Neuvoa vatsalihasreenistä aloittelijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Freddie
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys!
Joo elikkäs en jaksanut selailla laiskuuttani aikasempia viestiketjuja vastaavista aiheista, joten päätin tehdä uuden.
Ikää minulla on 16-vuotta.Harrastan nyrkkeilyä ihan kilpatasolla ja aerobista treeniä tulee viikossa tehtyä 5-6 päivänä.Pituutta minulla on 180cm ja painoa 63.5kg tällä hetkellä.Painoa en ole sen kummemmin pudottamassa,mutta tavotteena olisi saada "sixpäkki".
Aerobisten treenien lisäksi on tullut tässä puolisen vuotta treenailtua joka ilta vastsalihaksia säännöllisesti ja jo 2-3 kuukaudessa alkoi läskiä palamaan ja vyötärön kohdalla ei ole hirveästi ylimääräistä enää.Mutta puoli vuotta kun on noita vatsalihaksia tullut tehtyä niin on pikkuisen ruvennut turhauttamaan, koska sikspäkkiä en meinaa saada näkyviin vaikka mikä olisi.Olen miettinyt,että miten treenaan väärin.Luulisi nyt että 6krt viikossa riittäisi.Pistänpäs tuohon alle vielä ohjelman millä olen vatsalihaksia treenaillut.
-75x2 Suorat
-75x2 Vinot
-75x2Vatsarutistukset

Eli tuossa se oli.Toivottavasti joku kokeneempi kaveri voisi korjailla ohjelmaa ja antaa vinkkejä treenaamiseen.:)
Ja älkää pliis vastailko sen kummemmin että "polta rasvaa" tjsp, koska tässä on joulusta asti syöty jäniksen ruokaa ja dietattu ja paino on tippunut 71kg-> 63kg ja en ainakaan itse tunne kykeneväni rasvaa enempää polttamaan!;)

Vastauksia mahdollisimman pian,
Freddie

Alat treenaaaan lyhyemmillä sarjoilla vatsaa. Suoralle vatsalihakselle teet alle 20 sarjoja. Siinäpä se. Poikittaista sit runtataan pitemmillä sarjoilla. 2-3 kertaa viikossa riittää hyvin. Ei tarvitse treenata 6 kertaa viikossa, se ei välttämättä olisi järkevääkään... riippuen sit siitä mitä hakee.

edit. nopeammin olisit saanut sen vastauksen, jos olisit käyttänyt zööziä

Ja 180 cm, 63.5kg ei tarvitse laihuttaa.. Nimimerkillä omistaa läskiä ja lihasta 183cm 84kg ja neljä ylintä näkyy..

Tervehdys!
Joo elikkäs en jaksanut selailla laiskuuttani aikasempia viestiketjuja vastaavista aiheista, joten päätin tehdä uuden.
Ikää minulla on 16-vuotta.Harrastan nyrkkeilyä ihan kilpatasolla ja aerobista treeniä tulee viikossa tehtyä 5-6 päivänä.Pituutta minulla on 180cm ja painoa 63.5kg tällä hetkellä.Painoa en ole sen kummemmin pudottamassa,mutta tavotteena olisi saada "sixpäkki".
Aerobisten treenien lisäksi on tullut tässä puolisen vuotta treenailtua joka ilta vastsalihaksia säännöllisesti ja jo 2-3 kuukaudessa alkoi läskiä palamaan ja vyötärön kohdalla ei ole hirveästi ylimääräistä enää.Mutta puoli vuotta kun on noita vatsalihaksia tullut tehtyä niin on pikkuisen ruvennut turhauttamaan, koska sikspäkkiä en meinaa saada näkyviin vaikka mikä olisi.Olen miettinyt,että miten treenaan väärin.Luulisi nyt että 6krt viikossa riittäisi.Pistänpäs tuohon alle vielä ohjelman millä olen vatsalihaksia treenaillut.
-75x2 Suorat
-75x2 Vinot
-75x2Vatsarutistukset

Eli tuossa se oli.Toivottavasti joku kokeneempi kaveri voisi korjailla ohjelmaa ja antaa vinkkejä treenaamiseen.:)
Ja älkää pliis vastailko sen kummemmin että "polta rasvaa" tjsp, koska tässä on joulusta asti syöty jäniksen ruokaa ja dietattu ja paino on tippunut 71kg-> 63kg ja en ainakaan itse tunne kykeneväni rasvaa enempää polttamaan!;)

Vastauksia mahdollisimman pian,
Freddie

mikä siinä sikspäkissä niin viehättää? Nyrkkeilyyn siitä ei ainakaan ole hyötyä :D

Lihaksia sä tarvit sinne alle ja se ei ole millään tavalla sidoksissa siihen, teetkö 5000 toistoa yhdessä päivässä vai et. Noilla mitoilla ei pitäisi olla ainakaan siitä kiinni, että rasvaa on liikaa. Ruokailu ja treeni kuntoon.

Searchi on jees.

Kannattaa kokeilla myös jotain erilaisia liikkeitä esim. jalkojen nostoa. Ja noita toistoja ei tosiaan tartte olla noin paljo. :)

Kuten sanottu, lyhyempiä sarjoja ja tarpeeksi lepoa. 3 kertaa viikossa on hyvä määrä vatsoille. Käytä lisäpainoja, jotta saat lisää vastusta liikkeisiin ja kehitys paranee. Syö kunnolla, mielellään vähän yli oman kulutuksen jotta saat lihaksille energiaa kasvamiseen. Läskistä lienee turha huolehtia noissa mitoissa. Ravinto-osiolta löytyy hyviä neuvoja ruokavalion suunnitteluun.

Alat treenaaaan lyhyemmillä sarjoilla vatsaa. Suoralle vatsalihakselle teet alle 20 sarjoja. Siinäpä se. Poikittaista sit runtataan pitemmillä sarjoilla.

Juuri näin. mun mielestä vois pitää ne kaikki 10-15 toistossa.
ja älä sitten mitään istumaannousuja rupee tekeen vaan otat jotain raskaampia liikkeita.

Oiskos mahdotonta, jos joku nakkais tohon semmosen malliohjelman, jolla pääsee hyvin eteenpäin ja ajan kanssa tulostakin alkaisi syntyä?
Semmoista vatsalihastreeniä jota voi tehdä ihan kotonakin, ettei salille asti tarvitse lähtä.Levypainoja löytyy kotoa ja niitä voin soveltaa harjoitteluun.Ja löytyy kotoa myös voimapyörä,mutta se ei oikein tunnu vatsassa vaikka sillä tekisi pitkiäkin sarjoja.En tiedä teenkö liikkeet jotenkin väärin vai mistä johtuu.:wtf:
Elikkäs jos joku voisi nakata mulle tähän topiccii hyvän ohjelman:)
Kiitos jo etukäteen,jos joku jaksaa nähdä vaivaa!

Jos voimapyörä ei tunnu enää niin kokeile puhaltaa keuhkot melko tyhjiksi ja vedä vatsaa sisälle, tietenkin samalla kun teet toistoja voimapyörällä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Levypainoja löytyy kotoa ja niitä voin soveltaa harjoitteluun.Ja löytyy kotoa myös voimapyörä,mutta se ei oikein tunnu vatsassa vaikka sillä tekisi pitkiäkin sarjoja.En tiedä teenkö liikkeet jotenkin väärin vai mistä johtuu.:wtf:

Levypainoa selkään ja rullaat nii luulis et tuntuu.

Milläs liikkeellä sais tehtyä suht lyhyitä (n.10) sarjoja vatsoja? Tuntuu, että tuommoinen rutistus kone ottaa vain jalkoihin ja tuollaisella käyrällä vatsahärvelilla maaten ei oikein saa tarpeeksi painoa rinnan päälle, vaikka sillä kyllä tuntuukin juuri siellä missä pitää.

Milläs liikkeellä sais tehtyä suht lyhyitä (n.10) sarjoja vatsoja? Tuntuu, että tuommoinen rutistus kone ottaa vain jalkoihin ja tuollaisella käyrällä vatsahärvelilla maaten ei oikein saa tarpeeksi painoa rinnan päälle, vaikka sillä kyllä tuntuukin juuri siellä missä pitää.

Menet lattialle ja tuet jalat johonkin ja sitten otat levypainon niskan taakse ja alat tekeen normaaleja istumaannousuja. Painoa siten niskan taakse että tulee tuo 10 toistoa suunnilleen. Tai sitten tukemattomia istumaannousuja pienemmällä painolla. Dragon flag ja voimapyörä voisivat olla myös tutustumisen arvoisia liikkeitä.

Jännä juttu sinäänsä tuo kuinka monet tekevät pitkää sarjaa ja joka ilta vatsoja (kuten neuvoa kysyvän aloitusviestistä tuli ilmi). Itselleni riittää kun runtelen kerran viikossa voimapyörällä vatsat, niin pikku mukuloita on näkyvissä. Tietenkin tähän liittyy kait myös se, että tuolla salilla on tullut jo viihdyttyä jonkin aikaa.

Mutta enivei, itselleni on riittänyt kun kerran viikossa tosiaan runtelen nuo vatsat. Tosin ottaahan ne vähän hittiä muissakin liikkeissä. Yleensä olen tehnyt vatsat aina käsipäivän päätteeksi.

Juu älkää hinkatko aina niitä +20 toiston sarjoja, vaan rohkeasti painoja mukaan niihin liikkeisiin. Et kai treenaa penkkiäkin 75 toiston sarjoilla? "Samanlaiset" lihakset ne vatsassakin on kuin muualla kehossa.

Ite saan parhaat tulokset vatsalihaksille toistomäärällä 5-15. Joka toinen treeni "voimasarjoja" esim. voimapyörällä ja vatsalaudalla lisäpainojen kanssa toistojen ollessa siinä 5 paikkeilla. Välillä sitten taas hapotusta, "hifi" liikkeillä ja pidemmillä toistomäärillä.

Ajattelin itse noita lisäpainoja voimapyörän kanssa myös alkaa käyttämään, kun menee jo n. 30 toistoa tyyliin, että välillä pitää vain käsiä vähän pysähtyä heiluttelemaan, kun alkaa särkeä. Mutta miten on paras käyttää lisäpainoja voimapyörän kanssa? Laitetaanko ne yläselän vai alaselän kohdalle? Ja jos käytän ihan normi levypainoja, niin miten on paras ne laittaa kiinni?

Vatsat

:down:

Vatsat saa näkymään ihan samalla tavalla kun muutkin lihakset,elikkä kympin sarjoilla...Kuka helvetti nyt hauista tai alataljaa tekee 75 kertaa :eek:

Parhaiten saat ne vatsas näkymään jos sellaset pillumagneetit haluut nii teet Maanantaina vatsoja lisäpainoilla 3*10 ja Rutistus 4*10.
Sit Perjantaina kiertoo yms. Pääasia että ne on MASSASARJOJA!

Lainasin tossa Hulkin vatsatreenin ohjeita Muscle-TV:stä ja mieshän on oikeassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom