niin iki-ihana murrosikä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arni
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
olen tässä lähiaikoina huomannut että olen hujahtanut ikätovereistani ohi pituudessa että massassa! yksi syy on että kehityin/kehityn melko myöhäisessä vaiheessa ja nyt oikein tunnen kuinka testosteroni jyllää sisälläni!
no niin eli itse asiaan...onkos sitä testoa määrällisesti enemmän kropassa murrosiässä kuin aikuisena? vai johtuuko kehitys ainoastaan siitä että testosteronin eritys on vain alkanut ja määrät ovat kuitenkin normaalia luokkaa?
kehityksestäni sen verran että painoa on tullut 1.5 vuoden aikana (josta kunnon treeniä viimeiset 4kk) n.20kg ( 70kg - 90kg) ja pituutta n.8cm (180cm - 188cm)...tuloksista sen verran että mm. penkki (en ole rintahaukka-pelle mutta penkki tuli ekana mieleen) on kasvanut 50kg - 100kg...
eli näiden faktojen nojalla kysyn että kuinka kauan tämä teston erittyminen jatkuu näin rajuna (joo tiedän että on yksilöllistä mutta heittäkää ess vaikka mutua...)? parrasta ei ole tietoakaan mutta amikset kasvaa huulien päällä :D
olen kuitenkin ajatellut että otetaan kaikki irti kropasta kun siihen on näinkin otolliset edellytykset tällä hetkellä..treeni ei ole ikinä kulkenut näin hyvin!
tulipas tilitettyä tunteita...varmaan oli vähän
:zzzz: lukea mutta jos kehtaisitte ees vastata tohon teston määrään murrosiässä ja siihen kuinka kauan (noin-arvio) teston erittyminen on raivokkaampaa...kittos vastauksista :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miehen testosteronituotanto on 2,5 - 11 mg/vrk ja suurimmillaan se on 15 - 25 vuoden iässä.

Hienoa että joku on saanut tuollaisia tuloksia aikaan!
Olet varmaan siunattu oikeanlaisella geeneillä ja olet osannut treenata fiksusti. Alussa tulokset voivat olla huimia, mutta kun perusmassa on saatu kerättyä kokoon niin kehitys hidastuu. Anna mennä vaan täysillä!

:thumbs:

Itsekkin olin aika lyhyt kun olin 9.luokalla eikä painoa ollut kuin
55kg ja pituutta 169cm kunnes aloin käymään lenkillä kun pääsin
yläasteelta ryhti parani ja kroppa alkoi kiinteytyä
noi ei sitä kokoa nytkään hirveänä ole 180-182cm n.suurin piirtein
ja massa 70-75kg. Mutta 2002 kesällä kasvoin monta senttiä.
Massa tuli perässä tässä 2002 syksyllä olin 10 senttiä pidempi mitä puolta vuotta aikasemmin paino oli 63kg ja nyt viimeisen vuoden aikana massa noussut 10-12kg ja pituus pari kolme senttiä.

6luokka 155cm 47kg
7luokka 158cm 51kg
8luokka 164cm 55kg
9luokka 169cm 55kg
Amis 1 179cm 63kg
Amis 2 n.181cm 70-75kg

Tavoite 185cm 80kg

:arvi:

Re: Re: niin iki-ihana murrosikä...

Originally posted by Sale
Leikkaa pois ne on helvetin rumat.

tietty leikkaan...mitä sä musta ajattelet?! :david:

Originally posted by JohnnyB
Miehen testosteronituotanto on 2,5 - 11 mg/vrk ja suurimmillaan se on 15 - 25 vuoden iässä.

Aivan. Suomalaisessa valmennusopin kirjassa sanoi että testosteronituotanto kasvaa 21 ikävuoteen saakka ja tämän jälkeen kääntyy laskuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom