskustelua, sovitaan vaikka että minä + kaikki muut asuntolassani ja muissakin asuntoloissa olemme moraalittomia rikollisia, joiden mielestä on OK varastaa mitä tahansa ostoskärryistä autoihin tai vaikka käsilaukkuun. Näinhän tämä aukoton logiikka menee :rolleyes:

-Se, kun bussit on yleensä aina muuten vähintään sen kolme minsaa myöhässä PAITSI sillon ne tietenkin tulee ajallaan, kun ois itse sen pari minsaa myöhässä.

-Se, kun töissä jää myymälävarkaita kiinni aina just sellasina päivinä, kun en oo muistanut/ehtinyt meikata aamulla

-siivoominen sillon kun ei oo inspistä

-tekstari, joka ei tuu siltä keneltä ois toivonut sen tulleen

-eksän ylisuojeleva pikkusisko

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom