Neuvoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jlahi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Siis tahtoisin hieman neuvoja treeniini . Olen treenannut 1 1/2 vuotta ja lähtökohdat olivat todella surkeat esim. penkki 45 kg . Painoa oli aloittaessa 85 kg ja rasvaprosentti 25 .
Nyt penkki 115 ja paino 85 ja rasvaprosentti 17 mitattu jollain omron mittarilla.

Siis tahtoisin tietää neuvoja miten saisi parannettua ohjelmaani ja antakaa vinkkejä mitä kannattaisi syödä sillä syön noin 4-5 kertaa päivässä mukaan on luettu palautusjuoma ja soija proteiini juoma jonka otan aamuisin.

Ja koska olen opiskelija tahtoisin tietää hyviä ja halpoja proteiini lähteitä ?

Yleisimmiten ateriani koostuu aamuisin myslistä,soijaproteiini drinkistä ja vitamiini napeista.
Päivällä syön koulussa joten siihen on vaikea vaikuttaa.
Mutta treeniä ennen syön hieman mysliä ja ruisleipää.
Treenin jälkeen nautin palautusjuoman joka sisältää 30g heraproteeiiniä+30 g maltoa +5g kreaa.
Iltaruoka on joko kanaa tai jauhenlihaa noin 300 g sekoitettuna 2 dl riisiä , 100 g raejuustoa , noin1 litra kevyt maitoa, ruisleipää.
Iltapalaksi nautin tonnikalaa tai maitorahkaa ruisleivän kanssa.

Kertokaa mikä on vialla ja mikä on kohdillaan ruokailussani??

Treenaan 4 kertaa viikossa . Jako menee Rinta+hauis, Selkä, olkapäät+ojentaja ja jalat .Vatsat 2 kertaa viikossa.

Rinta+hauis:
Penkki/penkki käsipainoilla: 3*6-8
Vinopenkki/vinopenkki käsipainoilla 3*6-10
Vipunostot : 2*10-12

hauiskääntö tangolla: 3*6-12
hauiskääntö scoth-penkissä käsipainoilla:3*6-12
Keskitety hauis: 2*8-12
vasarakäännöt:2*10

Selkä:
T-tanko soutu: 3*6-12
Ylätalja eteen : 3*8-12
Alatalja kapealla:2*6-12
Alatalja leveällä: 2*6-12
Olankohautus :2*15
Selänojennukset:3*15
takaolkapäät:2*6-12

Olkapäät+ojentajat:
Käsipainopunnerrus : 3*6-12
Vipunostot sivulle: 3*10-14
Vipunostot eteen :2*12-16

ranskalainen punnerrus : 3*6-12
Dippi : 2*20
Taljassa: 3*8-12

Jalat:
Jalkaprässi : 4*8-14
Hack-kyykky: 3*6-12
Jalanojennukset: 3*6-12
Jalantaivutukset istuviltaan: 3*6-12
Suorinjaloin maastaveto : 2*6-12

Vatsat 2 kertaa viikossa :
Istumaannousu 3*20
Ylätaljassa : 2*20
Rutistukset koneessa : 2*20

Kertokaa mielipiteitänne että mitä kannattaisi muuttaa?
Antakaa neuvoa että miten oppisi helpoiten kyykkäämään, koska olen kokeillut ja se enimmäkseen otti yläselkään siis tanko painoi ilkeästi sinne!

Originally posted by jlahi
Antakaa neuvoa että miten oppisi helpoiten kyykkäämään, koska olen kokeillut ja se enimmäkseen otti yläselkään siis tanko painoi ilkeästi sinne!

Jos salilla jolla käyt on semmonen pehmusterulla niin kannattaa käyttää sitä. Jos ei oo niin kääri vaikka paita siihen tangon ympärille. Mutta kyllä siihen tangon painamiseen ajan kanssa tottuu.

aloitetaan vaikka sillä että jokaiselle on oma paras tapa treenata mutta kun kerran mielipiteitä halusit niin... ;)

Kertokaa mikä on vialla ja mikä on kohdillaan ruokailussani??
lue faq :> käytä search

proteiinipitoisista halvoista ruoista on käyty paljon keskustelua, tässä yksi hyvä linkki:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=3901&highlight=*proteiini*

Selkä:
T-tanko soutu: 3*6-12
Ylätalja eteen : 3*8-12
Alatalja kapealla:2*6-12
Alatalja leveällä: 2*6-12
Olankohautus :2*15
Selänojennukset:3*15
takaolkapäät:2*6-12
ihan liikaa liikkeitä/sarjoja! muiltakin päiviltä voisi ehkä hieman vähentää. koita myös päättää teetkö lyhyitä 3-7 vai pitkiä 8-15 sarjoja.

aloita sellaisilla kevyillä painoilla (vaikka 60kg) ja tee liike ensimmäisenä jalkapäivänä. tee tämä 'lämmittelynä' eli pari-kolme sarjaa sellaista 10toistoa ihan rauhallisesti ilman repimistä. muutaman treeniin jälkeen totut painoon eikä niskaan enää satu.

jalkapäivästä:
olisi ehkä parempi tehdä kyykky pääliikkenä ja lisäksi vain prässi tai hacki (vuorotellen).

hauis:
hauikset ovat aika pieniä lihaksia. oletko varma että tarvitset neljä liikettä hauiksille?

nämä olivat siis omia mielipiteitäni.

muista faq! -->
http://www.pakkotoisto.com/faq.html

Originally posted by jlahi

Pehmusterulla (valmis tai itse pienestä pyyhkeestä tangon ympärille käärittynä) on yksi ratkaisu, mutta pitemmän päälle vielä parempi on tehdä raskasta maastanostoa (esim. vuoroviikoin kyykyn sijaan tai selkäpäivänä), jolloin sulle kehittyy luonnollista pehmustetta, eli lihasta epäkkäisiin. Siinä sivussa saat karhumaisen vahvan ulkonäön, voimaa ja lihasta selkääsi (mikä helpottaa kyykkäämisessäkin) ja kovasti katu-uskottavuutta :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom