New York

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LateK
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattaa varata majoitus www.booking.com ja lennot www.ebookers.fi

Näin on ainakin euroopan matkat tulleet halvemmaksi ja pääsee sinne minne haluaa ja sillä lentoyhtiöllä millä haluaa (eli halvimmalla :D)

Nykytrendi taitaa olla että äkkilähdöt tai ns. viimeiset paikat ovat jopa kalliimpia kuin normi. Ja halpalentoyhtiöiltä lentoja varatessa tulee yleensä halvemmaksi mitä aikaisemmin on varaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se mitä itse reissannut NYC ja edelleen kattonut lentojen hintoja niin about 450e menopaluu vaihdolla on ollut edullisimmasta päästä jos ei lueta jotain harvoja super kanta-asiakastarjouksia. Supersaver.fi on ollut se mitä olen katsonut ja verrannut muihin "portaaleihin". Ei paljoa eroa, jos joku ollut joskus halvempi niin pari euroa. Taho on todella luotettava ja suomalainen.

Olisi tarkoitus lähteä New Yorkiin 4-7 päivän ajaksi syys- ja lokakuun vaihteessa ja kysyisin mielipiteitä halvasta keinosta varata matka. Hotelli haluttaisiin mahdollisimman läheltä keskustaa (esim. Hotel Pennsylvania) ja mieluiten joku edes semihyvä hotelli, ei mitään dormia.

Priceline.com in toiminu mulla helvetin hyvin pari kertaa (name your own price) - oon saanu 3-4 tahden hotellia sadan taalan hintaan / yo. Huonona puolena se ettei hotellia tieda ennenkun se on jo maksettu mutta kuten sanottu, mulla toiminu jenkeissa loistavasti tuo monta kertaa. Pida van huoli ettet varaa liian kaukaa kaupungista.

Kesäsesongin aikaan tuurilla alle 700€, itse maksoin omistani huomattavasti enemmän. Sesongin ulkopuolella tuo 450€ on aika helmi löytö jo. 500-600€ ne hinnat taitaavat pääsääntöisesti pyöriä.

Ei ollu. Etkö ylempänä juuri mainostanut lentoja joissa on vaihto että halvimmillaan 450euron korville ?

Niin pointti olikin että se on se halvin hintataso ja jos muuten pitää etsiä niin eihän täällä ole sellaista puolijumalaa joka sanoo sulle sen halvimman hinnan? ne yleisimmät nettipalvelutkin oli mainittu, mutta silti tulee tällainen kysymys.

Tämän kuun lopussa 25. päivä olisi lähtö nykiin. Eli paikanpäällä olemme 4 kokonaista ja 2 puolikasta päivää. Mitä tämän ajan puitteissa pitäisitte "pakollisina" asioina mitä tulisi tehdä/nähdä tuolla? Tarkoituksena on ainakin shoppailla tarpeeksi ja sitten tietysti jotain nähtävyyksiä katsella. Ja kysyn tätä siksi, että haluaisin tietää nimenomaan mitä kannattaa näinkin lyhyellä reissulla tarkastaa ja mitä jättää seuraavaan kertaan?

Tuli käytyä tuolla joulun jälkeen ja shoppailuun paras paikka tällä kertaa oli Lord&Taylor. Muut perinteiset, kuten Macy's oli niin ruuhkainen, ettei ainakaan meikäläisen hermo kestänyt ja parhaat vietiin nopeasti päältä. Rättimarketit 21st Century ja TJ Maxx olivat pettymyksiä; tosin jos jaksaa penkoa ja xl- tai s- koot käy niin sitten löytyy vaikka mitä ja halvalla. Jos palvelua haluaa, niin sitten tietysti erikoisliikkeisiin, joissa oli myös aika hyvät alet; esim. Espritin myymlöissä kaikki kamat -50% eikä pahempia ruuhkia...

Tämän kuun lopussa 25. päivä olisi lähtö nykiin. Eli paikanpäällä olemme 4 kokonaista ja 2 puolikasta päivää. Mitä tämän ajan puitteissa pitäisitte "pakollisina" asioina mitä tulisi tehdä/nähdä tuolla? Tarkoituksena on ainakin shoppailla tarpeeksi ja sitten tietysti jotain nähtävyyksiä katsella. Ja kysyn tätä siksi, että haluaisin tietää nimenomaan mitä kannattaa näinkin lyhyellä reissulla tarkastaa ja mitä jättää seuraavaan kertaan?

Mikä teitä kiinnostaa? Ei Nykissä kai ole mitään pakollista; jos joku pitäisi mainita niin ehkä Vapaudenpatsas. Tosin meille riitti siitäkin, että ajelimme ohitse. Puolikkaille päiville ei kannata varata erityistä ohjelmaa, hengailkaa ja tutkikaa ympäristöä. Mä saattaisin näin talvella haluta käydä luistelemassa Rockefeller Centerin jäällä... Pelkästään Manhattan on valtava ja täynnä erilaisia naapurustoja, joten pyörikää eri puolilla ja varatkaa liikkumiseen aikaa. Busseilla on kätevä ajella ja katsella maisemia. Nykissä sattuu ja tapahtuu, hienoja juttuja tulee vastaan kun malttaa katsella ympärilleen.

Omien reissujen joitain hienoja kokemuksia ja näkemyksiä:
-NHL-matsi Madison Square Gardenissa, vaikken jäkiksestä mitään tajuakaan
-Keskuspuisto, Museum Mile kävellen ja ylipäänsä koko 5th Avenue
-Yankees Stadium (ulkoa, vähän näkee raoista sisällekin)
-Harlem eikä yhtään valkoista ihmistä
-laivamatka Ellis Islandille Fleet Weekillä, kun ympärillä oli laivaston aluksia
-lempirakennukseni Flatiron
-Empire State Building illalla

Tulevilla reissuilla listalla on visiitti Guggenheimin museossa, Harlemin ja Queensin lähempi tutkailu ja paljon hyvää ruokaa. New York on kiva ihan sellaisenaan, mun mielestä, ei siellä tartte tehdä mitään. :D

p.s.Varatkaa jalkaan todella hyvät kengät ja jos ootte jossain halpispaikassa yötä, harkitsisin makuupussia.

^Tuossa on hyviä vinkkejä. NHL-matsiin saa lippuja käsittääkseni aika hyvin lyhyelläkin varoitusajalla, mutta me tilattiin liput etukäteen; meni 2 tai 3 päivää ja liput oli kotona.

Lumitilanne oli vielä joulukuun lopussa aika hankala, mutta kaupunkia putsattiin kovaa vauhtia. Luntahan tuli 25-26. päivä n. puoli metriä ja tuolla ne ei saa kärrättyä sitä mihinkään. Oli aika jännä näky kun keskellä päivää Manhattan oli lähes autoton ja ihmisiä tarpoi hangessa siellä täällä keskellä tietä. Kengistä paras vaihtoehto oli tuon lumimyräkän jälkeen kumisaappaat, mitä ihmisillä paljon olikin. Loskaa oli suolauksen ja kelin lauhtumisen takia todella paljon. Ruuhkat olivat myös todella pahat, koska osa kaupunkia oli edelleen tukossa lumen takia. Nyt tilanne on jo varmaankin rauhoittunut. Kylmä siellä kyllä on tuulen takia, mutta muuten keli on kuin Suomessa maaliskuussa eli vähän plussaa ja aurinko paistelee.

Sellainen tuli vielä mieleen, että live-ohjelmien kuvauksiin voisi olla siistiä päästä. Me jonotimme viimeksi Conan O'Brianiin, mutta ei ihan mahduttu mukaan. NHL-matseihin saa varmaan kaupustelijoiltakin irtolippuja; me vuokrattiin netistä joidenkin kausikortteja ja liput oli sähköiset eli ei tarvinnut odotella postia.

Makuupussia suosittelin siksi, että eräät ei osaa lämmittää, peitot ovat harvinaisia ja ikkunoista vetää enemmän kuin laki sallii.

Sellainen tuli vielä mieleen, että live-ohjelmien kuvauksiin voisi olla siistiä päästä. Me jonotimme viimeksi Conan O'Brianiin, mutta ei ihan mahduttu mukaan. NHL-matseihin saa varmaan kaupustelijoiltakin irtolippuja; me vuokrattiin netistä joidenkin kausikortteja ja liput oli sähköiset eli ei tarvinnut odotella postia.

Makuupussia suosittelin siksi, että eräät ei osaa lämmittää, peitot ovat harvinaisia ja ikkunoista vetää enemmän kuin laki sallii.

Muutama kysymys heräsi näistä vinkeistäsi. En tiedä onko kiinnostusta lähteä Harlemiin, mutta ihan mielenkiinnosta: Onko se turvallista seutua valkoiselle? :D
Miten tuo Conan O'Brianin jonotus systeemi toimii ja maksaako?
Uskoisin, että Hiltonin tasoisessa hotellissa ei olisi ongelmaa tuosta, että vetää ikkunoista älyttömästi kylmää.
Pitää nyt vähän funtsia, että mihin kaikkialle tuolla säntäilee kun tyttöystävä/avovaimokin on mukana. Ei varmaan häntä voi kauheasti NHL kiinnostaa :)

Antakaa ihmeessä lisää vinkkejä, jos tulee mieleen, kaikki on tervetullutta! Kiitoksia näistä jo!

Muutama kysymys heräsi näistä vinkeistäsi. En tiedä onko kiinnostusta lähteä Harlemiin, mutta ihan mielenkiinnosta: Onko se turvallista seutua valkoiselle? :D
Miten tuo Conan O'Brianin jonotus systeemi toimii ja maksaako?
Uskoisin, että Hiltonin tasoisessa hotellissa ei olisi ongelmaa tuosta, että vetää ikkunoista älyttömästi kylmää.
Pitää nyt vähän funtsia, että mihin kaikkialle tuolla säntäilee kun tyttöystävä/avovaimokin on mukana. Ei varmaan häntä voi kauheasti NHL kiinnostaa :)

Kysypä avokilta itseltään. Aika elämys mun mielestä oli NHL-matsi Madisonilla, vaikka a)en tykkää jääkiekosta b)en osaa sääntöjä c)jääkiekko on tyhmä peli. :rolleyes: Oikeasti halusin NBA-matsiin (en tajua koriksestakaan mitään, mutta parempi koris kuin jäkis), mutta en oo ikinä osunut kaupunkiin kauden aikaan.

Me käväistiin Harlemissa kauniina kesäpäivänä. En mä usko, että siellä mitään ongelmia on ainakaan päivällä ja ainakaan pääkaduilla. Onhan siellä kaikenlaisia nähtävyyksiäkin.

Conanin show'ta ei toki Nykissä enää ole, mutta tsekkaa esim. NBC:n nettisivuilta http://www.nbc.com/tickets/ onko teidän päivinä joku kiinnostava ohjelma. Ainakin Saturday Night Feverin jonotusohjeet on tuolla. Ilmaista touhua, mutta kannattaa mennä tosi ajoissa paikalle ja varautua siihen, että useamman jonotuksen jälkeen ette sittenkään pääse. No, nähtiin me silti Ben Affleck ja Coolion keikka...

Conanin show'ta ei toki Nykissä enää ole, mutta tsekkaa esim. NBC:n nettisivuilta http://www.nbc.com/tickets/ onko teidän päivinä joku kiinnostava ohjelma. Ainakin Saturday Night Feverin jonotusohjeet on tuolla. Ilmaista touhua, mutta kannattaa mennä tosi ajoissa paikalle ja varautua siihen, että useamman jonotuksen jälkeen ette sittenkään pääse. No, nähtiin me silti Ben Affleck ja Coolion keikka...

Muita nauhoituksia tuolla on Daily Show with Jon Stewart ja The Colbert Report. Tarkoitus olisi mennä tsekkaamaan ensi reissulla jompi kumpi noista. Lippujen saannista en oo niin varma, ohjelmien sivuilta niitä voi joka tapauksessa etsiä.

Harlemista tuli mieleen, että Nykissä piipahtaessani asustelin harlemilaisessa hostellissa. Iltaisin en yksin liikuskellu missään, mut päiväsaikaan sitäkin enemmän. Ikinä ei mitään ongelmia ollut, sain jopa lempinimen ihmisiltä, kun mulla oli silloin kirkkaan oranssi pystytukka :D Lähtiessäni muutama pulsun näkönen jeppe huuteli tervetulleeksi uudelleen. Lupasin mennä :)

Ei se Harlem olen niin paha kuin 70-luvun leffoissa. Ei siellä vieläkään hirveästi paljoa valkoisia ole mutta on niitäkin kuitenkin koko ajan näkykentässä. Kuitenkin lähtökohtaisesti mitä suurempi katunumero, niin sitä kauempana ollaan elintasosta kun lähdetään central parkin seudulta ylöspäin.

^ Nimenomaan näin. Ei mulla ollut siellä ollenkaan sellainen olo, että pitäis pelätä. En sit kuitenkaa lähteny uhmaamaan kohtaloa kekkaloimalla iltaisin yksin läpi Harlemin :D

Kaupunki on ehdottomasti nähtävä ylhäältä käsin, joten Empire State Buildingin huippu tai Rockefeller Centerin näköalatasanne ovat mielestäni must juttuja. Noihin kannattaa varmaankin mennä aamusella tai myöhemmin illalla, niin ei tarvi turhrata jonossa sitä paria tuntia. Suosittelen myös jotain jokiristeilyä, jos niitä ylipäätään tehdään talvella.

Vapaudenpatsaalle en itse lähtisi jonottamaan, se kun on kaupungin mittasuhteet huomioonottaen aika vaatimattoman kokoinen kepukka. Patsaan ja Manhattanin näkee kivasti ilmaiselta Staten Islandin lautalta tai sitten vaihtoehtoisesti jokiristeilyltä. Harlemissa kannattaa piipahtaa. Itse en kovin syvällä tuolla "viidakossa" käynyt, mutta 125:n kadun kulmat ovat turvallisen tuntuisia, siinä missä Manhattan ylipäätäänkin. Meininki on sanalla sanoen vaan mustaa.

Jos menisin tähän vuodenaikaan Nykiin, niin johonkin viihdepläjäykseen, tv-kuvauksiin tai NHL-matsiin olisi päästävä. Itse olin matkassa heinäkuussa ja silloin olisi ollut tarjolla baseballia, mutta se kun ei paljoa nappaa. Teatteria, musikaalia ja pienempiä konserttejahan tuolla on yhtenään. Joku musikaali voisi olla ehdottomasti katsomisen arvoinen, tekemisen taso kun tuolla on jokseenkin ammattimaista. Broadway-musikaalit ovat aika viihteellisiä ja helposti seurattavia, joten suosittelen.

Tuossa nyt jotain, mitä suosittelisin lyhyemmälle reissulle. Manhattan itsessään on jo aikamoinen nähtävyys, joten pelkästään sen kokeminen ilman mitään varsinaisia suunnitelmia on melkoinen elämys, ainakin omasta mielestäni. New Yorkissa on ylipäätään mukava pongailla leffoista ja töllöstä tuttuja paikkoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom