Neuvoja/eteenp. kääntyneet etuolkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja reebok
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos ryhti kaatuu eteen niin en näe olkapäillä siinä isoa roolia. Ennemminkin arvelen kyseessä olevan rinnan ja trapsien toiminta:

paljon venyttelyä rinnalle ja leveitä soutuja trapseille niin luulisi ryhdin korjaantuvan.

Pystypunnerrusta levytangolla. Hyvää vastapainoa paljon penkkaaville, monilla parantunut ryhti sen avulla ja muut olkapääkivut. Oikein suoritettuna se on turvallinen ja luonnollinen liike ihmiselle, eli kokoliikerata ja alhaalla paino ei lepää olkapäillä kokonaan. Kylkeen voi toki noita kiertäjäkalvosin liikkeitä laittaa jotka ovat myös hyviä. Ei kannata liian monimutkaiseksi aisioita tehdä, kun yksinkertaisempi ratkaisu voi olla se parempi vaihtoehto.

edit: jep ja tosiaan soutuliikkeet auttavat myös. Pystypunnerrus tosiaan myös ottaa yläselkään samalla, kun se työnnetään päänylitse/taakse.

Kannattaa kurkata myös alaselän asento, jos alaselkä on pyöristynyt niin tuo olkapääongelma korostuu, mutta jos opettelee pitämään alaselän ryhdikkäänä, niin olkapäätkin pysyy ryhdikkäämpinä.

jos jollakin kipeytyy olkapäät helposti voin käsi sydämellä suositella tätä liikettä: Wall Extensions parempi ku sata jänistä!

Haha, ei vittu. En pääse edes tuohon alkuasentoon :D. On aika pahasti ryhti kaatunu eteen. Täytyy alkaa reenata tuota liikettä.

Edit. Parin sarjan jälkeen sain tehtyä suurella vaivalla lyhyellä liikeradalla tuota. Tuntuu kyllä tosi hyvältä liikkeeltä. Alan varmasti tehdä sen 3 kertaa viikossa, jospa sais vihdoinkin olkapäät taakse. Otti ihan järjettömän hyvin juuri tuonne epäkkäiden alaosiin niin JP-P:kin sanoi.

Tuo liike löytyy myös nimellä Wall slide. Hyvä testaamaan olkapäiden liikkuvuutta ja aktivoimaan epäkkäiden alaosia. Penkkifanit huom! :D

Itekki kattoon aamulla peilistä, että alkaa nuo olkapäät näyttää typeriltä, kun ovat nuon eteentyöntyvät pienen treenailun johdosta ja aijemmankin huonon ryhdin. Joten testailin tuota liikkettä, eikä ne kädet edes taivu sinne seinään saakka, no ei siinä pikkuhiljaa.
Mutta sitte ollu ongelmaa myös siinä, kun ottaa hyvän ryhdin niin vasemmassa kädessä alkaa tuntua painetta ja suonet pullottaa (saattaa jopa muuttaa väriä) ja lisäksi joku suoni kiristyy ikävästi että antaa semmoisia sähköiskuja ojentajaan ja takaolkapäässä. Nykyään tuo jälkimmäinen on yleisempi vaiva (päivittäinen).

Itekki kattoon aamulla peilistä, että alkaa nuo olkapäät näyttää typeriltä, kun ovat nuon eteentyöntyvät pienen treenailun johdosta ja aijemmankin huonon ryhdin. Joten testailin tuota liikkettä, eikä ne kädet edes taivu sinne seinään saakka, no ei siinä pikkuhiljaa.
Mutta sitte ollu ongelmaa myös siinä, kun ottaa hyvän ryhdin niin vasemmassa kädessä alkaa tuntua painetta ja suonet pullottaa (saattaa jopa muuttaa väriä) ja lisäksi joku suoni kiristyy ikävästi että antaa semmoisia sähköiskuja ojentajaan ja takaolkapäässä. Nykyään tuo jälkimmäinen on yleisempi vaiva (päivittäinen).
Oletko käynyt hierojalla koskaan? Mulla oli olkapäät edessä ja kaikenlaista jumitusta. Kunnollinen käsivarsien, olkapäiden ja rinnan hieronta auttoi. Oli sairaan tukossa ollu paikat, ekan hierontakerran jälkee jopa auton turvavyö teki kipeetä rintaa vasten :D
Lähti rinta ja käsitreenikin kulkemaan paremmin selvästi kun jumituksia oli runnottu auki.

jos jollakin kipeytyy olkapäät helposti voin käsi sydämellä suositella tätä liikettä: Wall Extensions parempi ku sata jänistä!

Pari viikkoa olen nyt tehnyt tätä noin 3krt viikossa. Aluksi en meinannut päästä edes alkuasentoon, nyt menee melkein ylös asti kädet. Tää liike on auttanut mua enemmän kuin mikään muu. Monta vuotta jo ollut olkapäät todella pahasti edessä, nyt ne on vetäytynyt huomattavasti taakse ja ryhtikin on parantunut. Aion tehdä jatkossakin. Suosittelen tätä kyllä kaikille joilla ongelmia on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä vielä mikä on vaikutus kun pari kertaa olen vasta tehnyt. Mutta on kyllä sata kertaa vaikeempaa kuin miltä videossa näyttää :eek: Joten vois luulla että jotain tapahtuu kun tuon saa kulkemaan joskus ( jos saa ) joten kokeilua jatketaan.

En tiedä vielä mikä on vaikutus kun pari kertaa olen vasta tehnyt. Mutta on kyllä sata kertaa vaikeempaa kuin miltä videossa näyttää :eek: Joten vois luulla että jotain tapahtuu kun tuon saa kulkemaan joskus ( jos saa ) joten kokeilua jatketaan.

Se toimii kyllä pirun hyvin. Muista vaan tehdä liike rauhallisesti, ettei missään vaiheessa kyynärvarret irtaannu seinästä. Äläkä turhaan hae liian isoa liikerataa jos ei toimi, tee sitten vaan hidasta kymmenen sentin hinaamista jos ei muuten onnistu (samoin kävi mulla aluksi). Ja vedä käsiä seinää vasten niillä lapojen välisillä lihaksilla.

Mun käsittääkseni syynä eteentyöntyviin olkapäihin ois alaskiertyneet lapaluut. Ylöskiertoa voi hakea mm. ton wall extension avulla, se venyttää pientä rintalihasta, siinä samalla kun aktivoi takaolkapäät niin se tehostaa venytystä.
Ylöskiertäjälihaksia pitää harjoitella:
upward-rotation-300x296.jpg

Mulla taitaa olla sama ongelma, jonka takia(?) lapaluut tuntuvat pullottavan ulos ja yläselkä/niska näyttää huonolta. Ennen ei selkäreeniin kuulunut pystysoutua eikä kulmasoutua, mutta nyt olen jo pidempään pitänyt niitäkin. Onko ehdotuksia korjaamiseen vai auttaako soudut tilanteeseen?

Mulla on pikkuhiljaa auttanut nuo Wall Extensionit ja nyt lisäsin kulmasoudun vielä ohjelmaan. Ainakin tällä hetkellä tuntuu että olkapäät olisivat "menossa taaksepäin" ja ryhti paranemassa. Kannattaa kokeilla.

Noiden wall extensioiden + muiden tässä ketjussa mainittujen liikkeiden lisäksi ottakaapa ohjelmaan sekä jumppakuminauhalla tehtäviä olkapään mobilisointiliikkeitä, että foam roller. Varsinkin rollerilla kun ajelee molemmat etuolat varovasti 3x10 ees taas ja jokaisen sarjan jälkeen staattinen venytys 30 - 60 sek, niin pitäisi huomata jo yhden kerran jälkeen kuinka olkapäät suorastaan sinkoavat taakse. Myös rintalihakset voipi rullailla + venytellä siinä samalla treenillä.

Jumppakuminauhasta voin laittaa joskus enemmän settiä kun ehdin, mutta sitä ennen tsiigatkaa vaikka miten Ido mobilisoi lavat, http://www.youtube.com/user/portaldo#p/u/2/y4Wo095zPnc. Tän voi tehdä vaikka joka treenin alussa/lopussa.

Mä sain kuulla et etusoudut on huonoja jos lavat on alaskiertyneet, ne lähentyy päin vittua siinä asennossa. Mavetus pahentaa tilannetta. Pystysoutu raiskaa olkapäät.
Oikeat vaihtoehdot on pystypunnerrus ja ylätalja. Molemmat vielä mieluiten niskantaakse jos vaan pystyy. Pystäriä voi tehostaa kun tekee sen kämmenet auki niskantaa, sillai eliminoi vähän ojentajia pois, painot tietysti on pienet näin. Yhden käden pystäri kyynärpää edessä, hartia korvassa, kyynärpää kylkeen.
Sit löytyy vielä kaikenlaista seinä/lattia/kuminauhajumppaa joka tuskin ketään kiinnostaa.

edit: bncllctr hyvä toi videolinkki, just eilen tsekkasin. oon tehnyt noita kaikkia. Aika hyvin tolla jäbällä liikkuu lavat..

Noiden wall extensioiden + muiden tässä ketjussa mainittujen liikkeiden lisäksi ottakaapa ohjelmaan sekä jumppakuminauhalla tehtäviä olkapään mobilisointiliikkeitä, että foam roller. Varsinkin rollerilla kun ajelee molemmat etuolat varovasti 3x10 ees taas ja jokaisen sarjan jälkeen staattinen venytys 30 - 60 sek, niin pitäisi huomata jo yhden kerran jälkeen kuinka olkapäät suorastaan sinkoavat taakse. Myös rintalihakset voipi rullailla + venytellä siinä samalla treenillä.

Ohjeita/kuvia/videoita tohon foam roller juttuun olkapäille?

Back
Ylös Bottom