neuvoja aloittelijalle kiitos?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mika.b1
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
elikkä.. alotin täyspainotteisen treenauksen vajaat 2vk sitten. Sitä ennen oli treenannu satunnaisesti jo jonkin aikaa..
kysyisin teiltä´, että ovatko sarjani riittäviä kehityksen kannalta.
alussa tottakai huomasi, kun lihaksiin koski, muttei ekan viikon jälkeen oo tuntunu mitää..
esim. rintaa treenaan ma:taisin: vipunosto 3x12 ja 1x8 isommalla painolla + 3x12 penkkipunneruksia käsipainolla.
treenaanko tarpeeksi vai liian vähän..?!
kertokaa treenivinkkejä alottelijalle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ota rinnalle lämmittelyiden jälkeen esim tasapenkkiä käsipainoilla 3*10 sen jälkeen vinopenkkiä 3*10 ja lopuks ristitaljaa tai vipunostoja 3*12. Kyllä noilla pitäis jo saada rintaan tuntumaa ja kipua seuraax päiväx.

joo kiitti..

joo.. kiitti. täytyy koittaa huomenna, mutta onko tuo liian rankka treeni, kun treenaan rinnan 2x viikkoo.. siis yhelle kerralle..
kertokaa paljonko ois suositus sarjat kerta jos reinaa esim. rinna 2x viikossa, niin että tulis tulosta..
kiitti etukätee..

jos itse tekisin rinnan 2x viikossa niin tekisin esim. rinta1: tasapenkki 2x10, vinopena 2x10 ja rinta2: viparit tai ristitalja 2-4x10

mika.b1 sanoi:
kertokaa paljonko ois suositus sarjat kerta jos reinaa esim. rinna 2x viikossa, niin että tulis tulosta..
kiitti etukätee..
En tiedä suosituksista, mutta itse olen tehnyt 5 sarjaa 2 kertaa 7-9 päivässä. 2,5kg on saanut lisätä painoa joka viikko penkissä.

Kyllä toi 1/vko riittää vallan hyvin. Toi 2krt/vko voisi sopia paremmin voimanosto-ohjelmaan. Nuo sarjapituudet kuitenkin viittaisivat massanhankintaa. Ja kun vielä aloittelija olet. Jos nyt ihan välttämättä haluat tehdä sen 2krt/vko niin puolita vaikka nuo sarjat:)

ok..

ok.. täytyy yrittää löytää se kultanen keskitie.. :)
ois vielä yks asia. voinko treenata hauiksen ja muut heti seur. päivänä..? kertokaa viisaammat..

Hauiksen voi treenata mainiosti seuraavana päivänä, itse tein niin oikeestaan siitä lähtien kun ylipäätään jonkinlaisen ohjelman olin itselleni kehittänyt. Nykyisellä ohjelmalla treenaan tosin rinnan ja hauiksen samana päivänä.
(ojentajia tai olkapäitä en ehkä suosittelisi treenaamaan heti seuraavana päivänä penkin jälkeen, joten hauikset olisi ainakin käsien osalta se varteenotettavin ja järkevin vaihtoehto seuraavana päivänä treenattavaksi lihasryhmäksi)

nuo sarjat=7 riittävät mainiosti rinnalle. Itselläni on vain 6 ja tissit on hellina usein 3 päivää reenin jälkeen. Juju on siinä, että teet liikkeiden rinnallelaskuvaiheen hyvin hitaasti ja hallitusti. Lasku = 2x nosto. Ja yksi kerta viikossa riittää natulle erinomaisen hyvin, kunhan sen tekee raskaasti ja raivolla.

juu kiitti kaikille neuvoja antaneille...!
mutta täytyy kysyä vielä yksi kysymys. hauis han on pienilihas verrattuna esim. johonkin reiteen.. paljoko sarjoina "rääkkäätte" sitä?
kannattaako muuten tehä niitä hienostelu liikkeitä lopuks vai keskittyä niihin perusliikkeihin?
vaikka oon treenannu vasta pariviikkoa säännöllisesti, niin kyllä sen huomaa että lihakset on alkanu kehittyy ja treenauksesta on tullu jo "pakkomielle"..
meinaan vaan että ei osaa olla enää treenamatta :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mika.b1 sanoi:
juu kiitti kaikille neuvoja antaneille...!
mutta täytyy kysyä vielä yksi kysymys. hauis han on pienilihas verrattuna esim. johonkin reiteen.. paljoko sarjoina "rääkkäätte" sitä?
kannattaako muuten tehä niitä hienostelu liikkeitä lopuks vai keskittyä niihin perusliikkeihin?
vaikka oon treenannu vasta pariviikkoa säännöllisesti, niin kyllä sen huomaa että lihakset on alkanu kehittyy ja treenauksesta on tullu jo "pakkomielle"..
meinaan vaan että ei osaa olla enää treenamatta :hyper:

Itselläni parhaiten toimii perusliikkeet kyseiseen "pikkulihakseen", esim 3x10 käsipainoilla vuorotahtiin, 3x10 scotissa ja lopuksi 2x10-15 suoralla tangolla tai vaihtoehtoisesti hammerit niin että saa kaikki mehut puristettua irti hauskoista. Hifiliikkeitä sitten kun hanska on reilusti päälle 40cm. :rock:

ja vielä täytyy kysyä.. sorry jos kyllästytte mun kysymyksiin:)
oon lukenu jostain "tehokas kehonrakennus" kirjasta, että hauvista tehtäessä rannekulma pitää olla oika tai hauvis ei kasva silleen kuin pitäs..
Olis hyvä tietää tuo "oikea" rannekulma näin alkuvaiheessa vai oliko se jotain höpötystävaan..

mika.b1 sanoi:
ja vielä täytyy kysyä.. sorry jos kyllästytte mun kysymyksiin:)
oon lukenu jostain "tehokas kehonrakennus" kirjasta, että hauvista tehtäessä rannekulma pitää olla oika tai hauvis ei kasva silleen kuin pitäs..
Olis hyvä tietää tuo "oikea" rannekulma näin alkuvaiheessa vai oliko se jotain höpötystävaan..

Tärkeintä siinä on se, että hauis supistuu. Tuossa kyllä varmaa tarkoitetaan, että pitää olla vastaote, jolloin vain hauis supistuu.

asiasta voi olla montaa mieltä... on se ihan hyvä kirja
ja sitä paitsi en oo haukkunu kyseistä kirjaa..:)
elikkä eipä vedetä herneitä nokkaa.. :david:

Zone-sarja -42%
Sukulaku sanoi:
Kyllä toi 1/vko riittää vallan hyvin. Toi 2krt/vko voisi sopia paremmin voimanosto-ohjelmaan. Nuo sarjapituudet kuitenkin viittaisivat massanhankintaa. Ja kun vielä aloittelija olet. Jos nyt ihan välttämättä haluat tehdä sen 2krt/vko niin puolita vaikka nuo sarjat:)

puhuit niistä sarjojen puolittamisista.. jos haluan treenata rinnan 2xviikko niin kannattaako mun tosiaanki puolittaa nitä sarjoja kehityksen kannalta?
kysyn sulta tai muiltaki kun tunnut tietävän , että mikä ohjelma olis sellanen kehittävä ojelma alottelialle. eikös sitä lihas massaa saa alussa just parhaite..

mika.b1 sanoi:
puhuit niistä sarjojen puolittamisista.. jos haluan treenata rinnan 2xviikko niin kannattaako mun tosiaanki puolittaa nitä sarjoja kehityksen kannalta?
kysyn sulta tai muiltaki kun tunnut tietävän , että mikä ohjelma olis sellanen kehittävä ojelma alottelialle. eikös sitä lihas massaa saa alussa just parhaite..

No voithan sä tehdä molemmilla kerroilla vaikka 10 sarjaa jos palaudut varmasti hyvin, mutta et varmaankaan palaudu niin ainakin toinen treeni kannattaisi vetää kevyehkösti, eikä sitä toistakaan ihan loppuun asti. Kyllä se 1krt/vko on varmaan paras vaihtoehto, koska voi olla melko varma, että palautuu täydellisesti, kun ei vielä tunne kehoaan niin hyvin.

Alussa kehittyy parhaiten jos treeni, ravinto ja lepo ovat alusta asti kunnossa. Ohjelmia on erilaisia, eikä niitä kaikkia voi mitenkään paremmusjärjestykseen laittaa. Pakkiksella on paljon kivoja ohjelmia, joita voi kopioida tai hieman muokkailla. Sitten voit pistää sen ohjelmasi tänne näytille kommentoitavaksi(ellei se jo ole ollut).

Suositut

Back
Ylös Bottom