Neuvoja??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leedis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Moro!

Mä olen 27v 183cm 98-100kg mies.Ollessani 17 vuotias painoin 115kg.Laihdutin itseni 79k kiloiseksi 4 vuodessa,eli ollessani 21 painoin ton 79.Kävin salilla 3-5kertaa viikossa ja kävelin 70-100km viikossa.Salilla en osannut tehä mitään,katselin mitä muut teki ja tein sitten perässä.Tulosta kuitenkin tuli ja rasva prosenttini oli tuolloin 13.Eli olin hyvässä kunnossa ja näytin hyvältä..

Nyt en ole treenannut kolmeen vuoteen ja olen lihonnut ton 20kg ja näytän kävelevältä makkaralta!!Ammatiltani olen kokki ja kaiken maailman paskaa tulee tungettua päivän mittaan suuhun:)

Tahtoisin kuulla miten lähden tästä etenemään päästäkseni takasin tuohon samaan,eli mitä kannattaa tehä salilla ja kuinka usein?Haluisin myös kuulla tiukan ja toimivan ruokavalion,jota olen valmis noudattamaan.

Kiitos!

Aloittelijoiden osiolla on hyviä ketjuja. Lue tämä ja tämä unohtamatta tätä . Ruokavaliosta tämän verran: syö vähemmän kuin kulutat, vähennä nopeita hiilihydraatteja (karkit, leivonnaiset, sokeroidut limsat, vaalea leipä jne) ja alkoholinkäyttöä. Syö paljon proteiinipitoisia ruokia. Valitse tuolta FAQ-threadin aloituspostauksesta joku 1- tai 2-jakoinen ohjelma ja treenaa sen mukaan.

Muista alottaa rauhallisesti ja hakea se oikee tekniikka niihin liikkeisiin, ennen kun rupeet lisäilemään painoja!!!

Ruokavaliosta:s
Itse olen jättänyt kokonaan pois: Suklaat, karkit, pullat, keksit, leivonnaiset (yms muut pullamössöherkut), limpparit (lightia joskus), mehut, ranskalaiset, pizzat, hampurilaiset, grilliruuat, vaalealeipä, vaaleamakaroni, yms... Eli kaikki ns. epäterveellinen on karsittu pois. Tietenkin, joskus saatan syödä pizzaa tai hampurilaisen, mutta ehkä max. kerran kahdessa kuukaudessa. Muista laskea päivän aikana kaikki suuhusi laittama purtava niin kuin myös juotava. Aluksi tuntuu oudolta ja ehkä myös typerältä, mutta minulle se oli ainakin välttämätöntä, että osaan syödä alle oman kulutukseni. Laske päivittäin kulutuksesi esim www.kalolaskuri.fi ja ruokien kaloreita voit tarkkailla esim www.fineli.fi.
Hyvää suuhunpantavaa: Maitorahka, tonnikala, ruisleipä, tummamakaroni, tummariisi, KASVIKSET, kalkkuna, kana, jne... Siinä jotain vinkkiä, mistä voit lähteä liikeelle. Ruokailun periaate itselläni on ollut, että aamulla ruisleivästä/puurosta hiilihydraatteja ja maitorahkasta protskuja. Päivällisellä vielä makaronista joskus hiilareita, mutta pyrin välttämätään klo 18 jälkeen syömästä hiilareita, jotta niitä ei tulisi syötyä ennen nukkumaan menoa.

Ruokavaliosta:s
Itse olen jättänyt kokonaan pois: Suklaat, karkit, pullat, keksit, leivonnaiset (yms muut pullamössöherkut), limpparit (lightia joskus), mehut, ranskalaiset, pizzat, hampurilaiset, grilliruuat, vaalealeipä, vaaleamakaroni, yms... Eli kaikki ns. epäterveellinen on karsittu pois. Tietenkin, joskus saatan syödä pizzaa tai hampurilaisen, mutta ehkä max. kerran kahdessa kuukaudessa. Muista laskea päivän aikana kaikki suuhusi laittama purtava niin kuin myös juotava. Aluksi tuntuu oudolta ja ehkä myös typerältä, mutta minulle se oli ainakin välttämätöntä, että osaan syödä alle oman kulutukseni. Laske päivittäin kulutuksesi esim www.kalolaskuri.fi ja ruokien kaloreita voit tarkkailla esim www.fineli.fi.
Hyvää suuhunpantavaa: Maitorahka, tonnikala, ruisleipä, tummamakaroni, tummariisi, KASVIKSET, kalkkuna, kana, jne... Siinä jotain vinkkiä, mistä voit lähteä liikeelle. Ruokailun periaate itselläni on ollut, että aamulla ruisleivästä/puurosta hiilihydraatteja ja maitorahkasta protskuja. Päivällisellä vielä makaronista joskus hiilareita, mutta pyrin välttämätään klo 18 jälkeen syömästä hiilareita, jotta niitä ei tulisi syötyä ennen nukkumaan menoa.

toi fineli on kyllä ihan turha sivu. Eihän sieltä löytynyt yhtäkään tuotetta mitä äsken etsin. Paljon parempi on kalorilaskuri.fi ja sieltä ilmainen kalorilaskuri.

toi fineli on kyllä ihan turha sivu. Eihän sieltä löytynyt yhtäkään tuotetta mitä äsken etsin. Paljon parempi on kalorilaskuri.fi ja sieltä ilmainen kalorilaskuri.

Fineli on useissa tapauksissa jopa parempi ja ennen kaikkeaa varmempi sekä tarkempi! Finelistä löytyy luotettavasti perustavarat maito, kaurahiutale, ruisleipä yms kun taas kalorilaskurissa on käyttäjien lisäämiä tuotteita, jotka koostuvat usein merkkien mukaan kuten snickers, tiettyjen valmistajien proteenijauhot, erilaiset maitotuotteet jne. Kannattaa siis käyttää molempia täydentämään toisiaan.

Fineli on useissa tapauksissa jopa parempi ja ennen kaikkeaa varmempi sekä tarkempi! Finelistä löytyy luotettavasti perustavarat maito, kaurahiutale, ruisleipä yms kun taas kalorilaskurissa on käyttäjien lisäämiä tuotteita, jotka koostuvat usein merkkien mukaan kuten snickers, tiettyjen valmistajien proteenijauhot, erilaiset maitotuotteet jne. Kannattaa siis käyttää molempia täydentämään toisiaan.

ei tuolta finelista kyllä äsken löytynyt yhtäkään tuotetta mitä etsin. Sieltä ei muutenkaan saa tietoa mistään tietyistä tuotemerkeistä vaan siellä on vaan yleisesti esim "vaalea leipä" josta ei nyt hirveästi hyötyä itselleni ole. Mulla on keliakia ja gluteenittomia tuotteita ei tuolta löydy juuri ollenkaan. Juu saattaahan tuolla kalorilaskurissa olla käyttäjien lisäämiä tuotteitakin mutta kannattaa pitää järki mukana kun tuolta tuotteita etsii ja kannattaa katsoa siitä paketin kyljestä ne tiedot ennen kuin katsoo kalorilaskurista.

ei tuolta finelista kyllä äsken löytynyt yhtäkään tuotetta mitä etsin. Sieltä ei muutenkaan saa tietoa mistään tietyistä tuotemerkeistä vaan siellä on vaan yleisesti esim "vaalea leipä" josta ei nyt hirveästi hyötyä itselleni ole. Mulla on keliakia ja gluteenittomia tuotteita ei tuolta löydy juuri ollenkaan. Juu saattaahan tuolla kalorilaskurissa olla käyttäjien lisäämiä tuotteitakin mutta kannattaa pitää järki mukana kun tuolta tuotteita etsii ja kannattaa katsoa siitä paketin kyljestä ne tiedot ennen kuin katsoo kalorilaskurista.

Noinhan mä juuri sanoin :D Meinaatko, että kun kaupassa on Vaasan&Vaasan ja vastaavasti Fazerin gluteenitonta perus vaaleaa leipää niiden ravintoarvoissa on suuria eroja? Ei ole. Finelin idea onkin juuri noihin perusruoka-aineisiin. Ei tietyn valmistajan.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=1558&lang=fi Gluteeniton vaalea leipä

Noinhan mä juuri sanoin :D Meinaatko, että kun kaupassa on Vaasan&Vaasan ja vastaavasti Fazerin gluteenitonta perus vaaleaa leipää niiden ravintoarvoissa on suuria eroja? Ei ole. Finelin idea onkin juuri noihin perusruoka-aineisiin. Ei tietyn valmistajan.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=1558&lang=fi Gluteeniton vaalea leipä

Juu siis en sanonut etteikö gluteenittomia ruokia löytys ollenkaan mutta todella heikosti kuitenkin. Ja kyllähän eri tuotteiden ravintoarvoissa voi olla aika suuriakin eroja. Jossain tuotteissa ne erot on sitten pienempiä mutta kuitenkin. Haluan kuitenkin mahdollisimman tarkasti noi kalorit laskee koska aika maltillisilla plussakaloreilla olis tarkotus mennä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miks ette katso itsepaketista kaloreita? Tulee ne tarkimmat arvot :). Finelistä katson itse valmistani ruuan kalorimäärän, joka on helppo ja kätevään, kun tietää mitä raakaineita on käyttänyt ja kuinka paljon.

Miks ette katso itsepaketista kaloreita? Tulee ne tarkimmat arvot :). Finelistä katson itse valmistani ruuan kalorimäärän, joka on helppo ja kätevään, kun tietää mitä raakaineita on käyttänyt ja kuinka paljon.

kyllähän niitä tulee paketista katsottuakin mutta kun haluaa ynnätä koko päivän syömiset niin tolla kalorilaskurilla se on kätevä tehä.

Itse myös kokki olen ja ei mitään ongelmia ruoan suhteen, päinvastoin. Meillä hyvä puoli on se että töissä pystymme itse vaikuttamaan mitä syömme, tehdä ruoat itse ja sitäkautta vaikuttamaan siihen mitä suusta menee alas. Mä ainaki lataan aamulla siihen työpöydälle kasan hedelmiä, niitä tulee sitten nautittua päivän mittaan. Tsemppiä vaan, itse myös jokin aika sitten 30kiloa tiputtanut (raskauskiloja). J just niinku joku tuossa mainitsikin, aloita pienemmillä painoilla harjoitellen liikeradat oikein, peilin edessä. Sinne salille ei tartte mennä egoilemaan niinku huomaa monen tekevän ja sitten tekniikka on ihan perseestä (tekis mieli aina mennä puuttumaan). Jalat maassa ja keskity vaan omaan suoritukseen.

Back
Ylös Bottom