Neuvokaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tpo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Tpo

Kyseessä on penkki maximin nostaminen.Minun penkki maximi on 65kg ja tarvitsisin siihen jonkinlaisen harjoitus ohjelman jolla sitä pystyy kohottamaan.Eli viisammat voisitteko auttaa?

No tossa vaiheessa, kun ikäsi näkyy olevan 16 ja maximi sen 65kg, eli voin päätellä että olet vielä aika alkutaipaleella, niin tuskin kannattaa tuijottaa siihen penkkimaximiin vaan kannattaa treenata koko kehoa tasapuolisesti. Tämähän on toki vain mun mielipide, mutta näin mä asian näkisin.

Originally posted by Tpo
Niin,mutta pyytäisin jotakuta tekemään mulle valmiin ohjelman kun en ite osaa tehdä.

Jos napsautat tuota pehkonen linkkiä niin sieltä löytyy valmiita ohjelmia. Lisäksi jos painat tuota F.A.Q (punainen) nappia tuolta oikeelta ylhäältä niin sieltä löytyy tietoa.

Toi penkkimaksimin ylös haluaminen ei kuitenkaan ole kovinkaan harvinainen aloittelijan tavoite.

EDIT: Ja jos haluat treenata muutakin niin tuossa sivun ylhäällä on "Iso kasa treeniohjelmia". Suora linkki:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=4734

ihan tosi vaikka noita valmiita ohjelmia lukee niin ei niistä ymmärrä puoliakaan mitä ne liikkeet on jne ja oon ihan sekasin ku lukenu melkein kaikki threadit läpi...mennee shekashin :)

paljonko yleensäkin maksaa jos kysyy joltain punttisalin johtajalta jotain treeni ohjelmaa? ja eikait se maksa jos pyytää heitä näyttämään et miten liikkeet tehdään ?

Joillakin saleilla kuuluu esim kuukausikorttiin jonkinsortin ohjaus ekalla kerralla. Kannattaa kuitenkin kysyä joltain isolta kaverilta miten joku liike tehdään, tai pikemminkin teenkö nyt väärin jotain? Isot kaverit hyvin suurella todennäköisyydellä tietävät miten joku liike tehdään, tämä siis dissaamatta ohjaajia.

Tpo, Minkälaisella salilla käyt?
Onko siellä kenties saatavilla henkilökunnalta avustusta aloittelevalle?
Jos on, niin mene ihmeessä ja oitis pyytämään henkilökunnalta Tai vaikka koululiikunnanopettajaltasi apua reeniohjelman tekemisessä. Siinä samalla käytte läpi kaikki tarvittavat liikkeet.
Se on kaikista turvallisinta ja helpointa sinun kannalta.
Silloin a) et opettele liikketä väärin b) et riko innostuksissasi paikkojasi .

Näitä sanoja haluan painottaa kaikille alotteleville reenaajille.

Ja vielä Tpo sinulle, ite aloittelin itsesi ikäisenä punttista ja penkki oli suurinpiirtein samassa. Kyllä se sieltä kampeaa vuosien mittaan melko miehekkäisiin lukemiin kun pidät maltin ja reenaat tasaisesti ja sopivasti. Ei liikaa esim. 5krt viikossa mutta mieluiten useammin kuin kerran/vko.
Kyllä se siitä, penkkikin on niin monen lihasryhmän yhteisrutistus liikkeenä ettei sitä todellakaan kannata aloitellessa murehtia. Se nousee kuin itestään sitten aikanaan.

edit: Mike ehti ensin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis noiden liikkeiden tekemisessä ei ole ollut ongelmaa vain ton penkkiohjelman teon kanssa.Esim hauikset sun muut on kehittyny,mutta tossa penkissä on ongelma

Älä TPO huoli, mä olen n. 1 ½ vuotta aktiivisesti treenannut ja penkkimaximi on vasta seittämänkympin tienoilla vaikka omaa massaa on yli 80kg. Yhdessä vaiheessa vedin armotta penkkiä 3-4 kertaa viikossa mutta ei se tulosta tuottanut. Parhaiten se tulee sieltä pikkuhiljaa perässä kun treenaa sitä suht kevyillä painoilla ja tasapuolisesti kaikkia lihaksia treenaa, sitten se on ilonen yllätys aina välillä kokeilla maximia ja huomata että onhan se noussut. :)

Mielestäni Mike antoi joskus käyttökelpoisen vinkin täällä. Kerran viikossa 2 x 6 tappiin asti, niin kyllä sen luulisi nousevan. Epäilisin, että treenitaustaa ei vielä ole kovinkaan paljoa? Alussa ei kai kuitenkaan kannata tehdä yksinkertaisista asioista liian vaikeata.

Joo, pitää kysyä ohjaajilta tai isommilta pojilta.
Ei kesken sarjan, mutta välissä jos haluaa vinkkejä.
Useimmiten isot jätkät tai naiset pitää siitä että heiltä kohteliaasti kysytään neuvoa, moni heistä tehnyt saman aikasemmin.
Jos nyt ei pidä, en tiedä ketään kuka vittuuntuisi jos joku kysyy asiallisia kysymyksiä.

Jos haluatte kuulla jotain todella naurettavaa niin tässä tulee. Olen treenannut säännöllisesti melkein kaksi vuotta, mutta aloitin penkin tekemisen vasta noin kuukausi sitten :mad2: Kyykky ja maastaveto ollut mukana alusta alkaen, mutta ei penkkiä, enkä edes oikein tiedä miksi. Lienee tarpeetonta sanoa että penkki on "hiukan" jäljessä muuta treeniä. Tekniikka aivan perseestä, koordinaatiosta ei tietoakaan. Tanko laskeutuu milloin navan, milloin leuan päälle. Käsipainoilla olen tehnyt rintaa, mutta ei siitäkään paljon apua ole kun penkkitekniikka on aivan hakusessa. Ei voi ainakaan penkkispedeksi haukkua.
Nykyään hirvittävää penkkitreeniä ihan vain kiukun ja vitutuksen voimalla.. :evil:

Miks se penkki pitää saada ylös jollei treenaa voimannostoa?
Jos muu treeni luistaa ja kehitystä tulee niin miksi vetää väkisin penkin mukaan.
Mä tiedän että kaikki kysyy aina paljon nousee penkistä, ehkä paras vastaus en ole kokeillut vähään aikaan.
Mä tunnen tyypin joka on iso ja vahva paitsi penkissä huonohko tulos.

Itse treenasin ihan alkuun penkkimaksimia tällaisella _todella_ simppelillä systeemillä:

vko 1: 8x 35
vko 2: 8x 40
vko 3: 5x 45
vko 4: 5x 50
vko 5: 5x 55
vko 6: 3x 60
vko 7: 3x 65 (vanha ennätys)
vko 8: Kokeile paljonko menee

Jos tuntuu ekat kasit liian kevyiltä, pistä 2,5 kiloo lisää. viikon kolme kuuluu olla kevyehkö. Alkuun sain tuolla tavalla n. 5 kg/kk lisää rautaa penkkiin, tulokset nousi melko äkkiä jostain 70 kg:sta 105:een

Näyttää hyvältä. Mä kun yritän samaan aikaan pikkuhiljaa hilata penkkitulosta ylös (ei mikään pakkomielle mutta olis se mukavaa nostaa inhimillinen määrä =), sekä kasvattaa tuota rintakehää joka on muusta kehityksestä vähän jäänyt jälkeen, niin olen ajatellut että sellasilla 8-15 toiston sarjoilla, nostaa sarjapainoja niin kauan kunnes esim. kympin sarja menee jo lähestulkoon entisellä ennätyspainolla, silloin on varmasti ennätyskin noussut aika reilusti. :)

Elänkö haaveunta vai miksei homma toimisi näinkin... vai nouseeko sarjapainot penkissä tehokkaasti vain jos ensin nostaa voimatreenillä maximia (lyhyillä sarjoilla)?

Originally posted by turre101
Näyttää hyvältä. Mä kun yritän samaan aikaan pikkuhiljaa hilata penkkitulosta ylös (ei mikään pakkomielle mutta olis se mukavaa nostaa inhimillinen määrä =), sekä kasvattaa tuota rintakehää joka on muusta kehityksestä vähän jäänyt jälkeen, niin olen ajatellut että sellasilla 8-15 toiston sarjoilla, nostaa sarjapainoja niin kauan kunnes esim. kympin sarja menee jo lähestulkoon entisellä ennätyspainolla, silloin on varmasti ennätyskin noussut aika reilusti. :)

Elänkö haaveunta vai miksei homma toimisi näinkin... vai nouseeko sarjapainot penkissä tehokkaasti vain jos ensin nostaa voimatreenillä maximia (lyhyillä sarjoilla)?

Joku muu osaa tämän varmasti paremmin selittää, mutta tolla tavalla ei ne "hermotukset" kehity, eli sitä maksimaalista voimaa ei saa irti. Tulokset kyllä kasvaa varmasti pikkuhiljaa. Toi menee kyllä mun mielestä aika pitkälti kehoilun puolelle, mutta mikäs siinä jos tulokset nousee :kippis1:

En lähtis itse missään nimessä kehonrakennus-treenajana ainakaan kohottelemaan jotain penkki-maximia muiden lihasryhmien kustannuksella. Tähän on kyllä helppo sortua, ja sit voi kesällä beibeille kehuskella 150kg:n penkkimaksimilla:D, kun muut lihakset huutavat surkeuttaan.

Heh...no ei tässä nyt ehkä tuosta ollukaan kysymys (ja itse en vois ees kehua omilla tuloksillani:p ), mut tosiaan, jos harrastuksena ei oo voimannosto, niin mitä väliä on mikä on penkki- tai kyykkymaksimi. Peili, vaaka ja mittanauha kertovat kaiken tarpeellisen...

EDIT: Tällä tavalla sain kuitenkin omaa penkkiäni aikoinaan ylöspäin:

1. vko painot esim. 70kg, 65, 60 sarjat 6,6,7
2. vko samat painot niin kauan, että 70kg:lla menee x8
----------------------------------------------------->>>
x. vko painot 75kg, 70, 65 sarjat esim. 5,6,6
----->> ja taas nii kauan kunnes menee 8x aloiuspainoilla, jonka jälkeen nostetaan painoja taas 5kg

Hyvin toimi... ja helppo muistaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom