Neuvoja kiitos.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pati
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pati sanoi:
Joo elikkäs sellaista olisin kysyny että millaisella treeniohjelmalla kannattas tehdä. Olen vasta ihan aloittelija ja toivon että vastaatte. olen myös lukenut noita eri vaihtoehtoja. Käyn neljä kertaa viikossa kunto/punttisalilla ja haluaisin vartalon muuttuvan.
Sanoisin että otat alkuun täältä joku 2 jakoinen ohjelman käyttöön, eli treenaat kropan läpi 2 kertaa viikossa. Sitten vähän ajan päästä voit vaikka vaihtaa 3 tai 4 jakoiseen. 1 jakoinen kävis myös, mutta kroppa läpi 4 kertaa viikossa taitaa jo olla vähän liikaa..

Pati sanoi:
Haluaisin ylävartaloon ja keskivartaloon voimaa. eniten kiinnostaa rintalihakset ja käden lihakset sit selän ja hartia/olkapäät. ja sitten tarkoituksena ois että mahasta häviää läski tosin sitä ei ole paljoa mutta on silti. Olen tehnyt nyt vatsalihaksia 100 joka ilta,ja luulisinpa että muutosta tulee tapahtumaan. teen myös selkiä..
Voiman saannin perussääntö on lyhet sarjat. Jos omaat jo jonkunlaisen lihaskunnon voit alkaa tekee samantien jotain 4-8 toistoa per sarja, mutta muuten kannattaa tehdä vähän pitempiä, niin että lihasmassaa tulee vähän, johon sitten ladataan sitä voimaa myöhemmin. Tee nyt alkuun vaan pitempiä sarjoja (vaikka 10-16 toistoa), ja esim 2 kuukauden päästä alat vähentämään toistoja. Massaa hankkiessa kannattaa tehdä liikkeet "loppuun asti", ja venytellä liikkeiden välissä, voimaa hankkiessa päinvastoin (alkuvenyttelyt pitää tehdä molemmilla, lämmittelyjen jälkeen).

Pati sanoi:
Ps.ajattelin ostaa muscle plus juomaa, mitä olette mieltä moisesta?
Ellet halua alkaa sekoittaa heraa+maltoa (+kreatiinia ja glutamiinia jos haluut) toi käy oikein hyvin. Itsellä käytössä muscle+ suklaa joka on oikein hyvä ja voin hyvin suositella sitä ensimmäiseksi palkkariks. Hera+malto:lla on vaan se hyvä puoli että se käy halvemmaks (ja saa tietenki itse valita sekoitussuhteen :david:)

Lisätään nyt vielä että en itse todellakaan ole mikään alan ammattilainen, laitoin vain omia näkemyksiä asiasta. Suurin osa tosta on pakkikselta luettua&opittua :rolleyes:

ps. Muista ruokavalio !! Lisää tietoa hakutoiminnolla täältä ;)

:kippis1:

noh mites sitten tollasella kaksjaolla tehdään minä päivänä mitäkin oon pikkasen pihalla mutta ei se varmaan haittaa...:D

Pati sanoi:
noh mites sitten tollasella kaksjaolla tehdään minä päivänä mitäkin oon pikkasen pihalla mutta ei se varmaan haittaa...:D

Eli kun olin jaotellut tuossa aikasemmin noita kaksijakoisia, niin vuorottelet niistä vaan a ja b ohjelmaa. Elikkäs treenaat kummankin osan ohjelmasta kaksi kertaa viikossa. Valitset kullekkin isolle lihasryhmälle joko 1-2 liikettä ja pienemmille riittää jopa 1. Kannattaa suosia perusliikkeitä. Kannattaa katsella niitä linkkejä joita laitoin. Elikkäs valitset nyt mieleisesi jaon ja sitten mietit liikkeet niihin ja laitat sen ohjelman sitten tänne esille, niin päästään porukalla hieroon sitä.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=27635&highlight=kaksijakoinen tuo vaikutti paremmalta mitä katselin eli tarkoittaako tuo siis että tuo ylempi osio toisena päivänä ja alempi osio toisena..? vai tehäänks toi peräti kolmena päivänä? öö oon aika pihalla..:D mutta tuo vaikutti paremmalta.. eli siis tehäänks (Selkä-hauis-reidet) maanantaina ja torstaina ja sit (Hartia-rinta-ojentajat) tiistaina ja perjantaina (Vatsa-kyljet-alaselkä) MAANANTAINA TIISTAINA TORSTAINA JA PERJANTAINA.. jos ne tarkottaa tota ni tuohan kuulosta aivan mainiolta..:)

Pati sanoi:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=27635&highlight=kaksijakoinen tuo vaikutti paremmalta mitä katselin eli tarkoittaako tuo siis että tuo ylempi osio toisena päivänä ja alempi osio toisena..? vai tehäänks toi peräti kolmena päivänä? öö oon aika pihalla..:D mutta tuo vaikutti paremmalta.. eli siis tehäänks (Selkä-hauis-reidet) maanantaina ja torstaina ja sit (Hartia-rinta-ojentajat) tiistaina ja perjantaina (Vatsa-kyljet-alaselkä) MAANANTAINA TIISTAINA TORSTAINA JA PERJANTAINA.. jos ne tarkottaa tota ni tuohan kuulosta aivan mainiolta..:)

Juuri näin, eli vuorottelet vaan päiviä. Eli niinkuin esimerkissä: MA 1.treeni TI: 2.treeni TO: 1.treeni PE: 2.treeni ja sitten taas seuraavalla viikolla samaan tapaan. Mutta tosta jaosta on kyllä pakko naputtaa hieman. Kehon kaksi suurinta lihasryhmää treenataan tuossa samana päivänä (reidet & selkä). Jos haluat lähelle tuota olevan ohjelman niin valitse aikaisemmasta postistani 3 vaihtoehto. Pidän sitä huomattavasti parempana vaihtoehtona.

Pati sanoi:
öö mulla jalat treenaatuu koska ajan polkupyörällä ja hiihdän ja luistelen ja muuta sellaista..ja miulla on muutenkin jalat aika vahvat..
Nämä jaksaa naurattaa joka kerta yhtä paljon... :D :D

Jos haluat että vatsan ympäriltä lähtee läskit ilman mitään sen kummempia diettejä niin mielestäni siihen pitäisi toimia just vatsalihaten tekeminen (joka toinenpäivä 4x25, sellasella vastuksella että saat just tehtyä sen25) ja lenkki kerran viikossa 60-120 min noin 140 sykkeellä.

Ehdotus, 4-jakoinen treeni ohjelma.

MA. rinta ja hauis

Rinta:

Penkki2*6
vinopenkki 3*8
vipunostot sivulta 3*8
ritikkäis talja 1*15

Hauis:
hauiskääntö seisaaltaan tangolla(sellanen iso tanko jolla teet penkkiä ja kyykkyä ym) 3*6
yhdenkäden hauiskääntö scott-penkissä vasaraotteella 3*8
Hauiskäänöt istuen käsipainoilla 3*10
hauiskääntö vastaotteella scott- tangolla 2*5
+ vatsat 4*25

TI:jalat
kyykky 4*10
mave 3*10
hack kyykky 3*10
pohkeet 2*15

KE:lepo

TO:selkä
leuanveto 3 sarjaa max.
Kulmasoutu 3*8-12
alatalja 3*8-12
ylätalja tai joku muu laite 2*8-12

PE:olkapäät ja ojentajat
pystysoutu 3*8-12
takaolkapäät, penkillämaaten ristikkäisveto ristikkäistaljassa 3*8-12
pystypunnerrus istuen tangolla 2*10
olankohautus 3*15
dippi 3*max
yhdenkäden ojennus käsipainolla pääntakaa 3*8-12
ranskalainen 3*8-12
lattiapenkki 2*8-12

LA: lepo
SU:lenkki

Muista syödä hyvin ja palautusjuomana minun mielestä toimii 50-50 proteiini ja hiilari hässäkkä. tsemiä

Puuhelmi sanoi:
MA. rinta ja hauis

Rinta:

Penkki2*6
vinopenkki 3*8
vipunostot sivulta 3*8
ritikkäis talja 1*15

Hauis:
hauiskääntö seisaaltaan tangolla(sellanen iso tanko jolla teet penkkiä ja kyykkyä ym) 3*6
yhdenkäden hauiskääntö scott-penkissä vasaraotteella 3*8
Hauiskäänöt istuen käsipainoilla 3*10
hauiskääntö vastaotteella scott- tangolla 2*5
+ vatsat 4*25

TI:jalat
kyykky 4*10
mave 3*10
hack kyykky 3*10
pohkeet 2*15

KE:lepo

TO:selkä
leuanveto 3 sarjaa max.
Kulmasoutu 3*8-12
alatalja 3*8-12
ylätalja tai joku muu laite 2*8-12

PE:olkapäät ja ojentajat
pystysoutu 3*8-12
takaolkapäät, penkillämaaten ristikkäisveto ristikkäistaljassa 3*8-12
pystypunnerrus istuen tangolla 2*10
olankohautus 3*15
dippi 3*max
yhdenkäden ojennus käsipainolla pääntakaa 3*8-12
ranskalainen 3*8-12
lattiapenkki 2*8-12

LA: lepo
SU:lenkki
IMO hauiksille on liian monta sarjaa,reisille liike tai pari lisää,pohkeille enemmän toistoja (20-30),ojentajille tekisin kans ranskalaisen ekana ja dipit viimesenä..maven saattasin kans siirtää selkäpäivälle ei meinaan miulla riitäs puhti tehä mavee kyykyn jälkeen tysillä mutta mikäs pakko se onkaan..

mutta tää on tietysti vaan miun mielipide ja ite tekisin näin.. :)

Tietääkseni rasvan palamiseen tietystä ruumiinosasta ei voi vaikuttaa. Ts. rasvaa palaa kaikkialta jos sitä ylipäätään palaa, vatsalihasten päältä viimeiseksi. Ja kyllä dieetti edesauttaa rasvan palamista. Näin olen lukenut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Puuhelmi sanoi:
Jos haluat että vatsan ympäriltä lähtee läskit ilman mitään sen kummempia diettejä niin mielestäni siihen pitäisi toimia just vatsalihaten tekeminen (joka toinenpäivä 4x25, sellasella vastuksella että saat just tehtyä sen25)

No justpa joo, en tiedä luuletko nyt aivan tosissasi ja vilpittömästi että tuo vatsojen hinkkaaminen jotenkin edistäisi rasvan palamista vatsasta??? Jos luulet, niin ehkä kannattaisi hankkia hieman yleistä käsitystä ihmisen fysiologiasta ja energian kulutuksesta/varastoinnista, ennen kuin alkaa muita neuvomaan, tuskin tarkoitit mitään pahaa vaan luulit auttavasi, mutta kun tämä nyt on niin perustietoa kuin vaan voi olla että PAIKALLISTA RASVANPOLTTOA EI OLE OLEMASSA!!!! Ja kokonaisrasvojen tiputtaminen on ainoa keino millä sieltä vatsastakin se rasva häipyy, eli miinuskaloreilla ja vaikkapa hiittiä, tjm. aerobista.

Ja vielä kaiken lisäksi yleensä se vatsa/kahvat ovat se paikka missä sitä rasvaa on eniten, ja sieltä ne myös viimeiseksi lähtevät, joten sitkeästi vaan jaksaa diettaa niin kyllä se rasva sieltäkin tirisee

"reisille enemmän liikkeitä"
eii. kyykky mave ja hack riittää. kaiken maailman reiden koukistajat ja ojentajat on ihan turhia. imo

Puuhelmi sanoi:
"reisille enemmän liikkeitä"
eii. kyykky mave ja hack riittää. kaiken maailman reiden koukistajat ja ojentajat on ihan turhia. imo

Voimailijalle ehkä turhia, mutta bodaajalle todella hyödyllisiä. Oman mielipiteensä taa toki esittää, mutta turhia ne ei IMO silti ole. ;)

On taas threadi ajautunut vähän sivuraiteille :jahas:

Oletko Pati päättänyt jo treenijaon/ohjelman? Jos olet niin laita se tänne näkyviin, niin voidaan kommentoida sitä ja palata näin takaisin varsinaiseen aiheeseen.

joo olen päättänyt treeniohjelman ja tää vaikuttaa hyvältä ja fiksulta päätökseltä.

Ma: rinta/hauis/vatsat
Ti: jalat
To: olkapäät/ojentajat/vatsat
Pe: selkä/forkut

Maanantai:
rinnalle
*penkki 3x12
*vinopenkki 3x12
*ristikkäistalja/peck deck 3x12

Hauis
*hauiskääntö tangolla 3x12
*keskitetty hauis kääntö 3x12
hammerkääntö 3x12

Tiistai:
jaloille
*kyykky 3x12
*prässi 3x12
*reiden koukistajat 3x12
*reiden ojentajat 3x12
*pohkeet seisten
*pohkeet istuen (pohkeet n 20-30 toistoo)

Keskiviikko lepo

Torstai:
Olkapäille
*pystynosto 3x12 (istuiltaan käsipainoilla ylös)
*vipunosto 3x12 (vartalosuorassa)
*vipunosto taakse 3x12 (vartalo kulmassa ja nosto taakse)
*pystysoutu 3x12(kainaloihin veto seisailtaan)

ojentajille
*kapee penkki/kapeelattiapenkki 3x12
*ranskalainen punnerrus 3x12
*pushdown taljassa 3x12

Perjantai:
selälle
*maastaveto
*ylätalja
*alatalja
*kulmasoutu

ja forkuille rannerullauksia

jos haluu läskit pois niin tekee kaks kertaa viikossa halmen läskit exit ohjelmaa eli kyykky 10x10 .prässi 10x10 , niskantakaa pun 10x10 ja 30min lenkki johan lähtee

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom