- Ikä
- 40
Sanoisin että otat alkuun täältä joku 2 jakoinen ohjelman käyttöön, eli treenaat kropan läpi 2 kertaa viikossa. Sitten vähän ajan päästä voit vaikka vaihtaa 3 tai 4 jakoiseen. 1 jakoinen kävis myös, mutta kroppa läpi 4 kertaa viikossa taitaa jo olla vähän liikaa..Pati sanoi:Joo elikkäs sellaista olisin kysyny että millaisella treeniohjelmalla kannattas tehdä. Olen vasta ihan aloittelija ja toivon että vastaatte. olen myös lukenut noita eri vaihtoehtoja. Käyn neljä kertaa viikossa kunto/punttisalilla ja haluaisin vartalon muuttuvan.
Voiman saannin perussääntö on lyhet sarjat. Jos omaat jo jonkunlaisen lihaskunnon voit alkaa tekee samantien jotain 4-8 toistoa per sarja, mutta muuten kannattaa tehdä vähän pitempiä, niin että lihasmassaa tulee vähän, johon sitten ladataan sitä voimaa myöhemmin. Tee nyt alkuun vaan pitempiä sarjoja (vaikka 10-16 toistoa), ja esim 2 kuukauden päästä alat vähentämään toistoja. Massaa hankkiessa kannattaa tehdä liikkeet "loppuun asti", ja venytellä liikkeiden välissä, voimaa hankkiessa päinvastoin (alkuvenyttelyt pitää tehdä molemmilla, lämmittelyjen jälkeen).Pati sanoi:Haluaisin ylävartaloon ja keskivartaloon voimaa. eniten kiinnostaa rintalihakset ja käden lihakset sit selän ja hartia/olkapäät. ja sitten tarkoituksena ois että mahasta häviää läski tosin sitä ei ole paljoa mutta on silti. Olen tehnyt nyt vatsalihaksia 100 joka ilta,ja luulisinpa että muutosta tulee tapahtumaan. teen myös selkiä..
Ellet halua alkaa sekoittaa heraa+maltoa (+kreatiinia ja glutamiinia jos haluut) toi käy oikein hyvin. Itsellä käytössä muscle+ suklaa joka on oikein hyvä ja voin hyvin suositella sitä ensimmäiseksi palkkariks. Hera+malto:lla on vaan se hyvä puoli että se käy halvemmaks (ja saa tietenki itse valita sekoitussuhteen )Pati sanoi:Ps.ajattelin ostaa muscle plus juomaa, mitä olette mieltä moisesta?
Lisätään nyt vielä että en itse todellakaan ole mikään alan ammattilainen, laitoin vain omia näkemyksiä asiasta. Suurin osa tosta on pakkikselta luettua&opittua
ps. Muista ruokavalio !! Lisää tietoa hakutoiminnolla täältä ;)
:kippis1: