neuvoo ryhtijutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puma77
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mullakun on vähäsen huono ryhti eli oon ninko millais se sanotaan pyöreä selkäinen,aloin käymään salil noin kk sitten eli neuvokaas olisko jotakin liikettä joka auttas tohon pyöreä selkäsyyteen.kaippa se tietty auttaa jos koittaa ol koko ajan ryhdikkäästi,kiitos jos neuvoja löytys

Ylätalja!

Penkkiä yms. rintalihas treeniä vähän hellemmin että yläselkä pääsee mukaan kehitykseen ja ryhdikkyyteen.

Rintahan vetää selkää rullalle, siksi jos huono ryhti >> enemmän yläselkää (kovemmin) >> hellemmin rintaa

:thumbs:

Mun varmaan pitäs tota rintaa tehä kevyemmin ku mulla on "skolioosi". Oon käyny fysioterapiassa jotaa 3 kertaa ja ryhti on parantunu ja selkä suoristunu sen ansiosta. Nyt mulla on jotkuu ihme "korkopohjalliset" kengissä, että selkä suoristuis sitte ihan pysyvästi.

ps. ei mulla kyllä oo intoa tehä kevyemmin mitään, kovaa vaan.

Originally posted by Mikko84

Rintahan vetää selkää rullalle, siksi jos huono ryhti >> enemmän yläselkää (kovemmin) >> hellemmin rintaa

Oikeastaan rintalihakset vetävät olkapäitä eteenpäin, mistä voi seurata "gorilla-look". Siihen auttavat olkapäitä taaksepäin vetävät liikkeet (eli useat yläselkäliikkeet), jos kyse on lihasepätasapainosta.

Jos selkä on köyryssä, se vedetään suoraksi selän ojentajilla. Niitä voisi maastaveto vahvistaa. Tähän voi auttaa hyvin myös ryhdin tarkoituksellinen parantaminen asentoa muuttamalla, aina kun muistaa.

Jos sattuu huono tuuri kohdalle, huono ryhti on kiinni geeneistä - luuston, nivelten ja lihasten yhteinen ominaisuus. Silloin selän lihasten turha jännitäminen ryhdinparannusta tavoitellessa saattaa tuottaa vain ongelmia.

Itse suosittelisin maastavetoa ja yläasennossa olkapäät tulisi kiskoa kunnolla taakse. Aina hyvän ryhdin saaminen vaati silti opettelua seisomaan ryhdikkäästi. Isokin mies voi olla ongenkoukku jos ei kanna lihojaa suorassa.

ensimmäisenä (vähemmän reenanneille) suosittelen yhden käden maastavetoa "moottorisahan käynnistystä" käsipainoilla.. sitten kulmasoutua ja leukoja (/ylätaljaa) leveällä otteella rinnalle & niskantaakse.

lisäksi sillon tällön voi "tarkastaa" ryhdin laittamalla kädet sormet ristissä alavatsan kohdalle, hengittää sisään ja samalla nostaa kädet kohti kattoa (sormet yhdessä vielä), rinnan kohdalla kierretään kämmenet kohti kattoa. kun kädet on yläällä katotaan ylöspäin käsien etupuolelta. pitäisi näkyä kattoa. uloshengityksellä lasketaan kädet hitaasti sivuille. tästä pitäisi jäädä ehkä hieman yliliioiteltu ryhti. tasasin väliajoin tehtynä auttaa erittäin tehokkaasti ryhtiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom