New York

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LateK
  • Aloitettu Aloitettu
Voin lämpimästi suositella manhattanilta jazz on the city nimistä hostellia. oisko ollu joku 94th street osote tai jotai..netistä varmaa löytyy osote. mukava henkilökunta ja yö makso joku 20dollarii.Metrolle muutaman minuutin kävelymatka.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voin lämpimästi suositella manhattanilta jazz on the city nimistä hostellia. oisko ollu joku 94th street osote tai jotai..netistä varmaa löytyy osote. mukava henkilökunta ja yö makso joku 20dollarii.Metrolle muutaman minuutin kävelymatka.

Kiitos vinkistä! Nyt on tullut tota katseltua netistä ja vaikuttaa todella hyvältä. Yövyitkö monen hengen huoneessa vai privaatti huoneessa ? Mitähän maksaa 3 jätkältä privaattihuone 7 yötä , voiko maksaa yhteensä n.550-600 dollaria ? Eli n. 380-430 € ? Pääseekö 600 dollarilla 7 yöksi hotelliin ?

Onko kukaan muuten kokeillut tai kuullut että jotkut vuokraisivat asuntojaan new yorkista ? Jos vaikkapa löytyisi joku suomalainen tai joku muu pohjoismaalainen joka omistais asunnon nykistä ja vois tarjota sitä vuokralle niin olis ihan unelma.

Nykissa mulla toimi hyvin webbisaitti nimeltaan priceline.com

siella on toiminta "name your own price" tms. jossa valitaan naapurusto ja sitten tarjotaan jokin hinta tietyntyyppisesta hotellihuoneesta. Itse sain 3 tahden hotellin ground zeron vieresta $90:lla. Ei kannata tarjota mitaan typeran alhaista, mutta jos tarjoaa n. puolet oikeasta hinnasta, saa usein tosi kivan hotellihuoneen. Jos tarjoaa liian vahan heti aluksi, se systeemi ei enaa valttamatta ota tarjouksia vastaan.

Hotelli tulee siis ostajalle "sokkona" eika sita tieda ennenkun koko roska on maksettu, mutta ennen tarjousta voi maaritella hotellille minimiluokan.

Samasta webbisaitista sain n. $70:lla neljan tahden hotellin Chicagosta ja tosi halpoja huoneita myos vegasista, mm. Planet Hollywood, 4 tahtea $55 / yo. Suosittelen lampimasti!

Nyt on sähköinen matkustuslupa täytetty netissä. Onko mitään muuta mitä pitäisi tehdä ? Täytyykö ilmottaa lentokentälle vielä jotain tietoja (helsinki-vantaa ) tai lentoyhtiölle(KLM) ? Oon ihan pihalla, oon matkustanut yhden kerran aikaisemmin lentokoneella :) ....Kohti jenkkejä jos pikkuhiljaa pääsis :whip:

http://www.area.fi/tietoa-usahan-matkustaville

Esta on täytetty mutta mitäs helvettiä noi muut jutut on ? :( ... Auttakkee ..

Nyt on sähköinen matkustuslupa täytetty netissä. Onko mitään muuta mitä pitäisi tehdä ? Täytyykö ilmottaa lentokentälle vielä jotain tietoja (helsinki-vantaa ) tai lentoyhtiölle(KLM) ? Oon ihan pihalla, oon matkustanut yhden kerran aikaisemmin lentokoneella :) ....Kohti jenkkejä jos pikkuhiljaa pääsis :whip:

Olen viimeksi matkustanut Amerikan ihmemaahan yli vuosi sitten, mutta näyttäisi siltä, että täytettävänä on ESTA, APIS ja US Secure Flight Program-tiedot.

Koska olet jo täyttänyt ESTAN, KLM:n APIS-lomake löytyy täältä. Täytä tuo ja anna virkailijalle check-in-tiskillä, vaikka käyttäisitkin web checkiä.

US Secure Flight Program vaatii matkustajan koko nimen, syntymäajan ja kansalaisuuden. Muista ääkkösten ilmoittaminen: ä = ae, ö = oe, å = aa. Voit varmasti heittää nämä tiedot KLM:n asiakaspalveluun, ellet ole luovuttanut näitä jo varauksen yhteydessä. Mutta ei varmasti haittaa, jos varmistat asian lentoyhtiöltä.

Lentokoneessa annetaan vielä täytettäväksi maihinnousukortti.

Noiden lisäksi ainakin vielä pari kk sitten oli edelleen se ikivanha vihreä lappunen koneessa jakelussa (luovutetaan maahantulon yhteydessä samalla kun sormenjäljet skannataan), joten kannattaa ottaa kynä mukaan tuota varten koska koneessa ei kyniä ole jaossa. Näköjään systeemit on jälleen muutttuneet 31.10.2009 alkaen tuon area-sivuston mukaan joten kyllähän se kannattaa varmaan täytellä joka ikinen lappu mikä vastaan tule ja ottaa vaikka printitkin noista taskuun.

Mä lähden huomenna New Yorkkiin. Esta on täytetty ja Finnairille lähetetty jotain tietoja (APIS??). Kesällä matkustin Bostoniin ja silloin lentokoneessa piti vielä täyttää maahantulokortti.

Lennot ja Hotellit varattu, Maaliskuun alussa olisi tarkoitus pyörähtää Nykissä ja niillä kulmilla 10 vuorokauden ajan... Matkakuume alkaa kasvaa :rock:

Huhtikuun lopulla lähden systerin kanssa, ajattelin testaa tota priceline.comia jos saisi saarelta hotellin/hostellin.
Mitään dormin tapaisia en halua mutta muuten en tarvitse mitään loistohotellimeininkiä, turvallinen tavaransäilytys ja hiljainen nukkumapaikka riittää.
Aikaisemmin oon ollut Brooklynissä yötä ja sieltä sai aamiaisen kera noin 25e / yö...ihan samaan ei varmaan tuolla manhattanilla pääse, tarkoitus on olla 7 yötä.

Hotelli Pennsylvania on huokeahko yöpymispaikka erittäin keskeisellä paikalla, ihan Times Squaren nurkilla. Kannattaa pistää korvan taakse.

Tästä viisastuneena aloitettiin baarimikkojen ylitsevuotavainen tippaaminen :hyper: Kävipä sitten yhdessä baarissa näin: Joka juomasta annettiin hemmolle 1 dollari. Suomalaiseen tapaan juotiin ihan kiitettävästi. Loppuillasta kaveri ei sitten suostunut enää mua laskuttamaan ollenkaan vaan tarjos juomat :rock: Sano, että oltiin tipattu sitä kuulemma tarpeeks ahkerasti ja paikanomistajana tehnyt jo hyvän tilin!!

Ainakun mua natiivit opastivat, että se on 1$ per juoma tippiä ja viidennen juoman jälkeen ei tarvi tipata enää. Ja mestoissa missä on "itsepalvelu" ei tipata (mäkkärit sun muut luukut mistä saa mättöä ilman "palvelua")

Kyllähän tuo ois melkosta mulkkuutta jättää raflassa tarjoilija tippaamatta, jos palvelu on ollut kohdallaan. Tuolla ei kuitenkaan samalla tavalla makseta minimipalkkoja kuin suomessa. Eikä ruoka jenkkien normipaikoissa pääse edes suomen ravintolahintoihin vaikka tippaisi reilumminkin. Nuo pakolla väännetyt laukkujen kantamiset sun muut missä vähän niinku kerjäämällä kerjätään tiput on ärsyttäviä, mutta kai siinä kannattaa muistaa vanhaa latteutta "maassa maan tavalla".

Ainakun mua natiivit opastivat, että se on 1$ per juoma tippiä ja viidennen juoman jälkeen ei tarvi tipata enää. Ja mestoissa missä on "itsepalvelu" ei tipata (mäkkärit sun muut luukut mistä saa mättöä ilman "palvelua")

Kyllähän tuo ois melkosta mulkkuutta jättää raflassa tarjoilija tippaamatta, jos palvelu on ollut kohdallaan. Tuolla ei kuitenkaan samalla tavalla makseta minimipalkkoja kuin suomessa. Eikä ruoka jenkkien normipaikoissa pääse edes suomen ravintolahintoihin vaikka tippaisi reilumminkin. Nuo pakolla väännetyt laukkujen kantamiset sun muut missä vähän niinku kerjäämällä kerjätään tiput on ärsyttäviä, mutta kai siinä kannattaa muistaa vanhaa latteutta "maassa maan tavalla".

Maan tapojen mukaan, mutta kyllä itselläni ainakin menee raja siinä, että jos palvelu on oikeasti ollut huonoa niin se näkyy myös tipissä. Tippikulttuuri on muuten varmasti yksi suuri syy siihen, että amerikkalaiset eivät ihan helposti tule luopumaan yhden(!) dollarin setelistä..

Bisse valikoima on muuten varsin suppea katukaupoissa nykissä,mielestäni oli jotain 5 merkkiä ja kaikki keppanaa.Eikä makukaan ollut huikaiseva.Ainoa hyvä olut jäi mieleen eikä sitä saanut joka paikasta oli Brooklyn lager y.m muut ton panimon tuotteet ,toi oli vielä nelos olutta.

^NYCssa kuuluu juoda 40 oz. pulloista malt liquoria (vahvaa olutta). Pullo maksaa 2-3 bucksia corner storessa, paperipussi ymparille ja vaikka keskuspuistoon sippailemaan. Paras "forty" -merkki on ehdottomasti legendaarinen Olde English 800

Olisi tarkoitus lähteä New Yorkiin 4-7 päivän ajaksi syys- ja lokakuun vaihteessa ja kysyisin mielipiteitä halvasta keinosta varata matka. Hotelli haluttaisiin mahdollisimman läheltä keskustaa (esim. Hotel Pennsylvania) ja mieluiten joku edes semihyvä hotelli, ei mitään dormia. Onko järkevämpää varata itse erikseen lennot ja hotelli, vai ottaa joku paketti joltain sivustolta? Tuleeko noista kaupunkilomista jotain äkkilähtöjä jossain vaiheessa matkatoimistojen sivuille tarjolle? Kun katselin tänään äkkilähtöjä, mutta niitä ei ollut mielestäni missään tarjolla (johtuu varmaan siitä että on kova lomasesonki ja kaikki matkat on myyty). Ja jos noita äkkilähtöjä tarjotaan tuohon aikaan, niin minkähintaisia ne ovat olleet viime vuosina?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom