neuvoja kotitreenaukseen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten treenata kotona rintalihaksia?? Minulla on vain käsipainot 25kgx2.Ja mitä eroa on vetää leukoja myötä- ja vastaotteella?
eli vaikuttaako ne eri lihaksiin?mihin?

Tarkoitukseni ei ole kasvaa jätiksi, vaan saada kestävät paikat ja lihaa luiden suojaksi. Kaikki ylimääräinen paino on haitaksi muissa harrastuksissani. Tästä syystä en haluaisi käyttää vähiä rahoja salikorttiin. Ainut ongelma on rinnan treenaus. Muut paikat olen saanut vahvistumaan ja kasvamaan kotitreenillä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
"Tarkoitukseni ei ole kasvaa jätiksi, vaan saada kestävät paikat ja lihaa luiden suojaksi."

A) Jätiksi kasvaminen normaalilla anorektisellä ruokavaliolla on mahdottomuus. Suuret lihakset vaativat vuosien työn. Niitä ei ihan vuodessa synny. Eikä varmaan kyllä kotitreenilläkään.

"Miten treenata kotona rintalihaksia?? Minulla on vain käsipainot 25kgx2.Ja mitä eroa on vetää leukoja myötä- ja vastaotteella?
eli vaikuttaako ne eri lihaksiin?mihin? "

B) Pitää antaa jonkun viisaamman vastata tohon. Vinopenkkiä käsipainoilla? Säädettävää penkkiä sulla ei tosin varmaankaan ole...

Jätiksi kasvamisesta sanoin vaan siksi ettei porukka ihmettele, että miksi en mee salille.

ei oo vinopenkkiä. On vaan rekki ja käsipainoja.

ihan tavan etunojapunnerrukset antavat hyvää ärsykettä rintalihaksille ja ojentajille...kun olet harjaantunut niin kannattaa kokeilla punnerruksia yhdellä kädellä, se onkin jo hieman haastavampaa...

Vähän vaikee ruveta rintaa himassa treenaa jos et omista penkkiä.. Tai niin ainaki ymmärsin. Ja ilman penkkiä et oikee rintaa pysty reenailla ellet sit omista taljaa mut tuskin. Eli suosittelen ostamaan penkin kotiin ellet salille haluu/pysty mennä. Rahat ilmeisesti on vähissä mut eiköhän paikkoja löydy missä homman voi hoitaa osamaksulla kuhan jonkinlaisia tuloja on. Löytyy penkkejä mitkä saa nätisti kasaan pois tieltä käytön jälkeen. 100e:lla saa jo jonkunlaisen tietystä paikasta jos oikeen muistan. Mut mieluiten tietenkin sellanen mis voi myös vinopenkkiä tehdä. Paikan nimeä en sano kerta mainostaminen ilmeisesti kielletty. Jokatapauksessa sen jälkeen pääset askeleen eteenpäin ja voit jo tehä monia rintaliikkeitä esim. Pullover, Penkki käsipainoilla, Vinopenkki käsipainoilla, Vipunostot maaten.. Jos oikee innostut niin ostat viel tangon ja painoja. Kaikki riippuu kuinka tosissas oot ja miten paljon haluut panostaa mut silti kannattaa siel salilla ees käydä kääntymässä ennen sitä.

Originally posted by Multivita
Ja mitä eroa on vetää leukoja myötä- ja vastaotteella?

Myötäote ottaa ainakin minulla enemmän selkään koska oteleveyskin on silloin luonnollisesti leveämpi.

Olen kyllä ajatellut tota penkin hankkimista. Mut kämppä on vajaat 25neliöö :wall: että ahasta tulisi.
En minä mikään salien vihaaja oloe.Oon kyllä ajatellut, että menis kerran pari viikossa salille ja tekis siellä rintatreenit. Mut jos saan hyviä vinkkejä, niin sit pysyn kotosalla.
Eli neuvoja kiitti! ja kiitti jo tulleista..

Itse yritin kans aloitella kotona mut ei siitä mitään tullu, vaikka oli penkit ja kaikki. Salille kun menin ni sit rupes kulkeen ku oli ihmisiä ympärillä ni menny vaan istumiseks. Myöskin salilta saa hyviä neuvoja jos vain kehtaa kysellä ja miksi ei kehtaisi.
Mikäli päätät mennä salille niin ÄLÄ unohda jalkatreenejä. Jalat on vaikeat treenata kotona.
Ei muuta kun kovaa yritystä ja hikeä :D

no käsipainoilla et oikein voi tehä kun vinopenkkiä tai sitten vipareita eteen. Mutta penkillä ne pitäisi tehdä, ei oikein onnistu ilman. Myös dumbell pullover(en muista liikkeen nimeä suomeksi) on varteenotettava rintalihasliike, tosin siihenkin tarvitaan penkki. Eli johtopäätös: Tissit eivät kasva ilman penkkiä!

Rintoja kannattaa kotona reenata punnertamalla (leveällä välillä) ja vipareita eteen käsipainoilla..
Niin tulee koko rintapakki tehtyä!!:kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Multivita
Miten treenata kotona rintalihaksia?? Minulla on vain käsipainot 25kgx2.

Tarkoitukseni ei ole kasvaa jätiksi, vaan saada kestävät paikat ja lihaa luiden suojaksi. Kaikki ylimääräinen paino on haitaksi muissa harrastuksissani. Ainut ongelma on rinnan treenaus. Muut paikat olen saanut vahvistumaan ja kasvamaan kotitreenillä.

Et välttämättä tarvitse punnerruspenkkiä, mutta jokin penkki olis oltava. Hommaa sellainen metriä pitkä ja kolkyt senttiä leveä jakkara, siinä voi punnertaa, eikä maksa paljoa. Liikkeet: penkkipunnerrus, flyes, pullover.

Haluat lihaa lisää, mutta paino ei sais nousta. Ne kyllä yleensä kulkevat käsikädessä. Miten reenaat jalkojasi 25 kilon käsipainoilla? Aika keveät ovat esim. kyykkyyn.

Re: Re: neuvoja kotitreenaukseen

Originally posted by Kime76
Et välttämättä tarvitse punnerruspenkkiä, mutta jokin penkki olis oltava. Hommaa sellainen metriä pitkä ja kolkyt senttiä leveä jakkara, siinä voi punnertaa, eikä maksa paljoa. Liikkeet: penkkipunnerrus, flyes, pullover.

Haluat lihaa lisää, mutta paino ei sais nousta. Ne kyllä yleensä kulkevat käsikädessä. Miten reenaat jalkojasi 25 kilon käsipainoilla? Aika keveät ovat esim. kyykkyyn.

Jalat on kunnossa harrastusten(olen harrastanut vapaalaskua pienestä asti) ja rappusten juoksemisen ansiosta.(kämppä 9.kerroksessa ja hissiä en käytä kun alaspäin mennessä.)

Tuo jakkara oli hyvä ajatus:thumbs: vähän pehmustetta päälle ni eiköhän toimi.

Zone-sarja -42%
itse tuli vedettyä penkkiä käsipainoilla siten, että makasin sängyn päällä kroppa sängyn reunan yli. Sängyn kulman jatkeena pidin pallia (siis sellaista tuolia) jonka päälle mahtui pää ja niska jne. Siitä sitten vipunostoja maaten ja kun rinta oli vähän jo väsyksissä vielä penkkipunnerrus käsipainoilla. No säätämistähän tämä on ja salilla käyn mieluummin, mutta jos on pakko tehdä kotona ...

Leukoja ehdottomasti myötäotteella ja sitten vastaotteella päälle. Sitten kun tekee vielä kulmasoudun käsipainoilla ja siihen päälle vetää moottorisahan käyntiin (vaikka sen pallin päällä) muutaman kerran niin jonkinlainen selkäreenikin on kasassa.

Pulloveria kannattaa tehdä kotona. Mene vaikka sängylle makaamaan ja tee pulloveria siinä niin aah että ottaa tissiin.

Pullover

ja voihan käsipainoilla tehdä melkein kaikki lihakset. Tuossa on varmasti ihan tarpeeksi painoa esim. hauskiintoon. Vipareita voi tehdä. Ojentajatreeni menee kans pullilla mutta hiukan eri tavalla. Olkapäät saa tehtyä pystypunnerruksella. Ainoa mikä noilla painoilla jää vähän vaikeesti treenattavaksi on selkä ja jalat. Tai no.. kyllähän ehkä jalat pystyy jollain sortilla treenailemaan noilla painoilla. Selkäsoutuun vaan tarvitaan sitten enempi rautaa.

Mutta joo. selaileppa tuota exrx.nettiä Sieltä löytyy paljon hyödyllisiä liikkeita! :thumbs:

Back
Ylös Bottom