Newbiekysymys proteiinijauhoista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli jokseenkin naurettava ongelma eteen kun proteiinia ostin...

Enhän minä tiedä paljonko tätä pitää juomaan laittaa!

Proteiini/hiilihydraatti -suhteista ja grammoista on Pakkis tietoa täynnä. On tullut luettua threadi jos toinenkin. Paljon on tietoa, mutta näen alkeelliseen kysymykseen en vastausta searchilla löytänyt.

Minulla näet ei ole harmainta aavistustakaan siitä, paljonko jauho painaa! Eikä ole mitään elintarvikevaakaakaan. Tästä johtuen en osaa laisinkaa aavistaa paljonko tuota tavaraa pitää siihen juomaan sotkea. Teelusikallinen? Ruokalusikallinen? Desi? Koko sanko?

Auttakaa tietämätöntä...

Apostrophe sanoi:
Tuli jokseenkin naurettava ongelma eteen kun proteiinia ostin...

Proteiini/hiilihydraatti -suhteista ja grammoista on Pakkis tietoa täynnä. On tullut luettua threadi jos toinenkin. Paljon on tietoa, mutta näen alkeelliseen kysymykseen en vastausta searchilla löytänyt.

Minulla näet ei ole harmainta aavistustakaan siitä, paljonko jauho painaa! Eikä ole mitään elintarvikevaakaakaan. Tästä johtuen en osaa laisinkaa aavistaa paljonko tuota tavaraa pitää siihen juomaan sotkea. Teelusikallinen? Ruokalusikallinen? Desi? Koko sanko?

Auttakaa tietämätöntä...

Niissä purkeissa/pusseissa on yleensä jonkinlainen annosteluohje.
Sellainena n. arvona voisi heittää, että desi painaa n. 50g.

Kukkurallinen desi heraa painaa about 40 grammaa. On digivaa'alla mitattu ja todettu. :) Sama maltollakin. Kreatiini painaa mielestäni vähän enemmän. Otan sitä yleensä reilu teelusikallisen (väittävät että on n. 5 grammaa).

Palkkariin sekoitan 8 desiä vettä, desin heraa ja desin hiilihydraattia sekä kukkurallisen teelusikallisen kreatiinia.

PetSaid sanoi:
Aika ylikanttiin arvioitu tuo desin paino. Sanoisin että noin 25-35 grammaa painaa desi heraa.

Jep, paristakin eri purkin/pussin kyljestä olen lukenut, että 1 dl = 30 g.

Apostrophe sanoi:
Minulla näet ei ole harmainta aavistustakaan siitä, paljonko jauho painaa!

Mittauksen pystyy helposti tekemään ilman elintarvikevaaka mikäli olet juuri ostanut pussillisen/purkillisen heraa. Mätät jauhot esim. kulhoon ja sieltä takaisin pussiin/purkkiin vaikka puolen litran mitalla (tai desin mikäli jaksat kauhoa) ja lasket kuinka monta mitallista meni. Kuvitellaan, että jauhoa oli 30 desin mittaa ja pussin kyljessä lukee 900g. Joten yksi desi painaa 900/30 = 30g. Ei ole mikään maailman tarkin tapa, mutta antaa suuntaa kuitenkin.

PetSaid sanoi:
Aika ylikanttiin arvioitu tuo desin paino. Sanoisin että noin 25-35 grammaa painaa desi heraa.

Se on aika suhteellista. Riippuu siitä, että kuinka tiiviisti se jauhe mitassa on. Itse mittaan aina digitaalisen vaa'an avustuksella niin en ole niin tarkkaan katsellut, että paljonko desin mittaan menee. Uskoisin kuitenkin, että se 50g menee hyvinkin desiin jos yhtään tiiviimmin laittaa. Voin toki olla väärässäkin.

Apostrophe sanoi:
Teelusikallinen? Ruokalusikallinen? Desi? Koko sanko?

Sen kummemmin ottamatta enää kantaa, paljonko desi heraa painaa, vastaan alkuperäiseen ongelmaan: jos otat desin kerrallaan, niin ei mene pahasti pieleen. Näin ainakin itse teen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom