Negatiivikone?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Salikomediaa? -ketjussa puhuttiin negatiivisista toistoista, siis omaa maksimia suuremman painon laskemisesta jarruttaen.

Tuli vaan mieleen, että eikö tuota varten ole kehitetty konetta? Siis vekotinta joka nousisi itsestään ylös kun ala-asento saavutetaan, ja lähtisi uudelleen alas tietyn väliajan tai jonkin pienen liikkeen jälkeen.

Ei konetta ole näkynyt

mutta yksin tehdessä voi käyttää muutamia konsteja...

1. Two Up/One Down Negatives
eli esim. kahella kädellä nostat käsipainon ylös ja lasket sen alas(negatiivinen) yhdellä.
Hauis kääntö esim

2. koroke leuanvedossa, jolloin pääset yläasentoon ja alastulossa(negatiivinen) jarrutat kaikin voimin laskien 5-8 sekunttiin päässäsi.

Penkkiä moni tekee power rackissä tai penkissä jossa stopparit alhaalla.
tässä esim. video ....löytyy sivun alhaalta.
tässä video, mistä näkee myös yhden tekniikan :rock:

Penkissä riittää yksikin avustaja, joka nostaa painot ylös. Mullakin riittää kun teen pienemmillä painoilla kuin oma 1 max on. Kuitenkin sitä pystyy itekin vielä nostamaan sen verran negatiivisen vaiheen jälkeen. Mutta toi stoppari alhaalla on tärkeä koska ei koskaan tiedä jos vaikka lihas venähtää tms. Ja kunnon lämmittely/venyttely ennen negatiivisia on tärkeää ja se ettei käytä niitä liian usein kun kyseessä tehokeino.

...niin ja varaudu harrastelijoiden tuijotuksiin jos yleisellä salilla teet :)

mutta yksin tehdessä voi käyttää muutamia konsteja...

1. Two Up/One Down Negatives
eli esim. kahella kädellä nostat käsipainon ylös ja lasket sen alas(negatiivinen) yhdellä.

Hyvä ajatus, miksen itse keksinyt... Tätähän voisi leuanvedossakin kokeilla. Nousee ylös ja yrittää tulla hitaasti alas vain toisen käden voimalla.

Itse teen penkissä negatiivisia niin, että varmistusraudat alle, ja sitten vaan antaa tippua siihe. Pois rautojen alta -> maveta ylös ja toista.

Itse teen penkissä negatiivisia niin, että varmistusraudat alle, ja sitten vaan antaa tippua siihe. Pois rautojen alta -> maveta ylös ja toista.

Kuulostaa muuten aika 100% varmalta tavalta päästä tähdeksi salikomedia-threadiin:D.

Suositut

Back
Ylös Bottom