NFE2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Konaa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aika paskamainen valmentaja saa mun mielestä olla, jos ei uskalla totuutta suoraan sanoa. Valmentajan tehtävä pitäisi nimenomaan kertoa rehellinen ja puolueeton mielipide siitä, miltä sen valmennettavan kunto näyttää. Toki täytyy tietysti ottaa tässä se huomioon, että lopullisen ratkaisunhan tekee kilpailija itse ja ei valmentaja tieteenkään voi kieltää menemästä sinne lavalle, jos näin on kivenkovaa päätetty. Mutta eipähän tartte sitten jälkikäteen tulla sormelle osoitteleen, ettei ollut varoitettu :)

No sehän ois huonoa bisnestä sanoa asiakkaalleen et mun neuvoilla et päässyt kuntoon. Sehän viel vaihtaa valmentajaa ja jää rahat saamatta. Suomessa toi nettivalmennus ei ole onneks yhtä suosittua ku jenkeissä joissa jokainen vähänkään somessa näkyvyyttä saanu bodarin tai muun fitnesslajin edustaja on joku valmentaja kuten esimerkiks joku Luimarco jolla varmaan viel on ihan hyvin asiakkaita

Joo, mutta luulis, että olisi edes vähän enempi kiinnostusta ottaa valmentajasta selvää ennen kuin lähtee kukkaronnyörejään raottelemaan?
Meinaan, että jos mä hankkisin valmentajaa, niin kyllä mua ainakin kiinnostais tietää, minkä sortin hampuusi on kyseessä.
Niinpä. Kuitenkin monet aika noviiseja ja se oikean tiedon saaminen on melko hankalaa nykyään, kun somessa kaikenlaista tietäjää titteleiden kera. Tässä viittaan myös BabyJayn edelliseen postiin, ilmiö rantautumassa myös meille. Ja enkä nyt viittaa keneenkään erityisesti.

Yleisurheilu on hieman huono laji lähteä vertaamaan tällaisessa asiassa. Se, että ylipäätänsä pääset kisoihin sinun pitää olla tietyllä tasolla, eli joko olet rankingissa tarpeeksi korkealla tai suorittanut ennalta määrätyn rajan.
Fysiikkakisoja ajatellen tämä tarkottaisi sitä, että ennen varsinaisia karsintoja sieltä otettaisiin pois ne, jotka on sellaisessa kunnossa, ettei niillä ole mitään asiaan kisoihin. Nythän sinne pääsee kaikki, jotka haluaa.
Toki hyvähän se on käydä testaamassa mihin omat rahkeet riittää, mutta kyllähän tuollaisessa jonkinlaiset kriteerit täytyisi täyttyä. Pelkästään noita puntarikuvia katsoessa näkee, että osa on sellaisessa kunnossa, että dietti on aloitettu useita viikkoja liian myöhään, ellei jopa kuukausia.

Ei ehkä kannata ihan noin mustavalkoisesti ajatella. Osan kohdalla se toki on tuosta boomistakin johtuvaa että halutaan heti lavalle. Myös kaikissa muissa lajeissa on SM kisoissa asti sellaisia tapauksia jotka ei vielä sinne valmiita ole. Pitää myös muistaa että todella harvalla ne ensimmäiset kisat osuu nappiin.

Oli siellä esim. mun painiaikoina sellaisia vastustajia välillä vastassa että niitä pyöriteltiin yhdellä kädellä. ;) Mun omalla kohdalla vaati aivan helvetisti vakuutteluita usealta eri "isolta nimeltä" että uskalsin nousta lavalle. Jos en noita kannustuksia olisi ikinä saanut niin tuskin olisin myöskään Kultsan lavalle noussut. Meillä suomessakin on paljon sellaisia bodareita jotka näyttää todella kovalta kaikissa sali/instakuvissa ja sitten kun noustaan lavalle totuus onkin toinen. Itselläkin oli aivan hirveä pelko perseessä siitä että jos olenkin aivan surkea niin mitä se lynkkaus netissä tulee olemaan.

PS. Kun nyt mainitsin muutkin lajit niin nopeasti vilkaisin esimerkiksi yleisurheilun SM-kisojen tuloksia joista löytyi tälläisia helmiä:
Naisten seiväs: Voittajan tulos 445cm, 9. sija tuloksella 345cm.
Miesten 10000m: Voittaja 29.48min, 12. sija 33.48min
Miesten keihäs: Voittaja 82.80m, 8. sija 67.93m
Miesten 200m: Voittaja 20.73, 7. sija 22.56

Ei välttämättä näilläkään tapauksilla ole "kisavalmius" ollut aivan paras mahdollinen.

Itsekin olen nimeä mainitsematta seuraillut esim. instassa erästä kilpailijaa, joka muistaa aktiivisesti päivitellä bikinien ostoa yms. Kuntoa kun tänään kuvista katselin, niin ei se jäänyt kuin 10vk vajaaksi. Joskus se ensimmäinen kisa on käytävä, mutta luulisi valmentajallakin olevan sen verran pelisilmää, ettei lähetä täysin keskenkuntoista kisaamaan. Ei se ainakaan mikään oman ammattitaidon osoitus ole.

Menikö nyt herneenpalko nokkaan vai ahdistaako peräpukamat? Ensin jätkä kitisee että jauhetaan skeidaa (mikä tarkoittaa tässä tapauksessa kunnon arvioimista vajaaksi) ja samaan hengenvetoon sanoo että fysiikoita pitää arvostella, mitä vittua sä selität? Jos ei ole valmis siihen että sun paskaa kuntoa arvioidaan kun menet kisoihin niin parempi pysyä siellä hiekkalaatikolla tekemässä hiekkakakkuja.

Eikä siinä nyt ole kyse siitä että se olis keneltäkään pois, vaan siitä että tuo on arvostelulaji ja lavalle nousevia kilpailijoita saa ja pitää arvostella, tää on spekulointia mitä muissakin lajeissa tehdään. Sulla tässä tuntuu olevan ongelmia ymmärtää itteäs tän asian suhteen. Vai pitikö nyt vaan päästä purkamaan pahaa oloa jollain jonninjoutavalla tavalla ja laukomaan älyttömiä kommentteja millä ei ole tarkotusperää?

PS. Kyllä mä koen enemmän myötähäpeää noita rasvapalloja kohtaan kuin mitään kunnioitusta siitä että ne on paskassa kunnossa tuonne lavalle nousseet. Täällä tarvi kenenkään päätä olla silittelemässä.
Selitän uudelleen kun taisit ymmärtää ensimmäisen viestini väärin. Fysiikoita pitää arvostella ja se pitää kilpailijoiden kestää. Skeidaksi se menee kun arvellaan että joku nousee lavalle vaan huomion yms takia. Vaikka olis tottakin niin en ymmärrä mitä väliä sillä on. Arvostellaan fysiikkaa eikä ihmistä, onko tarpeeksi selkeästi nyt?

Kommentillani on tarkoitusperä: vähentää niitä oikeasti älyttömiä kommentteja jotka ei ole muuta kun sitä kuuluisaa negaamista. En tiedä mistä tulkitsit pahaa oloa viestissä ihan mutta kuulisin sen ihan mielelläni.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
BB +90
1. Jarkko Kotavuopio
2. Artturi Kallio
3. Kai Hämäläinen
4. Juha Mentula
5. Ville Mononen
6. Tuomas Kuusa

BB -90
1. Matias Niemi
2. Henri Holappa
3. Kari Tarvainen
4. Ramiar Fehim
5. Janne Kankainen
6. Robert Nitz

BB -80kg:
1. Olli Kemppainen
2. Pekka Halonen
3. Petri Klemettinen
4. Kai Kuronen
5. Rami
6. Juho Herranen

Mahtava, kun pohjoisen pojat pärjää! Mitä Jarkkoa salilla seurannut niin on kyllä hurja ukkeli! Onnea kaikille :)
Mietittiin just yx ilta salilla että mitä siihen pohjois Suomen juomaveteen on laitettu kun sieltä tulee noita kovia kisaajia vuosi toisensa jälkeen

Taitaa olla Melody, Suomen suosituin lajike.... Laatu on parantunut eilisestä. Turha aloittaa mitään paskaa viljelemään täällä vaain pitäydyn näkemässäni. Sinun mielestä voittaa ja minun mielestäni ei. Katsotaan piakkoin kumpi meistä onkaan oikeassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom