New York

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LateK
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
09.06.-16.06. (Suomessa 17.pv), lennot maksoi per naama ~315 € edes takaisin sillä lyhyemmällä 12h lennolla. Hotelli löydettiin Time Squaren läheltä (olisko ollut Penssylvania), 7 yötä kahdelta 921 dollaria + varmaan joku satku veroja. Eli 7 päivän reissu alle tonnin per lärvi, musta aika hyvä diili kun Nykistä on kysymys.

Mutta onko täällä ihmisillä jotain ruokapaikkavinkkejä? :) Nähtävyydet on aika selvillä missä meinataan ehtiä käymään, ja jos porukkaa kiinnostaa niin voin sitten kesäkuussa tehdä matkakertomuksenkin tuolta että miten menee/meni :)

Kaksi kertaa ollut Hotel Pennsylvaniassa (Madison Square Gardenia vastapäätä) ja mieleen on jäänyt toisen reissun jälkeen jutut netissä kyseisen hotellin ludeongelmasta. Tosin reissusta aikaa useampi vuosi ja käsittääkseni nuo ludeongelman huippuvuodet Nykissä oli joskus 2010-11 paikkeilla.
Vanha ja iso hotelli, mutta huippu sijainti.

Kaksi kertaa ollut Hotel Pennsylvaniassa (Madison Square Gardenia vastapäätä) ja mieleen on jäänyt toisen reissun jälkeen jutut netissä kyseisen hotellin ludeongelmasta. Tosin reissusta aikaa useampi vuosi ja käsittääkseni nuo ludeongelman huippuvuodet Nykissä oli joskus 2010-11 paikkeilla.
Vanha ja iso hotelli, mutta huippu sijainti.

Mäkin jostain luin tosta ongelmasta, mutta 2014-2015 vuosilta oli suomalaisten asiakkaiden arviointeja tosta hotellista jonkun matkavälittäjän sivuilla (ehkä Rantapallo), niin uskallettiin ottaa riski :D Sittenhän sen näkee mitä sieltä löytyy :D

Onko täällä kellään kokemusta Queensistä alueena, jos sieltä ottaisi hotellin? Meneekö Time Squarelle miljoona tuntia metrolla ja kuinka hämärää porukkaa siellä hiippailee?

Sieltä suunnalta saisi ihan siistin näköisen hotellin ~600 € halvemmalla kuin nykyinen, niin jos vaikka laittais vaihtaen :) Nykyinen on kuitenkin sijainniltaan parempi kun on Madison Squarella...

Onko täällä kellään kokemusta Queensistä alueena, jos sieltä ottaisi hotellin? Meneekö Time Squarelle miljoona tuntia metrolla ja kuinka hämärää porukkaa siellä hiippailee?

Sieltä suunnalta saisi ihan siistin näköisen hotellin ~600 € halvemmalla kuin nykyinen, niin jos vaikka laittais vaihtaen :) Nykyinen on kuitenkin sijainniltaan parempi kun on Madison Squarella...
Queens on aika iso alue, joten kannattaa katsoa huolella hotellin sijainti. Onko hotellin lähellä metroasemaa? Jos aiot viettää pääasiassa aikaa Manhattanilla, niin se metrolla edestakas sahaaminen saattaa alkaa kyrsimään muutaman päivän päästä. Taksillakin pääsee, mutta koituu tietenkin kalliimmaksi (useampia kymppejä per matka).

Queens on pääosin turvallista, mutta hieman tylsää aluetta. Kai siellä on jotain nähtävää, mutta pääasiassa nukkumalähiötä. Joitain vaarallisia alueita löytyy, esim. Jamaica (lähellä lentokenttää).

Itse en lähtisi säästämään tässä kuluerässä. Vähän sama kuin menisi kaupunkilomalle Helsinkiin mutta ottaisi hotellin Keravalta. Mutta osaat tietenkin itse parhaiten arvioida hinta-hyötysuhteen.

Edit: "Ihan siistin näköinen hotelli" on suhteellinen käsite, etenkin New Yorkissa. Jos hinta on epäilyttävän alhainen niin sille on luultavasti syynsä. Tripadvisor on paras ystäväsi tässäkin asiassa.

Tuollaisessa tuli oltua 2014 :
Howard Johnson Inn Queens AirTrain JFK

Oltiin ensin meno reissulla pari yötä ja paluu reissulla oisko ollut neljä. Oli tsäänssi vaihtaa hotellia, jos ois halunnut. Mutta ei ollut mitään syytä vaihtaa.
Tuossa kuva heti kun astui AirTrainista ulos ja tuosta kävelyä sellainen 300-500 m hotellille. Talsittiin se toisella reissulla yöllä 3 aikaan rinkat selässä ja meinas se ideana jännittää, mutta oli sitä reissulla muutakin jännitettävää.
2014-06-07 17.01.01.jpg

Ja on se jotenkin siisti, että on nyt senkin alueen nähnyt. Nyki on niin iso, että ei sitä edes käsitä. Hyvä vaan ottaa se metro kaukaa ja mennä sillä nykin halki. Näkee ihmisiä ja maailmaa. Saman hotlan ottan uudelleen, kun tuonne ensikerralla menen.

Kuitenkin aamusta sinne Manhattanille menee ja illalla tulee takas. Sama se on missä sitä nukkuu, ei sillä hotellin sijainnilla niin väljä ole.

Tuollaisessa tuli oltua 2014 :
Howard Johnson Inn Queens AirTrain JFK

Oltiin ensin meno reissulla pari yötä ja paluu reissulla oisko ollut neljä. Oli tsäänssi vaihtaa hotellia, jos ois halunnut. Mutta ei ollut mitään syytä vaihtaa.
Tuossa kuva heti kun astui AirTrainista ulos ja tuosta kävelyä sellainen 300-500 m hotellille. Talsittiin se toisella reissulla yöllä 3 aikaan rinkat selässä ja meinas se ideana jännittää, mutta oli sitä reissulla muutakin jännitettävää.
katso liitettä 135724

Ja on se jotenkin siisti, että on nyt senkin alueen nähnyt. Nyki on niin iso, että ei sitä edes käsitä. Hyvä vaan ottaa se metro kaukaa ja mennä sillä nykin halki. Näkee ihmisiä ja maailmaa. Saman hotlan ottan uudelleen, kun tuonne ensikerralla menen.

Kuitenkin aamusta sinne Manhattanille menee ja illalla tulee takas. Sama se on missä sitä nukkuu, ei sillä hotellin sijainnilla niin väljä ole.

Jos on hemmetin kuuma ni kiva käydä hotellilla suihkussa päivän kiertelyn jälkeen ennen illallista tai jos sataa päivän aikana ni on mukava kun voi käydä vaihtamassa vaikka kengät ja sukat jossain välissä, ettei tarvi samoilla märillä painaa 12 tuntia. Tykkään ite kierrellä rennommassa varustuksessa ja en ainakaan nahkaspittareissa niin must-juttu päästä ennen iltaa käymään hotellilla. Ite olin Woodsidessa Queens boulevardin varrella, ja oli se 30-40min metromatka Manhattanille aika maksimi. En ottaisi hotellia Queensistä, jos manhattanilla on tarkoitus pääasiallisesti loma viettää.

Niin, taitaa riippua sitten mitä haluaa reissulta. Toinen kokee ei hyvänä ja toiselle se taas oli ihan käypä vaihtoehto. Me kun talsittiin 10-15 km päivässä, niin kai siinä soijaa pukkas enemmän kuin tarpeeksi + illalla oli aina niin hajalla, että ei paljo tehnyt mieli raflaan lähteä. Mäkkäri pelasti pari kertaa, jos ei ollut tullut päivällä syötyä kunnolla.

Se on juu totta, että jos haluaa reissulta muutakin mukaansa kuin kulttuuriin tutustumista, niin ehkä sit helpompi ottaa se hotelli itse alueelta. Me mentiin aamusta aina pelipaikoille ja illasta takas hotellille nukkuun. Joten oli aika sama missä se hotelli on. Eipä tuo hotellin ottaminen manhattanilta taida iso korotus reissuun enään olla, jos sen niin ajattelee.

Helppiä ensikertalaiselle New Yorkissa :)

Kesäkuun puolessa välissä 6 yötä kahdestaan. Varasin 3 yötä Yotel -nimisessä hotellissa, joka ilmeisesti oli hinta/laatusuhteeltaan aika hyvä, Time Squaren lähellä mutta kuitenkin vähän piilossa.

Olin ensin miettinyt että olisi seuraavat 3 yötä Brooklynissä, mutta netistä kun lukee niin jos on viikon niin kannattaa koko viikko asua Manhattanilla. Nähtävää ilmeisesti on. Tekisi kuitenkin mieli käydä joku päivä rannalla. Toinen vaihtoehto olisi varata toinen hotelli muualta Manhattanista...

Onko se sitten paha nakki mennä metrolla pari päivää Manhattanista Brooklyniin?

34v ollaan, ja lapset jäi himaan :)

P.S. jos varasi suoraan 6 yötä samasta hotellista niin tuli aika kalliiksi. 3 + 3 yötä tulisi halvemmaksi :D

Viimeksi muokattu:
Varasin 3 yötä Yotel -nimisessä hotellissa, joka ilmeisesti oli hinta/laatusuhteeltaan aika hyvä, Time Squaren lähellä mutta kuitenkin vähän piilossa.
Times Square on kuin Eiffelin torni Pariisissa. Kukaan paikallinen ei käy siellä. Kannattaa tähyillä vaikka Tripadvisorista muutakin tekemistä.
Olin ensin miettinyt että olisi seuraavat 3 yötä Brooklynissä, mutta netistä kun lukee niin jos on viikon niin kannattaa koko viikko asua Manhattanilla. Nähtävää ilmeisesti on. Tekisi kuitenkin mieli käydä joku päivä rannalla. Toinen vaihtoehto olisi varata toinen hotelli muualta Manhattanista...
Rannalla? Jokainen tietty tyylillään, mutta jos haluaa auringossa löhötä niin menisin itse vaikka Central Parkiin mieluummin. Rantalomat sitten erikseen.
Onko se sitten paha nakki mennä metrolla pari päivää Manhattanista Brooklyniin?
On. Ja ei ole. Manhattanilta Manhattanillekin voi kestää helposti kolme varttia metrolla, jos pitää vaihtaa. Riippuu ihan mistäpäin Brooklinea ja mihin päin Manhattania. Ne on yllättävän isoja paikkoja kumpikin. Uber ja Lyft toimivat hyvin myös paikasta toiseen kulkemiseen.
P.S. jos varasi suoraan 6 yötä samasta hotellista niin tuli aika kalliiksi. 3 + 3 yötä tulisi halvemmaksi :D
Dude... Onko elämän 1. lomareissu Nykkiin se paikka, missä kannattaa alkaa sniiduilemaan? Jos jälkimmäinen mesta on huonompi, niin vituttaa joka päivä käyttää tunti sieltä ja sinne reissaamiseen.

Times Square on kuin Eiffelin torni Pariisissa. Kukaan paikallinen ei käy siellä. Kannattaa tähyillä vaikka Tripadvisorista muutakin tekemistä.

Rannalla? Jokainen tietty tyylillään, mutta jos haluaa auringossa löhötä niin menisin itse vaikka Central Parkiin mieluummin. Rantalomat sitten erikseen.

On. Ja ei ole. Manhattanilta Manhattanillekin voi kestää helposti kolme varttia metrolla, jos pitää vaihtaa. Riippuu ihan mistäpäin Brooklinea ja mihin päin Manhattania. Ne on yllättävän isoja paikkoja kumpikin. Uber ja Lyft toimivat hyvin myös paikasta toiseen kulkemiseen.

Dude... Onko elämän 1. lomareissu Nykkiin se paikka, missä kannattaa alkaa sniiduilemaan? Jos jälkimmäinen mesta on huonompi, niin vituttaa joka päivä käyttää tunti sieltä ja sinne reissaamiseen.

- juu tuskin times squarella tulee niin vietettyä aikaa, mutta pitää ekalla reissulla kuitenkin kaikki clichét käydä läpi :)
- joku ranta olisi hauska nähdä. Ei silleen kanariansaarten tyyliin vaan muuten vaan turistina
- joo ei kolme varttia mikään pitkä matka ole, jos tekee päiväreissun kummiskin
- niin tarkoitin siis hotellilla että yhdellä 6pv varauksella niin yön keskihinta olisi ollut 320€, mutta jos otti samasta hotellista ensin 3pv ja heti perään 3pv niin keskihinta oli 171€. En tiedä mistä tuo johtuu. Katsotaan kuitenkin jos seuraavat 3pv ottaisi jostain manhattanin etelämmästä

... vai onko kuitenkaan ideaa ottaa kahdesta eri hotellista, jos kuitenkin metrolla pääsee hyvin paikasta toiseen

joku ranta olisi hauska nähdä. Ei silleen kanariansaarten tyyliin vaan muuten vaan turistina
Tässä rantasuosituksia: https://www.timeout.com/newyork/attractions/best-beaches. Vuokraisin auton, jos olisin itse johonkin noista menossa, ja menisin arkipäivänä eväiden kanssa. Muista alkoholilainsäädäntö, eli oluet juodaan kertakäyttömukeista eikä tölkistä/pullosta julkisella paikalla.
tarkoitin siis hotellilla että yhdellä 6pv varauksella niin yön keskihinta olisi ollut 320€, mutta jos otti samasta hotellista ensin 3pv ja heti perään 3pv niin keskihinta oli 171€.
Tsekkasin hotellin sivua, ja siellä luvataan 10% alennus, jos varaa yli kolme yötä. Varasitko suoraan vai jonkun palvelun kautta?
vai onko kuitenkaan ideaa ottaa kahdesta eri hotellista, jos kuitenkin metrolla pääsee hyvin paikasta toiseen
Luultavasti ei. Vähintään puoliso ainakin shoppaa reissulta vaatteita, eikä kassien kanssa ole juhlaa muuttaa kesken lomaa - ellei siihen ole jotain hyvää syytä. Edes tuo 320€ ei ole paha hinta New Yorkissa sesonkiaikana. Bostonista on vaikea löytää mitään majoitusta alle tuon - mihinkään vuodenaikaan.

Mun on pakko sanoa että en nää kyllä mitään järkeä vaihtaa viikon reissulla hotellia. Eikö jengi nyt vähän levittäydy huoneeseen ja muutenkin kengät lattialle ja paidat hengareihin? Mulla menis siinä yksi päivä hukkaan jos joutuisin pakkaamaan ja roudaan kamat, sekä loggaan sisään/ulos hotelleista. Jos haluaa nähdä sen toisen hotellin ympäristöä niin miksei mee hengaa sinne aamusta ja tuu illalla takas nukkuun. Metroilemaan tuolla joutuu kuitenkin. Mitä tulee turistikohteisiin niin ite oon käyny nykissä joku 5 kertaa ja fiilistelen kyllä Time Squaren ja Central parkin joka kerta. Mulla on melko rutiini napata aamupalaa kaupasta ja mennä niiden kanssa Central parkkiin ja samaten se "here we are again" fiilis tulee kun meen ekana iltana käppäileen Times Squaren läpi. En nää siinä mitään noloa tai junttia. Muuten Nyki on kyl sellainen paikka että jengi usein miettii miten viikossa ois kiva nähdä rantaa ymsyms ja sitten huomaa että siellä on oikeasti niin paljon nähtävää että viikossa jääkin moni asia näkemättä. Vaikkei niin diggais museoista niin kyllä noista joku kannattaa tsekata. Ne on jo pelkästään arkkitehtuurisesti hienoja pytinkejä.

Mun on pakko sanoa että en nää kyllä mitään järkeä vaihtaa viikon reissulla hotellia. Eikö jengi nyt vähän levittäydy huoneeseen ja muutenkin kengät lattialle ja paidat hengareihin? Mulla menis siinä yksi päivä hukkaan jos joutuisin pakkaamaan ja roudaan kamat, sekä loggaan sisään/ulos hotelleista. Jos haluaa nähdä sen toisen hotellin ympäristöä niin miksei mee hengaa sinne aamusta ja tuu illalla takas nukkuun. Metroilemaan tuolla joutuu kuitenkin. Mitä tulee turistikohteisiin niin ite oon käyny nykissä joku 5 kertaa ja fiilistelen kyllä Time Squaren ja Central parkin joka kerta. Mulla on melko rutiini napata aamupalaa kaupasta ja mennä niiden kanssa Central parkkiin ja samaten se "here we are again" fiilis tulee kun meen ekana iltana käppäileen Times Squaren läpi. En nää siinä mitään noloa tai junttia. Muuten Nyki on kyl sellainen paikka että jengi usein miettii miten viikossa ois kiva nähdä rantaa ymsyms ja sitten huomaa että siellä on oikeasti niin paljon nähtävää että viikossa jääkin moni asia näkemättä. Vaikkei niin diggais museoista niin kyllä noista joku kannattaa tsekata. Ne on jo pelkästään arkkitehtuurisesti hienoja pytinkejä.

Joo hyviä pointteja. Sen hotelli vaihdon idea olisi että se lähiympäristö vähän muuttuisi. Illalla mennään kuitenkin johonkin lähiravintolaan, eikä tarvi mitään metroa ottaa illalla pienessä pöhnässä. Mutta joo, kai siellä Time Squaren lähellä ainakin pari eri ravintolaa löytyy ;)

Noniin, terveisiä (vihdoin) New Yorkista :) ensimmäinen aamu ja aamupala syöty. Osaan suositella tätä Yotel - hotellia. Hyvän hintainen ja moderni/nuorehko tyyli.

Onko palstalaisilla kivoja paikkoja suositella, muutoin kuin ne perus nähtävyydet? Pitää toki vielä selailla ketju läpi... Jossain vaiheessa olisi kiva löytää joku jazz/blues paikka.

Mulle on tullut joku älytön päähänpinttymä, et haluaisin mennä New Yorkiin Joulun aikaan. Taidanpa ottaa töistä vähän vapaata ja lähteä! Olisiko vinkkejä, missä pääsisi joulu-fiiliksiin tuolla?

Mulle on tullut joku älytön päähänpinttymä, et haluaisin mennä New Yorkiin Joulun aikaan. Taidanpa ottaa töistä vähän vapaata ja lähteä! Olisiko vinkkejä, missä pääsisi joulu-fiiliksiin tuolla?
Rockefeller Centerin viereen luistelemaan?
article-2519470-19D96B7200000578-305_964x625.jpg

EDIT: joku näistä kannattaa tsekata myös: http://www.freetoursbyfoot.com/ten-christmas-markets-in-new-york-city/
EDIT2: USAn jouluperinteeseen kuuluu nähdä Pähkinänsärkijä: http://redtri.com/new-york/nutcracker-holiday-shows/slide/1

Kokemusta voi parantaa oleellisesti hyvät säänkestävät kengät ja vaatetus. Huonolla tuurilla sataa räntää. Loskassa on kylmä kahlata ilman oikeata varustelua.

Komps. Kelit voi olla mitä vaan -15 ja 15 asteen väliltä, ja sää voi vaihtua nopeasti. Vaimo muisti vielä yhden New York joulutradition: Radio City Rockettes. Oltiin katsomassa tuo yhtenä vuonna kun olin duunin messukeikalla NYC:ssä. 12 tunnin duunipäivän päätteeksi ei jäänyt paljoa muistijälkiä tuosta esityksestä... :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom