Suomalainen asiakaspalvelu on kyllä aivan hirveetä touhua melko monessa tapauksessa. Ei oo mikään ihme, jos suomalaiset firmat ottaa takkiin isoissa kaupoissa, ku ei jengi osaa täällä mitään myydä.
Äsken kävin varaosaliikkeestä ostamassa öljyä ja öljynsuodattimen sekä muutaman muun pikkunippelin. Kun löydän hyllystä etsimäni öljyn ja litran lisäpurkin, niin menen kassalle, jossa ei ole ristin sielua. Hetken jo pohdin, että onko se kassa edes käytössä, mutta sitten joku elämäänsä kyllästynyt 60v ukko tulee takahuoneesta rahastamaan. Ensimmäisenä tulee vain tyly lausahdus "Mitäs sulle?. Kerron, että öljynsuodattimen tarvitsisin, ja äijä siten etsii sopivan sieltä hyllystään. Sitten kun kaikki romut on siinä tiskillä, niin saan luvan maksaa ne toki itsepalveluluontoisesti sillä kortinlukijalla, ja kun kuitti on tulostunut, äijä antaa sen käteen ja lähtee menemään. Kaikki tuotteet jää siihen tiskille ja ilmeisesti mun olisi pitänyt saada ne kannettua ulos siitä puljusta sylissä. Kysyn muovikassia tiskille tulleelta reilusti ylipainoiselta 25v mieheltä, joka notkuu siinä aikaansa kuluttaen. Mies ojentaa kassin ja todeten: "tossa". Mielessä ei tietenkään käynyt, että ne kamat olisi ehkä voinut pakata siihen kassiin, mutta onneksi mä jaksan ne itsekin siihen tunkea.
Kai se asiakaspalvelu on liikaa vaadittua nykyään. Jos itse olisin tuon paikan omistaja, niin myyjät palvelis melko paljon paremmin asiakkaita tai lähtis jannut vaihtoon.