Newbie tilittää

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moe vaan kaikille.

Peräti pari viikkoa olen tahkonnut tälläisellä ohjelmalla:

1. päivä - Selkä, vatsa, kädet (ylätalja eteen/taakse penkkipunnerrus laitteessa, yht 6 liikettä laitetta)
2. päivä - jalat ja vatsa (prässi, kyykky ja sitten etu ja takareidet sellaisissa vehkeissä, yht 6 liikettä/laitetta)
3. päivä - lepoa

Ja sitten homma alkaakin alusta. Kaikissa laitteissa ja liikkeissä 3 x 10 niin isoilla painoilla että viimeiset menee just ja just. Ainakaan toistaiseksi mitkään paikat ei ole olleet kipeät salille seuraavan kerran mentäessä joten kai ne on saanut lepoa jotenkuten.

Ruokaa syön nyt sen verran että saan samanverran kuin kulutankin + proteiinijuomat ja niiden energiat päälle ja harjoituspäivinä palautusjuoma eli energiabudjetin pitäisi varmasti olla plus merkkinen. Aamupala + proteiinia, työpaikkaruokailu, päivällinen + proteiinia, iltapala + proteiinia on joka päivän listalla, yleensä vielä pieniä välipaljoa päivän mittaan. Vettä tulee juotua nyt koko ajan. Hiilareiden, proteiinin ja rasvojen osuus pitäisi olla aika hyvä jos ravintoaine laskuriin on uskominen.

Paino on nyt noussut jonkun kolme kiloa josta suurin osa on varmaan tullut siitä että olen tosiaan alkanut juomaan vähän paremmin, ainakin parin ekan päivän aikana tuli sellainen puolentoista kilon painonnousu ja sitten se tasoittui mutta nousee kyllä koko ajan. Alussa paino oli siis 75.4 kg ja pituutta on 189 cm eli en oo mikään kaappi :) Prkl Kohta pääsee jo uudelle kymmenluvullekin.

Harmi kun en tunne noiden kaikkien laitteiden tai liikkeiden nimiä niin en osaa tarkasti kertoa mitä puuhailen. Pitäiskö koettaa vaan siirtyä pois laitteista vapaisiin painoihin? Oon aina yksin salilla eikä oo ketään varmistamassa tai neuvomassa miten liikkeet tehdään puhtaasti. Luulin että jalkaprässi ois jotenkin rankka mutta kun kokeilin ensimmäisen kerran jalkakyykkyä niin piti muuttaa kantaa asiasta, alaselästä löytyi pari lihasta joita en tiennyt edes olevankaan. Ehkä samantyylisiä ahaa elämyksiä löytyisi jos siirtäisi käsien ja yläkropan treenaamisessa pois laitteista.

Millä liikkeellä tai oikeastaan miten kannattaisi mitata yleistä kehitystä? Jalkakyykyssä meneekin jo huimat 40 kiloa tuon 3 x 10, yesh!!! :) Voiko tuota käyttää mittarina jalkojen voimasta? Onko penkki sitten sama asia yläkropalle tai ainakin rintalihaksille?

Onko tuo ohjelma liian tiukka, mites nuo sarjojen ja toistojen määrät, pitäisikö vähentää? Yöllä saan yleensä ihan hyvin nukuttua eikä paikkoja särje mutta kyllä seuraavana päivänä huomaa että salilla on käynyt.

Mulla ei oo kovat tavoitteet. Yleisesti ottaen jalkoihin pitäis saada massaa ettei näytä ihan niin tikku-ukolta kuin aikaisemmin. Ja yläselkään olisi saatava hiukan leveyttä ettei näytäisi niin tasapaksulta. Käsiinkin vois tulla vähän lisää näköä ja vatsaa pitäisi saada vähän ryhdikkäämmäksi. No joo, eihän ton listan jälkeen jää enää montaa paikkaa...

Kyllä tämä tästä... Motivaatia on korkealla ja luulis näin ruipelossa kropassa huomaavan jo pienetkin muutokset parempaan. Kirjoittelen jatkossa lisää ja kertoilen kuulumisia.

Kyllä mä parissa laitteessa räpistelen jotka käy rintalihasten ja olkapäidän päälle ainakin niiden laiteiden opasteiden mukaan. Saasta ku en tiedä niiden nimiä :(

Haluisin kyllä kokeilla treenata noita lihaksia muuten kuin niissä laitteissa.

Originally posted by boyracer
Peräti pari viikkoa olen tahkonnut tälläisellä ohjelmalla:

1. päivä - Selkä, vatsa, kädet (ylätalja eteen/taakse penkkipunnerrus laitteessa, yht 6 liikettä laitetta)
2. päivä - jalat ja vatsa (prässi, kyykky ja sitten etu ja takareidet sellaisissa vehkeissä, yht 6 liikettä/laitetta)
3. päivä - lepoa

Ja sitten homma alkaakin alusta.

Sain sellaisen käsityksen, että käyt jokapäivä salilla? :rolleyes:

En sentään ihan, kahtena päivänä salilla ja sitten yksi lepopäivä milloin vaan lepään lihon ja taas alusta. Teoriani mukaan eri lihasryhmät saa sillai kaks päivää aikaa valmistautua seuraavaan kertaan mutta eihän se ihan niin taida olla, kyllä niitä jalkoja taitaa tarvita vaikka menisin salille vaan käsiä, vatsaa ja selkää treenaamaan.

Onkos tuo selkeästi liian tiukka tahti?

Harmi kun en tunne noiden kaikkien laitteiden tai liikkeiden nimiä niin en osaa tarkasti kertoa mitä puuhailen. Pitäiskö koettaa vaan siirtyä pois laitteista vapaisiin painoihin? Oon aina yksin salilla eikä oo ketään varmistamassa tai neuvomassa miten liikkeet tehdään puhtaasti.

Pitäisi. Syitä on monia. Lueskele vaikka www.drsquat.comista perusteluja, ja onhan nuista ollut pakkiksellakin puhetta ;)

Mun mielestä vapailla painoilla tehtävistä liikkeistä vain penkkipunnerrus tangolla on semmoinen, mihin on melko välttämätön olla varmistaja, siis jos tekee tiukasti. Muita voi turvallisesti tehdä issekseenkin ja suht kovaa. Tietenkin oikeiden suoritustekniikoiden merkitys on vapailla painoilla tod. tärkeetä, ettei särje itteensä. Sitä voi kysyä salilla joltain kokeneemmalta karjulta (=iso & vahva) ja aloitella pienemmillä painoilla hiomaan liikeratoja kohilleen.

Tuon siirtymisen laitteista vapaisiin painoihin voit tehdä pikkuhiljaa (ja kannattaakin). Oot jo ruennut kyykkäämään, hyvä! Heitä vaiheittain mukaan leuanvedot, erilaisia punnerrusliikkeitä sekä tangolla että käsipainoilla, soutuja, maastanostoa, rinnallevetoa, hauiskääntöjä ja dippiä sekä vatsiksia lisäpainoilla, niin soon siinä.

Jos ohjelma toimii niin turhaan sitä sitten on muuttaa. Tämä sillä varauksella, että ei mennä reippaasti ylikunnon puolelle. Omasta mielestäni olisi ihan hyvä kasvattaa levon määrää, esim treeni-treeni-lepo-treeni-treeni-lepo-lepo ja tuolla tahdilla vältettävä jatkuvaa sarjojen loppuun vetämistä. On muistettava, että levossa se lihas kasvaa. Se että lihas ei ole kipeä ei tarkoita, että se välttämättä olisi palautunut. Lihaksen on palauduttava ennen seuraavaa treeniä, mutta myös keskushermosto/CNS tarvii lepoa. Eli mikäli treenaat pari päivää putkeen plus yksi lepopäivä et saa sitä 2 päivää täyttä palautumista. Hyviä treenejä...

Boyracer: Mielestäni voit syödä huoletta paljon ruokaa, jotta saisit enemmän massaa varteesi, kun suuri rasvaprosentti ei varmastikkaan ole sinun ongelmasi.
Voisit koittaa myös lisätä ravinnonsaantia lisäravinteiden avulla, kun energiansaantisi on suurempi kuin kulutuksesi, kasvaa myös lihasmassasi jonkinaikaa näillä ekstrakaloreilla. Ainakin siihenasti kunnes keho tottuu suuriin ravintomääriin. Suurella energiamäärällä jaksaa treenata myös kovempaa ja hyöty näkyy lihaskasvuna. Muutamilla kiloilla lisääntynyt rasva tuskin haittaa asiaa, senhän voi aina laihduttaa pois. Lihasmassaa kun on vaikea saada, jos ei saa tarpeeksi ravintoa.

edit: olenpas sokea... :D näytät jo käyttävänkin lisäravinteita

Tosi kiva kuulla, että oot noin innostunut ja motivoinut treenaamiseen!

Suosittelen sulle tän osion ihan ylimpänä olevaa threadia, jossa on erilaisia ohjelmia.

Olen ymmärtänyt, että 4 kertaa viikossa on sopiva treenitahti ja nelijakoinen ohjelma sopii hyvin ja lepoa tulee tarpeeksi.

Äläkä pelkää ruokaa, syömisestä sitä vasta kasvaakin!

Paljon tsemppiä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Peräti pari viikkoa olen tahkonnut tälläisellä ohjelmalla

Hmm, tulipa jälkeenpäin mieleen, että ehkä liian kiireissäni kirjoittelin aiemman postaukseni. Jos olet vasta pari viikkoa ohjelmaasi tahkonnut, niin tahkoa toki vielä esim. pari kk lisää. Tarkoitan tällä sitä, että minkään ohjelman toimivuutta tai toimimattomuutta ei voi vielä nähdä parissa viikossa. Ehkä 2-3 kuukaudessa voisi jo nähdäkin.

Noh, kumminkin kannustan kokeilemaan pikkuhiljaa myös vapaita painoja. Toistaiseksi tuommonenkin koneilla pumppaileminenkin voi olla ihan ok, kunhan pidät sopivat painot ja huolelliset toistot, hikoilet ja puuskutat kunnolla, niin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom