http://m.nettiauto.com/opel/corsa/5606544
Koe ikimuistoinen kesä...
Opel Sorsa! Seinät kapealla ja katto matalalla. Lukkiutuva SDP-jarrujärjestelmä.
Piti ajaa tällä espanjalaisvalmisteisella urhellusautolla 120 000km täyteen, muttei pää kestä enää. Joudun
luopumaan pitkin hampain röhönaurun saattelemana tästä hyvin palvelleesta perheen ykkös autosta.
Mitä suomalainen mies vihaa eniten maailmassa? Treffi-ilmoituksen tekoa Internetiin. Toiseksi eniten se
vihaa ajoneuvon myynti-ilmoituksen tekemistä samaan instanssiin. Millä tällaisen nyt sitten myy, kun sitä
ei kukaan halua koskaan ostaa? Miksi tehdä myynti-ilmoitus artikkelista joka ei kiinnosta ketään? Miksi
vastata kysymyksiin ihmisille, joilla ei ole pienintäkään aikomusta ostaa myytävää artikkelia?
Kuten kuvasta selvästi näkyy on kyseessä tehtaan varustellumpi Luxus-malli, jossa on mm. Luxus-sana
lokasuojassa. Tässä on 55 hevosen voimat ja vääntöä saman verran kuin keskiverrossa kotikissassa kun
yrität pestä sitä. Istuimista huokuu reilun 30 vuoden istumakäryjen lisäksi ergonomia ja ne onkin
säädettävissä mitä erilaisempiin asentoihin. Varsinkin kuljettajan istuimen säädöt yllättävät
monipuolisuudellaan. Penkkiä ei saa mitenkään minkään mittainen ihminen järkevälle etäisyydelle
mistään hallintalaitteesta. Olenkin ajanut autoa kurottelemalla rattiin ja vaihteenvalitsimeen hakaten
samalla kytkinjalan polvea kojetaulun alapintaan.
Ajomeluhan tässä aerodynamiikan ajan mallituotoksessa on mitä mainioin ja se estää tehokkaasti turhan
small talkin emännän kanssa. Huudettuasi kuudennen kerran "MITÄ!" ei enää pyydetä uudestaan
vastaamaan mihinkään sisustus- tai parisuhdeaiheiseen kysymykseen. Äänieristettä löysin silmästäni
purkaessani edellisen teiniomistajan hienoja sähköjohdotuksia, joten kyllä sitä on autoon jossain kohtaa
asennettu.
Harmillista sinänsä on minun myönnettävä että olen idiootti, koska ostin tämän tammikuussa ja laitoin
auton katsastuskuntoon kauhealla vaivalla ja noitumisella. Auto onkin katsastettu ennätykselliset neljä
kertaa 2013 helmikuussa. Viimeisellä kerralla kun sain viimeinkin nuo Delcon ja Saatanan yhteistyössä
suunnittelemat etujarrusatulat yhteistyöhön katsastuskonttorin jarrudynon kanssa löysi insinööri vielä
ruostevaurioita korista. Ensin purskahdin itkuun ja konttasin pitkin konttorin lattiaa hukaten puolikkaan
suklaakaurakeksin joka oli kylmän kahvin kanssa kuulunut ylihinnoitellun jälkitarkastuksen
jälkitarkastuksen jälkitarkastuksen hintaan. Sen jälkeen keskustelin insinöörin kanssa vaurion
vakavuusasteesta ja sain leiman paperiin ihan ilman että piti turvautua suuseksiin tai lahjontaan.
Auto on siis katsastettu tänä vuonna ja myynnissä oleva Opelkin helmikuussa. Kehuipa katsastusinsinööri
pohjan ruosteettomuuttakin, mutta silloin en ollut tätä myytävää Opelia katsastamassa.
Millään ajaminen ei ole niin halpaa kuin juuri tällä kyseisellä Opelilla ajaminen. Vakuutus ei maksa juuri
mitään ja veroja tästä ei tarvitse juurikaan maksella. Varaosat tähän ei maksa yhtään mitään. Jarrulevyjä
saa alle kympillä, joten sellaisen voi ostaa vaikka avaimenperäksi ja vaihtaa alle jos sattuu vaikka levy
pamahtamaan kesken peruuttamisen. Polttoainettahan tämä ei kuluta oikeastaan ollenkaan ja tankkiin voi
tankata ihan GM:n luvalla uutta polttoainetuotekehityksen lippulaivaa 95E10-polttoainetta.
Mukana seuraa viisi pyöreää kumista rengasta vanteineen sekä käyttöohjekirja johon edelliset omistajat
ovat kuulakärkikynällä piirrelleet masennuksissaan koukeroita. Kaikki hallintalaitteet toimivat, yhtään
polttimoakaan ei ole palanut, öljyt, suodatin, jakohihna ja termostaatti on uusittu helmikuussa 2012.
Miksi? Koska olen ääliö ja tein tästä itselleni ajoautoa. Tuulilasissakaan ei ole halkeamia ja olen sen läpi
kateellisena katsellut kun joillain on varaa ajella mersulla.
Autossa saattaa olla radio ostohetkellä. Se riippuu talousalueeni narkomaaneista ja muista varkaista. Jos
onni on potkaissut voittajaa ja radiota ei ole, niin asialle ei voi ostohetkellä mitään.
Tuli nyt niin rumasti haukuttua autoa, että oikein sääliksi käy. Onhan kyseessä "Ihan hyvä auto" kuten
auton minulle myynyt 9 henkisen perheen isäkarhu virkkoi. Oli siitä omituinen autonmyyjä että väitti ettei
ole koskaan ajanut metriäkään ko. ajoneuvolla vaikka tuli hakemaan minua kotoa sillä. No niitä
positiivisia puolia tähän muutama eriteltynä:
- Vararenkaassa on sama pulttijako kuin itse ajoneuvossakin
- Täristäviä reunaviivoja ei tarvita, ratti vispaa ja tärrää vanteista puuttuvien painojen tähden. Olen
oppinut hyötykäyttämään tilannetta, muunmuassa vatkaamalla kermat jo kaupan ja kodin välillä.
- Tällä on oikeasti todella halpaa ajella
- Tunkki puuttuu (kulkee kovempaa. se oli jotain todella kevytmetallivalua ja heitin sen talon viereiseen
pöpelikköön (tunkkia ikävöiville voin piirtää kännissä kartan sen sijainnista.)
Että semmoinen kapistus. Osta pois äläkä päristä enää pahvilaatikossa istumassa. Siirry autonomistajan
ihanuuteen ja koe suomalaisen liikennekulttuurin eri ihanuudet paikan päällä.
Mikä voisi olla parempi ostos kuin juuri tämä Opel?
...ainiin se ihanuus vielä että vaihdossahan pitää auton myyjän ottaa kaikenlaista ylihintaista romua sitä
näkemättä ja siitä loukkaantumatta, joten rajaan nyt törkeästi hiukan vaihdossa kelpuuttamiani artikkeleita
tähän vielä:
- iPhone 5
- Loiri
- Olutta
- Viinaa
**Hammaslääkäriliitto ei suosittele tätä myynti-ilmoitusta.**
***(Sorsassa kovaääninen sireeni, jonka hälytysääniä hallitaan ohjaamosta käsin)***
**17.5.2013 klo: 21.33: otan olutta ja ostakaa nyt herrajumala joku tämä.**
**18.5.2013 klo: 11.31: eih.**
- - - Updated - - -
http://m.nettiauto.com/opel/corsa/5606544
Koe ikimuistoinen kesä...
Opel Sorsa! Seinät kapealla ja katto matalalla. Lukkiutuva SDP-jarrujärjestelmä.
Piti ajaa tällä espanjalaisvalmisteisella urhellusautolla 120 000km täyteen, muttei pää kestä enää. Joudun
luopumaan pitkin hampain röhönaurun saattelemana tästä hyvin palvelleesta perheen ykkös autosta.
Mitä suomalainen mies vihaa eniten maailmassa? Treffi-ilmoituksen tekoa Internetiin. Toiseksi eniten se
vihaa ajoneuvon myynti-ilmoituksen tekemistä samaan instanssiin. Millä tällaisen nyt sitten myy, kun sitä
ei kukaan halua koskaan ostaa? Miksi tehdä myynti-ilmoitus artikkelista joka ei kiinnosta ketään? Miksi
vastata kysymyksiin ihmisille, joilla ei ole pienintäkään aikomusta ostaa myytävää artikkelia?
Kuten kuvasta selvästi näkyy on kyseessä tehtaan varustellumpi Luxus-malli, jossa on mm. Luxus-sana
lokasuojassa. Tässä on 55 hevosen voimat ja vääntöä saman verran kuin keskiverrossa kotikissassa kun
yrität pestä sitä. Istuimista huokuu reilun 30 vuoden istumakäryjen lisäksi ergonomia ja ne onkin
säädettävissä mitä erilaisempiin asentoihin. Varsinkin kuljettajan istuimen säädöt yllättävät
monipuolisuudellaan. Penkkiä ei saa mitenkään minkään mittainen ihminen järkevälle etäisyydelle
mistään hallintalaitteesta. Olenkin ajanut autoa kurottelemalla rattiin ja vaihteenvalitsimeen hakaten
samalla kytkinjalan polvea kojetaulun alapintaan.
Ajomeluhan tässä aerodynamiikan ajan mallituotoksessa on mitä mainioin ja se estää tehokkaasti turhan
small talkin emännän kanssa. Huudettuasi kuudennen kerran "MITÄ!" ei enää pyydetä uudestaan
vastaamaan mihinkään sisustus- tai parisuhdeaiheiseen kysymykseen. Äänieristettä löysin silmästäni
purkaessani edellisen teiniomistajan hienoja sähköjohdotuksia, joten kyllä sitä on autoon jossain kohtaa
asennettu.
Harmillista sinänsä on minun myönnettävä että olen idiootti, koska ostin tämän tammikuussa ja laitoin
auton katsastuskuntoon kauhealla vaivalla ja noitumisella. Auto onkin katsastettu ennätykselliset neljä
kertaa 2013 helmikuussa. Viimeisellä kerralla kun sain viimeinkin nuo Delcon ja Saatanan yhteistyössä
suunnittelemat etujarrusatulat yhteistyöhön katsastuskonttorin jarrudynon kanssa löysi insinööri vielä
ruostevaurioita korista. Ensin purskahdin itkuun ja konttasin pitkin konttorin lattiaa hukaten puolikkaan
suklaakaurakeksin joka oli kylmän kahvin kanssa kuulunut ylihinnoitellun jälkitarkastuksen
jälkitarkastuksen jälkitarkastuksen hintaan. Sen jälkeen keskustelin insinöörin kanssa vaurion
vakavuusasteesta ja sain leiman paperiin ihan ilman että piti turvautua suuseksiin tai lahjontaan.
Auto on siis katsastettu tänä vuonna ja myynnissä oleva Opelkin helmikuussa. Kehuipa katsastusinsinööri
pohjan ruosteettomuuttakin, mutta silloin en ollut tätä myytävää Opelia katsastamassa.
Millään ajaminen ei ole niin halpaa kuin juuri tällä kyseisellä Opelilla ajaminen. Vakuutus ei maksa juuri
mitään ja veroja tästä ei tarvitse juurikaan maksella. Varaosat tähän ei maksa yhtään mitään. Jarrulevyjä
saa alle kympillä, joten sellaisen voi ostaa vaikka avaimenperäksi ja vaihtaa alle jos sattuu vaikka levy
pamahtamaan kesken peruuttamisen. Polttoainettahan tämä ei kuluta oikeastaan ollenkaan ja tankkiin voi
tankata ihan GM:n luvalla uutta polttoainetuotekehityksen lippulaivaa 95E10-polttoainetta.
Mukana seuraa viisi pyöreää kumista rengasta vanteineen sekä käyttöohjekirja johon edelliset omistajat
ovat kuulakärkikynällä piirrelleet masennuksissaan koukeroita. Kaikki hallintalaitteet toimivat, yhtään
polttimoakaan ei ole palanut, öljyt, suodatin, jakohihna ja termostaatti on uusittu helmikuussa 2012.
Miksi? Koska olen ääliö ja tein tästä itselleni ajoautoa. Tuulilasissakaan ei ole halkeamia ja olen sen läpi
kateellisena katsellut kun joillain on varaa ajella mersulla.
Autossa saattaa olla radio ostohetkellä. Se riippuu talousalueeni narkomaaneista ja muista varkaista. Jos
onni on potkaissut voittajaa ja radiota ei ole, niin asialle ei voi ostohetkellä mitään.
Tuli nyt niin rumasti haukuttua autoa, että oikein sääliksi käy. Onhan kyseessä "Ihan hyvä auto" kuten
auton minulle myynyt 9 henkisen perheen isäkarhu virkkoi. Oli siitä omituinen autonmyyjä että väitti ettei
ole koskaan ajanut metriäkään ko. ajoneuvolla vaikka tuli hakemaan minua kotoa sillä. No niitä
positiivisia puolia tähän muutama eriteltynä:
- Vararenkaassa on sama pulttijako kuin itse ajoneuvossakin
- Täristäviä reunaviivoja ei tarvita, ratti vispaa ja tärrää vanteista puuttuvien painojen tähden. Olen
oppinut hyötykäyttämään tilannetta, muunmuassa vatkaamalla kermat jo kaupan ja kodin välillä.
- Tällä on oikeasti todella halpaa ajella
- Tunkki puuttuu (kulkee kovempaa. se oli jotain todella kevytmetallivalua ja heitin sen talon viereiseen
pöpelikköön (tunkkia ikävöiville voin piirtää kännissä kartan sen sijainnista.)
Että semmoinen kapistus. Osta pois äläkä päristä enää pahvilaatikossa istumassa. Siirry autonomistajan
ihanuuteen ja koe suomalaisen liikennekulttuurin eri ihanuudet paikan päällä.
Mikä voisi olla parempi ostos kuin juuri tämä Opel?
...ainiin se ihanuus vielä että vaihdossahan pitää auton myyjän ottaa kaikenlaista ylihintaista romua sitä
näkemättä ja siitä loukkaantumatta, joten rajaan nyt törkeästi hiukan vaihdossa kelpuuttamiani artikkeleita
tähän vielä:
- iPhone 5
- Loiri
- Olutta
- Viinaa
**Hammaslääkäriliitto ei suosittele tätä myynti-ilmoitusta.**
***(Sorsassa kovaääninen sireeni, jonka hälytysääniä hallitaan ohjaamosta käsin)***
**17.5.2013 klo: 21.33: otan olutta ja ostakaa nyt herrajumala joku tämä.**
**18.5.2013 klo: 11.31: eih.**