NHL-kausi 2016-2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Feint
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Crosby on myös pelle.

Mutsis oli.

Pingviineille tuntuu kaikki (minä mukaanluettuna) veikkaavan voittoa, joko helppoa tai tuskaista mutta jatkoonmenoa kuitenkin. Ei siis pelkästään Pakkiksella vaan muutenkin netissä. Aloitin kuitenkin epäilemään kun pohdin tota Letangin poissaoloa, kauanko jotkut rivipakit jaksaa pelata ylimääräisiä minuutteja ja paikata Letangin jättämään aukkoa. Eka kierroksen ehkä mutta jos jatkoon pääsee niin virheitä alkaa jossain vaiheessa tulemaan. Melkein lähtisin peleihin seitsemällä pakilla koska jos/kun kuitenkin sattuu se loukkaantuminen kesken matsin niin yhtäkkiä viisi pakkia joutuu pelaamaan sellaisen 18 minuutin sijaan 22+ ja vaihtelemaan vielä pakkipareja koko ajan. Täytyy toivoa että Määttä palaa heti takaisin sille tasolle millä päätti viime kauden (pienen penkkikomennuksen jälkeen 6 pistettä kauden viimeisissä 9 pelissä, +7 ja ylipäätään fiksua pelaamista 20min illassa).

Tätä kirjoittaessa ereJ juuri mainitsikin samasta. Kunitz on välillä ollut riippakivenä mutta Letangin puuttuminen ja myös Hagelinin poissaolo tuntuvat varmasti. Hagelin, Rust ja nyt myös AHL:stä nostettu Archibald (jos pelaa) ovat tärkeässä roolissa koska ovat niin nopeita. Crosbyn ketju saa muutenkin aikaan mutta muut ketjut elää aika paljon sen mukaan saako ne näitä nopeita miehiä ekana kiekon perään vai ei. Eli sanoisin että jos Schultz, Määttä ja Daley saa otettua isompaa roolia ja paikattua Letangin niin Pingviinit todnäk menee jatkoon, jos ei niin sarja menee seitsemänteen peliin tai Columbus voittaa jo 5-6 matsissa.

(pari edittiä kun ei vaan osaa kirjoittaa)

Viimeksi muokattu:
Yllättävän kova luotto jengillä Penguinseihin. Ainoastaan viimeinen pens - blue jackets ottelu päätty pensin selvään voittoon ja siinäkin on otettava huomioon se että molemmat saattoivat vaan höntsäillä sillä kummallakaan ei ollut mitään panosta. Muuten noiden kaikki edelliset kamppailut ovat olleet todella tasaisia. Pittsburgh menettänyt myös Letangin ja Kunitzin. Tämä jos mikä on 4-3 matsi!
Mä näkisin että Kunitzin poissaolo on vaan positiivinen asia. Jos vertaa viimekauden nippuun jolla vietiin melko suvereenisti kaikkia niin joukkue on vaan vahvistunut. Schultz, Guentzel ja Sheary on jäätävässä tikissä. Toki Playoffeihin tarvitaan kokemusta, mutta sitä riittää enkä edes tiedä mihin Kunitzin tonne änkisin. Toki Letang on jäätävä menetys, mutta oon siinä uskossa että on tulossa takasin. Blue jackets pelas loistavan vaiheen talvella, mutta sanoin frendille joskus tammikuussa että kohta alkaa bensa loppumaan kun jengi tiivistää kevättä kohti ja uskon siihen vieläkin. Nuori jengi mutta ei missään nimessä playoff kandidaatti. Toki olen oikein mielelläni väärässä.

Edit. Onhan toi Crosbyn kohtelu ihan läppä. Pari sikailua ja levotonta filmiä viikon sisään ja jengi jaksaa puolustella. Onhan se loistava pelaaja, mutta niin on Marchandkin ja molemmat on aivan jäätäviä rottia. Sillä erotuksella että toinen saa niistä penaltia ja toinen ei.

Edit2. Niin veikkaanhan mäkin että tippuu tokalla kierroksella, mutta jos vastassa olis kuka tahansa muu idän jengi kuin Capsit niin menis konferenssifinaaleihin.

Edit3. Jahas kävin tsekkaa ja eihän se Letangi oo mihinkään takas tulossa. Se on kieltämättä valtava menetys, joskaan ei mun veikkaukseen Columbus sarjasta vaikuta. Hagelin sensijaan taitaa olla day-to-day samaten kuin Malkin.

Viimeksi muokattu:
Toivotaan että tässäkin ketjussa tulis vähän vääntöä kevään aikana. Ketäs täällä toivotaan mestariksi? Omat suosikit jäi playoffseista rannalle joten sinällään se ja sama, mutta toivotaan nyt vaikka Edmontonille ja Capseille menestystä. Oon jokusen Habsien, Toronton ja Pingviinien fanin tavannut ja niille toivon kaikkea huonoa :D.

Toivotaan että tässäkin ketjussa tulis vähän vääntöä kevään aikana. Ketäs täällä toivotaan mestariksi?:D.

En ole minkään seuran kannattaja/fani, mutta toivoisin että jokin kanadalainen joukkue voittaisi. Tarkistin just, että viimeksi 1993 on kannu jäänyt Kanadaan edellisen kerran. Parasta olisi jos finaalissa olisi kaksi kanadalaistiimiä :eek: Jos nyt kuitenkin jenkkien puolelta tulee voittaja niin toivottavasti Columbus tai "Suomi"-Minnesota.

En ole minkään seuran kannattaja/fani, mutta toivoisin että jokin kanadalainen joukkue voittaisi. Tarkistin just, että viimeksi 1993 on kannu jäänyt Kanadaan edellisen kerran. Parasta olisi jos finaalissa olisi kaksi kanadalaistiimiä :eek: Jos nyt kuitenkin jenkkien puolelta tulee voittaja niin toivottavasti Columbus tai "Suomi"-Minnesota.
Viime kaudella tais jäädä kaikki kanukit ulos playoffeista :D. Mietin kans alkuun että kyllähän sen Kanadaan soisi, mutta en vaan diggaa noista Montrealin ja Toronton faneista. Tullu jenkeissä noihin pari kertaa törmättyä. Kanadalaiset ihmiset on oikein leppoisia, mutta ei niiden kanssa lätkästä voi puhua :D.

Kanadalaiset ihmiset on oikein leppoisia, mutta ei niiden kanssa lätkästä voi puhua :D.

Tää on muuten niiiiiiiin totta. Henk.koht. kokemusta ei ole kuin kourallisesta kanukkeja mutta se riittää.

Mestariksi haluan tietysti omat pinguni mutta symppispisteitä saa Oilers, Flames ja jostain syystä myös Predators. Columbukselle toivoisin pitkää kiekkokevättä mutta nyt täytyy toivoa että häviävät. Jos menevät jatkoon niin toivottavasti tiputtavat Capitalsin (joo ei tule tapahtumaan). Toronton menestys ei haittaisi, voi olla että parin vuoden päästä jo vihaan niitä mutta nyt ne on kärsineet sen verran kauan että ansaitsevat kaikkea hyvää. Periaatteessa Oilers on samanlainen tapaus mutta luulen että Toronto tulee olemaan kovempi seuraavan kymmenen vuoden ajan ja siksi ansaitsee vähemmän symppausta. Wild ja Blues saavat vielä puolikkaat sympatiapisteet.

Pekka Rinne, viime-yönä toinen peräkkäinen nollapeli Chicagoa vastaan ja päälle tehot 0+2:) Predators johtaa sarjaa siis 2-0.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nashville - Rangers finaalissa. Nuo joukkueet alkavat näyttää vahvoilta mitä seurannut sarjaa. Nyt olen vakuuttunut että nuo kaksi joukkuetta kohtaavat juhannuksena. Ja tosin en ole vielä ikinä onnistunut veikkaamaan finaaliparia oikein, enkä edes pudotuspelien toisellakaan kierroksella, kun mukana on enää kahdeksan joukkuetta :D

No niin, loputkin jatkoonmenijät on selvillä. En kyllä jaksa uskoa Rangersin voittavan vaan WSH-PIT -sarjan voittaja vie idän vaikka NYR saikin helpomman kakkoskierroksen (helpon ja helpon, katsoin yhden Ottawa-Boston matsin ja molemmat porukat oli kyllä hyviä). Nashville kyllä voi viedä lännen ja tätä toivonkin. Jaa mutta, mitenkäs se mun arvaus meni...

Lännessä Black Hawks, Wild, Ducks, Sharks. Idässä Canadiens, Bruins, Capitals, Penguins.

Itse haluaisin seuraavat voittajat: Predators, Blues, Flames, Oilers eli täysin päinvastoin kuin veikkauksessa. Idässä Canadiens, Senators, Maple Leafs ja Penguins.

Arvauksista meni oikein 3/8, salaisista unelmista toteutui 5/8. Yhteensä siis 8 pistettä, jee! Okei, päin persettä meni arvailut. Taas kerran.

Seuraavat jatkoonmenijät: Pens in 6 jos pelaavat paremmin kuin Columbusta vastaan, Rangers viidessä pelissä, Predators kuudessa ja ikävä kyllä Ducks... sanotaan vaikka että jo viidessä pelissä. Pieleenhän nää arvailut menee taas mutta menköön.

Eipä menny kovin häävisti veikkaukset. Sarjatuloksis oikein vain Ottawa 4-2 ja Pingviinit 4-1 ja jatkoonmenijöistäkin vain 5/8. Menny kauden betsailut paffilla ihan ok, mutta nää playoffit alko aika synkästi :D. Muutaman lapun laitoin noita sarjavetoja mutta joko Chicagon tai Montrealin kusas huolella. Montreal oli aika 60/40 sarja, mutta jos joku sanoo että osas odottaa Nashvillen voiton niin kyllä mä kysyisin että mikä sammakko sen kertoi tai onko toinen kattonut yhtään kauden matseja. IMO yksi suurimpia yllätyksiä pitkään aikaan. Vastakkain oli kuitenkin helvetin tasaista suorittamista esittävä, ehkä hieman iäkäs, mutta samalla playoff kokenut ja suht terveenä ollut Chicago ja ailahtelevan kauden sekä Chicagoa vastaan runkkarissa imuroinut Rinne. Onhan toi Nashville paperilla ihan ok, mutta sen verran ailahteleva kausi eikä mielestäni lähelläkään potentiaaliaan pelannut että mulle tuli ihan puskista. Ehkä mua kans vähän hämää se stara sentterin puute, mutta joku predators fani saa toki väittää asiasta vastaan :D. Pakisto on kyllä kieltämättä aivan timanttinen. Miettii että noilla oli ennen Ryan kauppaa tuolla vielä Seth Jones. Se ois sellanen nippu alakerrassa ettei mitään järkeä :D.

Ei sillä että mua kyllä miellyttää St louis ja Nashville pari oikein paljon. Oli kuitenkin niin hengetön Chicago että en mä ite lähde lipputamaan Nashvilleä vielä mihinkään. Tiukka sarja tulossa. Melkeimpä odotan Ducksien selviävän vihdoin lännen mestariksi kun Chicago on ulkona. Ducksien pelissä oli paljon elementtejä joita en uskonut ton jengin esittävän. Toki Calgary pelas taktisesti tyhmästi. En tiedä onko se toi niiden ankka-pelko mutta lähti liikaa Ducksien pelin tyyliin mukaan. Tiukka tulee Edmonton sarjastakin.

Idässä jatkoon Washington ja Rangers. Molemmissa min.6 peliä. Jos joku betsailee niin hakekaan niitä tasureita. Tais olla 3kierrosta millä päätty kaikki pelit tasuriin. Vähän saanut pelirahoja noilla. Isot potit vaan mennyt aina sivusuun. Ne on kuitenkin oikeestaan joka kerta joko 1-1,2-2 tai 3-3 ja sitten oon betsannut noi monivedot aina vääriin peleihin :/.

En ole minkään seuran kannattaja/fani, mutta toivoisin että jokin kanadalainen joukkue voittaisi.
........
Jos nyt kuitenkin jenkkien puolelta tulee voittaja niin toivottavasti Columbus tai "Suomi"-Minnesota.

Ei nämä minunkaan toiveet ihan hirveän hyvin toteutuneet :D Columbus ja Minnesota tipahtivat ja kanadalaistiimeistä vain kaksi jatkoon. Tosin nämä kaksi ehkä ne mieluisimmat.

Jos nyt täytyy jatkoa veikata niin Ducksit ja Rangersin laittaisin etenemään varmimmin. Caps - Penguins puolestaan mielenkiintoisin pari, joka on varmaan tasainen vääntö. Pittsburghille laittaisin rahat jos pakko valita toinen. Nas -Stl -parissa Rinne jatkanee huippuotteita ja avittaa kantrikaupungin voittoon bluesista.

Toivottavasti rotta Crosby ei ainakaan voita yhtään mitään. Kerjää siihen tahtiin turpaansa että en yhtään ihmettele jos joku gooni vetää ens kaudella hampaat kurkkuun,

Itse en mikään Crosby heitteri ole yleensä ollut. Uran alussa oli kyllä vastenmielinen pelaaja, mutta paransi sitten otteitaan ja oli ihan katu-uskottava kapteeni Penseille. Nyt kuitenkin parin viimekauden aikana taas palannut enemmän ja enemmän tuohon rottailuun ja kerran on täysin immuuni NHL:n kurinpidolle, niin enpä pistäisi pahaksi jos joku tuota taas ajelisi päähän, että saataisiin pois kentältä. Mieluummin yksi pelaaja pois kuin monta vastapuolen pelaajaa.

Muutamia rottailuja runkosarjasta, kyllähän näitä aika monilta löytyy. Todella ikävää ja tuomittavaa toimintaa kyllä. En siis Crosby fanipoika ole, oletin vain että nyt playoffien aikana olisi pahempaa rottailua tapahtunut kun teilaamiseksi kerjäämisestä puhuttin.

Niskanen "ajeli" nyt päähän, Toquinho lienee tyytyväinen. Kai mä sit oon fanipoika kun katselen 30-60 peliä kaudessa enkä ole nähnyt Crosbyn sikailevan jatkuvasti. Noista kahdesta toi keihästys oli mun silmissä sikailu vaikkei siinä "uhrin" mielestä mitään erikoista ollutkaan. Tosta huitaisusta taas kaikki vastustajaa myöden oli sitä mieltä että se oli hockey play ja siinä kävi vaan huono säkä. Jos jokainen vastaava huitaisu olisi jäähy niin puolet joka ottelusta pelattaisiin ylivoimaa.

Ettei nyt vihaajille tulisi paha mieli niin kyllä mun puolesta molemmista noista tilanteista olisi voinut antaa pelikieltoa, sillä ehdolla että säännöt on samat kaikille. Käsillehuitomisia on ihan liikaa ja Pittsburgh kärsii niistä koska joukkue ei itse harrasta sitä yhtä paljon kuin vastustajat. On rasittavaa katsella joukkuetta joka valmentajansa käskystä "vain pelaa" ja unohtaa kostamiset, joskus pitäisi antaa kunnolla takaisin. Malkin antoi koko sarjan ajan sikailleelle Kuznetsoville (muistaakseni) kakkospelissä kunnon huitaisun takaisin ja joutui heti jäähylle. NHL-tuomareita on kritisoitu jo kauan siitä että kostamisesta rangaistaan mutta alkuperäisestä tilanteesta ei, tämä pitäisi kyllä saada korjattua.

Ärsyttääkö ketään muuta muuten tää "playoff hockey"? Siis se että tuomarit antaa tehdä mitä vaan koska "pleijareissa nyt on aina pelattu eri säännöillä". Mun mielestä kauden tärkeimmissä matseissa pitäisi olla vähintään yhtä tarkka tuomarilinja kuin vähemmän tärkeissä. Yllätyksiä on kiva nähdä mutta en mä halua että ottelut ratkee siihen että vastustajan ykkösketju on telottu ja maalivahdin päältä on ajettu "vahingossa"...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom