Nelijakoisen sarjamäärät lihasryhmille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja verkku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka monta sarjaa kannattaa tehdä lihasryhmille nelijaksoisessa. Treenikierto kestää 7pv ja olen nyt tehnyt seuraavalla jaolla

1. Olkapäät, ojentajat ja epäkkäät
2. Alaselkä, takareidet ja hauis
3. Yläselkä ja vatsat
4. Rinta, etureidet ja pohkeet

Olen tehnyt olkapäille 12 sarjaa ja sama ojentajille, epäkkäille 4 sarjaa
Alaselälle olen tehnyt 5 sarjaa, takareidelle 5 ja hauikselle 12
Yläselälle olen tehnyt 15 sarjaa ja vatsoille 10
Rinnalle olen tehnyt 12, etureisille 13 ja pohkeille 5

Omasta mielestäni sarjamäärät ovat aika suuria ja monet treenaavat vähemmälläkin... Mikä olisi järkevä suhde?

Kuinka monta sarjaa kannattaa tehdä lihasryhmille nelijaksoisessa. Treenikierto kestää 7pv ja olen nyt tehnyt seuraavalla jaolla

1. Olkapäät, ojentajat ja epäkkäät
2. Alaselkä, takareidet ja hauis
3. Yläselkä ja vatsat
4. Rinta, etureidet ja pohkeet

Olen tehnyt olkapäille 12 sarjaa ja sama ojentajille, epäkkäille 4 sarjaa
Alaselälle olen tehnyt 5 sarjaa, takareidelle 5 ja hauikselle 12
Yläselälle olen tehnyt 15 sarjaa ja vatsoille 10
Rinnalle olen tehnyt 12, etureisille 13 ja pohkeille 5

Omasta mielestäni sarjamäärät ovat aika suuria ja monet treenaavat vähemmälläkin... Mikä olisi järkevä suhde?

Tota noinnii.... miksi takareiskoille viisi sarjaa ja hauikselle kaksitoista? Eikös nyt järkikin jo sano, että koska takareisi on isompi ruumiinosa kuin hauis, niin näin ollen se vaatii kehittyäkseen enemmän työtä? Btw... on muuten suhteellisen hanurista tuo sun jakosi. Rinta ja etureidet samassa treenissä? WTF :wtf: No sen kummemmin dissaamatta... niitä sarjamääriä kun kyselit, niin tsekkaas tämä.

http://www.muscleandstrength.com/articles/the-ultimate-muscle-building-split-reference-guide.html

Tota noinnii.... miksi takareiskoille viisi sarjaa ja hauikselle kaksitoista? Eikös nyt järkikin jo sano, että koska takareisi on isompi ruumiinosa kuin hauis, niin näin ollen se vaatii kehittyäkseen enemmän työtä? Btw... on muuten suhteellisen hanurista tuo sun jakosi. Rinta ja etureidet samassa treenissä? WTF :wtf: No sen kummemmin dissaamatta... niitä sarjamääriä kun kyselit, niin tsekkaas tämä.

http://www.muscleandstrength.com/articles/the-ultimate-muscle-building-split-reference-guide.html

Linkki on hyvä kiitos :) Miten parantelisit tuota jakoa?

Linkki on hyvä kiitos :) Miten parantelisit tuota jakoa?
Oiskos ihan perinteinen Dorian Yatesin malli mitään?

1. Rinta, hauikset, forkut
2. Jalat, vatsat
3. Olkapäät, ojentajat
4. Selkä, epäkkäät, vatsat

Joka tapauksessa IMO pitäisi tehdä niin, että ei suurimpia lihasryhmiä samana päivänä.

Oiskos ihan perinteinen Dorian Yatesin malli mitään?

1. Rinta, hauikset, forkut
2. Jalat, vatsat
3. Olkapäät, ojentajat
4. Selkä, epäkkäät, vatsat

Joka tapauksessa IMO pitäisi tehdä niin, että ei suurimpia lihasryhmiä samana päivänä.

Selvä otetaan kokeiluun :)

Back
Ylös Bottom